BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
KONYAALTI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PTS NİSAN 2013
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Sınav Rehberliği Konusunda
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL İLKOKULU
GKV ÖZEL OKULLARI.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TOROSLAR ORTAOKULU BRİFİNG DOSYASI
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Eğitim Politikası HAKKıNDA. EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Türkiye’nin eğitim politikası profili hakkındaki bu çalışma, OECD ülkeleri genelindeki.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAVLARI 28 – 29 NİSAN 2014 ORTAK SINAVLAR İLE 10 – 11 MAYIS 2014 MAZERET SINAVI İÇİN 5 MART 2014 TARİHİNE KADAR YAPILMASI GEREKEN.
Brifing Dosyası Öğretim Yılı. PERSONEL BİLGİLERİ YÖNETİM OKUL MÜDÜRÜ Avni ŞENGÜL (Hizmet yılı : 14 ) MÜDÜR YARDIMCISI Nurullah YEŞİLMEN (Hizmet.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM

BALIKES İ R ÖLÇME DE Ğ ERLEND İ RME MERKEZ İ İZLEMEDEĞERLENDİRMEDEĞİŞİM GELİŞİM BÖDEM

Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün hazırlayıp sunduğu ve Kalkınma Bakanlığı tarafından 2017 yatırım planına alınan “Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme, Araştırma ve Geliştirme” projesi ile kurulan merkezlerdir. ÖDM’ler 2017 yılında 24 ilde, 2018 yılında ilimiz dâhil olmak üzere 27 ilde daha açılmış ve 2019 yılı sonuna kadar diğer illerde de kurulacaktır.

ÖDM’ler ile ne amaçlanıyor ? Eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalitesinin artırılması için süreç odaklı ölçme ve değerlendirme Bütüncül ve anlamlı süreç değerlendirmesi ile öğretim programlarının uygulanmasında ülke genelinde birlik sağlanması

Mart 2018 İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Şube Müdürlüğü bünyesinde kurulmuştur. BÖDEM

ADRESİMİZ Atatürk Mahallesi Yaşar Doğu Caddesi No 27/1 Karesi / Balıkesir 延迟符

EKİBİMİZ Haluk GÖKCE Eğitimci Çetin KORKMAZ Koordinatör Selçuk AKDEMİZ Bilişimci Fikret SERT Eğitimci Haluk GÖKCE Eğitimci Banu MEMİŞOĞLU Eğitimci Çetin KORKMAZ Koordinatör Selçuk AKDEMİZ Bilişimci Banu MEMİŞOĞLU Eğitimci Fikret SERT Eğitimci Eser Şengül CİCİOĞLU Eğitimci Eser Şengül CİCİOĞLU Eğitimci BÖDEM BALIKES İ R ÖLÇME DE Ğ ERLEND İ RME MERKEZ İ İZLEMEDEĞERLENDİRMEDEĞİŞİM GELİŞİM

MİSYON VE VİZYON MİSYON SÜREÇ ODAKLI DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİ GELİŞİMİNİ İZLEME Öğrencinin ne kadar bildiğini değil, neleri öğrenip neleri öğrenemediğini teşhis ederek öğrenme eksiklerini gidermek için iyileştirme süreci hazırlamak Öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin tespit edilmesi, geri bildirim verilmesi yoluyla eğitim öğretim sürecinin niteliğinin hızlı bir şekilde iyileştirilmesi VİZYON Amaca Dönük Hızlı, Geçerli, Güvenilir, Teknolojinin kullanıldığı ölçme yapılmasını sağlamak, Değerlendirme sonucunu gelişim önerileri sunarak ilgililerle paylaşmak

Ölçme Değerlendirme Merkezlerinin Görevleri İzleme çalışmaları, Nitelikli ortak sınavlar BÖDEM Ölçme, değerlendirme bilgilendirmeleri Açık uçlu soru ve cevap Sınav sonuçlarına yönelik analiz ve geri dönüt Anket geliştirmek PISA, TIMSS, ABİDE BÖDEM

Sayın Bakanımız Ziya Selçuk'un açıklamalarında ve icraat programlarında yer alan Eğitim sisteminde izleme, değerlendirme, ölçme, denetim, özdenetim mekanizmaları nasıl olmalıdır? Ölçme ve değerlendirme sistemimizi uluslararası sıralamalarda yükseltmek için neler yapmalıyız?

ÇALIŞMALARIMIZ BÖDEM ABİDE - 8 Araştırma, ülkemiz genelinde temel eğitim 8. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler alanlarında zihinsel becerilere sahip olma durumlarının ve bu becerilerle ilişkili özelliklerin (öğrenci, öğretmen, okul) belirlenmesini amacı ile yapılmıştır. İlimiz 11 ilçesinin 18 okulunun 686 öğrencisine uygulan ABİDE 8 Araştırması Nisan 2018 tarihlerinde başarı ile gerçekleştirilmiştir. ABİDE - 4 ABİDE Araştırması “4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler alanlarında zihinsel becerilere sahip olma durumlarının ve bu becerilerle ilişkili özelliklerin (öğrenci, öğretmen, okul) belirlenmesini” amaçlamaktadır. İlimizde 8 İlçemizin 15 İlkokulunun 24 şubesinde toplam 475 öğrenciye uygulanması planlanan ABİDE 4 araştırması 456 öğrencinin katılımı ile (%96) Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.

ÇALIŞMALARIMIZ BÖDEM TALIS (ÖĞRENME VE ÖĞRETME ORTAMLARINI ARAŞTIRMA ANKETİ) ÇALIŞMASI: TALIS ( Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Anketi) OECD tarafından yürütülen ülkelerin uygulamakta oldukları eğitim politikalarını öğrenmeye yardımcı olmayı, ülkelerarası analiz sağlayarak karşılaştıkları benzer sorunları belirlenmesi amacıyla 46 ülkede beş yılda bir yapılan bir çalışmadır. İlimizde ilkokul, ortaokul ve lise seviyesinde 19 okulda görev yapan 330 eğitmen örnekleme alınarak 19 Mart – 11 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. ÖĞRETMEN GÖRÜŞMELERİ Balıkesir ilinin köy ve merkezinden seçilen 5 lise ve 7 ortaokulda görev yapan 116 öğretmenin oluşturduğu örneklem grubuyla ölçme değerlendirme faaliyetlerinin planlanması, alternatif ölçme araçları, ulusal ve ortak sınavlar hakkındaki görüşlerin belirlenmesi amacıyla görüşmeler yapılmıştır.

ÇALIŞMALARIMIZ BÖDEM ABİDE 8.SINIF 2016 BALIKESİR İL RAPORU ÇALIŞMASI Ülke genelinde öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda kullanabilme becerilerinin ve üst düzey düşünme becerilerinin ölçülmesi; öğrencilerin. Akademik başarılarını etkileyen faktörlerin araştırılması amacı ile Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülen ABİDE-8, 2016 yılında 81 ilde 1299 okulda yaklaşık öğrenci ile 6000 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilen test ve anket verileri ilimiz bazında analiz edilerek raporlaştırılmıştır. BENGİ ANKET ÇALIŞMASI Balıkesir genelinde Sayın valimiz Ersin YAZICI önderliğinde yürütülen Balıkesir Eğitimde Niteliği Geliştirme ve İzleme Projesi’nin sahadaki yansımalarını görmek maksadıyla il genelinde Öğrenci, Öğretmen ve Veliye online Anket Çalışması yapılmıştır. 延迟符

ÇALIŞMALARIMIZ BÖDEM ABİDE – 4 PUANLAMA ÇALIŞMASI İlimizde Abide- 4 uygulaması 7-10 Mayıs 2018 tarihlerinde 15 okulumuzda 475 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bakanlıkça yapılan planlamaya göre ilimizde Fen Bilgisi ve Matematik dersine ait açık uçlu soruların puanlanması amacıyla Altıeylül, Kepsut, Karesi, Dursunbey, Balya, Bigadiç, Manyas, Sındırgı, Bandırma ve Savaştepe ilçelerinden ilgili branşlarda 32 öğretmenimiz ile Eylül 2018 tarihleri arasında puanlama çalışmaları Balıkesir Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Merkezi’nde yapılmıştır. 延迟符

BÖDEM BALIKES İ R ÖLÇME DE Ğ ERLEND İ RME MERKEZ İ İZLEMEDEĞERLENDİRMEDEĞİŞİM GELİŞİM TE Ş EKKÜRLER