GÖREV TEMELLİ ÖĞRENİM METODU OKTAY TUGAY ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SL Techno Learner Training Series 1 © OLSP Team-SOTE 2011.
Advertisements

Do you know who I am? Kim olduğumu biliyor musun?.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
DERS: İngilizce KONU : Selamlaşma tanıştırma
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Esranur ÇİNKO 6-B 314 PaskalyaYeni YılRamazan BayramıCadılar Bayramı.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
THE PRESENT PERFECT TENsE
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
PRESENTED BY GÜLSÜN ÖZYURT
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
UNIT 1 IN THE CLASSROOM.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EXPRESSING EMPATHY AND SYMPATHY
İNGİLİZCE MAKING SUGGESTIONS
REQUESTING OTHERS TO DO SOMETHING
Birthday party. birthday party new year's party new year's party New Year's Party.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
 Let’s go for a walk. ( Hadi yürüyüşe çıkalım.)  Let’s drink coffee. (Hadi kahve içelim.)
Are you sure?: Emin misin? Be careful!: Dikkatli ol!
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Probleme Dayalı Öğrenme
21/02/2016 A Place In My Heart Nana Mouskouri « Istanbul « (A Different Adaptation)
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
© 2016 Future simple (will) © 2016 ingilizcebankasi.com.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
Practice your writing skills
Must ©2016 ingilizcebankasi.com.
First Conditional Sentences. LOOK AT THE EXAMPLES If the weather is fine, we’ll play tenis If I have enough money, I’ll buy the car If it rains, we’ll.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Shopping How much is … ... a bar of chocolate? … a can of coke?
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
8th grade english lesson friendship topic presentation. -8
YUMMY BREAKFAST.
Can I walk there? Is it far?
Would you like a different color?
I understand. Anlıyorum. 121.
I’m sorry Michael but I have to go now.My friends are waiting for me.
Excuse me. Afedersiniz. 1.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.

Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
5. Sınıf Unit 7 Party Time (Ünite 7 Parti Zamanı)
PRESENT CONTINUOUS TENSE
Unit 2 FRIENDS.
8. SINIF 1. ÜNİTE söz kalıpları
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
HAZIRLAYAN İSMAİL BAYHAN
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
“8. SINIFLAR” MASTERMIND UNIT 4 On the phone Wopenglish GURURLA SUNAR…
WELCOME TO ENGLISH COURSE
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
12:10 06:20 NURİ ERBAK SECONDARY SCHOOL
Sunum transkripti:

GÖREV TEMELLİ ÖĞRENİM METODU OKTAY TUGAY ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

GÖREV TEMELLİ ÖĞRENİM METODU NEDİR? Görev Temelli Öğrenim yabancı dil öğretiminde farklı bir yöntemdir. Bu yöntem öğrencinin gerçek hayatla ilgili bir durumda yer almasına imkan vermektedir. Bu yöntem sayesinde öğrenciler gerçek hayatın farklı durumlarına maruz kalırlar ve kendilerine verilen görevleri yerine getirmek için de sözlü iletişime geçmek zorundadırlar.

Öğrenciye dilin kullanımı vasıtasıyla öğrenmekte olduğu yabancı dil becerilerini geliştirme imkanını sağlar. Bu metot öğrenciye başarması için önüne bir hedef koyar ve bu şekilde öğrencinin ilgi odağını elinde bulundurur. Bunun sonucunda da dil bir araç haline gelir ve dilin kullanımı da gereklilik özelliğine kavuşmuş olur. GÖREV TEMELLİ ÖĞRENİM METODU

Görev Temelli Öğrenim metodunun seçilmesinin başlıca amaçlarından birisi de öğrenci faaliyetlerini artırmaktır; Görev Temelli Öğrenim metodu tamamen öğrenci merkezli bir yabancı dil öğretim metodudur. Öğretmen odaklı faaliyetler ile kesinlikle ilgili değildir ve bu metot öğretmene muhatap olduğu öğrencisine öğrenmekte olduğu yabancı dili anında ve bireysel olarak tecrübe edinmesi için farklı görevler ortaya çıkartmasına olanak sağlamaktadır.

GÖREV TEMELLİ ÖĞRENİM METODU Her bir görev öğrenciye yabancı dili kullanması yoluyla yeni kişisel bir deneyim kazanmasını sağlayacaktır ve bu noktada öğretmenin oynayacağı çok önemli bir rol bulunmaktadır. Öğretmen yabancı dil öğrenimi ile ilgili bilinç artırma sürecinin sorumluluğunu almak zorundadır. Görev Temelli Öğreniminin bir parçası olan bilinç artırma süreci Görev Temelli Öğrenim metodunun başarısı için oldukça büyük bir öneme sahiptir. Bu noktada öğretmen öğrencilere benzerlikler ve farklılıkları fark etmelerine yardımcı olmak zorundadır ve öğrencilerin yabancı dil algılarını düzeltmek, netleştirmek ve derinleştirmek konusunda yardımcı olmak durumundadır.

GÖREV TEMELLİ ÖĞRENİM METODU Tüm bu hususlar göz önünde bulundurulduğunda şu sonuç çıkarılabilir ki görev temelli öğrenim metodunun özünde deneme yanılma yoluyla yabancı dili öğrenmek vardır. Yani, bir anlamda Görev temelli Öğrenim yabacı dili yaşayarak öğrenme metodudur. “Görevler hedef dilin öğrenci tarafından iletişimsel bir amaç için kullanılan faaliyetlerin bir bütünüdür”. Bu açıklamaya göre bir görev bulmacadan havalimanında rezervasyon yapmaya kadar herhangi bir şey olabilir.

Görev temelli öğrenim metodunun avantajları nelerdir? 1. Öğrenme sürecinin odağını öğretmenden öğrenciye doğru kaydırır. Yani öğrenme süreci öğrenci merkezli bir hale gelir. 2. Öğrenciye dilin ulaşılması gereken özel bir hedef olmasından ziyade dilin aslında bir araç olduğu nu gösteren farklı bir anlayış sunar. 3. Soyut bilginin günlük hayat durumlarına aktarılması yoluyla somut bir hale getirilmesi ne yardımcı olur. 4. Görev öğrencinin ihtiyaçlarının karşılanması açısından faydalıdır ve öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına hitap eden derslerin çerçevesinin oluşumunu sağlar.

Görev Temelli Öğrenim Metodunun Yapısal Çatısı Görev Döngüsü Hedef dilde çalışmak ve hedef dili kullanmak; İkili ve grup çalışması gibi faaliyetler Bilgi doldurma faaliyetleri gibi alıştırmalar Planlama, raporlama ve sunumun önemi ile ilgili artış Görev Öncesi Safha Bilinç oluşturmak Konuya ve göreve yönelik tanıtım Öğretmen tarafından konuya yönelik geniş kapsamlı bir tanıtım (Resimler, posterler ve görsellerin kullanımı) Görev Sonrası Safha Yaygın kelime ve ifadeleri seçmek, teşhis etmek ve sınıflandırmak Dilin ve kelimelerin sınıf ortamında uygulanması Kişiye özgü sözlüklerin hazırlatılması

Görev Temelli Öğrenim Metodu Örnekleri ◦ Clerk: Good morning. Can I help you? ◦ Customer: Yes, please. I’m looking for a dress ◦ Clerk: Certainly. Which color? ◦ Customer: Mmmm, I would like a pink one. ◦ Clerk: And what size? ◦ Customer: Small, please. ◦ Clerk: We have these beautiful dresses on sale. ◦ Customer: How much are they? ◦ Clerk: $10.00 each. ◦ Customer: May I try this one on? ◦ Clerk: Sure. The dressing-room is right there. ◦ Customer: Thanks. I’ll be right back. Waiter: Good evening. Are you ready to order? Customer: Yes, please. I’d like chicken sandwich. Waiter: OK. And what would you like to drink? Customer: Orange juice, please. Waiter: Would you like anything else? Customer: No, That’s all for now. Thank you. Waiter: OK, your order will be ready in ten minutes. Shopping for ClothesAt the Restaurant

Görev Temelli Öğrenimi İlgilendiren Hususlar ◦ Öğrencilerin sergileyecekleri faaliyetleri boyunca eşlerinin değiştirilmesi gerekir çünkü daha üst seviyede olan bir öğrenci kendisinden daha düşük seviyede olan bir öğrenci ile de birlikte çalışabilmelidir. ◦ Görev döngüsü tamamlanmış olsa bile, öğrenme süreci henüz tamamlanmamıştır. Değerlendirme safhası öğrenciler için önemlidir çünkü öğrenciler maruz kaldıkları öğrenme süreci hakkında bilgi sahibi ve bu durum hakkında bilinçli olmak zorundadırlar.

Faydalı Tavsiyeler ◦ Yabancı Dili mümkün oldukça çok kullanın. ◦ Anadilinizi sadece alıştırmaların açıklanması için gerek duyulan durumlarda kullanın. ◦ Görev Öncesi safhanın amacı öğrencideki endişe ortamını ortadan kaldırarak öğrenme için güzel bir ortamın oluşturulmasını sağlamaktır. Öğrencilerin kullanması için destekleyici cümleler ve kelimeler verin. ◦ Görev Öncesi safha esas görevde yer alan öğrenciye kelime ve fikir ortaya sunmak suretiyle destek olmalıdır. ◦ Şunu unutmayın ki görev öncesi safha aşağıdakilerden herhangi biri olabilir. Örneğin: Sesli metin Video Beyin fırtınası faaliyeti Küçük bir alıştırma ( Bulmaca vs. ) Fotoğraflar Web sayfası

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER