Dikkat Artırıcı Unsurlar 1.Olumlu iletişim 2.Kişiye özgü öğrenme biçimlerine yönelik yapılandırılmış eğitim çalışmaları 3.Egzersiz ve spor 4.Ortamsal Düzenlemeler
Dikkat Süreleri 5-7 yaş 15 dk 7-10 yaş 20 dk yaş dk. Bunlar yaşlara göre öğrencilerin dikkat sürelerini göstermektedir. Eğitim temel amacı dikkati eğitimin verileceği konuya yönlendirip bu süreyi eğitim açısından olumlu değerlendirmektir.
1.Olumlu iletişim Öğrencinin başaramayacağına inandığı konulara yönelik dikkati azdır. çünkü kişi benlik algısını olumsuza yönlendirecek konularla ilgilenmek istemez. Bunun önüne geçmenin en önemli yollarından biri, öğrencinin başarabileceğine yönelik olumlu bir iletişim yolunun seçilmesidir. İletişimde en önemli şey öğrenci ile işbirliğinin sağlanmasıdır. Benlik algısı olumlu olan birey öğrenmenle iş birliğine açık olacaktır.