Prof. Dr. Mustafa Talha GÖNÜLLÜ Adıyaman Üniversitesi Rektörü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNİN HAKLARI
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
ÖĞRETİM ÜYESİ DIŞINDAKİ ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINA NAKLEN VEYA AÇIKTAN YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK MERKEZİ SINAV İLE GİRİŞ SINAVLARINA İLİŞKİN USUL.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
Nevşehİr Ünİversİtesİ
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
Farabi Değişim Programı Tanıtım Doç. Dr. Esra UZER ÇELİK İKÇÜ Farabi Koordinatörü.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER BİRİMİ 22 EYLÜL 2011 Erasmus Staj Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Uluslararası İlişkiler.
D.G.S. DİKEY GEÇİŞ SINAVI REHBERİ
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI. Mevlana Değişim Programı, Türkiye’de yurt içinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurt dışında eğitim veren yükseköğretim.
Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği. Sınavlar: Bir dersin yarıyıl sonu veya yılsonu sınavına girebilmeniz için; a) O derse kaydınızı yaptırmış olmanız,
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
MESLEKİ AÇIK ÖĞRETİM LİSESİNİN AMACI Lise'nin amacı, gelişmiş kitle iletişim araçları ve yeni teknolojileri kullanarak; İlköğrenimini tamamlayan, ancak.
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
Öğrencilerin eğitim-öğretim ve diğer sorunlarıyla ilgilenmek için, bölüm başkanının önerisi üzerine, müdür tarafından görevlendirilen öğretim elemanı.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
ÖĞRENCİ İŞLERİ SIKÇA SORULAN SORULAR
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
BAYBURT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI ORYANTASYON EĞİTİMİ
REHBERLİK YÖNETMELİK 2014.
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI (EK MADDE 1) İLE YATAY GEÇİŞ
Kurumlararası Yatay Geçiş
Gaziantep Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI NEDİR
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
Oryantasyon Eğitimi Prof. Dr. Mete TAYANÇ
Gaziantep Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA
Prof. Dr. Peyami BATTAL Rektör
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Kadir Has Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
AKADEMİK YILI FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Sunum transkripti:

ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI ORYANTASYON PROGRAMI

Prof. Dr. Mustafa Talha GÖNÜLLÜ Adıyaman Üniversitesi Rektörü Sevgili Öğrenciler, Sıcakkanlı, güler yüzlü, misafirperver insanların yaşadığı barış, huzur ve hoşgörü kenti olan Adıyaman’a ve bir dünya üniversitesi olma yolunda hızlı ve emin adımlarla ilerleyen Adıyaman Üniversitesine hoş geldiniz. Tarih boyunca en önemli güç bilginin gücü olmuştur. Bilimsel bilgiyi üreten kişiler, toplumlar ve ülkeler daima en önde olmuşlardır. Adıyaman Üniversitesi bu yüzden, bilgiyi üretmeyi ve onu başta öğrencilerinin, ülkemizin ve insanlığın yararına kullanmayı hedeflerinin merkezine yerleştirmiştir. 2006 yılında kurulan üniversitemiz eğitim stratejilerini bu amaçla belirlemiş, öğrencilerini hayata hazırlayan, onlara teorik bilgilerin yanı sıra mesleki donanımlar kazandıracak programlar açmaya özel önem vermiştir. Ayrıca üretilen bilimsel bilginin çeşitli projeler aracılığıyla uygulamaya konulması, bölgemizin ve ülkemizin kalkınmasına katkı yapması bir başka önceliğimizdir. Modern eğitim tesisleri, araştırma laboratuvarları ve nitelikli öğretim kadrosunu siz gençlerimizin hizmetine sokarak ülkemizin geleceğini beraber kurma çabası içerisindeyiz. Adıyaman Üniversitesi kendisini ve ülkesini geliştirmek isteyen, geleceğe dönük hedefleri ve planları olan herkesin yeridir. İstikbale bizimle birlikte yürümeyi tercih eden sevgili gençlerimize hoş geldiniz der, başarılı bir eğitim hayatı dilerim.   Prof. Dr. Mustafa Talha GÖNÜLLÜ   Adıyaman Üniversitesi Rektörü  

Oryantasyon Programı; Üniversitemize yeni kayıt yaptıran öğrencilerimiz için hazırlanmış olan bir bilgilendirme programdır. Oryantasyonun amacı; Öğrencilerimizin akademik ve sosyal hayata daha kolay uyum sağlamalarını temin etmenin yanı sıra, eğitim ve öğretim, sağlık, kültür ve sosyal aktiviteler, kütüphane, öğrenci hareketliliği konuları başta olmak üzere Üniversitemizdeki imkanlar hakkında bilgi vermek ve başvuracakları birimler hakkında yol göstermektir.

UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ÜNİVERSİTEMİZ 3 ENSTİTÜ 13 FAKÜLTE 3 YÜKSEKOKUL 1 KONSERVATUVAR 6 MESLEK YÜKSEKOKULU UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

FAKÜLTELERİMİZ Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim Fakültesi Eczacılık Fakültesi Fen Edebiyat Fakültesi Güzel Sanatlar Fakültesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İslami İlimler Fakültesi Mimarlık Fakültesi Mühendislik Fakültesi Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi Teknoloji Fakültesi Tıp Fakültesi Turizm Fakültesi

ENSTİTÜLERİMİZ Fen Bilimleri Enstitüsü Sağlık Bilimleri Sosyal Bilimler Lisans eğitimi sonrasında yüksek lisans ve doktora programları gerçekleşir.

MESLEK YÜKSEKOKULLARIMIZ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SOSYAL BİLİMLER TEKNİK BİLİMLER BESNİ GÖLBAŞI KAHTA

YÜKSEKOKULLARIMIZ Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sağlık Yabancı Diller

ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI YENİ KAYIT TARİHLERİNİ NEREDEN ÖĞRENEBİLİRİM? Yeni kayıt tarihlerini; ÖSYM’nin internet sayfasında yer alan Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzundan, ÖSYS Yerleştirme Belgenizden, Üniversitemizin internet sayfasından öğrenebilirsiniz. http://www.osym.gov.tr/TR,13263/2017-osys-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html https://adiyaman.edu.tr/

YENİ KAYIT İŞLEMLERİMİ NASIL YAPABİLİRİM? E-Devlet üzerinden (şahsen gelmeye gerek kalmadan) Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen gelip evrakları teslim ederek Yada

ÜNİVERSİTEYE YENİ KAYIT YAPTIRDIKTAN SONRA BAŞKA İŞLEM YAPMAM GEREKİYOR MU? Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin 1. sınıf birinci yarıyıla ait ders kayıtları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır.

AKADEMİK DANIŞMAN NEDİR? Akademik danışman, öğrenciye seçeceği dersler konusunda yardımcı olan ve programı tamamlaması için gerekli akademik planı oluşturmasında yol gösteren kişidir. Ayrıca öğrenciye üniversite politikası, kuralları, üniversitede açılmış bulunan programlar, kariyer fırsatları vb. konularda da rehberlik eder. Her öğrenci bir akademik danışmana sahiptir.

MUAFİYET İÇİN HANGİ BELGELER GEREKİYOR VE NEREYE BAŞVURMALIYIM? Muafiyet için öğrenci, daha önceki yükseköğrenim kurumundan almış olduğu; • Transkript (not dökümü), • Ders içerikleri • Muaf olmak istediğini belirten dilekçe ile birlikte Bölüm/Program Başkanlığına başvuruda bulunması gerekmektedir. Ders muafiyeti için eğitim-öğretim yılının başlamasından itibaren en geç yedi iş günü, ek kontenjanla kayıt yaptıran öğrenciler ise kesin kayıt tarihinin bitiminden sonraki ilk beş iş günü içinde ilgili Bölüm/Program Başkanlığına başvuruda bulunmak zorundadır. !!! Öğrencilerin ders muafiyet talebinde ders sayısıyla ilgili bir sınırlama yoktur.

YABANCI DİL MUAFİYET SINAVI NEDİR VE NE ZAMAN YAPILMAKTADIR? Bu sınava sadece Üniversitemizi kazanarak yeni kayıt yaptıran öğrencilerimiz girebilmektedir. Sınavdan alınan not yabancı dil derslerinin geçme notu olarak transkriptine işlenmektedir.

KAYIT YENİLEME İŞLEMİNİ NASIL YAPABİLİRİM? Üniversitemiz öğrencileri kayıt yenileme işlemini kendi otomasyon sistemleri üzerinden derslerini seçip kesinleştirmek koşuluyla yapabilirler.

DERS KAYDI NASIL YAPILIR?

OTOMASYON SİSTEMİ NEDİR? Öğrenci Otomasyon sistemi ; Öğrencilerimizin eğitim hayatı boyunca Akademik anlamda iş ve işlemlerini takip edebildiği bir sistemdir. Örneğin ; Ders notlarına, transkriptlerine, Sınav bilgilerine vb. bilgilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz. İLK GİRİŞTE Öğrenci No: Öğrenci numaralarınız. ŞİFRE: TC kimlik numaralarınız

SÜRESİ İÇİNDE KAYIT YENİLEME İŞLEMİNİ YAPAMAZSAM NE OLUR? Öğrencilerimiz her yarıyıl başında, akademik takvimde belirlenen süreler içinde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Bu süre içinde kaydınızı yenilemezseniz o yarıyıl da derslere giremezsiniz ve bu süre öğrenim sürenizden sayılır. Ayrıca, sadece öğrenim ücretinizi ve katkı payını yatırmanız kaydınızın yenilendiği anlamına gelmez; ders kaydını da mutlaka yapmak zorundasınız.

KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ ÇEŞİTLİ NEDENLERDEN DOLAYI ZAMANINDA YAPILMADIĞI TAKDİRDE HANGİ YOL İZLENMELİDİR? Akademik takvimde belirtilen sürelerde kaydını yaptıramayan öğrenciler, mazeretlerine ilişkin başvurularını, öğrenim gördükleri ilgili birime ekle-sil haftası içinde yapmalıdırlar. Mazereti ilgili yönetim kurulunca kabul edilen öğrenciler ise kayıt yenileme işlemlerini kabul tarihinden sonraki ilk beş iş günü içinde tamamlamak zorundadırlar.

İKİNCİ ÖĞRETİMDE %10’A GİREN ÖĞRENCİLER NE KADAR KATKI PAYI ÖDER? Yapılacak sıralamada ilk %10’a giren ikinci öğretim öğrencileri bir sonraki dönemde öğrenci katkı payı miktarı kadar öğrenim ücreti öderler.(Dereceler program tarafından her dönem için kriterleri uygun olan öğrencilere yönelik belirlenmektedir.) 100 kişilik bir sınıf örneği

KAYIT DONDURMA YAPILABİLİR Mİ? Adıyaman Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 31. maddesine istinaden; Sağlık sebepleri Tutukluluk hâli Askerlik Yönetim kurulunun uygun göreceği haklı ve geçerli sebeplerden dolayı kayıt dondurulabilir. Öğrenimine ara vermek zorunda kalan öğrenci haklı ve geçerli nedenlere uygun olarak mazeretini belgelemesi ve ilgili birimin yönetim kurulu tarafından kabul edilmesi kaydıyla en fazla iki yarıyıl süre için kayıt dondurabilmektedir. Ancak öğrenci dışında gelişen olağanüstü durumlarda bu süre uzatılabilir. Kayıt dondurma başvurusu kayıt yenileme döneminden önce ise katkı payı/öğrenim ücreti alınmaz. Dönem içerisinde ise ödenmiş olan katkı payı/öğrenim ücreti iade edilmez. 1 yıl süre ile kayıt dondurursanız 2.yarıyıla ait katkı payınızı yatırmak zorunda değilsiniz.

AKTS NEDİR VE BİR YARI YILDA AZAMİ KAÇ AKTS ALABİLİRİM? AKTS, Avrupa Kredi Transfer Sisteminin kısaltmasıdır. Bir akademik denklik sistemi olup, temel amacı farklı ülkelerin eğitim kurumlarında öğrenim gören değişim öğrencilerinin aldıkları derslerin sonuçlarının olabildiğince adil bir biçimde ilgili kurumlarca karşılıklı olarak tanınmasını sağlamaktır. AKTS öğrenci merkezli, öğrencinin iş yüküne dayalı bir kredi sistemidir. Genellikle yükseköğretim kurumlarında kredi tanımı, öğretenle temasta bulunulan süre, öğrenme edinimleri ve öğrenci iş yükü gibi kıstaslara dayalı olmaktadır. AKTS kredisi sadece ders saatine bağımlı olmayıp, o dersin oluşturduğu tüm iş yükünü kapsar. Ders saati, eğer bir ders teorik olarak yapılıyorsa, iş yüküyle ve dolayısıyla AKTS kredisiyle doğrudan ilişkilidir. AKTS kredisi, öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümünü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler, v.b) ifade eden bir birimdir. BİR DÖNEMDE ALINABİLECEK AKTS SAYISI Dönemsel AKTS  30 EN FAZLA  40 Not: Son sınıf öğrencilerinden mezun durumunda olanlar için bir yarıyılda alınabilecek 40 AKTS’lik azami limiti, dersin AKTS miktarına bakılmaksızın fazladan güz ve bahar yarıyıllarında birer ders ile aşılabilir.

ÜSTTEN DERS ALMA KOŞULLARI NELERDİR? Genel Not Ortalaman(GNO) 3.00 ve üzerindeyse İki Dönemi tamamlamışsan ÜSTTEN DERS ALABİLİRSİN Toplam 40 AKTS’i aşmamışsan Danışmanının olumlu görüşü varsa

BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ NASIL YAPILIYOR? Not Harf Karşılığı Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu 90-100                             AA 4,00 Pekiyi 80-89                               BA 3,50 70-79                               BB 3,00 İyi 65-69                               CB 2,50 60-64                               CC 2,00 Orta 55-59                               DC 1,50 Şartlı Başarılı 50-54                               DD 1,00 30-49                               FD 0,50 Başarısız 0-29                                  FF 0,00 Başarısız    I. Ara Sınavın %25 i Performansa Dayalı Not Finalin %50 si Dönem sonu notunuzun oluşumu Final Sınavından; Ön Lisans Öğrencileri 40 Lisans Öğrencileri 45 alamazlarsa Ara sınavları ne olursa olsun başarısız sayılırlar NOT: Devamsızlıktan kalırsanız hiçbir sınava giremezsiniz DS, transkriptte «Devamsız» anlamına gelir. Bir öğrenci devamsızlıktan kaldığı dersi bir sonraki dönemde DERSLERE TEKRAR devam ederek almak zorundadır

YARIYIL İÇİNDE BİR DERSİN NE KADARINA DEVAM ETMEK ZORUNDAYIM? Öğrenciler, teorik derslerin en az % 70’ine, uygulamaların veya uygulamadan oluşan derslerin en az % 80’ine devam etmek zorundadırlar.

MAZERETİM NEDENİYLE ARA SINAVA GİREMEDİM, NE YAPMAM GEREKİR? Mazereti nedeniyle ara sınava katılamayan öğrencilerimizin mazeretinin bitiminden itibaren en geç beş iş günü içerisinde durumunu belgeleyerek Dekanlık/Yüksekokul/Konservatuvar Müdürlüğüne başvurmaları gerekir. Yarıyıl içinde iki ara sınav yapılması durumunda öğrenci, bunlardan sadece akademik takvimde belirlenen ara sınavın mazeretine girebilir. Mazeret Sınav Tarihleri Mazeret sınavı hakkı tanınan öğrenciler mazeret ara sınav haklarını akademik takvimde gösterilen süre içerisinde Dekanlık/Yüksekokul Müdürlüğünce belirlenen gün, yer ve saatte kullanırlar. Yarıyıl içinde iki ara sınav yapılması durumunda öğrenci, bunlardan sadece akademik takvimde belirlenen ara sınavın mazeretine girebilir.

SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ EDEBİLİR MİYİM ? Sınav Sonuçlarının Açıklanmasından İtibaren 5 iş günü İçerisinde İlgili bölüm başkanlığına itiraz başvurusunu yazılı olarak yapılabilir

YATAY GEÇİŞ NEDİR? Kurum içi yatay geçiş: Bir öğrencinin kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumu içindeki aynı düzeydeki diğer diploma programlarına geçişini ifade eder. Kurumlar arası yatay geçiş: Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olan öğrencinin Yatay Geçiş Yönerge esasları çerçevesinde, aynı düzeydeki diğer diploma programlarında öğrenime devam etme hakkı kazanmasını ifade eder. * Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş: Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde fakat farklı merkezi yerleştirme puan türü ile öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır.

DİKEY GEÇİŞ NEDİR? Dikey geçiş, 2 yıllık meslek yüksekokulu veya açık öğretim ön lisans programlarından, 4 yıllık bir açık öğretim ya da örgün eğitim lisans programına geçiş yapmaktır. Örneğin, 2 yıllık muhasebe bölümünü tamamlayan bir öğrenci, 4 yıllık maliye, ekonometri, vb. lisans programlarına geçiş yaparak lisans diploması alabilir Üniversitemiz dikey geçiş yolu ile öğrenci kabul etmektedir. Kontenjanlar ve puanlarla ilgili bilgileri ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzu'ndan takip edebilirsiniz.

ÇİFT ANADAL PROGRAMI NEDİR VE NASIL YAPILIR? Çift Anadal bir lisans veya önlisans öğretim programına (birinci anadal) kayıtlı olan öğrencilerin, üniversitelerindeki başka bir bölümün tüm derslerini alarak, aynı zaman dilimi içinde her iki programı da başarıyla tamamlayıp, ikinci bir dalda lisans/önlisans diplomasına sahip olmaları anlamına gelir. En erken 3. en geç 5. yarıyılın başında başvurulması İlgili birimin yönetim kurulu kararı ile yapılan başvurular kabul edilerek hak kazanan öğrencilerin isimleri açıklanır. Sınıfında % 20 lik dilime girmesi Sağlanırsa Genel not ortalamasının 3.00 ve üzerinde olması Kayıtlar Başarısız dersinin olmaması Öğrenci işleri Daire başkanlığında yapılır.

YANDAL PROGRAMI NEDİR VE NASIL YAPILIR? Yandal bir lisans öğretim programına (birinci anadal) kayıtlı olan öğrencilerin, üniversitelerindeki başka bir bölümden bazı dersleri eş zamanlı ve başarıyla tamamlayıp, yan bir dalda sertifika almalarıdır. En erken 3. en geç 5. yarıyılın başında başvurulması İlgili birimin yönetim kurulu kararı ile yapılan başvurular kabul edilerek hak kazanan öğrencilerin isimleri açıklanır. Genel not ortalamasının 2.50 ve üzerinde olması Sağlanırsa Kayıtlar Başarısız dersinin olmaması Öğrenci işleri Daire başkanlığında yapılır.

BAŞVURU YÖNTEMİNDE İZLENECEK YOL ÖZEL ÖĞRENCİLİK NEDİR? Özel öğrenci; bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrenci olup, farklı bir yükseköğretim ortamı, kültürü, kazanımı edinmek isteyen veya özel durumu, sağlık ve benzeri nedenlerle kayıtları kendi üniversitelerinde kalmak şartıyla farklı bir yükseköğretim kurumunda eğitime devam etme imkânı tanınan öğrencidir. BAŞVURU YÖNTEMİNDE İZLENECEK YOL GELEN ÖĞRENCİ GİDEN ÖĞRENCİ 1-Kendi üniversitesinin senato kararı 2-Dersleri belirten onaylı belge 3-Dilekçe ile kayıt yenileme döneminden 15 gün önce İlgili birimine başvurur. Ykk ve senato tarafından kabul durumu belirlenir. 1-Kayıt yenileme döneminin 1 ay öncesine kadar ilgili birime dilekçe ile başvurur. 2-İlgili birim tarafından derslerin uygunluğu belirlenerek ykk çıkarılır. 3-İlgili karar üniversite senatosuna girer. 4-Senato kararı gitmek istediği üniversiteye ÖİDB tarafından bildirilir. 5-ilgili bölüm kararı öğrenciye tebliğ eder.

TEK DERS SINAVI NEDİR VE KİMLER GİREBİLİR ? TEK DERS SINAVINDAN KİMLER GİREBİLİR? Mezuniyet durumunda bulunupta tek dersten başarısız öğrenciler Mezun olabilmek için kayıtlı oldukları eğitim-öğretim programındaki tüm derslerden başarılı oldukları halde GNO’ları 2.00’ın altında olması nedeniyle mezun olamayan öğrenciler Tek ders sınavı Akademik takvimde belirlenen tarihlerde yapılmaktadır. Her eğitim öğretim dönemi sonunda ve yaz okulu sonrasında yapılmaktadır. Tek ders sınavından geçebilmek için 100 üzerinden en az 50 almanız gerekmektedir. Tek ders sınavında başarısız olursanız takip eden yarıyıllarda tekrar tek ders sınavına girebilirsiniz.

ÜNİVERSİTEMİZDE YAZ OKULU AÇILIYOR MU? Hayır, Üniversitemizde yaz okulu uygulaması açılmamaktadır. Ancak gerekli şartları sağlayan öğrencilerimiz, Üniversitemiz dışındaki yaz okullarından ders alabilirler. DİĞER ÜNİVERSİTELERİN YAZ OKULLARINDAN DERS ALABİLME ŞARTLARI NELERDİR? 1.Alınan derslerin ulusal ya da AKTS kredilerinin, Adıyaman Üniversitesi’nde okutulan derslerle aynı ya da daha fazla olması, 2. Alınması planlanan derslerin ve dersin içeriğinin ilgili Bölüm Başkanlığınca uygun görülmesi ve onaylanması, 3. Alınacak derslerin en fazla toplam 10 ulusal kredi değerinde olması, 4. Öğrencinin, Üniversiteye yerleştiği yıldaki taban puanından daha yüksek bir programın verildiği Devlet Üniversitelerinden yaz öğretiminde ders alması.

ÜNİVERSİTEDEN MEZUN OLABİLME KOŞULLARI NELERDİR? Mezun Olabilme Koşulu Müfredatında alınması gereken tüm zorunlu ve seçmeli dersleri alarak program için belirlenmiş AKTS miktarını tamamlamak durumundadır Diploma İşlemleri Diploma işlemleri için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurmanız gerekmektedir. Diploma bir defaya mahsus verilir. Diplomanın kaybına dair ulusal gazeteye verdiği ilan ve dilekçeyle başvuran mezunlara, ikinci nüsha diploma düzenlenir. Bu belge üzerinde kayıptan dolayı verildiğini belirtir ibare bulunur.

ÖĞRENCİ BELGESİNİ NEREDEN ALABİLİRİM? Öğrenci Belgesi, üniversitemize kayıtlı ve öğrencilik haklarından yararlanan öğrencilerin üniversitemizde öğrenci olduklarını gösteren belgedir. ÖĞRENCİ BELGESİNİN TEMİN EDİLEBİLECEĞİ YERLER Kendi otomasyon sistemlerinden talep etmeleri halinde e imzalı olarak E-Devletten İlgili Birimlerin öğrenci işleri/bölüm sekreterliklerinden Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından

TRANSKRİPT NEDİR VE NASIL ALABİLİRİM? Transkript, öğrencilerin dönemlik olarak not dökümlerinin yer aldığı belgedir. ÖĞRENCİ BELGESİNİN TEMİN EDİLEBİLECEĞİ YERLER Kendi otomasyon sistemlerinden talep etmeleri halinde e imzalı olarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından İlgili Birimlerin öğrenci işleri/bölüm sekreterliklerinden

ÖĞRENCİ KİMLİĞİMİ KAYBETTİM NE YAPMALIYIM? Yerel veya ulusal bir gazeteye verilmiş kayıp ilanı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçeyle başvurmanız gerekmektedir. Ön Yüz Arka Yüz NOT: Öğrenci Kimlik Kartlarını Fakülteniz/Yüksekokulunuz Sekreterliklerin temin edebilirsiniz. Öğrenci kartlarınız sizlere teslim edildiğinde Aktif haldedir. Ancak kartınız kapalıysa açma işlemeni Öğrenci Yemekhanesinde Kioks Makinelerinden sorumlu personelimize yaptırabilirsiniz.

ÜNİVERSİTEDE DİSİPLİN CEZALARI NELERDİR? Üniversitelerde disiplin cezaları YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ’ne dayanır. Bu kapsamda yönetmelik yükseköğretim kurumları öğrencilerine verilecek disiplin cezaları ile soruşturma usul ve esaslarını düzenlemektir. Karşı Karşıya Kalınabilecek Cezalar Uyarma cezası Kınama cezası Uzaklaştırma cezası Atılma cezası

KURALLARA UYMAYANLARA VERİLECEK CEZALAR NELERDİR? Uyarma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 4 – (1) Uyarma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Yükseköğretim kurumu yetkililerince sorulan hususları haklı bir sebep olmadan zamanında cevaplandırmamak, b) Yükseköğretim kurumu yetkililerince tespit edilen yerler dışında ilan asmak, c) Yükseköğretim kurumunun izniyle asılmış duyuruları, program ve benzerlerini koparmak, yırtmak, değiştirmek, karalamak veya kirletmek. Kınama cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 5 – (1) Kınama cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Yükseköğretim kurumu yetkililerince istenilen bilgileri eksik veya yanlış bildirmek, b) Ders, seminer, uygulama, laboratuvar, atölye çalışması, bilimsel toplantı ve konferans gibi çalışmaların düzenini bozmak, c) (Değişik:RG-7/11/2013-28814)2 Yükseköğretim kurumu içinde izinsiz olarak bildiri dağıtmak, afiş ve pankart asmak, ç) Yükseköğretim kurumunca asılmış duyuruları, program ve benzerlerini koparmak, yırtmak, değiştirmek, karalamak veya kirletmek, d) Sınavlarda kopyaya teşebbüs etmek.

KURALLARA UYMAYANLARA VERİLECEK CEZALAR NELERDİR? Yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 6 – (1) Yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a)  (Değişik:RG-23/12/2016-29927) Öğrenme ve öğretme hürriyetini engelleyici veya yükseköğretim kurumlarının işleyiş ve huzurunu bozucu eylemlerde bulunmak, b) Disiplin soruşturmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülmesini engellemek, c) Yükseköğretim kurumundan aldığı kendine hak sağlayan bir belgeyi başkasına vererek kullandırmak veya başkasına ait bir belgeyi kullanmak, ç) Yükseköğretim kurumunda kişilerin şeref ve haysiyetini zedeleyen sözlü veya yazılı eylemlerde bulunmak, d) Yükseköğretim kurumu personelinin, kurum içinde ya da dışında, şeref ve haysiyetini zedeleyen sözlü veya yazılı eylemlerde bulunmak, e) Yükseköğretim kurumunda alkollü içki içmek, f) Yükseköğretim kurumuna ait kapalı ve açık mahallerde yetkililerden izin almadan toplantılar düzenlemek.

KURALLARA UYMAYANLARA VERİLECEK CEZALAR NELERDİR? Yükseköğretim kurumundan bir yarıyıl için uzaklaştırma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 7 – (1) Yükseköğretim kurumundan bir yarıyıl için uzaklaştırma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Yükseköğretim kurumu personeli ve öğrencilerini tehdit etmek, b) Yükseköğretim kurumlarında işgal ve benzeri fiillerle yükseköğretim kurumunun hizmetlerini engelleyici eylemlerde bulunmak, c) Kurum personeli ve öğrencilerine fiili saldırıda bulunmak, ç) Yükseköğretim kurumlarında hırsızlık yapmak, d) Yükseköğretim kurumu bünyesinde mevcut bina, demirbaş eşya ve benzeri malzemeyi tahrip etmek veya bilişim sistemine zarar vermek, e) Sınavlarda kopya çekmek veya çektirmek, f) Seminer, tez ve yayınlarında intihal yapmak. g) (Ek:RG-23/12/2016-29927) Yükseköğretim kurumundan uzaklaştırma cezası almış olmasına rağmen, bu karara uymamak.

KURALLARA UYMAYANLARA VERİLECEK CEZALAR NELERDİR? Yükseköğretim kurumundan iki yarıyıl için uzaklaştırma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 8 – (1) Yükseköğretim kurumundan iki yarıyıl için uzaklaştırma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Yükseköğretim kurumu görevlilerine karşı cebir ve şiddet kullanarak görevin yapılmasına engel olmak, b) Öğrencilere karşı cebir ve şiddet kullanarak yükseköğretim hizmetlerinden yararlanmalarını engellemek, c) (Değişik:RG-7/11/2013-28814)1 Suç sayılan eylemleri işlemek veya bir kimseyi veya grubu, cebir veya tehditle suç sayılan bir eylemi düzenlemeye veya böyle bir eyleme katılmaya zorlamak,1 ç) Yükseköğretim kurumları içerisinde uyuşturucu ve uyarıcı madde kullanmak, taşımak, bulundurmak, d) Sınavlarda tehditle kopya çekmek, kopya çeken öğrencilerin sınav salonundan çıkarılmasına engel olmak, kendi yerine başkasını sınava sokmak veya başkasının yerine sınava girmek, e) Yükseköğretim kurumlarında cinsel tacizde bulunmak, f) Yükseköğretim kurumlarında 10/7/1953 tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanuna aykırı olarak ateşli silahlarla mermilerini ve bıçaklarla saldırı ve savunmada kullanılmak üzere özel olarak yapılmış bulunan diğer aletleri, patlayıcı maddeleri taşımak ve bulundurmak, g) Yükseköğretim kurumunun bilişim sistemine girerek kendisine veya başkasının yararına haksız bir çıkar sağlamak. ğ) (Ek:RG-23/12/2016-29927)  Soruşturma ile görevlendirilenleri tehdit etmek.

KURALLARA UYMAYANLARA VERİLECEK CEZALAR NELERDİR? Yükseköğretim kurumundan çıkarma cezasını gerektiren disiplin suçları MADDE 9 – (1) Yükseköğretim kurumundan çıkarma cezasını gerektiren eylemler şunlardır; a) Mahkeme kararıyla kesinleşmiş olmak kaydıyla, suç işlemek amacıyla örgüt kurmak, böyle bir örgütü yönetmek veya bu amaçla kurulan örgüte üye olmak, üye olmamakla birlikte örgüt adına faaliyette bulunmak veya yardım etmek, b) Yükseköğretim kurumlarında uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri satmak, satın almak, başkalarına vermek ve ticaretini yapmak, c) 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanuna aykırı olarak ateşli silahlarla, mermilerini ve bıçaklarla saldırı ve savunmada kullanılmak üzere özel olarak yapılmış bulunan diğer aletleri, patlayıcı maddeleri kullanmak, ç) Kişilerin vücudu üzerinde cinsel davranışlarda bulunmak suretiyle cinsel dokunulmazlıklarını ihlal etmek.

CEZALARA İTİRAZ NASIL YAPILIR? Disiplin cezalarına karşı başvuru yolları MADDE 26 – (1) Disiplin amirleri ve kurullarınca verilen disiplin cezalarına karşı onbeş gün içinde üniversite yönetim kuruluna itiraz edilebilir. (2) İtiraz halinde, itiraz mercii olan üniversite yönetim kurulu, itirazı onbeş gün içinde kesin olarak karara bağlar. İtiraz halinde, itiraz mercii olan üniversite yönetim kurulu kararı inceleyerek verilen cezayı aynen kabul veya reddeder. Red halinde, disiplin kurulu veya yetkili disiplin amiri red gerekçesini göz önünde bulundurarak itirazı karara bağlar. (3) Bu Yönetmeliğe göre verilen cezalara karşı, itiraz hakkı kullanılmadan da idari yargı yoluna başvurulabilir.

ÖĞRENCİ İŞLERİNE WEB ORTAMINDAN NASIL ULAŞABİLİRİM?

UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİNE NASIL GİREBİLİRİM? Dönem başında yeni kayıtlı ve aktif öğrencilerin bilgileri Öğrenci İşlerinden alınan dosya, tarafımızdan sistemimize aktarılıp öğrenci hesapları oluşturulmakta ve ders ataması yapılmaktadır. Öğrenciler http://uzem.adiyaman.edu.tr adresine girerek Kullanıcı Adı: Öğrenci No ve Şifre : T.C. Kimlik No ile giriş yaparak sistemde derslerini istediği zaman izleyebiliyor ve ders notlarını indirebiliyor. Sorun ve destek talepleri için uzemdestek@adiyaman.edu.tr adresinden destek alabiliyorlar ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (ADYUZEM) Ortak Dersler(Tük Dili I-II, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II) ADYUZEM kapsamında verilmekte olup ayrıca Üniversitemiz çeşitli bölümlerde okutulmakta olan Temel Bilgi Teknolojileri (Bilgisayar) dersi de ADYUZEM bünyesinde verilmektedir.

DERSLERİ NASIL İZLEYEBİLİRİM?

ÜNİVERSİTEMİZDE ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMLARI VAR MI? ERASMUS + FARABİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI

ERASMUS + Nedir? Erasmus+ Yükseköğretim Hareketliliğinden * Üniversite öğrencileri (Örgün Öğrenim Öğrencileri), * Akademisyenler, * Yükseköğretim çalışanları yararlanabilirler. ERASMUS+ PROGRAMINDA HANGİ ÜLKELER YER ALIYOR? AB üyesi ülkeler AB üyesi olmayan program ülkeleri (Norveç, İzlanda, Lihtenştayn, İsviçre, Makedonya ve Türkiye) Üçüncü ülkeler (Arnavutluk, Bosna Hersek, Kosova, Karadağ Cumhuriyeti, Sırbistan, Ermenistan, Azerbaycan, Belarus, Gürcistan, Moldova, Ukrayna, Rusya Federasyonu, Cezayir, Mısır, İsrail, Ürdün, Lübnan, Libya, Fas, Filistin, Suriye ve Tunus) Başvuru Şartları Birinci Kademe Öğrenciler İçin genel ortalama 2.20 ve üzeri İkinci ve üçüncü kademe öğrencilerinin akademik not ortalamasının 2.50 ve üzeri Öğrenim hareketliliği için yeterli sayıda ECTS kredi yükü olması(Yıllık 60 AKTS) Mevcut öğrenim kademesi içerisinde 12 aydan fazla kalmamak

ERASMUS DEĞERLENDİRMESİ NASIL YAPILIYOR ? ÖLÇÜT AĞIRLIKLI PUAN Akademik başarı düzeyi %50 (toplam 100 puan üzerinden) Dil seviyesi Şehit ve gazi çocuklarına 15 Puan Engelli öğrencilere (Engelliliğin belgelenmesi kaydıyla) 10 puan Daha önce yararlanma (hibeli veya hibesiz) Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma Her dönem (Güz ve Bahar Dönemleri) başında ilanlara çıkılmaktadır. Üniversitemiz web sitesinden takip edebilirsiniz.

MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI NEDİR? Başvuru Şartları Mevlana Değişim Programı, yurtiçinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurtdışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimini gerçekleştirmeyi amaçlayan bir programdır. Değişim programına katılmak isteyen öğrenciler en az bir en fazla iki yarıyıl eğitim alabilirler. Mevlana Programı Kapsamında; TÜM DÜNYA ÜLKELERİ - Ön lisans ve lisans öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının 4 (dört) üzerinden en az 2,5 (iki buçuk) olması - Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının 4 (dört) üzerinden en az 3 (üç) olması - %50 Dil Puanı + %50 Not Ortalaması

FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI NEDİR? Başvuru Şartları "Farabi Değişim Programı" yurtiçindeki üniversitelerin ve yüksek teknoloji enstitülerinin bünyesindeki ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim yapan yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. - Ön lisans ve lisans öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının 4 (dört) üzerinden en az 2,0 (iki) olması - Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının 4 (dört) üzerinden en az 2,5 (iki buçuk) olması Her öğrenci bir defaya mahsus olmak üzere, 1 veya 2 dönem için Farabi’den faydalanabilir. Öğretim üyeleri ise değişim programına istedikleri ölçüde başvuru yapabilirler. Not: Yüksek lisans ve doktora öğrencileri hazırlık, bilimsel hazırlık dönemleri ve asıl eğitimin ilk döneminde Farabi değişiminden yararlanamazlar.

ÖĞRENCİ BURSU VE ÖĞRENİM KREDİ ARASINDAKİ FARK NEDİR VE NEREYE BAŞVURMALIYIM? Burs nedir ? T.C. vatandaşı yüksek öğrenim gören başarılı ve ihtiyaç sahibi öğrencilere 5102 sayılı Yüksek Öğrenim Öğrencilerine Burs, Kredi verilmesine ilişkin Kanun hükümlerine göre karşılıksız verilen paradır. Öğrenim Kredisi nedir? Yüksek öğrenim gören T.C. uyruklu öğrencileri maddi yönden desteklemek, sosyal ve kültürel gelişmelerini kolaylaştırmak amacıyla devam ettikleri yüksek öğretim kurumlarının normal öğrenimi süresince verilen, zorunlu hizmet yükümlülüğü bulunmayan borç paradır. http://yurtkur.gsb.gov.tr/ Başvurular İçin Not: Burs alan öğrenciye öğrenim kredisi, öğrenim kredisi alan öğrenciye ise burs verilmemektedir. Bir öğrenci hem burs hem de öğrenim kredisi alamaz.

İL DIŞINDAN GELDİM NERELERDE KALABİLİRİM? Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Adıyaman Yurt Müdürlüğünce öğrencilerimize barınma imkanı sağlanmaktadır. Başvurular için http://yurtkur.gsb.gov.tr/

GENEL SAĞLIK SİGORTAM YOK NE YAPABİLİRİM? GENEL SAĞLIK SİGORTANIZ VAR MI? EVET SORUN YOK HAYIR 25 yaşından büyüksen Ailenize ait sosyal güvence mevcut değilse İkamet adresinizin bulunduğu il veya ilçe merkezlerinde bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına başvurup gelir testi yaptırarak size uygun sağlık hizmetinden faydalanabilirsiniz.

ÜNİVERSİTEMİZ ÖĞRENCİLERİNE SAĞLANAN DİĞER İMKANLAR ÜCRETSİZ SERVİS HİZMETİ İkinci öğretimde eğitim alan kız öğrencilerimizin akşamları dersten geç saatte çıktıklarında güvenli bir şekilde yurtlarına ulaşabilmesi için ücretsiz servis hizmeti sunulmaktadır. Dört sefer halinde yapılan servisler 21.30, 21.50, 22.10 ve 22.35 saatlerinde hizmet veriyor. Ayrıca yağmurlu günlerde Üniversitemiz Merkez Külliyesi Cendere Kapısından Külliye içerisine öğrencilerimize servis hizmeti de sağlanıyor. Böylece öğrencilerimiz derslerine yağmura yakalanmadan ulaşmış oluyorlar.

SORUN ÇÖZERKEN İZLENECEK YOL BİR SORUNLA KARŞILAŞTINIZ İlgili birimdeki Personellerimize başvurabilirsiniz Sorununuz Çözüldü Sorununuz Çözülmediyse Birim Yöneticisini başvurabilirsiniz Sorununuz Çözüldü Sorununuz Çözülmediyse Rektörlüğe başvurabilirsiniz