ARİF BALABAN
Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara herhangi bir mobil cihaz veya ağ aracılığı ile hedef kitleleri ile interaktif ve onların ilgi alanlarına uygun bir şekilde iletişim ve bağlılık kurabilme imkânı veren uygulamalar kümesidir.
Cep telefonumuzu sabah uyandığımızda kullanmaya başlıyoruz…
Bütün gün hiç yanımızdan ayırmıyoruz…
Bazen kullanımını abartıyoruz.
Bu kullanım alışkanlıklarımız mobil pazarlamayı firmalar için cazip kılıyor.
SMS/MMS Pazarlama Mobil Kuponlar Qr Kod Kullanımı Uygulama Tabanlı Pazarlama Lokasyon Tabanlı Pazarlama Mobil Arama ve Mobil Görsel Reklamları
Tüketicilere çok hızlı ulaşır. Düşük maliyete sahiptir. Faydaları ölçülebilir. Çift yönlü etkileşim sağlanabilir. Geleneksel yöntemlerden daha etkilidir. Kişiselleştirilebilir. Hedef kitlenize doğrudan ulaşabilirsiniz.
Standart problemi Gizlilik ve izin Farklı işletim sistemleri SMS’in yerini ikame ürünlerin alması (whatsapp gibi…)
“Hedef tüketici grup/gruplarının bulunduğu yer, zaman ve ilgilerine göre kişiselleştirilmiş bilgilendirici, hatırlatıcı veya ikna edici reklam mesajlarının veya doğrudan pazarlama mesajlarının cep telefonlarına iletilmesidir”.(Barutçu, 2009: 26-27) Mobil pazarlamanın alt elemanıdır.