KURUM KÜLTÜRÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti capemetrorail.co.za web.jhu.edu.
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
örgütlenmesi ve performansı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
DENETİM VE DENETİME TALEP / DENETİM FAALİYETLERİ / MESLEK TEKNİĞİ.
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
KURUMSAL SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
DİĞER TUTUMLAR.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
SPOR YÖNETİMİNE GİRİŞ.
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
örgütlenmesi ve performansı
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ÇAĞDAŞ YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROFİLİ Hazırlayan Berkay deniz çil
 Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden ayıran, örgüt üyeleri tarafından paylaşılan bir anlam sistemini ifade eder.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KURUM KÜLTÜRÜ

Değişen iş ve üretim biçimleri örgütleri değişmeye zorlamaktadır Değişen iş ve üretim biçimleri örgütleri değişmeye zorlamaktadır. Amansız bir rekabet, sürekli artan ve nitelik olarak yükselen müşteri beklentileri, hizmette kalitenin artması örgütleri zamanla yarışa sokmuştur.

KURUM KÜLTÜRÜ Kurum tarafından benimsenen temel değerler, Örgütün çalışanlarına ve müşterilerine yönelik politikasına kılavuzluk eden felsefesi, Örgütte işlerin nasıl yapıldığına ilişkin temel görüşler, Aklın kolektif şekilde programlanması, Paylaşılan inançlar, tutumlar, tahminler ve beklentiler modeli.

KURUM KÜLTÜRÜ ÖZELLİKLERİ Ayırt edicidir. Kararlı bir yapıdadır. İfade edilmeden de anlaşılabilir. Semboliktir. Bütünleştiricidir. Kabul görmüştür. Üst yönetimin bir yansımasıdır.

Kurum Kültürü Etkili Olan Örgütlerde Örgütsel İlişkilere Yön Veren Belli Boyutlar Vardır. Bunlar:

BİREYSEL İNİSİYATİF Örgütte çalışanların bağımsızlık derecesi, sorumluluk ve kişisel teşebbüs derecesi.

RİSK TOLERANSI Çalışanların girişkenliği yeniliklere açık olmaya ve risk almaya ne kadar teşvik edildikleri.

YÖN Kurumun personeline verdiği açık hedefler ve kendilerinden beklenen performansın derecesi.

BÜTÜNLEŞME Bölümlerin ne kadar bir arada ve koordineli bir şekilde çalışmaya teşvik edildikleri.

YÖNETİMİN DESTEĞİ Örgüt içinde üstlerin astlarına sağladığı açık iletişim yardım ve desteğin derecesi.

KONTROL Örgütte geçerli olan kural ve yönetmeliklerin sayısı ile, çalışanların davranışlarını takip ve kontrol etmek için yapılan direkt denetimin miktarı.

KİMLİK Üyelerin kendi çalışma grupları veya uzmanlık alanları yerine örgütle bir bütün olarak özdeşleşme dereceleri.

ÖDÜL SİSTEMİ Kıdem süresi ya da adam tutma gibi değişkenlere bağlı olmadan, personel performans kriterlerine dayanan ödüllerin (ücret artışı ve terfi gibi) derecesi.

FİKİR AYRILIKLARINA VERİLEN TOLERANS Personel arasındaki fikir ayrılıklarından kaynaklanan çatışmaların ne kadar tolere edildiği

İLETİŞİM MODELLERİ Örgütsel iletişimin ne kadarını resmi otorite hiyerarşisi ile sınırlandırıldığının derecesi.

ÖRGÜT İKLİMİ Amaç Birliği İletişim Yeterliliği Yetkinin Rasyonel Dağılımı İnsan Kaynaklarının Optimal Kullanımı Etkililik Derecesi Yenilikçilik Otonomi Adaptasyon Problem Çözme

Örgüt Felsefesi Bir kurumda çalışan personelin davranışlarını yönlendiren paylaşılan düşünce ve inançların tümüdür. Örgüt felsefesinin yararları: 1. Davranışlara ve kararlara yol gösterir 2. Organizasyon kültürünü açıklar 3. Organizasyonun performansını artırır

Örgüt Kimliği Bütün kuruluşların kendilerine özgü bir kimliği vardır Örgüt Kimliği Bütün kuruluşların kendilerine özgü bir kimliği vardır. Kurum kimliği, bütün personelin duygusal olarak kendisine bağlandığı değerler, felsefe ve kurumsal bilinçtir. Her kurum, kendisini çevresindeki örgütlerden ayırdeden bir kurum kimliğine sahiptir.

Örgüt Kimliğinin Önemi Organizasyon kimliği bir organizasyona şu noktaları aydınlatmaktadır: 1. Biz Kimiz? 2. Biz Ne Yapıyoruz? Kimliği olmayan bir organizasyonun hayatını sürdürmesi mümkün değildir. Organizasyon kimliği personel arasında biz duygusunu geliştiren psikolojik bir yapıştırıcıdır.

Öğrenemeyen Örgüt Kültürü 1. Pozisyonum neyse ben oyum 2. Düşman dışarıda 3. Sorumluluk üstlenme kuruntusu 4. Olaylara takılıp kalma 5. Haşlanmış kurbağa masalı 6. Tecrübe ile öğrenme hayali 7. Yönetici efsanesi

ÖRGÜT VE YENİLEŞME SÜRECİ Uygula Uygulamak Başa Uzak Kabul Sabote Zorunda Çık Dur Etme Et Kabul Aşaması İlgisizlik Pasif Aktif Aşaması Direniş Direniş