Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ELEŞTİRİ VE TAKDİR.
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
Sesli Dinleyiniz Bir gurup arıyla sinekleri bir şişeye koyuyorlar. Ş işenin taban tarafını ışığa doğru, açık olan ağız kısmını da karanlığa doğru yerleştiriyorlar.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Değerler Eğitimi Özgüven.
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Soru 1 Yapabileceğiniz (şu anda yapmadığınız) ve düzenli bir biçimde yapsaydınız yaşamınızda son derece olumlu bir değişiklik oluşturabilecek tek şey.
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
Astlarını yetkilendirir.
İLİŞKİLER. DERECELENDİRME SORUSU: Herşeyin çok kötü gittiği duruma “0” versek, Herşeyin çok harika olduğu duruma “10”puan versek, siz kendinize 0 ve 10.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ İŞ YAŞAMINDA VERİMLİLİK VE MUTLU ÇALIŞAN Türker GÖKSEL Afyonkarahisar – 22 Aralık 2014 İŞ YAŞAMINDA VERİMLİLİK VE MUTLU ÇALIŞAN.
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
İşletmelerde Kriz Yönetimi
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
Okul Rehberlik Servisi
ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE
İLETİŞİM BECERİLERİ.
VİZYONER LİDERLİK.
BAŞARILI ve BAŞARISIZ İnsanlar
ÇATIŞMA NEDİR?.
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
DİN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
Probleme Dayalı Öğrenme
EGZERSİZİN BEKLENMEYEN 10 FAYDASI.
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi.
Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.
1. BİLİNÇALTI BİR HAFIZA BANKASI OLARAK HİZMET VERİR  KAYDET VE SAKLA  ÇÖZÜM ÜRET.
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Bölüm 13 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
Güven :diğer insanların hareketleri ve niyetleri hakkında istenilen beklentilerdir.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Gençlik Politikaları ve Hizmetler
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
İyileşmenin hedefi.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
STRES YÖNETİMİ
LİDERLİK ve YÖNETİCİLİK
Zihniyet Yargılayan «Her şeyi bilirim» yaklaşımı Tepkisel ve Otomatik Taraflı Gözlemci, Yargılayıcı Değerlendirici Kazan - Kaybet Yaklaşımı Sorun Odaklı.
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
AİLEDE İLETİŞİM.
ÖĞRENME.
ZAMAN YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek

Günlük yaşamımıza baktığımızda iki türlü krizle karşı karşıya olduğumuzu görürüz. Birincisi aşikar krizler, ikincisi sinsi krizler.

Aşikar krizler herkes tarafından bilinir ancak gizli krizler iyi liderlik kapasitesine sahip olanlar tarafından öncülleri ile bilinir ve yönetilir.

Liderlik denildiğinde hep bir grubun varlığı ve ona öncü bir kişinin liderlik yapması olarak kabul edilir. Nöroliderlik denilen yeni “Zihin temelli liderlik” yaklaşımında “herkes liderdir ve kendi içsel potansiyelini iyi yöneten dışsal potansiyeli de iyi yönetir” ilkesi ile hareket eder. Bu sebeple kendimizi yönetmekle dünyayı yönetmenin temel ilkeleri değişmemektedir.

Kriz durumunun üç özelliği: 1-Ani ve beklenmeyen bir durum, 2-Bu durumun bizi ve örgütsel yapımızı tehdit etmesi, 3-Zamanın sınırlı ve kısa olması.

Krizde iyi liderlik için üç ana özellik vardır 1-Gerçekleri ve insanların algılarını aynı anda görebilmek, 2-Şeffaflık, pozitif niyet ve karşılıklı saygı sonucu inşa edilen güven hissi, 3-Krize müdahale edebilecek planınızın var olması.

Kriz yönetiminin 10 temel kuralı 1-Çözüm odaklı ol, sorun odaklı kişi krizi büyütür. 2-Her durum için bir programın olmalı, her duruma bir mazereti olan kişi gerilimi yükseltir. 3-Sorumluluk almaktan korkma. Kriz anında “bu benim işim değil” diyen kişi “olaya nasıl yardım ederim” diyen kişiye göre krizi kötü yönetir.

Kriz yönetiminin 10 temel kuralı 4-Çözümün, sorunun içinde olduğunu gör. Krizi iyi yöneten kişi sorunun içinde çözümü görür. Krizi kötü yöneten kişi çözüm içinde sorunu görür.

Kriz yönetiminin 10 temel kuralı 5-En olumsuz durumda bile bir ışık ara. En olumlu durumda bir engel olabildiği gibi en olumsuz durumda da bir çıkış noktası vardır.

Kriz yönetiminin 10 temel kuralı 6-Krizi yönetirken zorluklarla imkansızlıkları iyi ayırt et. Krizi iyi yöneten en olumsuz durumda “Zor olabilir ama mümkün” der. Krizi kötü yöneten kişi “Mümkün ama çok zor” der.

Kriz yönetiminin 10 temel kuralı 7-Kriz yönetiminde uzlaşma noktalarını öne çıkar. Krizi iyi yöneten çatışma durumunda uzlaşma noktalarını bulur, krizi kötü yöneten kişi uzlaşma noktasına gelindiğinde bile çatışma noktalarını bulur.

Kriz yönetiminin 10 temel kuralı 8-Stres altında iken bile hesaplanabilir risklere girebilirsin. Cesur ol. Fırtına eserken hedefinden vazgeçme ama yavaşlamayı bil. Fırtınada hedefinden hemen vazgeçen “Hiçbir şey yapmama” krizine yol açar çok şey kaybeder. Aşırı özgüven de fırtınada kaybolmaya neden olur.

Kriz yönetiminin 10 temel kuralı 9-Öfkeni kontrol yönetimi birikimin olsun. Öfkeni bastırma ama ertele, sonra dersler çıkarırsın. Öfkesini hemen dışa vuran haklı iken haksız duruma düşebilir. Öfkesini olumlu enerjiye dönüştüren “Dur, düşün, konuş” yapar. Hızlı sorgulama ile gizli hikmeti bulur.

Kriz yönetiminin 10 temel kuralı 10-Kaçınılmaz krizlerde fırtınalara fırsat ver. Kaptan pilot fırtınalara meydan okumaz ama fırtınaya yakalanmamak için elinden geleni yapar. Fırtına anında ise “Stres var panik yok” der.

Kriz yönetimi için toparlayabildiğim genel ilkeleri günlük hayatımızda ne kadar uygulayabiliyoruz dersiniz?

TEŞEKKÜR EDER, HEPİNİZE KRİZSİZ GÜNLER DİLERİM. Kaynak: