İkİ DÜNYA SAVAŞI ARASI DÖNEM ( )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Birinci Dünya Savaşı / Kavram Haritası
Advertisements

Haritalar ve Özet Bilgiler
I.DÜNYA SAVAŞI.
ÇANAKKALE ZAFERİ 18 MART 1915.
I.DÜNYA SAVAŞI ( ) V.MEHMET REŞAT ( )
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi….
TÜRKİYE CUMHURİYETİ DIŞ POLİTİKASI
I.DÜNYA SAVAŞI ( ). Genel Nedenler:  Milliyetçilik akımı  Silahlanma  Sanayi inkılabı sonucunda doğan hammadde ve pazar arayışı,  sömürgecilik.
Birinci Dünya Savaşı.
ÜLkeLer Arası KöprüLer
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
1.DÜNYA SAVAŞI.
İTALYA’YLA İLİŞKİLER ( ) Roma İmparatorluğunun eski kutsal mirasına sahip olmak istedi bunun için; Trablusgarp ve Onikiadaları(1912) işgal etti.
sandıklı imam hatip lisesi
I. DÜNYA SAVAŞI’NIN NEDENLERİ SAVAŞIN BAŞLAMASI
SAVAŞ ÖNCESİ BLOKLAŞMALAR
1. Dünya savaşI.
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.

I.DÜNYA SAVAŞI ( ). SAVAŞTA BLOKLAR: İtilaf Devletleri :(Savaş başlamadan önce) İngiltere, Fransa, Rusya, İttifak Devletleri :(Savaş başlamadan.
II. Dünya Savaşı.
DÜNYA SAVAŞI BAŞLIYOR 1.Dünya Savaşı
I.DÜNYA SAVAŞI
I. DÜNYA SAVAŞI ÖSS- YGS SORULARI.
20. YÜZYIL BAŞLARI OSMANLI DEVLETİ
SANAYİ DEVRİMİ VE EMPERYALİST YARIŞ
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI ( )
AMERİKA’NIN BAĞIMSIZLIĞI VE FRANSIZ DEVRİMİ
I. DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİNDE DÜNYANIN GENEL GÖRÜNÜMÜ
Lozan’dan Möntrö’ye Türk Boğazları
Çalışma soruları 8. video
En Yeni 10 Ülke.
AİT Ders - Çalışma Soruları
Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi
Ait Ders çalışma soruları.
SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ.
İKİ SAVAŞ ARASINDA AVRUPA
 SAVAŞIN NEDENLER İ  EKONOM İ K NEDENLER  S İ YAS İ NEDENLER  SAVAŞTAK İ BLOKLAR  İ TT İ FAK VE İ T İ LAF DEVLETLER İ.
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
FERHAT PAŞA- İRAN BUCAŞ- LEHİSTAN İRAN
T.C.İNKİLAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
20. YY. BAŞLARINDA DÜNYA   I.Dünya Savaşı ( )
I.DÜNYA SAVAŞI ( 1914 – 1918 ).
SSCB’NIN KURULUŞU VE BOLŞEVİK İHTİLALİ
AVRUPA ‘ NIN SÖMÜRGECİLİK FAALİYETLERİ
Buharla Çalışan Su Pompaları
GÜZ-IV: OSMANLI DEVLETİ’NİN YIKILIŞININ DIŞ SEBEPLERİ Coğrafi Keşiflerin Osmanlı Devleti’ne Etkisi Ticaret yollarının değişmesi Amerika’dan getirilen altın.
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
ATATÜRK DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI
1.DÜNYA SAVAŞI.
MİLLİ UYANIŞ: YURDUMUZUN İŞGALİNE TEPKİLER / Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti
1.DÜNYA SAVAŞI
I.DÜNYA SAVAŞI ( ) V.MEHMET REŞAT ( )
I. DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİNDE DÜNYANIN GENEL GÖRÜNÜMÜ
T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK KAZANIMLAR 1.DÜNYA SAVAŞ’INDA OSMANLI DEVLETİ’NİN DURUMUNU,TOPRAKLARININ PAYLAŞILMASI VE İŞGALİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİR.
Savaşın Nedenleri 1870 yılında siyasi birliğini kuran İtalya'nın sömürge yarışında geri kalması Sanayileşmesini tamamlayan İtalya'nın ham madde ve Pazar.
I. Dünya Savaşına İtilaf devletleri yanında giren Çarlık Rusya’sı savaş sırasında ekonomik bunalıma girince 1917 de Bolşevik İhtilali çıkmış Çarlık.
TÜRKİYE VE ULUSLAR ARASI ÖRGÜTLER
1. DÜNYA SAVAŞI VE SONUÇLARI
ÇAĞDAŞ TÜRK VE DÜNYA TARİHİ-1
Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ( )
II. Dünya Savaşı büyük bir yıkıma sebep oldu. 80 milyondan fazla insanın hayatını kaybettiği bu savaş dünya genelinde ekonomik krizlere, ülke sınırlarının.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İKİ SAVAŞ ARASI DÜNYA VE MİLLETLER CEMİYETİ
I.DÜNYA SAVAŞI Sebepleri: a-Almanya’nın siyasi birliğini tamamlayarak, sömürgecilikte İngiltere’ye rakip olması b -Fransa ve Almanya arasındaki Alsas-Loren.
1914 I. DÜNYA SAVAŞI 1918.
Sunum transkripti:

İkİ DÜNYA SAVAŞI ARASI DÖNEM (1919-1939) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

I. Dünya Savaşı(1914-1918)’nın nedenlerini hatırlayalım… Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

I. Dünya savaşI’nIn nedenlerİ Sanayileşmeyle ortaya çıkan hammadde ve pazar arayışı Sömürgecilik yarışı Devletler arası bloklaşmalar ve rekabet Almanya, Avusturya-Macaristan,Osmanlı X İngiltere, Fransa, Rusya Silahlanma yarışı Fransız Devrimi’yle yayılan MİLLİYETÇİLİK düşüncesi İtalya ve Almanya’nın siyasi birliklerini oluşturmasıyla Avrupa’da bozulan siyasi dengeler Almanya ile Fransa arasında paylaşılamayan Alsas-Loren maden bölgesi Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

ABD…ve I. Dünya savaşI ?? Monroe Doktrini (1823) Wilson İlkeleri ??? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Wİlson İlkelerİ Uluslar arası ekonomik engeller kaldırılmalıdır. Karasuları dışında savaşta ve barışta denizlerde serbest geçiş yapılabilmelidir. Sömürgeler konusunda bölge halklarının hakları gözetilmelidir. Barışı sağlamaya yönelik Milletler Cemiyeti oluşturulmalıdır.(Cemiyet-i Akvam) Kazanan devletler, kaybedenlerden toprak ve tazminat almamalıdır. Bugünkü Osmanlı Devleti'ndeki Türk kesimlerine güvenli bir egemenlik tanınmalı, Osmanlı yönetimindeki diğer uluslara da özerk gelişmeleri için tam bir özgürlük sağlanmalıdır. Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Rusya…ve I. Dünya savaŞI ?? Bolşevik Devrimi(1917) ?? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

I. Dünya Savaşı’nın sonuçlarını hatırlayalım… Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

1914 1918 Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

I. DÜNYA SAVAŞI’NIN SONUÇLARI Barışı korumak için Milletler Cemiyeti kurulur… Osmanlı, Almanya, Avusturya-Macaristan İmparatorlukları ve Rus Çarlığı parçalanır… ??? Polonya, Çekoslovakya, Yugoslavya, Litvanya, Macaristan ve Türkiye gibi yeni devletler kurulur... Yenilen ülkelerde rejim değişiklikleri oldu, Cumhuriyet rejimi(liberal yönetimler) ağırlık kazanır… Yenilen devletlerle barış antlaşmaları ??? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Versay antlaşmasI (ALMANYA) Almanya'da zorunlu askerlik kaldırılacaktır. Alman ordusu 100.000 kişiye indirilerek Genelkurmay örgütü kaldırılacaktır. Deniz kuvvetleri 15.000 personelle sınırlandırılacaktır. Uçak, denizaltı, zırhlı araç ve tank yapması yasaktır. Silah üretimi, dış alım-satımı (ithalat-ihracat) yasaklanmıştır. Zehirli gaz üretmesi ve bulundurması yasaklanmıştır. Savaş tazminatı olarak 1921 yılı itibari ile 56 Milyar Dolar ödeyecektir. (Ancak aynı yıl bu borç 33 Milyar Dolara indirildi) Almanya tüm denizaşırı topraklarından vazgeçecektir. Bu topraklarda Milletler Cemiyeti’nin kontrolünde yeni sömürgecilik rejimleri kurulacaktır. Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Nazizim ve Faşizmin ayak sesleri … Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

FAŞİZM VE NAZİZM’İN ORTAYA ÇIKIŞI… Aşırı milliyetçi Anti-demokratik Anti-komünist Otoriter ideoloji ve yönetim sistemi… Bazı Özellikleri… Bir ulusa, kültüre ya da “ırka” üye insanların toplumun geri kalanı üzerinde üstün oldukları iddiası… Halkın kitle olarak anlaşılması…devletin, özel yaşama kadar toplumsal hayatın her alanında hak iddia edişi… Devlet içinde başka bir devlet olan silahlı gizli servisin merkezi önemi… Parti propagandası yoluyla toplumsal alanın ve kitle iletişim araçlarının tekelleşmesi çabası… Ekonomik hayat da dahil olmak üzere toplumsal hayatın militarize edilmesi… Ataerkil yapıların yüceltilmesi… Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

İtalya Mussolini… 1922-45 İtalyan Krallığı’nın başbakanı İtalya 1922’de ne durumda?? I. Dünya Savaşı'ndan istediğini alamayan İtalya,dar bir sömürge alanıyla sanayisini beslemeye çalışıyor… Fazla nüfusu için çözüm yolları aramakta… Mussolini’nin amacı: İtalya’yı eski Roma İmparatorluğu’nun gücüne kavuşturmak İlk adım: Habeşistan(Etiyopya)’ın işgali (1936) Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Adolf Hitler (1889-1945) 1919’da Nazi Partisi’nin başına geçti. 1933’ten itibaren önce başbakan sonra “Führer” (Rehber-devlet başkanı) olarak Almanya’yı yönetti. Almanya’yı yeniden silahlandırdı, tüm muhalifleri bastırdı, ırkçı bir politika izlemeye başladı. Amaçları: 1919 Versailles Ant. sonuçlarını ortadan kaldırmak Almanya dışında yaşayan tüm Almanların Alman sınırları içine alınması Alman devleti için “Hayat Sahası” yaratılması Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

“Kandaki birliğin azlığı,. birçok farklar doğurur “Kandaki birliğin azlığı,..birçok farklar doğurur.Temiz ırka üye bir kimse akla uygun ve düzgün kararlar alırken, karışık bir kan,..yarım kararlar verir…Cermen ırkının dostlarının kutsal görevleri,(bu tip) melezleşmeleri önlemek olmalıdır..İnsanın en kutsal görevi, insanlık içinde en iyi olan özelliklerini korumak ve kanının saf kalmasına dikkat etmektir.” Adolf Hitler, Kavgam, s.306-307. Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

“Hayat Sahası” ??? *1945 tarihli Fransız karikatürü Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

…VE YENİDEN DÜNYA SAVAŞI…(1939-1945) Fransa İngiltere SSCB ABD Almanya İtalya Japonya Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

PEKİ NEDEN II.DÜNYA SAVAŞI ??? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

I.Dünya Savaşı ile II. Dünya Savaşı arasında yaşananlar etkili olmuş olabilir mi ??? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Barış Antlaşmalarındaki adaletsizlikler ? İtalya’nın “düş kırıklığı” ? İngiltere’nin “yatıştırma politikası”? ABD’nin “yalnızcılık politikası” ? SSCB’nin Avrupa sorunlarından uzak kalması? 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı ? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

İKİ SAVAŞ ARASI DÖNEM (1919-1939) A.Barış Antlaşmalarının Korunmaya Çalışıldığı Dönem(1919-1924) Fransa’nın Almanya’ya karşı kendini korumaya çalıştığı dönem Fransa, Versay Antlaşması’nı korumaya çalışmaktadır. Fransa, Almanya’nın doğu ve güney komşularıyla ittifaklar kurmuştur. Fransa, Almanya’nın endüstri bölgesi Ruhr bölgesini işgal etmiştir. B.Lokarno Dönemi(1925-1930) Fransız-Alman yakınlaşması sonucu gerginliğin azaldığı barış dönemi Dawes Planı ile Almanya’nın tamirat borcu taksitlere bölünür.. Ruhr bölgesi Almanya’ya geri verilir.. C.Yıkılma Dönemi(1930-1939) Fransa ve İngiltere’nin Almanya politikalarının farklılığı ve 1929 Bunalımı İtalya’nın Habeşistan’ı işgali(1936) Almanya’nın Ren bölgesini işgali Almanya’nın Avusturya’yı işgali(1938) Almanya’nın Çekoslovakya’yı işgali(1939) İKİ SAVAŞ ARASI DÖNEM (1919-1939)

Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

1929 Dünya Ekonomik Bunalımı Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Devlet BorçlarI (1875-2010)

1929 Dünya Ekonomik Bunalımı 50 milyon işsiz Dünyadaki toplam üretimde %42’lik bir düşüş Dünya ticaretinde %65’lik gerileme Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

İngiltere’nin “Yatıştırma Politikası” ??? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

ABD’nin “Yalnızcılık Politikası” ??? Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji

Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji