Sınıf yönetimi ve disiplin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MERHABA.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
REHBERLİK.
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Aile eğitimi.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Aile Eğitimi Etkinlikleri
DİSİPLİN NEDİR ? Davranışı yönlendirmeyi amaçlayan bir eğitimdir
REHBERLİK DERSİ III.
HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
MERHABA.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AKRAN ZORBALIĞI.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Sınıf Yönetimi.
SINIF YÖNETİMİ.
EĞİTİMDE ETİK KURALLAR
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
SINIF YÖNETİMİ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
SINIF YÖNETİMİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
ÇOCUKLARDA KÜFÜR VE ÖNLEME YOLLARI Hazırlayan: Ayşegül ATA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
REHBERLİK DERSİ III.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

Sınıf yönetimi ve disiplin Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun

Başlıklar Sınıf yönetimi; kavramları ve önemi Sınıf yönetimi ve disiplin ilişkisi Disiplin; tanımı, amacı, önemi, kavramları İstenmeyen davranış; tanımı, neler olduğu, ölçütü İstenmeyen davranışın nedenleri Sınıfta disiplin nasıl sağlanır?

Sınıf yönetimi kavramları Öğrenme düzeni (öğrenmeye uygun ortam) Zaman yönetimi Fiziksel düzenlemeler Öğretimin akışı (öğretimin yönetimi) Sınıf kuralları İletişim Öğrenci motivasyonu

Sınıf yönetimi kavramları Derse etkin katılım Disiplin Öğretim materyalleri Dersin amaçları

Sınıf yönetiminin önemi Öğrencilerin davranışlarını, duygularını ve öğrenmelerini etkilediği, Öğrenmeye ayrılan zamanın verimliliğini sağladığı, öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonunu artırdığı, sorumluluk bilincini geliştirdiği ve davranışları kontrol becerisi kazandırdığı için önemlidir.

Sınıf yönetimi ve disiplin Sınıf yönetimi ve disiplin kavramları çoğunlukla birbirinin yerine kullanılmaktadır Bu iki kavram birbirleriyle ilişkili fakat aynı anlamada değildir. Sınıf yönetimi disiplinden daha kapsamlıdır sınıf yönetimi, öğrenme ortamını düzenleme, zaman, iletişim, motivasyon disiplin, sınıf kuralları... gibi kavramlarla ilişkili iken disiplin; istenmeyen davranışlar ve bunlara öğretmen tepkileriyle ilişkilidir.

Disiplin nedir? Cezalandırma anlamına gelmez. Latince’de “eğitmek” anlamına gelir. Sınıf ve okulun kurallarına uymayan öğrencilere karşı öğretmen ve okuldaki diğer personelin uyguladıkları davranışlardır. sınıf standartlarını oluşturma ve en üst düzeyde öğrenme ile en alt düzeyde istenmeyen davranışların olumlu örneklerini inşa etme

Disiplin nedir? (devam) Disiplin, çocuğa istenilen davranış ve alışkanlıkları öğretmek, kendi kendini denetleme ya da iç denetim demek olan ahlak gelişimini sağlamaktır Etkili disiplin, etkili öğrenmenin yeterli değilse bile gerekli bir ön şartıdır. Disiplini sağlama öğretmenin iki temel rolünden birisidir.

Disiplin nedir? (devam) Borich (1996), bu yüzyılın ikinci yarısında sınıf disiplininin, istenmeyen öğrenci davranışlarına nasıl en iyi şekilde tepki gösterileceği sorununa odaklandığını belirtmektedir.

Disiplinin Amacı Disiplin istenmeyen davranışı önleme ve tekrar yönlendirme amaçlıdır ayrıca, öğrencilerin kendi davranışlarını kontrol etmelerini öğrenmelerine yardım ederek öğretmenin zaman üzerindeki müdahale gereksinimini azaltmaktır. Jones, disiplinin amacının çok olumlu ve istenen tarzda öğrencileri öğrenmeye bağlamak olduğunu belirtmektedir

Disiplini sağlamanın önemi öğretmenlerin istedikleri şekilde öğretim yapacakları ve öğrencilerin istedikleri şekilde öğrenecekleri “ideal” öğrenme ortamına, istenmeyen davranışlı öğrencilerin fazla bulunduğu sınıflarda ulaşmak güçtür disiplin sorunları, sorumluluğun öğretilmesinde bir fırsattır.

Disiplini sağlamanın önemi Öğretmenin disiplin sağlama yaklaşımları, geleceğin toplumunu oluşturacak bireylerin davranışlarının geliştirilmesinde önemli bir fonksiyona sahiptir yapılan bir çalışmada ergenlik döneminde dayak yiyen erkeklerin dayak yemeyenlere kıyasla eşlerini dövme oranları dört kat daha fazladır anababaların dövmediği çocukların yalnızca %25’i kardeşlerine karşı saldırgan davranırken dayak yiyenlerin %100’ü kardeşlerine kötü davranıyor....

Disiplini sağlamanın önemi Sınıf disiplini, yirmi yıldan fazla bir süredir hem eğitimciler, hem de halk için bir endişe kaynağıdır. Aslında bu endişe nedensiz de değildir Öğretmenler için disiplin sorunları; işlerini yapmadaki yeteneklerine ciddi bir tehdit, bir stres kaynağı, kamu önündeki imajları üzerinde bir gölge ve korku kaynağıdır

Disiplini sağlamanın önemi Çocuklar ve aileler için endişeler; öğrencinin başarısı için fırsatların yitirilmesi, akademik ve kişisel gelişimin gecikmesinden basit fiziksel tehlikelere kadar uzanır

Disiplini sağlamanın önemi yöneticiler için sürekli disiplin sorunları; örgütsel istikrarı tehlikeye düşürür öğretim kalitesinin sağlanması için gerekli zaman ve kaynağı heba eder

Disiplinle ilgili kavramlar İstenmeyen davranış öğrencinin kendini kontrolü kuralların uygulanması öğrenme ortamını oluşturma uygun öğrenme etkinliklerine katılma istenmeyen davranışlara yönelik öğretmen tepkileri öğrenme zamanın artırılması sorumluluğun öğretimi

İstenmeyen davranış nedir? İstenmeyen davranış, normal öğretim ve öğrenmeyi kronik şekilde engelleyen öğrenci davranışıdır öğretmen ve öğrenciler tarafından hoş karşılanmayan davranışları içeren “görev dışı davranışları” ifade etmektedir. bir veya daha fazla öğrencinin öğrenme etkinliklerini tehdit etmesidir

Sınıfta istenmeyen davranışlar Öğrencilere göre: kendi aralarında konuşma yanındaki arkadaşını rahatsız etme cep telefonu ile oynama ders dışı işlerle ilgilenme saygısız ve sorumsuz davranma kağıt gönderme, silgi atma, kalemle oynama sınıfta dolaşma söz istemeden konuşma değişik sesler çıkarma

Sınıfta istenmeyen davranışlar Öğretmene göre; derse ilgisizlik gürültü birbirine kağıt, kalem atma ders dışı işler yapma (ders dışı şeyler yazma...) çalışmama söz almadan konuşma arkadaşına müdahale etme dersi dinlememe argolu konuşma

Sınıfta istenmeyen davranışlar Yöneticilere göre; öğretmenin öğrenciden ilgisizlik öğretmeni alaya alma dersten kaçma küfürlü konuşma lakap takma, birbirine vurma geç gelme öğrenci ile baş edememe saygısız davranma

Sınıfta istenmeyen davranışlar Yöneticilere göre; öğrencinin öğretmenden dersi anlatamaması dövmesi sınıfta olumsuz eleştiri hakaret

Sınıfta istenmeyen davranışlar Yöneticilere göre; öğrencinin öğrenciden; bazı öğrencilerin dersi engellemesi birbirine vurma, saç çekme para almak için tehdit etme karşı cinsten arkadaşını rahatsız etme

İstenmeyen davranışın ölçütü nedir? bir davranış çok sayıda öğrenciye ve derse zarar vermemişse, hemen ortadan kalkmışsa ve sık yinelenmiyorsa doğal kabul edilebilir davranış öğrencinin kendini ve arkadaşının öğrenmesini engellemişse, güvenliği tehlikeye atmışsa, okulun araç ve gereçlerine ya da arkadaşlarının eşyalarına zarar vermişse istenmeyen davranış olabilir.

İstenmeyen davranışın nedenleri nelerdir? Öğretmen aile okul sistem öğrenci çevre