ADR KONVANSİYONU 18.09.2018.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
Advertisements

Avrupa Birliği Ülkeleri
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ.
Erasmus+ Staj Hareketliliği Öğrencilerinin Sorumlulukları Erasmus Kurum Koordinatörlüğü
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
AVRO BÖLGESİ VE AVRUPA MERKEZ BANKASI Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
ERASMUS+ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI. SUNUM PLANI  ERASMUS+ PIC ORTAK ARAMA BAŞVURU FORMU.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
 Enerji Ekseninde Türkiye-AB İlişkileri Ali Arif AKTÜRK.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
 Seçim Duyurusu Öncesi  Seçim Duyurusu, Yerleştirme  Erasmus Hazırlık  Erasmus Dönemi  Erasmus Sonrası Dönem.
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
SİGORTA BİLGİ ve GÖZETİM MERKEZİ (SBM) ve TRAMER
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Avrupa Birliği (AB) Katılım Müzakereleri
TÜM MOTORLU TAŞIYICILAR KARŞILIKLI SİGORTA KOOPERATİFİ
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Öğrenim Hareketliliği Nedir?
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
ASGARİ ÜCRET GERÇEĞİ 8 Aralık 2016, İstanbul.
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
II.BALKAN SAVAŞI (29-30 HAZİRAN 1913).
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
TARİHTE EUROVISION NUR GÜLER
Düzgün iş.
VARDİYALI ÇALIŞMA VE GECE ÇALIŞMASI
BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
İlk hastanesi 1991 yılında kurulan Acıbadem Sağlık Grubu, bünyesinde bulunan 21 hastane ve 16 tıp merkezinde doktor, hemşire olmak üzere.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
2008 YILI ELEKTRİK ve DOĞALGAZ ZAMLARI
ERASMUS+ BAŞVURU SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
2009 Nisanında Hırvatistan ve Arnavutluk da NATO üyesi oldu.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
AETR KONVANSİYONU
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ KURUMU
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
Ağustos 2009 Eğitim Merkezi Seminerleri
Erasmus ve 2018 Oryantasyon
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Denis Pennel, Yönetici, Eurociett
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
Erasmus Hareketlilikleri Tanıtımı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KONU:ÜLKELER VE BAYRAKLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
SİGORTA SEKTÖRÜ DÜZENLEME VE DENETLEME İŞLEMİ
DÜNYADA GDO‘NUN MEVZUATI, TİCARETİ VE UYGULAMALARI
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
Sunum transkripti:

ADR KONVANSİYONU 18.09.2018

ADR KONVANSİYONU Tehlikeli Eşyaların Karayoluyla Uluslararası Taşınmasına İlişkin Avrupa Anlaşması – ADR tehlikeli madde taşımalarına yönelik olarak bir dizi tedbiri zorunlu kılmaktadır. ADR Konvansiyonu 30 Eylül 1957 tarihinde Cenevre’de imzalanmış ve 29 Ocak 1968 tarihinde yürürlüğe girmiştir. 21 Ağustos 1975 tarihinde New York’ta Madde 14 (3)’te değişiklik öngören bir Protokolün imzalanmasıyla değişikliğe tabi olmuştur. Söz konusu Protokol 19 Nisan 1985 tarihinde yürürlüğe girmiştir. ADR KONVANSİYONU (TEHLİKELİ MADDELERİN KARAYOLUYLA ULUSLARARASI TAŞINMASINA İLİŞKİN AVRUPA KONVANSİYONU) Uluslararası tehlikeli eşya taşımalarını düzenleyen ADR Konvansiyonu (Tehlikeli Eşyaların Karayoluyla Uluslararası Taşınmasına İlişkin Avrupa Anlaşması) tehlikeli madde taşımalarına yönelik olarak bir dizi tedbiri zorunlu kılmaktadır. Bu tür maddeleri taşıyan araçlar ve sürücüleri için özel birer sertifika düzenlenmesi gerekmektedir. Halen Tehlikeli eşya taşıması yapacak Türk sürücüler için Almanya’daki yetkili kurum tarafından akredite edilen bir eğitmen tarafından UND Eğitim Merkezi bünyesinde düzenlenen ADR eğitimlerine katılım sonucunda Almanya’daki resmi kuruluş tarafından verilen ADR sürücü sertifikaları kullanılabilmektedir. Ancak Türkiye’de üretilen araçlara ait sertifikalar, ADR Konvansiyonu’na taraf olmadığımızdan dolayı AB ülkelerinde kabul edilmemektedir. Bu sebeple söz konusu belgelerin yurtdışından temin edilmesi gerekmektedir. ADR Konvansiyonu uyarınca yılda 50 tondan fazla tehlikeli madde taşıyan firmaların mutlaka bir “Dangerous Goods Safety Advisor” (Tehlikeli Eşya Güvenlik Danışmanı) bulundurmaları gerekmektedir. ADR Konvansiyonu’na Türkiye henüz resmen taraf olmamıştır. Son olarak Konvansiyona taraf olunmasına ilişkin yasa tasarısı 2005 yılında TBMM tarafından onaylanmıştır. İlgili onay yazısı Birleşmiş Milletlere iletilmiş olup, onayın ardından Konvansiyonun ülkemizde de yürürlüğe girmesi beklenmektedir. Tehlikeli Eşyaların Karayoluyla Uluslararası Taşınmasına (ADR) ilişkin Yönetmelik çalışmaları sürmekte olup, bu çalışmaların 2007 yılı başlarında tamamlanması beklenmektedir. ADR Konvansiyonu’nun Türkiye’de uygulanması konusunda Ulaştırma Bakanlığımız ile Hollanda Hükümeti işbirliğiyle gerçekleştirilen bir proje kapsamında Hollanda ile Avusturya bu konuda Türkiye’ye destek vermektedir. ADR, esasen AB Müktesebatının bir parçasıdır. Avrupa Birliği ve üye ülkeleri söz konusu Konvansiyonun maddelerini ve hükümlerini 94/55 sayılı AB Direktifi aracılığıyla iç hukukuna aktarmıştır. Dolayısıyla, Avrupa Birliği’ne üye olmak için aday ülkelerin ADR Konvansiyonu’nu iç taşımacılıkta uygulamaları zorunludur. 18.09.2018

ADR KONVANSİYONU 16.10.2006 itibariyle söz konusu konvansiyona taraf olan 41 ülke bulunmaktadır: Avusturya, Azerbaycan, Beyaz Rusya, Belçika,Bosna-Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Kazakistan, Litvanya, Liechtenstein, Letonya, Lüksemburg, Fas, Hollanda,Norveç, Polonya, Portekiz, Moldova Cumhuriyeti, Romanya, Rusya Federasyonu, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, Makedonya, Ukrayna, Birleşik Krallık, Sırbistan ve Karadağ, Güney Kıbrıs, Arnavutluk, Kazakistan. 18.09.2018

ADR KONVANSİYONU Amaçları: Karayoluyla uluslararası taşımacılıkta güvenliğin artırılması, Tehlikeli maddelerin taşınmasına ilişkin BM Tavsiyelerine dayanarak tehlikeli atıklar dahil olmak üzere tehlikeli malların sınıflandırması, paketlenmesi, etiketlenmesi ve test edilmesiyle alakalı hükümlerin, diğer taşıma şekilleri ile uyumlu biçimde ortaya koyulması, Karayoluyla tehlikeli mal taşıyan araçların yapımı, donanımı ve işleyişine yönelik koşulların ortaya konmasıdır. 18.09.2018

ADR KONVANSİYONU Bu tür maddeleri taşıyan araçlar ve sürücüleri için özel birer sertifika düzenlenmesi gerekmektedir. Halen Tehlikeli eşya taşıması yapacak Türk sürücüler için Almanya’daki yetkili kurum tarafından akredite edilen bir eğitmen tarafından UND Eğitim Merkezi bünyesinde düzenlenen ADR eğitimlerine katılım sonucunda Almanya’daki kuruluş tarafından verilen ADR sürücü sertifikaları kullanılabilmektedir. 18.09.2018

ADR KONVANSİYONU - Türkiye Türkiye Haziran 2005’te TBMM Ulaştırma Alt Komisyonu’nda onaylanan ADR Konvansiyonuna taraf olunmasına ilişkin yasa tasarısı, TBMM Genel Kurulu’nun 30 Kasım 2005 tarihinde yapılan oturumunda kabul edilerek kanunlaştı. Ve karar 6 Aralık 2005 tarihli Resmi Gazete’de şöyle yayınlandı: “Madde 1 - Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu bünyesinde hazırlanan ve 30 Eylül - 1957 tarihinde Cenevre’de imzalanan "Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması"na katılmamız uygun bulunmuştur.” 18.09.2018

ADR KONVANSİYONU ADR, esasen AB Müktesebatının bir parçasıdır. Avrupa Birliği ve üye ülkeleri söz konusu Konvansiyonun maddelerini ve hükümlerini 94/55 sayılı AB Direktifi aracılığıyla iç hukukuna aktarmıştır. Dolayısıyla, Avrupa Birliği’ne üye olmak için aday ülkelerin ADR Konvansiyonu’nu iç taşımacılıkta uygulamaları zorunludur. Türkiye’nin bu konvansiyona taraf olması ile birlikte, Türkiye’de açılacak ADR eğitim merkezlerinin verecekleri sürücü sertifikaları, yine akredite edilmiş bir Türk kurumu tarafından onaylanacak ve üye ülkelerin tümünde geçerli olacaktır. 18.09.2018