 1)Aktif öğretme, öğrenme  2)Teknolojik potansiyel  3)Liderlik  4)Teknolojik adaptasyon ve entegrasyon gücü  5)Öğretim programı-etkinlik  6)Sınıf.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Duran Uygur
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
MERHABA.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Mimio İle İnteraktif Eğitim
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Wordpress Eğitimi 2.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
 Bu sunumda, “web 2.0 nedir, eğitimde nasıl kullanılabilir?” Sorularına yanıt bulacağız.  Ayrıca 5 tane web 2.0 aracını tanıtacağız.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Bilimsel düşünme becerileri
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
7th International Congress of Research in Education
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

 1)Aktif öğretme, öğrenme  2)Teknolojik potansiyel  3)Liderlik  4)Teknolojik adaptasyon ve entegrasyon gücü  5)Öğretim programı-etkinlik  6)Sınıf içi teknoloji kullanımı  7)Otantik deneyim  8)Teknoloji yardımı ile motive  9)Teknoloji entegrasyonunda gönüllülük

TEKNOLOJİ ? o Hedef o Amaç o Öğrenmeyi zenginleştirme

 Etrafındaki dünyayı analiz etme ve anlamlandırma  Öğrenci öğretmen etkileşimini güdüleme  Kaliteli bir öğrenme ortamı oluşturma  Öğrenciler kendi eğitimlerinin sorumluluğunu üstlenme  Akran yardımı ve bilgilerini akranlarıyla paylaşma  Fen dersinin eğlenceli hale getirme

 Bilgisayar ve teknoloji becerileri  Problem çözme süreçleri  Okul-eğitim enstitüleri  Öğretim programını teknoloji ile bütünleştirme

ÖRNEK: X ışınlarının ve röntgenin bulunuşu tıbbi teşhiste kullanılmaya başlanmıştır. ÖRNEK: Kullanılan mikroskoplar geliştikçe daha doğru incelemeler yapılır.  Fen ve teknoloji birbirini besler.

 Bilimsel Araştırma: Nasıl- Niçin  Teknoloji: Problem çözme

 20.yy  Resimler  Filmler  Slaytlar  Projektör  Sesli film  Radyo  Televizyon  Bilgisayar  İnternet

 Öğrenmeyi destekleyen araçlar  Bilimsel araştırma için gerçek dünya problemleri  Otantik bir öğrenme için yeni fırsatlar sunma  Bilimsel süreçlere aktif katılım  Esnek bir öğrenme ortamı  Feni somutlaştırması ve ilgi çekmesi

 foto

 Uygun kaynaklar seçme  Öğrenme etkinliklerini sıralama ve yapılandırma  İhtiyaçlara bağlı eğitimi düzenleme  Üst düzey düşünme becerilerisi kazandırma

 Teknolojinin faydalarına ilişkin farkındalık  Teknoloji keşfedebilecek imkan  Teknolojiyi öğrenebilecek zaman  Teknolojiyi öğretime uygulayabilme  Öğretim üzerinde derinlemesine düşünmeleri gerekmektedir.

 İpodlar Sosyal ağ siteleri (GİZEM) Fen Eğitiminde Kullanılabilecek Teknolojiler

 Okullar sınıfların teknolojik açıdan zenginleşmeleri için çaba sarf etmeliler.

 İnteraktif bulmacalar (Eclipse crossword, Jidsaw Puzzle, Discovery Education)  Google Earth  İçerik yönetim sistemleri (Edmodo, Weebly)  Online depolama ve dosya paylaşma (Dropbox, Google Drive, Microsoft One Drive, Yandex Drive)  İnteraktif sunumlar (Jing, Prezi, Tidee, 280 Slides)  Online ölçek (Survey Monkey)

 ownload.aspx

WORD yazılı kutucuğa sormak istediğiniz sorunun cevabı Clue for this Word bu cevaba ilişkin bir soru yazılır. Ardından Add Word to list seçeneği ile bir kelime Wordlist yazan yere taşınır.

 GOOGLE EARTH ?  Yer Bilimi  Çevre Bilimi  Jeo-uzamsal teknoloji

Aksaray uydu görüntüsü

 1) Materyal uygunluğu  2) Ölçülebilirlik-taşınabilirlik  3) Motive edici bağlamlar  4) Anlamlı örnekler  5) Uzamsal düşünmek  6) Görüntü sunumları  7) Materyal tasarlama  8) Öğrenci fikirleri  9) Gerçekleri simgelemek

 Prezi: Kaydolmak gerekli İndirmeye gerek yok Destek birliği var

 Spreedsheets

 Probeware

 Görsel düşünme öğrenme stilidir.  Yaygın görsel öğrenme stratejileri i. Grafik düzenleyiciler ii. Diyagram oluşturma iii. Zihin haritası iv. Ana hat belirleme

Animasyonlarİnteraktif laboratuvar Görseller

 Soyut kavramları somutlaştırma  Laboratuvar ortamını yaratır, kolaylaştırır, mükemmelleştirme.  Öğrencileri yorucu süreçten kurtarma  Keşfedici sorular sormalarını sağlar.

Simülasyonlar 2’ye ayrılır. 1. Bir ucu kapalı simülasyon 2. Bir ucu açık simülasyon

 SİMGEEEEEE

 SİMGEEEEE

 SİMGEEEEEE

Interactive Physics+ simülasyonlar FİZİKSEL DÜNYA’yı  gözlemleme  inceleme  keşfetme

 Fiziksel dünyayı hızlı ve heyecanlı bir simülasyonla keşfi  Sınıfta öğretilen soyut kavramların görselleşmesi  Hipotezleri test etmek ve « ya.. ise » senaryolarını düşünme  Gerçek dünyanın araçlarını kullanma

 Eklediğimiz şekillere döndürme etkisi katabilmek için ağırlık merkezlerine motor ekleyebilir ya da demirleme işleminden sonra yukarıda bulunan dönme işaretine tıklayıp daha sonrada ağırlık merkezine tıklamanız gerekir.

Deneyime Konuya Öğretim stiline

Zaman Kazanma Sınırsız Çalışma Alanı Kayıt Kapasitesi Etkili Görsellik Çeşitli Medya Türlerinin Tek Bir Araçta Toplanması Öğrenciler Tarafından Kolay Kullanımı