ARİF BALABAN Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality).
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Facebook Reklamları.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MARKETING MYOPIA Theodore Levitt Harvard Business Review
Toplu Sms Gönderimi EYLÜL 2014
Pazarlama Teknikleri.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Mercedes-Benz Magic iPhone & iPad & Android Uygulaması Video Prezentasyon için tıklayınıztıklayınız.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
E-Öğrenme Nedir?
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Sponsorluk 1.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Mobil Reklamlara Olan Tutuma Cinsiyet ve Kategori Bilgisinin Etkisi: Üniversite Öğrencileri Arasında Bir Çalışma Yard.Doç.Dr. Gökhan Aydın - İstanbul Arel.
DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR?
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Mobil İletişimin Gelişimi
MOBİL İLETİŞİM ve MOBİLİTE
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Mobil Pazarlama İletişimi Uygulamaları
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
İZİNLİ PAZARLAMA.
Mobil Pazarlama Karması
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
Mobil Gaste. Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Tüketici Kararları.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Bilgi Sistemleri ve Güvenliği Dersi Proje Raporu
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ – AĞIZDAN AĞIZA ( WOM ) PAZARLAMA.
Sunum transkripti:

ARİF BALABAN

Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara herhangi bir mobil cihaz veya ağ aracılığı ile hedef kitleleri ile interaktif ve onların ilgi alanlarına uygun bir şekilde iletişim ve bağlılık kurabilme imkânı veren uygulamalar kümesidir.

Cep telefonumuzu sabah uyandığımızda kullanmaya başlıyoruz…

Bütün gün hiç yanımızdan ayırmıyoruz…

Bazen kullanımını abartıyoruz.

Bu kullanım alışkanlıklarımız mobil pazarlamayı firmalar için cazip kılıyor.

 SMS/MMS Pazarlama  Mobil Kuponlar  Qr Kod Kullanımı  Uygulama Tabanlı Pazarlama  Lokasyon Tabanlı Pazarlama  Mobil Arama ve Mobil Görsel Reklamları

 Tüketicilere çok hızlı ulaşır.  Düşük maliyete sahiptir.  Faydaları ölçülebilir.  Çift yönlü etkileşim sağlanabilir.  Geleneksel yöntemlerden daha etkilidir.  Kişiselleştirilebilir.  Hedef kitlenize doğrudan ulaşabilirsiniz.

 Standart problemi  Gizlilik ve izin  Farklı işletim sistemleri  SMS’in yerini ikame ürünlerin alması (whatsapp gibi…)

 “Hedef tüketici grup/gruplarının bulunduğu yer, zaman ve ilgilerine göre kişiselleştirilmiş bilgilendirici, hatırlatıcı veya ikna edici reklam mesajlarının veya doğrudan pazarlama mesajlarının cep telefonlarına iletilmesidir”.(Barutçu, 2009: 26-27)  Mobil pazarlamanın alt elemanıdır.