MÜZE EĞİTİMİ: İLKELER VE POLİTİKALAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Pazarlama İlkeleri.
EĞİTİMDE DRAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

MÜZE EĞİTİMİ: İLKELER VE POLİTİKALAR

Çağdaş Müzecilik Nesneleri biriktirmekten çok kullanmak Somut olmayan kültür mirasıyla ilgilenmek Koleksiyondan çok topluluğun gereksinmesiyle ilgilenmek Ziyaretçilerle yakın / ayrıntılı ilişkiler Ziyaretçinin müzeye aktif katılımı, işbirliği Ziyaretçi araştırması: Gelişim özellikleri Öğrenme kapasiteleri

Günümüzün müzesi; Çocuğa, gence, yaşlıya, engelliye eğitim veren; Bireyi, aileyi, okulu etkinlik kapsamına alan; Yetişkin eğitimi, halk eğitimi, toplum eğitimi, yaşamboyu eğitim yapan; Bireyin gelişmesine ve toplumun kalkınmasına katkıda bulunan gerçek bir eğitim kurumu niteliğindedir.

Çağdaş Müzelerin Amaçları-1 Çevremizdeki dünyayla ilişki kurmamıza çocukluktan itibaren yardımcı olmak İnsanlara geçmişleriyle, diğer ülkelerle ve insanlarla ilişkilerini göstermek Uygarlık kapsamındaki her şeyi yeni kuşaklara aktarmak Toplumda bir “Müze Kültürü” yaratılmasını sağlamak

Çağdaş Müzelerin Amaçları - 2 Boş zamanın yararlı bir biçimde değerlendirilmesini öğretmek Yaşam boyu eğitim anlayışının uygulama alanı olmak Eğitim ve öğretimi okulun / sınıfın dar çerçevesinden çıkarıp genişletmek “Duvarsız okul” olmak

Müzelerin Üç İşlevi Korumak Araştırmak İletişim Kurmak

MÜZELERİN İŞLEVLERİ KORUMA ARAŞTIRMA İLETİŞİM KURMA Nesneleri Araştırma Koleksiyon Nesnelerin Yapma Bakımı Ziyaretçi Gereksinmeleri Entelektüel Çekme Keşfetme Gereksinmeleri Giderme Araştırma Değerlendirme Reklam Pazarlama Eğitim Eğlendirme Kaynak: Hooper-Greenhill, Museum and their visitors, 1996'dan geliştirilmiştir.

MÜZELERİN EĞİTİM YÖNTEMLERİ KİTLE İLETİŞİMİ KİŞİLERARASI İLETİŞİM UZAKTAN ÖĞRENME YÜZYÜZE ÖĞRETME YOLUYLA EĞİTİM YOLUYLA EĞİTİM -Gösterimler -Elle yoklama -Sergiler -Çizim yapma -Yayınlar -Yapma -Videolar -Konuşma -Öğretmen takımları -Drama -Ödünç verme hizmetleri -Konferanslar -Gezici müze -Atölyeler Müzede Toplumda Kaynak: Hooper-Greenhill, Museums and their visitors, 1996.

Müze Eğitiminin İlkeleri - 1 Müze eğitimi sürekli, yaşam boyu bir eğitimdir. Her müzenin sunduğu eğitim kendine özgüdür. Müzenin koleksiyonları ile ziyaretçilerin gereksinmeleri ve ilgileri arasında ilişki kurmak esastır. Koleksiyonları incelemek, eğitim için uygun nesneleri seçmek, bağlantılarını kurmak ön koşuldur. Koleksiyonlar ile hedef kitle arasında ilişki kurmak gerekir. Ziyaretçinin çevreyle ve nesnelerle etkin bir etkileşim içinde olması sağlanır.

Müze Eğitiminin İlkeleri - 2 Olguları/bilgileri iletmekten çok duyulara, düşgücüne, yaratıcılığa yönelmek önemlidir. Müzedeki öğrenme "nesnelerden öğrenme"dir, duyuları temel alır, yaşantıya dayanır. Müze eğitimi zorunlu değil gönüllüdür. Müzedeki öğrenmenin hoşa gitmesi, haz vermesi beklenir. Müzedeki öğrenme somuttan soyuta giden düşünmeyi geliştirir. (Kaynak: Hooper-Greenhill 1999'dan geliştirilmiştir.)

Müze Eğitiminin Kapsamı Günümüzde müze eğitimi hem müzelerin dışa açılmasını ve saydamlaşmasını sağladığı, hem de geniş kitlelerin eğitimine katkıda bulunduğu için bir “demokratikleşme” süreci olarak görülmektedir.

Okul Eğitiminden Farkı Zorunlu değil Notlardan, testlerden bağımsız Özgür, ilgiye bağlı, gönüllü Hoşa giden, eğlenceli bir deneyim Duyulara dayalı, görsel Düşgücüne, estetik duyarlılığa, yaratıcılığa yönelik “Nesnelerden öğrenme” Nesnelerin iletilerini okumak Nesneyi yakından görmek, elle yoklamak

TEMEL İLKE Çocukların müzede: “Lütfen dokun” Aktif olması Araştırması Keşfetmesi Denemesi Yaşaması Eğlenmesi Haz duyması…… dır. “Lütfen dokun” “Lütfen dokun”

Müze Eğitimi Politikası Müzeyi kamusal bir öğrenme merkezi haline getirmek Müzenin ulusal eğitim içindeki yerini ve rolünü yeniden düzenlemek Her müzenin kendi politikasını oluşturması

Müze Eğitimi Politikasının Amaç Ve İlkeleri Müzenin çağdaş toplumdaki rolünün anlaşılmasını sağlamak. Müzeyi bir toplum eğitimi ve öğrenim merkezi haline getirmek. Müzenin bütün yönetim kararlarında eğitim işlevinin dikkate alınmasını sağlamak. Halkın müze algısındaki değişimlerin farkında olmak ve bunlara uyum sağlamak. Ulusal eğitimdeki yeni gelişmelerin farkında olmak ve bunlara uyum sağlamak. Müzeyi; müzenin binalarını, koleksiyonlarını ve diğer kaynaklarını, eğitsel potansiyelini en yüksek düzeyde kullanacak biçimde düzenlemek.

Müze Eğitimi Politikasının Amaç Ve İlkeleri - 2 Eğitim hedeflerini karşılayacak uygun kaynakları bulmak. Bütün personelin müzenin eğitim rolüne duyarlı olmasını ve sempati duymasını sağlamak. Mümkün olduğunca çok yaş, cinsiyet, yetenek ve kültürden kişinin koleksiyonlara fiziksel ve entelektüel olarak yaklaşmasını sağlamak Koleksiyonları mümkün olduğunca çok yaş, cinsiyet, yetenek ve kültürden kişiye uygun olarak yorumlamak. Farklı yaş, cinsiyet, yetenek ve kültürden ziyaretçilere uygun öğrenme olanakları ve etkinlikleri sağlamak. (Kaynak: Hooper-Greenhill 1991'den geliştirilmiştir)

ÇOCUK MÜZELERİ-1 Çocuk müzesi (children’s museum):6-16 yaş için kültür, doğa,tarih, sanat, yaparak öğrenme, kişisel yaşantı Çocukluk müzesi(museum of childhood): Çocukluğun tarihi Eğitim müzesi(museum of education):Eğitim tarihi Bilim merkezleri(science centers): Bilimle tanışma Keşif merkezleri(discovery centers): Aktif öğrenme

ÇOCUK MÜZELERİ- 2 Çocuk müzelerinin ortak özelliği “kültür merkezi” olmalarıdır. Bu müzeler ziyaretçilerine kültür, teknik ve bilimin kapılarını açarlar. Çocuk müzesinde öğrenmenin merkezinde; kendi belirlediği şekilde öğrenme, deneme, araştırma, keşfetme, karşılaştırma yer alır. “Cesur müze”: Yenilikçi, şaşırtıcı.

Çocuk Müzeleri Gelişimsel Amaçlar Sosyal ve doğal çevreye ilgi İlgi alanlarını, meslekleri tanıma Kendi yeteneklerini, rol ve drama aracılığıyla tanıma Gözlem yapma ve düşünme yeteneğini geliştirme

Çocuk Müzeleri Kurumsal Amaçlar Okullar ile işbirliği Serbest zamanları en iyi biçimde değerlendirme Farklı yaş gruplarıyla müze eğitimi yapma Etkileşimli sergiler ve müze programları yapma Müze kültürünü geliştirme Çocuk kültürünü sürdürme Kente ve turizme katkıda bulunma

ÇOCUK MÜZELERİ (TARİHÇE) Amerika Birleşik Devletleri 1899 New York “Brooklyn Children’s Museum” 1913 “ Boston Children’s Museum” 1917 “ Detroit Children’s Museum” 1925 “Indianapolis Children’s Museum” John Dewey’in “yaparak öğrenme” kuramı ABD’de yaklaşık 500 çocuk müzesi (New York’ta 7 adet)

Avrupa’da çocuk müzelerinin kuruluşu 70’li yıllardadır. Almanya’da her türden 50 çocuk müzesi vardır. 1970 “Gençlik Müzesi “ Berlin/Almanya 1972 “Frankfurt Çocuk Müzesi” Almanya 1975 “Het Çocuk Müzesi” Amsterdam/Hollanda (Avrupa Yılın Müzesi” ödülünü alan ilk çocuk müzesi) 1985 “Baden Çocuk Müzesi” İsviçre 1990 ” Münih Çocuk Müzesi” Almanya Japonya - 1964 “Tokyo Bilim Merkezi” 1969 “Kyoto Bilim Merkezi”

Teşekkür ederim…