KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
“KALİTE STANDARTLARI VE SİSTEM BELGELENDİRME SEMİNERİ”
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Rolü ve Önemi” “Sağlıkta İsrafı Önlemede Kalite Yönetim Sisteminin
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
STRATEJİK PLANLAMA.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Toplam Kalite Yönetimi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları

EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİ Sağlık Hizmeti Projeler vb. Bilimsel Araştırmalar, Yayınlar vb. Ön Lisans,Lisans Lisans Üstü Diploması KURUMLAR KURULUŞLAR BİREYLER AKADEMİSYENLER ARAŞTIRMACILAR KURUMLAR KURULUŞLAR ÖĞRENCİLER ARAŞTIRMA - GELİŞTİRME SÜRECİ TOPLUMA HİZMET SÜRECİ SÜREÇLERÜRÜNLER/HİZMETLERALICILAR/MÜŞTERİLER İDARİ VE DESTEK SÜRECİ Öğrenci İşleri, Personel İşl. Mali Ve Hukuk İşl.vb. ÖĞRENCİLER ÇALIŞANLAR KURUM VE KURULUŞLAR

İ.Ü REKTÖRLÜK SÜREÇLERİ EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜREÇLERİ ARAŞTIRMA- UYGULAMA SÜREÇLERİ TOPLUMA HİZMET SÜREÇLERİ DEKANLIK/MÜDÜRLÜK SÜREÇLERİ DEKANLIK/ENST. BAŞK. SÜREÇLERİ YÖNETİM SÜREÇLERİ İDARİ VE DESTEK SÜREÇLER İDARİ VE DESTEK SÜREÇLER İDARİ VE DESTEK SÜREÇLER ÖLÇ.ANLZ İYİLEŞTİR. SÜREÇLERİ ÖLÇ.ANLZ İYİLEŞTİR. SÜREÇLERİ ÖLÇ.ANLZ İYİLEŞTİR. SÜREÇLERİ İDARİ VE DESTEK SÜREÇLER ÖLÇME,ANALİZ,İYİLEŞTİRME SÜREÇLERİ

KAYGILARIMIZ TOPLUMA HİZMET KAYGISI ÖĞRENCİ MEMUNİYETİ KAYGISI ÇALŞ. MEMN. KAYGISI BİLİMSEL ÇAL. VE YAYIN KAYGI EĞİTİM VE ÖĞRETİM KAYGISI ETKİNLİK VE VERİMLİLİK KAYGISI YASAL ŞARTLARA UYUM KAYGISI KALİTE VE SÜREKLİ GELİŞİM KAYGISI

DEĞER YÖNETİMİ DEĞER YÖNETİMİ İLKELERİ - Yönetim Tarzı - İnsan Dinamikleri - Ortam Şartları - Metotlar

YÜKSEKÖĞRENİMDE KURUMSAL DEĞERLENDİRME MODELLERİ VE KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ ISO Quality management systems – Requirements –Kalite Yönetim Sistemleri – Şartlar( 2008) EFQM - European Foundation for Quality Management (1997) - Mükemmellik Modeli EUA - European University Association ( AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ ) (1994) Kurumsal Değerlendirme Programı – YÖDEK - Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (2006) – Tüm Yükseköğretim kurumları

GÖREVLERİMİZ-GÖREVLERİMİZ-DEĞERLERİMİZ (MİSYON) HAYALLERİMİZ - ARZULARIMIZ (VİZYON) POLİTİKALARIMIZ ÖLÇÜLEBİLİR HEDEFLERİMİZ HEDEFL. ULAŞMAK İÇİN PLANLAMA HEDEFL. ULAŞMAK İÇİN PLANLAMA DAVRANIŞ IMIZ (KURALLAR/BİLİNÇ) STRATEJİLERİMİZ

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ UYGULAYAN ÜNİVERSİTELERDE İNSAN MUTLULUĞU (Toplam Kalite Yaklaşımı) MALİYET YAKLAŞIMI (Önleme ve Ölçme Maliyeti) PAYDAŞLIK YAKLAŞIMI (Beraber Var Olma) PUKÖ YAKLAŞIMI (Sürekli İyileştirme) TS EN ISO 9001: Kapsam 2-Atıf Yapılan Standartlar 3-Tanımlar,Terimler,Kavramlar 4-Genel Şartlar(Süreç Yön.) 5-Yönetim Sorumluluğu 6-Kaynak Yönetimi 7-Hizmet/Ürün Gerçekleştirme 8-Ölçme,Analiz,İyileştirme

İNSAN MUTLULUĞU (Toplam Kalite Yönetimi) Müşteri odaklılık Liderlik Çalışanların Katılımı Yönetimde Sistem Yaklaşımı Verilere Dayalı Karar Verme Süreç Yönetimi Tedarikçilerle Faydaya Dayalı İlişkiler Sürekli İyileşme TS EN ISO 9001: Genel Şartlar(Süreç Yön.) 5-Yönetim Sorumluluğu 6-Kaynak Yönetimi 7-Hizmet/Ürün Gerçekleştirme 8-Ölçme,Analiz,İyileştirme

MALİYET YAKLAŞIMI ÖNLEME MALİYETİ ÖLÇME MALİYETİ BAŞARISIZLIK MALİYETİ TS EN ISO 9001: Genel Şartlar(Süreç Yön.Dok.) 5-Yönetim Sorumluluğu 6-Kaynak Yönetimi 7-Hizmet/Ürün Gerçekleştirme 8-Ölçme,Analiz,İyileştirme TS EN ISO 9001:2008 Şartları

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNDE PAYDAŞLIK TEDARİKÇİLER KURUMSAL VE BİREYSEL HİZMET ALANLAR ÇALIŞANLAR TOPLUM FAYDA İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ

TS EN ISO 9001:2008 Şartları 4- Süreç Yön. Dokümantasyon 5- Yönetim Sorumluluğu 6- Kaynak Yönetimi 7- Ürün/Hizmet Gerçekleştirilmesi 8- Ölçme, Analiz, KONTROL ET UYGULA PLANLA ÖNLEM AL 8.5- Sürekli İyileştirme

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ’NDE PUKÖ YAKLAŞIMI PLANLA (standard maddeleri) ÖNLEM AL (standard maddeleri) KONTROL ET (standard arası maddeleri) UYGULA (standard 7. madde) Sürekli iyileşme Üstanbul Üniversitesi

TSE TARAFINDAN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİNDE VERİLEN EĞİTİMLER Kalite Yönetim Sistemi –Temel Eğitimi Kalite Yönetim Sistemi –İç Tetkik Eğitimi Kalite Yönetim Sistemi –Süreç Yönetimi Eğitimi Kalite Yönetim Sistemi –Dokümantasyon Eğitimi Müşteri Memnuniyeti ve Şikayeti Yönetim Sistemi – Temel Eğitimi

Kalite Yönetim Sistemi –Temel Eğitimi TS EN ISO 9001: Kapsam 2-Atıf Yapılan Standartlar 3-Tanımlar,Terimler,Kavramlar 4-Genel Şartlar(Süreç Yön.) 5-Yönetim Sorumluluğu 6-Kaynak Yönetimi 7-Hizmet/Ürün Gerçekleştirme 8-Ölçme,Analiz,İyileştirme

Kalite Yönetim Sistemi –Temel Eğitimi TS EN ISO 9001: Genel Şartlar Dokümantasyon Kalite El Kitabı Dokümanların Kontrolü Kayıtların Kontrolü

Süreçler ve Dokümantasyonun - Farklı Süreçlerin Birbirlerinin Kaygılarını Bilerek Hareket Etmesini Sağlar -Çalışanın Gerçek Dostudur - Önleyici Yaklaşımdır - Standartlaşma Sağlar - Kişiye Bağımlılığı Azaltır - İlk Seferde İşin Doğru Yapılmasını Sağlar - Kayıtlar Bir Kurumun Beş Duyu Organı Gibidir

Kalite Yönetim Sistemi –Temel Eğitimi TS EN ISO 9001: Yönetim Sorumluluğu 5.1- Yönetim Taahhüdü 5.2- Müşteri Odaklılık 5.3- Kalite Politikası 5.4- Planlama(Kalite Hedefleri ) 5.5- Sorumluluk ve Yetki 5.6- Yönetimin Gözden Geçirmesi

Yönetim Sorumluluğu - Çalışanda Müşteri ve Yasal Şart Bilinci Oluşturur - Müşteriye Odaklılık Sağlar - Çalışanları Politika ve Hedeflere Odaklar - Sorumluluk Yetkileri Belirler - İletişimin Sağlıklı olmasını Sağlar - Sistemin Performansını Değerlendirir ve İyileştirir

Kalite Yönetim Sistemi –Temel Eğitimi TS EN ISO 9001: Kaynak Yönetimi 6.2- İnsan Kaynakları 6.3- Alt Yapı 6.4- Çalışma Ortamı

Kaynak Yönetimi - Sürdürülebilir İnsan Kaynağı Yönetimi Sağlar -Sürdürülebilir Altyapı( Bina, Mak. Tech. Donanım)Sağlar - Sürdürülebilir Verimli Çalış Ortamı Sağlar

Kalite Yönetim Sistemi –Temel Eğitimi TS EN ISO 9001: Hizmet/Ürün Gerçekleştirme 7.1- Planlama 7.2- Müşteri İle İlişkili Süreçler 7.3- Tasarım ve Geliştirme 7.4- Satınalma 7.5- Hizmetin Sunumu 7.6- Kalibrasyon ve/veya Doğrulama

Ürün/Hizmetin Gerçekleştirilmesi -Eğitim-Öğretim, - Araştırma- Geliştirme, - Topluma Hizmet Süreçlerinin Kontrollü ve Yönetilebilir Şartlarda planlanması ve gerçekleştirilmesini sağlamak

Kalite Yönetim Sistemi –Temel Eğitimi TS EN ISO 9001: Ölçme,Analiz,İyileştirme 8.2- Ölçme 8.3- Uygun Olmayan Ürün/Hizm.Kontrl Veri Analizi 8.5- Sürekli İyileştirme

Ölçme, Analiz, İyileştirme -Planlanan Şartlara Uyumun Görülmesini Sağlar - Müşteri Algısının Derecesini Ortaya Koyar - Süreçlerin Performansını Gösterir - KY Sistemin Performansını Gösterir - Bize Analiz İmkanı Vererek Muhasebe ve Muhakeme Yeteneği Sağlar - Sürekli İyileştirme Fırsatları Sunar

Kalite Yönetim Sistemi –İç Tetkik Eğitimi - Hazırlık - Planlama -Tetkikin Yürütülmesi - Raporlanması - Düzeltici Faaliyetlerin Takibi

Kalite Yönetim Sistemi –Süreç Yönetimi Eğitimi - Süreçlerin Belirlenmesi - Süreçlerin Sıralanması - Süreçlerin İlişkilerinin Tarifi - Süreçlerin Yönetimi (PUKÖ)

YÖNETİM SÜRECİ (Üst süreç) İLETİŞİM SÜRECİ (Ana süreç) İletinin oluşturulması süreci (alt süreç) Konunun belirlenmesi ( faaliyet) Mesajın oluşturulması ( faaliyet) Mesajın onaylanması ( faaliyet) İletinin gönderilmesi süreci(alt süreç) Uygun iletişim aracının seçilmesi ( faaliyet) Uygun iletişim aracına mesajın yüklenmesi ( faaliyet) İletinin alıcıya ulaştırılması (alt süreç) Mesajın alındı teyidinin oluşturulması ( faaliyet) Mesajın kaynağına (sahibine)bildirilmesi ( faaliyet)

PROSES YÖNETİMİ PLANI Sürecin adı : Sürecin sahibi/sahipleri : Sürecin performansından sorumlu kişi/kişiler tanımlanacak. Sürecin hedefi/hedefleri : Stratejik hedeflerden gelen süreç hedefi olan göstergeler yazılacak Sürecin (P)lanlanması : Sürecin girdileri : Sürecin başlayabilmesi için olması gereken tüm şartlar tanımlanacak Sürecin kaynakları: Sürecin gerçekleştirilmesi için doğal kaynaklar dahil tüm kaynaklar, araçlar faaliyetler tanımlanacak Sürecin çıktıları : Sürecin sonlana bilmesi için oluşması gereken şartların tamamı tanımlanacak. Sürecin (U)ygulanması : Sürecin gerçekleştirilmesi için gereken faaliyetlerin kim/kimler tarafından nasıl yürütüldüğünü ve nereye kayıt edildiğini görmemiz lazım.Bunları açıklayan dokümanlara(prosedür,talimat, yönetmelik vb.) atıf da yeterli olur. Sürecin (K)ontrolü (izlenmesi ve ölçülmesi): YÖDEK kriterleri dahil, süreçlerin etkinlik ve verimlilik hesaplarının yapılabileceği ve bize analiz imkanı verecek performans ölçütleri(içsel-dışsal) belirlenecek. İzleme ve ölçme periyodu tanımlanacak Sürecin (Ö)nlemi (iyileştirilmesi): Sürecin gerçekleşen ve istenilen (planlanan) şartlara ulaşılması verilerinin; -Analiz edilmesi -İhtiyaç duyulan geliştirme ve iyileştirme ihtiyacının belirlenmesi -Üst yönetime raporlanması

Kalite Yönetim Sistemi –Dokümantasyon Eğitimi - Doküman İhtiyacının Belirlenmesi - Dokümanların Adlandırılması - Dokümanların Atıf Yönünü Belirleme - Dokümanları Yönetme - Kayıtların Muhafazası Politika ve Hedefler Kalite El Kitabı Görev Tanımları,Prosedürler Planlar, Talimatlar, Listeler, Formlar, Çizelgeler, Şartnamaler Dış Kaynaklı Dokümanlar Kayıtlar

Müşteri Memnuniyeti ve Şikayeti Yönetim Sistemi –( TS ISO 10002) Temel Eğitimi - Müşteri Şikayetlerinin Alınması - Şikayetlerin Kayıt Edilmesi - Şikayetlerin Yönlendirilmesi - Şikayetlerin Değerlendirilmesi, - Çözümün Şikayetçiye Bildirilmesi - Şikayetin Kapatılması

ŞİKAYETİN KAPATILMASI ÇÖZÜM KARARININ ŞİKAYETCİYE BİLDİRİLMESİ ŞİKAYETİN DEĞERLENDİRİLMESİ ŞİKAYETİN SORUMLU BİRİME YÖNLENDİRİLMESİ ŞİKAYETLERİN ALINMASI VE KAYIT EDİLMESİ ŞİKAYETİN GİDERİLMESİ İÇİN ÇÖZÜM ÜRETİLMESİ MŞY POLİTİKASI MŞY HEDEFLERİ MŞY GÖREV TANIMLARI MŞY SİSTEMİNİN GÖZDEN GEÇİRMESİ İNSAN KAYNAĞI MALİ KAYNAKLAR ALT YAPI,MAK. TEC. DİĞER DONANIMLAR DOKÜMANTASYON BİLGİLERİN TOPLANMASI BİLGİLERİN ANALİZİ MŞY TETKİKİ MŞY SÜRECİNİN İZLNMSİ. VE ÖLÇ MŞY’ NİN İYİLEŞTİRLMESİ ŞEFFAFLIKGİZLİLİK CEVAP VEREBİLİRLİK ERİŞİLEBİLİRLİK OBJEKTİFLİKÜCRETLER M.O. YAKLAŞIM HESAP VEREBİLİRLİK SÜREKLİ İYİLEŞTİRME