Akademisyen Gözüyle Toplum Sağlığı Merkezleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Page  1. İSİG KURULU 50 ve daha fazla çalışanın bulunduğu 6 aydan fazla süren işlerin yapıldığı tüm işyerlerinde, İş Sağlığı Ve Güvenliği Kurulu! İSG.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Nedir? Uygunluk, hedeflere ulaşma etkililiği, verimlilik, etki ve sürdürülebilirlik tespiti ve analizi Nasıl Yapılır? Detaylı sistematik analizlerle Kimler.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
İMAR PLANLARININ İNCELENMESİ Hazırlayan: A. Yakut DEMİRBAŞ Şehir Plancısı 1.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
KESİN HESAP KANUN TASARISI
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
MADDE 10 – (1) İSGB; en az bir işyeri hekimi ile işyerinin tehlike sınıfına uygun belgeye sahip en az bir iş güvenliği uzmanının görevlendirilmesi ile.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
İş ve Meslek Danışmanlarının Atanma ile Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik’e Değişiklik Önerileri DANIŞMANLAR DERNEĞİ.
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
SAĞLIK BAKANLIĞI’NIN YENİ ORGANİZASYON YAPISINDAKİ BİRİMLERLE YAZIŞMA YAPACAK KURUMLAR İÇİN BİLGİLENDİRME
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ATT ve PARAMEDİKLERİN AFET ALANINDAKİ ROLLERİ
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK VE
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
2. Sağlık hizmetleri.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dersi Planlama.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
SİGORTA SEKTÖRÜ DÜZENLEME VE DENETLEME İŞLEMİ
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Akademisyen Gözüyle Toplum Sağlığı Merkezleri Dr.Melikşah Ertem

Amaç: Toplum Sağlığı Merkezlerinin tanımlanması, yeni örgüt içindeki yeri ve görevlerinin irdelenmesi Sunum Planı: TSM tanımı ve örgütlenme içindeki yeri Görevleri ve uygulamalar TSM’lerin güçlü ve zayıf oldukları yönler

TSM Bölgesinde yaşayan toplumun sağlığını geliştirmeyi ve korumayı önceleyen Sağlık risk ve sorunlarını belirleyip, bu sorunları gidermek için planlama yapan ve bu planları uygulayan, uygulatan, Birinci basamak koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini müdürlüğün sevk ve idaresinde organize eden, Bu hizmetlerin verimli bir şekilde sunulmasını izleyen, değerlendiren ve destekleyen, Bölgesinde bulunan sağlık kuruluşları ile diğer kurum ve kuruluşlar arasındaki koordinasyonu sağlayan, İdari hizmetler ile sağlık eğitimi ve değerlendirme faaliyetlerini yürüten sağlık kuruluşudur. 26.1.2010da çıkarılan ve 03.08.2011 tarihinde değişiklik yapılan ”Aile Hekimliğinin Pilot Uygulandığı İllerde Toplum sağlığı Merkezleri Kurulması ve Çalıştırılmasına Dair Yönerge”

TÜRKİYE HAL K SAĞLIĞI KURUMU TAŞRA TEŞKİLATI HİZMET BİRİMLERİNİN GÖREVLERİ, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI İLE KADRO STANDARTLARI HAKKINDA YÖNERGE (2) Her ilçede ve 10/07/2004 tarihli 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa tabi olmayan İl merkezlerinde bir toplum sağlığı merkezi kurulur. Sorumluluk alanları, kuruldukları İlçe’nin mülki idare sınırlarıdır. (3) Toplum sağlığı merkezlerinin görev ve yetkileri 03/08/2011 tarihli ve 25143 sayılı TSM Kurulması ve Çalıştırılmasına Dair Yönerge hükümleri çerçevesinde yürütülür. (4) Kurum görevlerinin daha etkin ve kesintisiz sunulması için TSM bünyesinde çalışanların sağlığı, ana çocuk sağlığı ve aile planlaması, KETEM, verem savaş gibi birimler oluşturulabilir. Bu birimlere ayrıca kadro tahsisi yapılmaz

TÜRKİYE HAL K SAĞLIĞI KURUMU TAŞRA TEŞKİLATI HİZMET BİRİMLERİNİN GÖREVLERİ, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI İLE KADRO STANDARTLARI HAKKINDA YÖNERGE TUİK verilerine göre toplam nüfusu 50 binin altında olan ilçelerde sağlık hizmetleri, ilçedeki toplum sağlığı merkezi tarafından verilir. Bu yerlerdeki toplum sağlığı merkezleri ilçe sağlık müdürlüğü yetkilerine sahiptir.

TÜRKİYE HAL K SAĞLIĞI KURUMU TAŞRA TEŞKİLATI HİZMET BİRİMLERİNİN GÖREVLERİ, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI İLE KADRO STANDARTLARI HAKKINDA YÖNERGE (6) E-II ve E-III grubu İlçe Devlet Hastaneleri verilecek birinci ve ikinci basamak sağlık hizmetleri 28/09/2011 tarihli ve 39617 sayılı onayı ile yürürlüğe konulan “Sağlık Bakanlığına Bağlı İlçe Devlet Hastanelerinde Entegre Sağlık Hizmeti sunulmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönerge” hükümleri çerçevesinde yürütülür. (7) TUİK verilerine göre toplam nüfusu 500’ün üzerinde olan belde, köy ve mezralarda Müdürlüğün teklifi ve Kurumun onayı ile sağlık evleri açılabilir. Bir sağlık evine birden fazla belde, köy ve mezra bağlanabilir. Sağlık evleri idari yönden TSM’ne hizmet yönünden ise Aile hekimlerine bağlı birimlerdir. Sağlık evlerinin görev ve yetkileri Kurumca belirlenir.

Entegre sağlık hizmeti … bünyesinde koruyucu sağlık hizmetleri, acil sağlık hizmetleri, muayene, tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri, doğum, ana çocuk sağlığı hizmetleri, ayakta ve yatarak tıbbî ve cerrahî müdahale ile çevre sağlığı, adlî tabiplik ve ağız diş sağlığı hizmetleri gibi hizmetlerin de verildiği, birinci basamak sağlık hizmetlerini yoğunlukla yürütmek üzere tasarlanmış sağlık hizmetini…

TC Halk Sağlığı Kurum Başkanlığı VALİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ TSM İL MERKEZİ ASM ASM ASM İLÇE KAYMAKAM İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ TSM HİZMET ASM ASM ASM İDARİ 9

Disiplin amirliği yönetmeliği Disiplin amiri Üst disiplin amiri Halk Sağlığı Müdürü Vali THSK Başkanı Halk Sağlığı Müdür Yardımcısı Müdürlük diğer personel TSM İl merkezi sorumlu tabip TSM il merkezi diğer personel TSM Sorumlu tabip TSM ilçe sorumlu tabip Kaymakam TSM ilçe diğer personel Sorumlu tabip Halk Sağlığı Lab. Sorumlusu Halk sağ. Lab. Diğer Personel

TSM’LERİN GÖREVLERİ İdari ve Mali İşler Kayıt ve istatistik Plan ve Program Yapma Üniversitelerle İşbirliği İzleme ve değerlendirme Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü Bulaşıcı Olmayan Hastalıkların Kontrolü Üreme Sağlığı Hizmetleri Ulusal Programlar Adli Tıp Hizmetleri Görüntüleme ve laboratuvar hizmetleri Acil Sağlık Hizmetleri Çevre Sağlığı Hizmetleri İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Afet Hizmetleri Sağlığın geliştirilmesi ve teşviki Sağlık eğitimi hizmetleri Toplu yaşam alanları ve okul sağlığı hizmetleri Sosyal Hizmet Çalışmaları Kaza ve yaralanmalardan korunma hizmetleri Sağlık Müdürlüğünün verdiği diğer hizmetler 14

Personel Yapısı-Sorumlu Hekim Müdürlüğün teklifi valiliğin onayı ile aşağıdaki kişiler arasından görevlendirme yapılır: Halk sağlığı uzmanı ya da epidemiyoloji uzmanı hekimler, Halk sağlığı ya da epidemiyoloji alanında doktora yapmış olan hekimler, Halk sağlığı ya da epidemiyoloji alanında yüksek lisans yapmış olan hekimler, Yönetimle ilgili alanlarda doktora ya da yüksek lisans yapmış olan hekimler, Bakanlıkça onaylanmış toplum sağlığı ile ilgili alanlarda sertifikalı eğitim alan hekimler öncelikli olmak üzere diğer hekimler.

Sorumlu hekimin görevleri TSM çalışanlarının amiridir. TSM’nin idari ve teknik tüm işlerini ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yürütür ve denetler. Bu görevini yerine getirmek amacıyla şu işleri yapar; a) TSM sorumluluğundaki bölgeyi ve toplumu tanır, b) Bölgesinin sağlık ölçütlerini değerlendirir ve buna göre sorunları ve öncelikleri saptar, c) TSM’ndeki hizmetlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlar, ç) TSM’ndeki personelin çalışmalarını koordine eder, denetler, aksaklıkları belirleyerek işlerin düzgün olarak yürümesi için gereken önlemleri alır,

Sorumlu hekimin görevleri d) Müdürlüğün planlamaları doğrultusunda aile hekimlerinin vermiş olduğu hizmetlerin izlenmesini sağlar. e) Yürürlükteki mevzuat çerçevesinde personelin sicil ve özlük hakları ile ilgili görevleri yürütür, f) TSM kayıtlarını düzenli olarak kontrol eder ve eksikliklerin giderilmesini sağlar, g) Her yıl ocak ve temmuz ayı içinde, geçmişe dönük altı aylık çalışma raporunun ve geleceğe dönük faaliyet planının hazırlanmasını sağlar ve halk sağlığı müdürlüğüne sunar,

Sorumlu hekimin görevleri ğ) Çalışmaların yapılan planlar doğrultusunda yürütülmesi için, yeterli sayıda personel, uygun çalışma ortamı ve ihtiyaç duyulan araç-gereci sağlar, h) Bakanlık politika ve stratejileri doğrultusunda, bölgesinde bağışıklama hizmetleri için aylık, yıllık plan ve programları hazırlar, bunları uygular ve uygulatır, ı) TSM’nce ve diğer sağlık kurumlarınca tespit edilen ve bildirilen bildirimi zorunlu hastalıklar ile ilgili kayıtların düzenlenmesini sağlar ve bir üst kuruma periyodik olarak iletir,

Sorumlu hekimin görevleri i) Hasta hakları ile ilgili çalışmaları yürütür, j) Personelin hizmet içi eğitimlerini planlar, uygular veya uygulatır, k) Toplum kalkınması hizmetlerinde görev alır, l) Hizmet ile ilgili verilen diğer görevleri yapar.

TSM’lerin güçlü yanları Çevreye yönelik koruyucu hekimlik hizmetleri Bütünsel bir anlayışın olması Çok sektörlü yaklaşım Multidisipliner yaklaşım, personel yapısı uygun Toplum katılım öğelerinin önemsenmesi Bölgesel yönetim Nüfusa göre sınıflama Halk sağlığı uzmanları için özendirici mevzuat Sağlık net üzerinden ASMlerin izlenebilmesi KETEM, AÇSAP, VSD, obezite, sigara bırakma birimleri Kanser taramaları performans

Zayıf yanları Henüz sistemin tam oturmaması İlçe sağlık müdürlüğüyle ilişkilerin sıkıntıları Personel yetersizlikleri Geçici görevler Halk sağlığı uzmanlarının görevlendirilmesinde uygulamada yetersiz Sağlık net 2 de henüz kullanıma açılmamış olan alanlar Aile hekimlerinin sağlık net 2ye tüm verileri girmemesi Kanser taramalarının henüz başlamaması Evde sağlık, evlilik öncesi danışmanlık, ÖBS gibi aslında aile hekimlerinin görevlerinin yürütülmesi Performansın henüz belirginleşmemesi İş sağlığı güvenliği hizmetleri

fırsatlar THSKB’nın TSM’leri önceliğine almış olması İlçe sağlık müdürlüğünün işleri kolaylaştırması Üniversitelerle işbirliği TSM sorumlu hekim eğitimleri, il düzeyinde uyum eğitimleri

tehditler Kamu hastane birliklerinin hekim gereksinimi Ülkedeki hekim sayısındaki azlık TSM’lere ilişkin bir yönetmeliğin henüz hazır olmaması Delegasyon endişesi Uyum eğitimlerinin tüm ülkeye yaygınlaşamaması İş sağlığı güvenliği hizmetleri Eksiklerin/boşlukların kapanması için kullanılan yer olarak algılanması

sonuç TSM’ler sistem içinde önemli işlevler üstleniyor Halk sağlığı uzmanlığının uygulama alanı… Kaynak yetersizliği önemli sorunları beraberinde getiriyor Aile hekimi sayısının yetersizliği TSM’lerin asıl işlevleri dışında yükler getiriyor. Temel Sağlık hizmetlerinin uygulanmasında TSM’ler kilit rol üstleniyor