1)Aktif öğretme, öğrenme 2)Teknolojik potansiyel 3)Liderlik 4)Teknolojik adaptasyon ve entegrasyon gücü 5)Öğretim programı-etkinlik 6)Sınıf içi teknoloji kullanımı 7)Otantik deneyim 8)Teknoloji yardımı ile motive 9)Teknoloji entegrasyonunda gönüllülük
TEKNOLOJİ ? o Hedef o Amaç o Öğrenmeyi zenginleştirme
Etrafındaki dünyayı analiz etme ve anlamlandırma Öğrenci öğretmen etkileşimini güdüleme Kaliteli bir öğrenme ortamı oluşturma Öğrenciler kendi eğitimlerinin sorumluluğunu üstlenme Akran yardımı ve bilgilerini akranlarıyla paylaşma Fen dersinin eğlenceli hale getirme
Bilgisayar ve teknoloji becerileri Problem çözme süreçleri Okul-eğitim enstitüleri Öğretim programını teknoloji ile bütünleştirme
ÖRNEK: X ışınlarının ve röntgenin bulunuşu tıbbi teşhiste kullanılmaya başlanmıştır. ÖRNEK: Kullanılan mikroskoplar geliştikçe daha doğru incelemeler yapılır. Fen ve teknoloji birbirini besler.
Bilimsel Araştırma: Nasıl- Niçin Teknoloji: Problem çözme
20.yy Resimler Filmler Slaytlar Projektör Sesli film Radyo Televizyon Bilgisayar İnternet
Öğrenmeyi destekleyen araçlar Bilimsel araştırma için gerçek dünya problemleri Otantik bir öğrenme için yeni fırsatlar sunma Bilimsel süreçlere aktif katılım Esnek bir öğrenme ortamı Feni somutlaştırması ve ilgi çekmesi
foto
Uygun kaynaklar seçme Öğrenme etkinliklerini sıralama ve yapılandırma İhtiyaçlara bağlı eğitimi düzenleme Üst düzey düşünme becerilerisi kazandırma
Teknolojinin faydalarına ilişkin farkındalık Teknoloji keşfedebilecek imkan Teknolojiyi öğrenebilecek zaman Teknolojiyi öğretime uygulayabilme Öğretim üzerinde derinlemesine düşünmeleri gerekmektedir.
İpodlar Sosyal ağ siteleri (GİZEM) Fen Eğitiminde Kullanılabilecek Teknolojiler
Okullar sınıfların teknolojik açıdan zenginleşmeleri için çaba sarf etmeliler.
İnteraktif bulmacalar (Eclipse crossword, Jidsaw Puzzle, Discovery Education) Google Earth İçerik yönetim sistemleri (Edmodo, Weebly) Online depolama ve dosya paylaşma (Dropbox, Google Drive, Microsoft One Drive, Yandex Drive) İnteraktif sunumlar (Jing, Prezi, Tidee, 280 Slides) Online ölçek (Survey Monkey)
ownload.aspx
WORD yazılı kutucuğa sormak istediğiniz sorunun cevabı Clue for this Word bu cevaba ilişkin bir soru yazılır. Ardından Add Word to list seçeneği ile bir kelime Wordlist yazan yere taşınır.
GOOGLE EARTH ? Yer Bilimi Çevre Bilimi Jeo-uzamsal teknoloji
Aksaray uydu görüntüsü
1) Materyal uygunluğu 2) Ölçülebilirlik-taşınabilirlik 3) Motive edici bağlamlar 4) Anlamlı örnekler 5) Uzamsal düşünmek 6) Görüntü sunumları 7) Materyal tasarlama 8) Öğrenci fikirleri 9) Gerçekleri simgelemek
Prezi: Kaydolmak gerekli İndirmeye gerek yok Destek birliği var
Spreedsheets
Probeware
Görsel düşünme öğrenme stilidir. Yaygın görsel öğrenme stratejileri i. Grafik düzenleyiciler ii. Diyagram oluşturma iii. Zihin haritası iv. Ana hat belirleme
Animasyonlarİnteraktif laboratuvar Görseller
Soyut kavramları somutlaştırma Laboratuvar ortamını yaratır, kolaylaştırır, mükemmelleştirme. Öğrencileri yorucu süreçten kurtarma Keşfedici sorular sormalarını sağlar.
Simülasyonlar 2’ye ayrılır. 1. Bir ucu kapalı simülasyon 2. Bir ucu açık simülasyon
SİMGEEEEEE
SİMGEEEEE
SİMGEEEEEE
Interactive Physics+ simülasyonlar FİZİKSEL DÜNYA’yı gözlemleme inceleme keşfetme
Fiziksel dünyayı hızlı ve heyecanlı bir simülasyonla keşfi Sınıfta öğretilen soyut kavramların görselleşmesi Hipotezleri test etmek ve « ya.. ise » senaryolarını düşünme Gerçek dünyanın araçlarını kullanma
Eklediğimiz şekillere döndürme etkisi katabilmek için ağırlık merkezlerine motor ekleyebilir ya da demirleme işleminden sonra yukarıda bulunan dönme işaretine tıklayıp daha sonrada ağırlık merkezine tıklamanız gerekir.
Deneyime Konuya Öğretim stiline
Zaman Kazanma Sınırsız Çalışma Alanı Kayıt Kapasitesi Etkili Görsellik Çeşitli Medya Türlerinin Tek Bir Araçta Toplanması Öğrenciler Tarafından Kolay Kullanımı