ÜNİVERSİTE SIRALAMA SİSTEMLERİ VE TÜRK ÜNİVERSİTELERİNİN DURUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Advertisements

Türkiye Internet’i 10 Yaşında
ANKOS AÇIK ERİŞİM VE KURUMSAL ARŞİVLER ÇALIŞMA GRUBU
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
Üniversite Tanıtım.
Uluslararası Ticaret ve Finansman 25 Eylül 2014
Avrupa Üniversiteler Birliği Kurumsal Değerlendirme Programı
Edirne Koleji Rehberlik Servisi Elektrik-Elektronik Mühendisliği MF-4 Edirne Koleji Rehberlik Servisi.
Edirne Koleji Rehberlik Servisi
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Türk Tıp Fakültesi yayınlarında kurallar ve dergiler Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık Ulusal Sempozyumu Kasım 2008, Ankara Öğr. Gör.
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu. Sorgu2 100.yıl Üniversitesi1 Adnan Menderes Üniversitesi1 Akdeniz Üniversitesi4 Anadolu Üniversitesi2 Ankara.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ SENATO TOPLANTISI SENATO TOPLANTISI 15 ARALIK 2011.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI Konuk Konuşmacı Programı.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ SENATO SUNUMU
TM (EA) PUAN TÜRLERİ YGS – LYS Bİ LGİ
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Edebiyat Fakültesi Bölümlerinin
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI MESLEK LİSELİLER İSTEDİĞİ ÜNİVERSİTEYE GİDEBİLECEK!!!!
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Ajanda 1. Neden MEF? 2. Üniversite Seçim Rehberi 3. Sorular.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
SUŞEHRİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÜNİVERSİTE İMTİHANI BAŞARISI
LOGO YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
1. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE AKADEMİK YILINDA YERLEŞEN ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 2. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ GEÇMİŞ YILLARA AİT ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 3.KPSS/TUS/DUS.
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
KADIN ve BİLİM III ÇORUM HİTİT ÜNİVERSİTESİ EKİM 2015.
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR PROJELER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
. TERCİH. Öğrenci & Rehber Öğretmen  Hocam, Ankara mı? İstanbul mu? Aslında Eskişehir’de fena değil…  Çift anadal, yandal ne demek?...  Hocam mimarlık.
. TERCİH. En Çok Kontenjan Anadolu Üniversitesi İstanbul Üniversitesi Atatürk üniversitesi Selçuk Üniversitesi S. Demirel Üniversitesi
2007, CapeTown, Güney Afrika Cumhuriyeti 2007, CapeTown, Güney Afrika Cumhuriyeti.
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak (11 Mayıs 2016'da 38 yaşından gün almamış olmak) III. Başvuru formunu doldurmak BAŞVURU DOSYASINDA.
Sayılarla Yükseköğretim Akademik Arşiv Projesi (YAAP) ve Uluslararası Görünürlük Gültekin GÜRDAL İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphane ve Dokümantasyon.
TBMM’YE BİREYSEL BAŞVURU YOLLARININ TANITILMASI VE DESTEKLENMESİ PROJESİ 1 Mayıs Mayıs 2016.
2011 ÜNİVERSİTE YERLEŞME SONUÇLARIMIZ 2011 UNIVERSITY PLACEMENT RESULTS.
Prof. Dr. İhsan Süreyya SIRMA. (10 Temmuz 1944, Siirt, Pervari)10 TemmuzSiirtPervari fikir adamı, öğretim görevlisi, İslâm tarihi uzmanı ve yazar.İslâm.
KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR LİSANS PROGRAMI
İÇ SINAVI.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ III.OLAĞANÜSTÜ GENEL KURULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak
Erciyes Üniversitesi TÜBİTAK ARDEB Fonları İstatistikleri
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
TÜRKİYE’DE VETERİNER HEKİMLİĞİNDE OKULLAŞMA SÜRECİ
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
İnternet’in Tarihi Gelişimi.  Internet, teknik olarak, birçok bilgisayarın ve bilgisayar sistemlerinin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yaygın olan.
ÜNİVERSİTE TERCİH KURSU OCAK 2018.
Aziz Sancar. AZİZ SANCAR’IN HAYATI Aziz Sancar 1946 yılında Mardin'in Savur ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Savur ve Mardin'de tamamladı.Çiftçilikle.
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
ANKOS ELEKTRONİK BİLGİ KAYNAKLARI ERİŞİMİNDE ULUSALLAŞMAYA DOĞRU
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Türkiye Atıf Dizini nedir?
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Sunum transkripti:

ÜNİVERSİTE SIRALAMA SİSTEMLERİ VE TÜRK ÜNİVERSİTELERİNİN DURUMU URAL AKBULUT 24 nisan 2013 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ

ÜNİVERSİTELER VE TÜM OKULLARIN KÖKENİ SÜMERLER’İN KATİP OKULLARINA UZANIR Yazının keşfinden önce eğitim, aile fertlerinin çocuklara öğrettiği bilgiyle sınırlıydı. Yazı bulununca, eğitim uzman öğretmenlerce verilmeye başladı

FORMAL EĞİTİM, SÜMERLER YAZIYI BULUNCA BAŞLADI Yazının keşfinden önce, erkek çocuklar avlanma, yiyecek toplama ve saldırganlardan korunmayı, kızlar ise ev işlerini öğrenirdi. Yaşlılar, çocuklara efsaneler, ilahi, şiir ve bilmeceler ezberletip pratik bilgiler öğretirdi

Katip yetiştirme okulları Sümerler M.Ö. 3200’de yazıyı keşfedince krallar yasaları, rahipler de dini bilgileri yazıya döktü ama yazı yazacak yeterli katip yoktu. Sümerler, dünyada ilk kez okul kuran devlettir. Amaç katip yetiştirmekti. Ardından Mısırlılar ve Hititler de mabetlerde okul açtı.  

Katip yetiştirme okulları Sümer okullarında asil ve zengin aile çocukları ile babası katip olanlar okutulurdu Katipler, kralların devlet sırrı sayılan mektuplarını yazacağı için güvenilir ailelerin çocuğu olmalıydı

Katip yetiştirme okulları M.Ö. 2000’den kalan kil tablette 500 katibin adı ve baba mesleği yazılıydı Tümünün babası zengin kişilerdi. Krallar okuma yazma bilmezdi, bu nedenle kralların mektuplarını okuyan ve yazan katiplerin bazen küçük hileler yaptığı biliniyor Karşı tarafın katibinden koyun isteyen katip hikayesi

Kral Berrakip ve katibi (M. Ö Kral Berrakip ve katibi (M.Ö. 750) ODTÜ Bilim-Teknoloji Müzesi (replika) Orijinal: Berlin müzesi

SÜMERLER’de öğretmen ve öğrenciler Öğretmen, ıslak tabletin soluna yazı yazar, öğrenciler de sağ tarafa kopyalardı Son aşamada öğrenciler kitap kopyalardı. Saygısızlara ve tembellere sopayla ceza verilirdi Bir tablette “öğretmen başıma vurdu ve bilgiler kafama girdi” yazar Öğretmenlere rüşvet verenler de vardı

SÜMER Bilmecesi’nin cevabı OKUL Sümer bilmecesi: “O ev ki cennet gibi... gözü kapalı biri oraya girdi, gözü açılmış olarak çıktı” Cevap: OKUL Hititler, okula gönderilen her öğrenci için öğretmene 6 şekel ücret öderdi  

Eğitimin Avrupa’ya yayılması Atina’da M.Ö. 450’de müzik, edebiyat ve tarih öğretilirdi Isparta’da erkek çocuklar, 7 yaşında aileden alınır ve asker olmaları için eğitilirdi Avrupa’da eğitim M.S. 600’lerde kiliselerde başladı Atina’da okullar paralıydı

Yunan filozof Plato’nun akademisi

Abbasiler ve Endülüs Emeviler’nin bilim ve eğitime katkısı Orta Doğu’da, M.S. 850’de eğitim ve bilim önem kazandı Harun Reşit ve ardından İspanya’da Endülüs Emevileri, bilim adamlarını biraraya getirdi Bu bilim adamlarının eserleri matematik, astronomi, tıp, eczacılık ve kimya gibi bilimlerin Avrupa’ya ulaşmasını sağladı Müslümanların altın yılları: M.S. 850-1000

Abbasi Halifesi Harun Reşit

Avrupalılar Kimyayı El Cabir’in kitaplarından öğrendi (Büst-ODTÜ) Harun Reşit’in kimyacisi Cabir ibn Hayyan , CEBİRE ADINI O VERMEDİ CEBİRLE İLGİSİ YOKTUR Cebire adını veren El Harezm’nin kitabıdır

El Cabir’in İlm-i Simya kitabının latincesi (1545)

Cebir’e adını veren El Harezmi Avrupa’ya cebir öğretti (M.S.780-850) Hangi sayının karesine o sayının 10 katın eklersek 39 eder Cevap: 3 ( x.x + 10x=39 )

El Harezmi’nin 830’da yazdığı cebirle ilgili kitap

Avrupa’ya ve sonra dünyaya tıp öğreten İbn-i Sina (980-1037)

Tıbbın Kanunu Kitabı, Avrupa’da 4-5 yüzyıl okutuldu (İran-Hamadan) Bu kitap Avrupa’da 400 yıldan fazla okutuldu

Dünyanın en eski üniversiteleri En eski üniversitenin Hindistan’da M.S. 427’de kurulan «Nalanda» olduğu hakkında bilgiler var Avrupa’da 1088’de kurulan «Bologna Üniversitesi» nin ilk üniversite olduğu kabul görüyor Oxford, 1096’da kuruldu

Üniversitede bir ders (1350) Bazı kaynaklara göre ders Bologna Üniv. de yapılıyor

Eğitim alma hakkının yaygınlaşması Osmanlı döneminde Medreseler dışında bir de bürokrat yetiştiren, II. Murat’ın kurduğu Enderun vardı Avrupa’da, eğitim alma hakkı 1952’de Avrupa İnsan Hakları Toplantısı’nda çıktı. Dünyada herkesin eğitim alma hakkı kararı, 1966’da B.M. Toplantısında alındı

İlk üniversite sıralaması: 1983-ABD Dünyadaki üniversite sayısı 20 bin Üniversitelerimizin sayısı 170’i aştı Talep artınca üniversitelerin performansının ölçülmesi ve sıralanması gerekti İlk ülke içi sıralama ABD’de 1983’te yapıldı (US News and World Report) Sadece ABD Üniversiteleri sıralandı halen devam ediyor. ANKET ağırlıklı

Yerimizi bilmeden hedefe ulaşamayız Her üniversitenin dünya üniversiteleri arasındaki konumunu bilmek hakkıdır Bu bilgi ile kendisini geliştirecek stratejileri üretebilir

ARWU Sıralaması (Çin) Dünya üniversitelerini ilk kez 2003’te Çin’de Jiao Tong Üniv. (ARWU) sıraladı Nobel alan mensup ve mezun sayısı en belirleyici kriterdir Bir diğeri de en çok atıf alanlar listesindeki mensup sayısıdır Nature ve Sicience de çıkan makale sayısı. Toplam yayın. Toplam puanın kişi başına oranı

ARWU Sıralaması (Çin) Sıralamada son yıllarda ilk 500 arasında, sadece İstanbul Üniversitesi yer alıyor (8 kez) Ağustos 2012’de yayınlanan sıralamada da İstanbul Üniv. 401-500 arasına girdi

 SCIMAGO Sıralaması İspanya’da Scimago sıralaması 2009’da başladı. Kriterler: Son 5 yıllık yayın sayısı (O) ülkelerarası ortak yayın (IC), normalize edilmiş yayın başına atıf (IN), etki değeri en yüksek %25’lik dilimdeki makale oranı (Q1), yayınlarda uzmanlaşma/yaygınlık (SI), en çok atıf alan %10’luk dilimdeki makale oranı (ER) 17.09.2018

SAKARYA Ü. Genel sıralamada: 1597 Scimago üniversite dışı kurumlar hariç (2012) (her kriter için ayrı sıralama yapılıyor) SAKARYA Ü. Genel sıralamada: 1597 1. Uluslarası İşbirliği Oranı …………….(1643 ) 2. Yüksek Etkili (%25) Yayın Oranı ……(1324 ) 3. Normalize Edilmiş Etki ……………….(1253) 4. Alana Odaklılık / Alan Çeşitliliği …....(665) 5. Yüksek Atıflı (%10) Yayın Oranı……. (1054) 6. Yayınlarda Sorumlu Yazarlık Sayısı…(1475) Araştırma kurumları listeden çıkarıldı ve sadece üniversiteler arasındaki sıralama değerlendirildi.

Webometrics Ocak 2013 Sakarya Ün: 1125 (Tr: 18) Rank TR Rank World University Presence Impact Openness Ezcelence 13 985 Dokuz Eylül U 2430 1661 1016 817 14 1029 Selçuk U 3291 1976 562 880 15 1032 Atatürk U 3443 2579 261 782 16 1037 Suleyman Demirel U 635 2765 610 1085 17 1112 Erciyes U 1390 2641 1028 799 18 1125 Sakarya U 1418 1646 1503 1287

SCIMAGO Sıralaması URAP üniversite dışı kurumları listeden çıkartarak Scimago Sıralaması’ndaki dünya üniversitelerine ait veriler kullandı Böylece üniversitelerimizin, kendi konumlarını dünya üniversiteleriyle karşılaştırma şansı doğdu

QS (Quacquarelli Symonds) Sıralaması 2012 İngiliz QS (Quacquarelli Symonds) 2004-2009 yılları arasında TIMES Dergisi ile “en iyi 700 üniversiteyi” sıralıyordu. İki grup 2010’da ayrıldı QS aynı metodolojiyle sıralamaya devam etti. Temel alanlar bazında sıralamalar da yayınlamaya başladı

QS Dünya Sıralaması Kriterleri Kriterler: Akademik saygınlık (akademisyen+işveren anketi-%50), Yayın başına atıf (%20), Öğretim üyesi-öğrenci sayısı (%20), yabancı öğrenci oranı (%5), yabancı öğretim üyesi oranı (%5)

QS 2012 Dünya Sıralamasında Türk Üniversiteleri (10 Eylül 2012)   İ.D. BİLKENT Ü. ODTÜ İSTANBUL Ü. İTÜ BOĞAZİÇİ Ü. SABANCI Ü. KOÇ Ü. HACETTEPE Ü. ÇUKUROVA Üniv. Genel Sıralama 401- 450 451- 500 551-600 501-550 551 - 600 551- 600 600+ Mühendisl ik ve Teknoloji 328 197 215 392 Doğa Bilimleri 390 320 Sanat ve Beşeri Bilimler 332 350 Sosyal Bilimler ve Yönetim 376 Yaşam Bilimleri ve Tıp

TIMES (THE) Sıralaması TIMES (THE): İngiliz dergisi ilk 400 üniversiteyi sıralamaya 2004’te başladı (anket ağırlklı). Kriterler: Eğitim ortamı (%30), araştırma (%30), normalize edilmiş yayın başına atıf (%30), sanayi projeleri (%2,5), uluslarası öğretim üyesi, öğrenci ve araştırma (%7,5) 17.09.2018

Times-THE sıralaması 2012-2013 Times-THE 2012-2013 dünya sıralamasında 5 üniversitemiz ilk 400’de yer aldı ODTÜ: 201-225 Bilkent: 226-250 Koç: 226-250 Boğaziçi: 276-300 İTÜ: 276-300 ODTÜ 2013’te DÜNYANIN EN PRESTİJLİ ÜNİVERSİTELERİ SIRALAMASINDA İLK 50-60 ARASINA GİRDİ

WEBOMETRICS Sıralaması İspanya’da Cybermetrics Lab. 2004’ten beri üniversiteleri, internet sitelerine dayalı olarak sıralıyor (2012’de 20 bin Üni.) Kriterler: Google tarama sonucuna göre boyut (%20), üniversitenin sitesine verilen tekil bağlantılara (link) dayanan görünürlük (%50), sitedeki akademik dosya zenginliği (%15), en çok atıf alan %10’luk dilimdeki makale sayısı (%15) 17.09.2018

WEBOMETRICS Sıralaması Rank TR Rank WORLD UNIVERSITY Presence Impact Openness 1304 13 985 Dokuz Eylül U 2430 1661 1016 817 14 1029 Selçuk U 3291 1976 562 880 15 1032 Atatürk U 3443 2579 261 782 16 1037 Suleyman Demirel U 635 2765 610 1085 17 1112 Erciyes U 1390 2641 1028 799 18 1125 Sakarya U 1418 1646 1503 1287

LEIDEN Sıralaması Hollanda’da Leiden Üniversitesi Bil ve Tek Çal Mer. 2008’de dünya sıralamasına başladı. Kriterler: İlk 500 üniversiteyi son 5 yıla ait; (SCI ve SSCI) yayın sayısı (P), yayın başına atıf sayısı (MCS), normalize edilmiş yayın başına atıf sayısı (MNCS), en çok atıf alan %10’luk dilime giren makale oranı (PPtop 10%) ve diğer üniversitelerle üretilen ortak yayınların oranı (PPcollab) ile sıralanıyor. Tek bir liste yerine her kriter için ayrı tablo verilmektedir. 17.09.2018

Leiden sıralaması 2012 2013’te Leiden’in (pp%10): En çok atıf alan %10’luk dilmdeki makale oranı kriterine göre 6 üniversitemiz ilk 500’de yer aldı ODTÜ: …..378 Ege: ………474 Gazi: ……..475 Hacettepe: 486 İstanbul: …492 Ankara: ….497

URAP DANIŞMA KURULU Prof. Dr. Attila Aşkar Koç Üniv. Eski Rektörü Prof. Dr. Engin Ataç Anadolu Üniv. Eski Rektörü Prof. Dr. Nusret ARAS Ankara Üniv. Eski Rektörü Prof. Dr. Tunçalp ÖZGEN Hacettepe Üniv. Eski Rektörü Prof. Dr. Ülkü BAYINDIR Ege Üniv. Eski Rektörü Prof. Dr. Yaşar SÜTBEYAZ Atatürk Üniv. Eski Rektörü 209’da ilk Türkiye sıralamasını yayınladık. Aynı yıl URAP kuruldu ve 2010 da dünya sıralamısı için URAP ilk 2000’i yayınladı

URAP TEKNİK EKİBİ Prof. Dr. Nazife BAYKAL Prof. Dr. Ural AKBULUT URAP Başkanı (ODTÜ Kimya Böl) Prof. Dr. Canan ÇİLİNGİR Endüstri Müh. Böl. ODTÜ Prof. Dr. Ayşen AKKAYA İstatistik Böl. ODTÜ Dr. Cengiz ACARTÜRK Enformatik Enst. ODTÜ Oğuzhan ALAŞEHİR Fatih ÖMRÜUZUN Prof. Dr. Nazife BAYKAL URAP Başkan Yrd. Enformatik Enst. Müdürü ODTÜ Assist. Prof. Dr. Sevgi ÖZKAN Enformatik Enst. ODTÜ Dr. Murat Perit ÇAKIR Nergis GÜREL Buket ARAN Murat KOÇAK

URAP Dünya Sıralama Kriterleri Süre Kaynak Yayın Sayısı Güncel üretkenlik 2011 ISI Toplam Bilimsel Doküman Sayısı Sürdürülebilir üretkenlik 2007 – 2011 Atıf Sayısı Araştırmanın Etkisi Topl. Dergi Etkinlik Çarpanı Bilimsel Etki Dergi Atıf Etkinliği Topl. Araştırma Kalitesi Uluslararası Ortak makaleler Uluslararası saygınlık

URAP alan sıralama kriterleri Kaynak Ağırlık Açıklama Makale Sayısı ISI  %25 2011 yılına ait SCI, SSCI ve AHCI taramalarına giren ilgili alandaki makale sayısı Atıf Sayısı  %20 2007-2011 yılları arasında ilgili alanda yayınlanan makalelere 2011 yılında yapılan atıf sayısı Toplam Bilimsel Doküman Sayısı  %10 2007-2011 yılları arası ilgili alanda yapılan toplam yayın, tebliğ vb. sayısı Toplam Etki Değeri Faktörü 2007-2011 yılları arası ilgili alanda yayınlanan makale sayılarının basıldıkları dergilerin etki faktörleri ile çarpımlarının toplamı Dergi Atıf Etkinliği Toplamı %25 İlgili alanda 2007-2011 yılları arası yapılan yayınların atıf aldığı yayınların basıldığı dergilerin etkinlik çarpanlarının toplamı

Toplam dergi etkinlik çarpanı

Dünya Genel sıralaması İlk 14 Universite URAP Dünya Sıralaması Üniversite Toplam puan 1. Harvard University 600,00 2. University of Toronto 463,69 3. Johns Hopkins University 457,35 4. Stanford University 451,39 5. University of California Berkeley 447,64 6. University of Michigan Ann Arbor 445,61 7. University of Oxford 445,43 8. University of Washington Seattle 445,38 9. University of California Los Angeles 443,75 10. University of Tokyo 441,19 11. University of Cambridge 436,20 12. University of Pennsylvania 422,96 13. University of California San Diego 422,31 14. Imperial College 419,58 1442. Sakarya Üniv. Dünya Genel sıralaması İlk 14 Universite

URAP Türkiye özel sıralaması kriterleri Açıklama Kaynak Makale Sayısı Araştırma 2011 yılı SCI, SSCI ve AHCI makale sayısı ISI Öğretim Üyesi Başına Düşen Makale Sayısı 2011 yılıSCI, SSCI ve AHCI makale sayısı / 2010 yılı Öğretim Üyesi Sayısı ISI ve YÖK Atıf Sayısı 2007-2011 arasındaki makalelere 2011’de yapılan atıf sayısı Öğretim Üyesi Başına Düşen Atıf Sayısı 2007-2011 arasındaki makalelere 2011 ‘de yapılan atıf sayısı / 2010 yılı Öğ. Üye Sayısı Toplam Bilimsel Doküman Sayısı 2007-2011 arasındaki toplam yayın, tebliğ vb. sayısı Öğretim Üyesi Başına Düşen Toplam Bilimsel Doküman Sayısı 2007-2011 yılları arasındaki toplam yayın, tebliğ vb. sayısı / 2010 yılı Öğ. Üye Sayısı Doktora Öğrenci Sayısı Eğitim ve Araştırma 2007-2011 Öğ. Yılı doktora öğrenci sayısı ÖSYM Doktora Öğrenci Oranı 2007-2011 Öğ. Yılı doktora öğrenci sayısı / toplam öğrenci sayısı Öğretim Üyesi Başına Düşen Öğrenci Sayısı Eğitim 2007-2011 Öğ. Yılı toplam öğrenci sayısı / 2010 yılı Öğ. Üye Sayısı ÖSYM ve YÖK

Türkiye Genel sıralaması URAP TURKIYE ÖZEL SIRALAMASI Üniversite Toplam puan 1. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 824,61 2. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 816,66 3. ANKARA ÜNİVERSİTESİ 744,75 4. EGE ÜNİVERSİTESİ 741,42 5. İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 739,78 6. BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ 732,09 7. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 723,89 8. GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENST. 709,37 9. İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ 696,32 10. BİLKENT ÜNİVERSİTESİ 695,44 11. GAZİ ÜNİVERSİTESİ 689,26 12. SABANCI ÜNİVERSİTESİ 681,13 13. KOÇ ÜNİVERSİTESİ 653,25 14. ERCİYES ÜNİVERSİTESİ 643,50 57.SAKARYA ÜNİV 440.59 Türkiye Genel sıralaması

ZİRAAT ALANI İlk 10 Üniversite URAP TURKIYE ÖZEL SIRALAMASI Üniversite Toplam puan 1. EGE ÜNİVERSİTESİ 450-499 2. ANKARA ÜNİVERSİTESİ 3. ERCİYES ÜNİVERSİTESİ 400-449 4. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ 5. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 6. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ 7. ÇUKUROVA ÜNİV. 8. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİV. 46 .SAKARYA ÜNİV. ZİRAAT ALANI İlk 10 Üniversite

URAP TURKIYE ÖZEL SIRALAMASI TIP ALANI 60. SAKARYA ÜNİV. Üniversite Toplam puan 1. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 450-499 2. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 3. ANKARA ÜNİVERSİTESİ 400-449 4. EGE ÜNİVERSİTESİ 5. GAZİ ÜNİVERSİTESİ 6. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ 7. MARMARA ÜNİVERSİTESİ 350-399 8. GÜLHANE ASKERİ TIP AKAD. 9. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ 60. SAKARYA ÜNİV.

URAP TURKIYE ÖZEL SIRALAMASI 58. SAKARYA ÜNİV Yaşam bilimleri alanı Üniversite Toplam puan 1. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 450-499 2. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 3. ANKARA ÜNİVERSİTESİ 4. EGE ÜNİVERSİTESİ 400-449 5. GAZİ ÜNİVERSİTESİ 6. MARMARA ÜNİVERSİTESİ 350-399 7. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ 8. ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ 300-349 9. ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ 58. SAKARYA ÜNİV

URAP TURKIYE ÖZEL SIRALAMASI Mühendislik alanı 21. SAKARYA ÜNİV. Üniversite Toplam puan 1. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİV. 450-499 2. İSTANBUL TEKNİK ÜNİV. 3. GAZİ ÜNİVERSİTESİ 400-449 4. EGE ÜNİVERSİTESİ 5. YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 350-399 6. FIRAT ÜNİVERSİTESİ 7. ERCİYES ÜNİVERSİTESİ 8. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 9. DOKUZEYLÜL ÜNİVERSİTESİ 21. SAKARYA ÜNİV.

URAP TURKIYE ÖZEL SIRALAMASI Temel bilimler alanı 40. SAKARYA ÜNİV. Üniversite Toplam puan 1. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİV. 450-499 2. İSTANBUL TEKNİK ÜNİV. 3. EGE ÜNİVERSİTESİ 400-449 4. GAZİ ÜNİVERSİTESİ 5. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 6. ANKARA ÜNİVERSİTESİ 7. BİLKENT ÜNİVERSİTESİ 8. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 350-399 9. BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ 40. SAKARYA ÜNİV.

URAP TURKIYE ÖZEL SIRALAMASI 30. SAKARYA ÜNİV. SOSYAL BİLİMLER ALANI Üniversite Toplam puan 1. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİV. 450-499 2. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 3. BİLKENT ÜNİVERSİTESİ 4. GAZİ ÜNİVERSİTESİ 400-449 5. ANKARA ÜNİVERSİTESİ 350-399 6. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ 7. KOÇ ÜNİVERSİTESİ 8. BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ 9. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ 30. SAKARYA ÜNİV. SOSYAL BİLİMLER ALANI

Son söz Üniversiteleri miz dünya sıralamalarında başarılı 20 bin üniversite arasında 77 üniversitemizin ilk 2 bin arasında olması önemli İlk 50 veya 100 arasına giren üniversitemiz yok Bu düzeye yükselmek için yayın ve atıf sayılarımız 2 katına çıkmalı Yayın kalitesi artmalı etki değeri yüksek dergilere yönelmeli

İletişim bilgileri www.urapcenter.org info@urapcenter.org URAP Laboratvarı Enformatik Enstitüsü ODTÜ Tel: +90 (312) 210 37 42 – Fax: +90 (312) 210 37 45

TEŞEKKÜR DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM