Ders 1– Temel Bileşenler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Anakartlar Sistemin merkezi bileşenidir.
Advertisements

CEIT 101 Teorik Emrah Soykan - Konu 3 -.
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
GENEL OLARAK Ana kart Nedir? Ana kartın Yapısı
Motion CL910 TABLET PC 1.
ŞAHİN AKDAĞ.
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
ADOBE FİREWORKS CS5 PROGRAMA GENEL BAKIŞ.
DUYU ORGANLARI.
1.Adım: Bölgede dağıtıcı yetkisi olan kişi Bilgi Edinme Başvuru Bilgileri sekmesini seçerek giriş yapabilir.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
KURSUN HEDEFİ TEMEL BİLGİSAYAR KULLANIMINI KAVRAMAK VE BİLGİSAYARI GÜNLÜK HAYATIMIZA YERLEŞTİRMEK.
Temel Bilgi Teknolojileri
Kutu Modeli Özellikleri
ANA KARTLAR VE KASALAR.
Microsoft Power Point Dersi
MODÜL 2 – BT Ekipmanlarını Kurma ve Kullanma
PROF. DR. NİZAMETTİN ERDURAN YARD. DOÇ.DR. ZEYNEP ÇİÇEK ÖNEM
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
Bilişim Teknolojilerine Giriş
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
Ders 2 Donanım Birimleri.
Tarafından yayınlanmaktadır
DUYU ORGANLARI
VLC MEDİA PLAYER.
BİLGİSAYAR DONANIMI Hazırlayan: Emre ŞENTÜRK ( )
Web Tasarımı ve Adobe Muse
Bilgisayara bilgilerimizi saklayabiliriz.
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Dersi
DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi Kurulumu
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
ARDUINO SENSÖR KONTROLÜ
Bilgisayar İle İlgili Temel Kavramlar
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
HTML Dili ’ nin Genel Özellikleri. HTML Nedir? İşaretleme dili (HyperText Markup Language) Belirteçler (tags) W3 konsorsiyumu (Tim Berners-Lee) W3 konsorsiyumu.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
6. TEZGAHA PROGRAM YAZILMASI VE SİLİNMESİ Tezgâha herhangi bir program gireceğimiz veya bir program üzerinde değişiklik yapacağımız zaman; Mode anahtarını.
Fatih Projesi Okulu ve Etkileşimli Tahta
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR MODÜL -3: İŞLETİM SİSTEMİNİN KULLANILMASI.
BİLGİSAYAR KOMUT: Bilgisayara istediğimiz şeyleri yaptırabilmek için verdiğimiz emirlerdir.
BİLGİSAYARIN YAPISI Donanım ? Yazılım.
Ünite II: Bilgisayarı Kullanma ve Yönetme Basit Düzenlemeler Yapma Dosyaları Düzenleme Yazdırma.
LABVİEW İLE ARDUİNO PROGRAMLAMA
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Bilgisayar İle İlgili Temel Kavramlar
Bu Hafta Öğreneceklerimiz
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
Bright Starts Music Player Müzikli Oyuncak
Bilgisayar İle İlgili Temel Kavramlar
BİLGİSAYARDA DONANIM ve YAZILIM
ÇEVRE BİRİMLERİ VE SORUNLARI HAZIRLAYAN  SEDANUR SOYUK.
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
LEGO Mindstorms Ders 2– EV 3 Yazılımı © Copyright Showeet.com.
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Ders 6– Renk Sensör Uygulamaları
başlık anlatım Kırmızı arka plan üzerinde resimlerle SmartArt grafiği
Ders 5– Gyro Açı Sensör Uygulamaları
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Ders 4– Ultrasonic Mesafe Sensör Uygulamaları
Ders 2– Motor Uygulamaları
Ders 3– Touch Sensörü Uygulamaları
Bilişim Teknolojileri Öğrt.
ENGEL ALGILAYAN ÇİZGİ İZLEYEN ROBOT HAZIRLANMASI.
ANAKARTLAR.
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Sunum transkripti:

Ders 1– Temel Bileşenler LEGO Mindstorms Ders 1– Temel Bileşenler © Copyright Showeet.com

Lego Mindstorms Ders İçeriği EV3 Bileşenler EV3 Arayüz Motor Blok Uygulamaları Touch Sensör Uygulamaları Ultrasonic Mesafe Sensörü Uygulamaları Gyro Sensör Uygulamaları Renk Sensör Uygulamaları © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Lego Mindstorms Programlama ve algoritma öğretiminde Blok Kodların kullanımı Kod yerine bloklar (Scratch – Alice - Mblock vb.) Eğlenceli Kolay Oyun – Hikaye tasarımı Robot kullanımı Somut Bazen Karmaşık/Korkutucu Papert (1980) constructionism © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Lego Mindstorms Programlanabilir Tuğla/Yapısı sayesinde robot tasarımını kolaylaştırır Tasarımı ve Programlama süreci kolay Eğlenceli Yaratıcı Problem çözme becerisi Esnek LEGO Lego Mindstorms RCX – 1998 Lego Mindstorms NXT – 2006 /NXT 2.0 – 2009 Lego Mindstorms EV3 – 2013 © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Lego Mindstorms Education EV3 Lego Mindstorms EV3 Eğitim Seti Core Paket 1 Brick 2 Büyük motor 1 orta motor 5 adet sensör 541 parça Expension Paket 850 parça © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler 1 adet akıllı tuğla/brick 2 adet L Motor 1 adet M Motor 2 adet Touch Sensör 1 adet Ultrasonic Sensör 1 adet Gyro Sensör 1 adet Renk/Işık Sensörü © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler – Brick / Tuğla Teknik Özellikleri İşletim Sistemi—LINUX İşlemci - ARM9 300 MHz Hafıza - 16 MB Flash Bellek RAM—64 MB Brick Ekran—178x128/Siyah Beyaz USB 2.0 port (maks. 480 Mbit/san.) USB 1.1 port (maks. 12 Mbit/san.) Micro SD Kart (maks. 32 GB ) Motor (ABCD) ve Sensör (1234) Portları Konektörler—RJ12 Brick Düğmeleri Güç—6 AA pil / Batarya © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Brick Display Brick Arayüzünü kullanmayı sağlar. EV3 Brick içinde gerçekleşen işlemleri gösterir Çıktı amaçlı kullanılır Grafik (Gözler vb.) İşlem sonucu © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Brick 1 2 3 4 Display Block /Ekran Bloğu Run Recent (Son Kullanılanı Çalıştır) Son çalışan programların listesi File Navigation (Dosyada Gezinme) Kayıt edilmiş tüm programlar Brick Uygulamaları Port View Motor Control IR Control Brick Program / Tuğla üzerinde programlama Ayarlar Ses/Uyku/Bluetooth/Wifi/Name/Info © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Brick Ekran Simgeleri © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Brick Portlar © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Brick Portlar © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Motorlar Large Motors / Büyük Motorlar Yüksek doğrulukta ve güçlü robot hareketlerini programlamayı sağlar. Sürüş işlemleri için kullanılır. (İleri –geri-sağ-sol) 2 adettir Güçlü ama yavaş bir yapıya sahiptir 160/170 dv/dk 20/40Ncm tork ABCD portlarına takılır Varsayılan olarak B – C portları © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Motorlar Medium Motor / Orta Motor Gücün bir kısmını kompakt boyutla ve daha hızlı yanıtla değişmesine karşın yüksek doğruluğu korur. Aç kapa işlemleri / Güç seviyesinin kontrol edilebileceği uygulamalar. 1 adettir Büyük motorlara göre daha güçsüz ancak daha hızlı bir yapıya sahiptir 240/250 dv/dk 8 / 12 Ncm tork ABCD portlarına takılır Varsayılan olarak A portu © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Sensörler Ultrasonic Mesafe Sensörü Uzaklık ölçümü yapar Ses sinyali gönderir, çarpan ses tekrar geri algılanır. Bu süre hesaplanarak mesafe ölçülür. < 255 cm ye kadar algılar 1234 portlarına takılır Varsayılan olarak 4 nolu port © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Sensörler Renk sensörü / Color Sensör gözden giren ışığın yoğunluğunu yada rengini tespit eder. Üç farklı modda çalışır Renk Modu /Color Mode Yedi farklı rengi algılar (Sarı-Mavi-Yeşil-Kırmızı –Beyaz-Siyah-Kahverengi) Renk olmama durumunu da algılar Örneğin; renkli topları bulma/toplama, rengi görünce çalışma /durma , rengin adını söyleme gibi © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Sensörler Renk sensörü / Color Yansıyan ışık yoğunluğu / Reflected light Kırmızı ışık yayan lambadan geri yansıyan ışık yoğunluğunu ölçer. Sensör değer 0 (Çok karanlık) ile 100 (Çok aydınlık) arası değer alır. Örneğin; Çizgi izleyen robot gibi Ortam ışık yoğunluğu / Ambient light Sensör gözden giren ışığın yoğunluğunu ölçer. Örneğin; karanlıkta lamba yakma 1234 portlarına takılır Varsayılan olarak 3 nolu port © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Sensörler Dokunma Sensörü / Touch Üç durumu algılar Dokunma/Çarpma/Ayrılma Analog değer 1 : Basılı durum 0 : Basılı olmama durumu 2 : Basılıp/Çekilme durumu Örneğin; İten bir robot Masadan düşmeden haraket eden robot 1234 portlarına takılır Varsayılan olarak 1 nolu port © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Temel Bileşenler - Sensörler Gyro Sensörü Açı algılayan sensör Ok yönündeki dönüşleri algılar +/- 3 derecelik bir hassasiyetle açıları ölçer. Kaç derece dönüldüğünü EV3’ e gönderir Açı ölçümü Denge için kullanılabilir Maks. 440 derece/sn 1234 portlarına takılır Varsayılan olarak 2 nolu port © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Uygulama 1 – Motor ve Sensör Testi Büyük Motor bağlantılarını yaparak brick üzerinde test ediniz. B + C Orta motor baglantısını yapınız ve brick üzerinde test ediniz. A Dokunma sensörü bağlantısını yapınız ve brick üzerinde test ediniz. 1 Mesafe sensör bağlantısını yapınız ve brick üzerinde test ediniz. 4 Renk sensör bağlantısını yapınız ve brick üzerinde test ediniz. 3 Gyro sensör bağlantısını yapınız ve brick üzerinde test ediniz 2 © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

EV3 Brick ile Programlama Bilgisayardaki yazılıma benzer şekilde brick üzerinden programlanabilir Brick Uygulamaları  Brick Program Start (Başlat) ve Loop block (Döngü bloğu) yapısı Add Block (Blok Ekle) çizgisi, programa blok eklenir © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

EV3 Brick ile Programlama Yukarı (UP) tuşu ile Block Palette (Blok Paleti)'nden yeni bir blok eklenir. Açılan Blok paletinden kod blok seçilir. Action Block (Hareket Blok-Motor- 6 adet)  Sağ üst köşesinde Siyah ok vardır. Wait Block (Bekle Blok – Süre/Sensör – 11 adet) Sağ üst köşesinde Kum saati vardır. Seçilen Blok Center (Orta) düğme ile eklenir. Seçili Blok tekrar Center (Orta) düğme ile özellikleri değiştirilebilir (Aşağı-Yukarı) Blok eklemek için aynı süreç tekrarlanır © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

EV3 Brick ile Programlama Seçili Bloğu silmek Blok seçili iken YUKARI (UP) tuşuna basılır Silme bloğu seçilir Çalıştırmak için en baştaki Start (Başlat) bloğu seçilir Sağ – ve Sol tuş ile / Center tuş ile basılarak çalıştırılır. Kaydetmek için en sağdaki Save bloğu seçilir. Kayıtlı dosyayı açmak için ise hemen üzerinde yer alan blok © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here

Uygulama 2 – Brick İle Porogramlama Brick üzerinden programlayarak eğitim robotunun başladığı noktaya geri dönmesini sağlayan programı oluşturunuz. İleri – 2 sn Sağ – 1 sn Sağ – 0.5 sn İleri – 2 sn © Copyright Showeet.com Your Date Here Your Footer Here