“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Europass nedir? Beceri ve yeterliliklerinizi Avrupa’da anlaşılır hale getirmek için düzenlenmiş bir dokümanlar klasörüdür.
Advertisements

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu “ TANINMA, DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI” 15 Haziran 2011, GALATASARAY Üniversitesi, İSTANBUL Prof. Dr. Süheyda ATALAY.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bilgi Paketi Çalışmaları
Bologna Süreci - KALİTE GÜVENCESİ -
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Tanınma / AKTS ve DE 7 Mayıs 2012 Prof. Dr. Lerzan.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
BOLOGNA UZMANLARI TOPLANTISI 07 Temmuz KAPSAM  Akademik Tanıma  Tanıma Araçları  Hayatboyu Öğrenme  Sorunlar  Yapılması Önerilenler.
Mustafa Kemal Üniversitesi
European Credit Transfer System (ECTS)
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu “ DİPLOMA EKİ ve TANINMA” 01 Mart 2013, İSTANBUL TEKNİK Üniversitesi, İSTANBUL Prof. Dr. Süheyda ATALAY.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Erasmus Hareketliliği
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMI İLE GİDEN ÖĞRENCİLER İÇİN TANINMA KURALLARI.
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
AKTS Hesaplaması.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Tanınma / AKTS ve DE Prof. Dr. Lerzan ÖZKALE Bologna Uzmanı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI” 18.09.2018 T.C. Yükseköğretim Kurulu “TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI” 15 Haziran 2011, GALATASARAY Üniversitesi, İSTANBUL Prof. Dr. Süheyda ATALAY

İÇERİK TANINMA ve ÖNEMİ TANINMA ARAÇLARI DİPLOMA EKİ AKTS 18.09.2018 İÇERİK TANINMA ve ÖNEMİ TANINMA ARAÇLARI DİPLOMA EKİ AKTS TÜRKİYE’DE TANINMA, DİPLOMA EKİ ve AKTS ÇALIŞMALARI DURUM TESPİTİ SORUNLAR YAPILMASI GEREKENLER

BOLOGNA SÜRECİ TANINMA NEDEN ÖNEMLİ? TANINMA YETERLİLİKLER 18.09.2018 TANINMA NEDEN ÖNEMLİ? BOLOGNA SÜRECİ TANINMA YETERLİLİKLER HAREKETLİLİK

TANINMA GRUPLANDIRMA A- DERECENİN TANINMASI 18.09.2018 GRUPLANDIRMA A- DERECENİN TANINMASI Yükseköğretime geçiş yapmayı sağlayan yeterliliklerin tanınması Yabancı bir ülkenin yüksek öğretim yeterliliklerin tanınması İki veya daha fazla ülkede yürütülen ortak derecelerin tanınması Önceki öğrenmenin tanınması B- HAREKETLİLİK KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN EĞİTİMİN TANINMASI Yurt dışındaki başka bir eğitim kurumunda gerçekleştirilen eğitimin kendi kurumundaki bir öğrenim süresinin yerine sayılmasıdır. Öğrenme kazanımları (çıktıları)temel alınarak gerçekleştirilir. Bu durumda tanınmanın anlamı, belirlenen öğrenme çıktılarına ulaşmak için başka bir kurumda kazanılan kredilerin sayısının kendi kurumunda bu öğrenme çıktılarını kazandırmak için tahsis edilen kredilerin sayısı ile yer değiştirilmesidir. 4

DAYANDIĞI TEMEL TANINMA Lizbon Tanıma Sözleşmesi (LTS) 18.09.2018 DAYANDIĞI TEMEL Lizbon Tanıma Sözleşmesi (LTS) Lisbon Recognition Convention (LRC) 5

ÖĞRENİM SÜRELERİNİN VE DİPLOMALARIN TANINMASI 18.09.2018 ÖĞRENİM SÜRELERİNİN VE DİPLOMALARIN TANINMASI TANIMA ARAÇLARI AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS,ECTS) kredisinin yükseköğretim kurumlarında doğru kullanımı. (Mesleki eğitim ve öğretim için yeni bir kredi sistemi deneme aşamasındadır(ECVET)) DİPLOMA EKİ (DE, DS) EUROPASS Yeterliliklerin şeffaflığı için çerçeve belge

TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI 18.09.2018 TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI LİZBON TANIMA SÖZLEŞMESİ (LTS) 11Nisan 1997 yılında yürürlüğe giren bu sözleşmeyi Türkiye 01.12.2004 tarihinde imzalamış, sözleşme o1.03.2007 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Hazırlanan bu sözleşmeye imza atan ülke sayısı:47 Sözleşme ile ulusal mevzuat arasındaki uyuşmazlıkları kaldırmak amacıyla yeni “Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliği” hazırlanmış ve 11 Mayıs 2007 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiştir. 7

TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI 18.09.2018 TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI TANIMA AĞLARI NARIC -National Academic Recognition Information Centers ENIC- European Network of National Information Centers NARIC, Yabancı bir ülkede alınan derecelerin ve öğrenim sürelerinin akademik olarak geliştirilmesini, ENIC ise akademik yeterliliklerin tanınması alanında ortak tutum amacıyla geliştirilmiş ağlardır. Türkiye ENIC/NARIC Merkezi, YÖK bünyesinde yapılandırılmıştır. 2003 yılından beri faaliyet göstermektedir. 8

TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI 18.09.2018 TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI DİPLOMA EKİ Türkiye’de Diploma Eki uygulamasına Yükseköğretim Kurulu’nun 11.03.2005 tarihli genel kurul toplantısında almış olduğu karara göre 2005-2006 öğretim yılı itibariyle başlanmıştır. Buna göre, 2005-2006 akademik yılından itibaren yükseköğretim kurumları mezun olan öğrencilerine diplomalarına ek olarak , yaygın olarak konuşulan bir Avrupa dilinde hazırlanmış Diploma Eki’ni ücretsiz ve otomatik olarak vermek zorundadır. AKTS Bologna Süreci’nin Türkiye’de uygulanması aşamasında AKTS önemli bir çalışma alanıdır. Bu kapsamda, yükseköğretim kurumlarında hem AKTS’nin uygulanışından , hem de öğrencilerin AKTS hakkında bilgilendirilmesinden sorumlu olmak üzere AKTS kurum koordinatörleri ve her fakülte/bölüm için de ayrı AKTS bölüm koordinatörleri belirlenmiştir. EUROPASS Europass, iş gücü piyasasında yer alan ve hayat boyu öğrenmeyi benimseyen bireylere, 5 belgelik bir portföy içeren Europass portalını kullanarak Ulusal Europass Merkezleri ağı aracılığıyla sağlanan bir hizmettir. Mesleki Yeterlilik Kurumu, MYK, 2008’den beri Ulusal Europass Merkezi olarak görev yapmaktadır. 9

TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI DİPLOMA EKİ 18.09.2018 TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI DİPLOMA EKİ Önlisans % Lisans Lisansüstü Bütün mezunlara ücretsiz verilmektedir 29 34 25 İsteyenlere ücretsiz verilmektedir 15 19 13 Hayır, henüz vermiyoruz; ancak diploma eki vermek için çalışmaları başlatmış durumdayız 33 35 Diploma eki çalışmalarına başlamak için henüz bir çalışmamız yok 11 10 17 Diğer 8

TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI AKTS 18.09.2018 TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI AKTS Önlisans % Lisans Lisansüstü Sadece AKTS (ECTS) 8 7 Hem AKTS, hem ulusal kredi sistemi 53 57 55 Sadece ulusal kredi sistemi (AKTS ile uyumlu) 25 27 Sadece ulusal kredi sistemi (AKTS ile uyumlu değil) 11 9 Diğer 1

TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI 18.09.2018 TÜRKİYE’DE TANINMA ÇALIŞMALARI LİSANS   Not Çizelgesinde Diploma Ekinde Evet Hayır   Sadece ‘Geçti/Başarılı’ - ‘Geçmedi/Başarısız’ şeklinde belirterek %9 %91 %5 %95   Aldığı krediyi ve notu kendi not sistemimize dönüştürerek %54 %46 %34 %66   Aldığı krediyi ve notu olduğu gibi geçerek %4 %96 %3 %97   Aldığı ders yerine eşleniğinin adını yazarak %39 %61 %24 %76   Aldığı dersin adını olduğu gibi yazarak %19 %81 %15 %85   Aldığı krediyi alması gereken toplam krediden düşürerek %18 %82 %12 %88   Aldığı krediyi kendi sistemimizde herhangi bir dersin yerine saymayıp, ancak ilave bir kredi gibi ekleyerek %1 %99 %0 %100   Aldığı notu ortalama hesaplanırken ilave bir not olarak ekleyerek   Yurtdışına giden öğrencimiz yok %13 %87   Diğer 12 12

Etiket alan Türk Üniversite 18.09.2018 AKTS/DE ETİKETİ Etiket Türü 2009 Yılı 2010 Yılı Etiket alan Türk Üniversite Sayısı AKTS 23 5 2 DE 53 52 11

SORUNLAR: 1-TANIMA ARAÇLARI 18.09.2018 SORUNLAR: 1-TANIMA ARAÇLARI AKTS Kredilerinin Belirlenmesi? TYYÇ TemelAlanYeterlilikleri Program Yeterlilikleri Ders Öğrenme Kazanımları İŞ YÜKÜ AKTS Diploma Eki’nin Tüm Mezunlara Ücretsiz Verilmesi?

SORUNLAR: 2-TANIMA FORMAL ÖĞRENME 18.09.2018 SORUNLAR: 2-TANIMA FORMAL ÖĞRENME Üçlü bir mutabakatın olmaması AKTS tanınma araçlarından olan Öğrenim Anlaşması öğrencinin başka kurumda aldığı eğitimi yansıtmamaktadır. Yani öğrenci ve her iki kurumun akademik koordinatörlerinin yapılan eğitimle ilgili olarak üçlü bir mutabakatı bulunmamaktadır. Güncelleme Hareketlilik periyodunun başlamasından önce yapılan öğrenme anlaşması, ortaya çıkan fiili duruma göre güncellenmemiştir. Bu durumda gönderen kurumun başka bir eğitim kurumunda alınan eğitimi tanıma gibi bir zorunluluğu bulunmamaktadır.

SORUNLAR: 2-TANIMA FORMAL ÖĞRENME Esneklik sağlanmaması 18.09.2018 SORUNLAR: 2-TANIMA FORMAL ÖĞRENME Esneklik sağlanmaması Bazı kurumlar başka bir kurumda alınan dersle kendi kurumundaki dersin içeriğinin mutlaka aynı olmasını şart koşmaktadır. Bu durumda da hareketlilik için istenen esneklik sağlanamamaktadır. Krediler arasında ciddi farklılıklar olması Başka kurumda alınan eğitimi kendi sistemlerindeki ders ve kredilere dönüştürerek tanıma yapan kurumlarda programların birbiriyle uyumlu ve karşılaştırılabilir olmaması durumunda kazanılan kredilerin sayısı kendi kurumundaki kredilerin sayısından önemli ölçüde az veya fazla olmaktadır.

SORUNLAR: 2-TANIMA FORMAL ÖĞRENME Notların dönüştürülmesi 18.09.2018 SORUNLAR: 2-TANIMA FORMAL ÖĞRENME Notların dönüştürülmesi Akademik tanınmada karşılaşılan diğer bir problem de başka kurumda alınan eğitime ait notlar karşı kurumdan AKTS Notlandırma Sistemi’ne (ECTS Grading Scale ) göre gönderilmemektedir. Bu durumda öğrencisini gönderen kurum gelen notları AKTS notlarına çevirme konusunda bireysel çözümler üretmeye zorlanmaktadır.

SORUNLAR: 2-TANIMA ESNEK (INFORMAL, NONFORMAL) ÖĞRENME 18.09.2018 SORUNLAR: 2-TANIMA ESNEK (INFORMAL, NONFORMAL) ÖĞRENME Recognition of Prior Learning Sertifikaya veya Tecrübeye dayalı olarak kazanılan yeterliliklerin tanınmasındaki prosedürlerin henüz belirli olmaması

TANIMA İLE İLGİLİ SORUNLARI AZALTMAK İÇİN 18.09.2018 TANIMA İLE İLGİLİ SORUNLARI AZALTMAK İÇİN Öncelikle yerine getirilmesi gereken, hareketliliğin gerçekleştirileceği programların birbiri ile uyumlu ve karşılaştırılabilir olmasına dikkat edilmesi hususudur. Programların genel olarak karşılaştırılabilir ve uyumlu olmadığı durumlarda mutlaka gözden geçirilmesi gereklidir, ulusal yeterlilikler, temel alan yeterlilikleri ve bunlara bağlı olarak program çıktıları oluşturularak programlar uyumlu ve karşılaştırılabilir hale getirilmelidir. Programlara secmeli dersler ve bitirme projesi gibi derslerle esneklik kazandırılması yerinde olur. Seçmeli derslerin programdaki derslerin % 25 ini oluşturması gibi.

TANIMA İLE İLGİLİ SORUNLARI AZALTMAK İÇİN 18.09.2018 TANIMA İLE İLGİLİ SORUNLARI AZALTMAK İÇİN Öğrencilerin hareketlilik dönemi sonunda dönüşlerinde bir sıkıntı yaşamamaları için yurt dısında alınan derslerin burada hangi derslere karşılık geleceğinin bastan belirlenmesi gerekir. Aynı ders öğrenme çıktıları noktasından karşılaştırılırsa birden fazla derse esdeğer olabilir veya birden fazla ders tek bir derse eşdeğer olabilir. Ders ve kredi eşleştirmeden ziyade öğrenme çıktılarının eşdeğerliğine bakılarak tanıma yapılması gerekir.

TANIMA İLE İLGİLİ SORUNLARI AZALTMAK İÇİN 18.09.2018 TANIMA İLE İLGİLİ SORUNLARI AZALTMAK İÇİN Önceki Öğrenilenlerin Tanınması Ulusal yeterlikler çerçevesinde önceki öğrenmenin tanınmasını içerecek düzenlemeler Bazı yüksek öğretim programı gerekliliklerinden muafiyet için üniversite öncesi öğrenmenin tanınmasına ilişkin prosedür ve ulusal ilkeler Y

18.09.2018 SONUÇ Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri, Temel Alan Yeterlilikleri, Program Yeterlilikleri ve Öğrenme Kazanımları’na dayalı etkin ve verimli tanıma prosedürlerinin geliştirilmesi gerekmektedir.

İlginiz için teşekkür ederim….. 18.09.2018 İlginiz için teşekkür ederim…..