CHICAGO ÇOCUK MÜZESİ EĞİTİM DEPARTMANI VE FAALİYETLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
“Resimde İç Mekan” nedir?
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
ÇORLU DEVLET HASTANESİ SOSYAL FAALİYETLER
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MESLEK TANITIMLARI.
Portre Fotğrafları.
İletişim Araçları.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
SANAT ETKİNLİKLERİ Sanat eğitimi çocukların gelişimine uygun oyuncak seçme gibi bir mantıkla düzenlenmelidir. Oyuncak alırken oyuncağın çocukların gelişimine.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Web 2 araçları Web 2 araçları.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHÇESİ ve KURAMLARI
Altında ğ Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlü ğ ü Altında ğ Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlü ğ ü EUROPEAN TERR İ TORY OF CULTURE.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
ADRES: 17 Eylül Mahallesi Servet Çırpan Caddesi No:74 TELEFON:
. TERCİH. Öğrenci & Rehber Öğretmen  Hocam, Ankara mı? İstanbul mu? Aslında Eskişehir’de fena değil…  Çift anadal, yandal ne demek?...  Hocam mimarlık.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi Alev AyaokurTolga Çakmak Müzelerde Bilgi Hizmetleri: Müze Eğitimi, Müze kütüphaneleri.
Kütüphane ve Dokümantasyon
SANAL SINIF UYGULAMASI
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
eTwinning Twinspace Proje Çalışma Alanı
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
İletişim Araçları.
MEDYA VE ÇOCUK
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
Dünyadan Bir Örnek: KUZEY NORVEÇ BİLİM MERKEZİ
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
Dijital Öyküleme
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Dünyaca ünlü Fransız bir ressamdır. 14 Kasım 1840 yılında Paris’te do ğ muş 5 Aralık 1926 tarihinde Fransa Giverny’de 86 yaşında iken hayata gözlerini.
Sunum transkripti:

CHICAGO ÇOCUK MÜZESİ EĞİTİM DEPARTMANI VE FAALİYETLER Müzenin eğitim departmanı; okul öncesi çocuklar ile 6 – 12 yaş grubu öğrencilere, oyunla öğrenme ortamları Yaratmayı hedeflemektedir.Müze çevre şehir ve okullarla iletişim halindedir. Koleksiyon ve Eğitim Faaliyetleri: Yaratıcılık Labratuvarı Dinazorlarla Yolculuk Ağaç Evlerle Yolculuk Büyük Arka Bahçede Eğlence Güvenli Oyun Su Yolu Uçan Çocuk Sanatla Dolu Galeri Yabancı Dil Öğrenimi Yapı Tasarımı

CHICAGO ÇOCUK MÜZESİ EĞİTİM FAALİYETLERİNDEN ÖRNEKLER Alice’in Harikalar Diyarı: Çay partisi ortamında matematik konuları karşılıklı etkileşimle gösterilmektedir. Ritmik Sanatlar: Çocuklar kimi materyalleri ve vücutlarını kullanarak dans etmektedirler. Arka Bahçe: Çocuklar gruplara ayrılıp, doğal yaşam ile ilgili deneyimler kazanmaktadırlar. Yapı Tasarımı ve Sergileme: Çocuklar yapı malzemeleri ve gerçek aletlerle kendi tasarladıkları bir binayı inşa etmektedirler. Mutfak Çalışması: Açık bir mutfakta dünya meyvelerini keşfedip, kendilerine yiyecek hazırlamaktadırlar.

CHICAGO ÇOCUK MÜZESİ SANAT ATÖLYELERİ Müze Eğitiminin vazgeçilmez unsurlarından biri de şüphesiz eğitim atölyeleridir. Chicago Çocuk Müzesi’nden sanat atölyelerine 2 güzel örnek:

CHICAGO ÇOCUK MÜZESİ WEB SAYFASI EĞİTİM BÖLÜMÜ

NATIONAL MUSEUM OF PHOTOGRAPHY, FILM AND TELEVISION ULUSAL FOTOĞRAFÇILIK, FİLM VE TELEVİZYON MÜZESİ (ULUSAL MEDYA MÜZESİ) İNGİLTERE

MEDYA MÜZESİ Müze; zengin koleksiyonu ışığında fotoğraf, sinema, televizyon, radyo ve web sanatına katkıda bulunarak, bu alanlarda tarih boyunca yaşanan gelişmeleri çeşitli objeler vasıtasıyla belgelemek amacıyla kurulmaktadır. İngiltere’deki Medya Müzesi kendi alanında dünyadaki az sayıda müzeden biridir.

ULUSAL FOTOĞRAFÇILIK, FİLM VE TELEVİZYON MÜZESİ – İNGİLTERE (ULUSAL MEDYA MÜZESİ) Müzenin kısa tarihçesi Müze 16 Haziran 1983’te açılmıştır. 1984’te İngiltere’nin en Büyük sinema perdesine sahip bir salon oluşturulmuştur. 1985 yılından itibaren Bradford Üniversitesi ile eğitim konusunda işbirliği başlamıştır. 1986’da televizyon galerileri geliştirilmiştir. 1989’da canlı radyo yayını yapan bir stüdyo kurulmuştur. 1999’dan sonra müze, izleyici ilgisini artırmak için popüler olan filmlerin orijinal kostüm ve objelerini sergilemeye başlanmıştır.

ULUSAL FOTOĞRAFÇILIK, FİLM VE TELEVİZYON MÜZESİ EĞİTİM FAALİYETLERİ FAALİYET GRUPLARI 1. ve 2. Devre 3. ve 4. Devre Daha İleri ve Yüksek Eğitim Yetişkinler ve Gruplar

ULUSAL FOTOĞRAFÇILIK, FİLM VE TELEVİZYON MÜZESİ İLERİ EĞİTİM - YETİŞKİN GRUPLARINA YÖNELİK EĞİTİM FAALİYETLERİ ÖRNEKLERİ Konuşma Grupları Fotoğraf Çekimi ve Film Yapımı Çalışmaları İletişim Öğrencileri ile Reklam Filmi ve Kısa Film Çekme çalışmaları Profesyonel Kamera Kullanma ve Film Çekme Çalışmaları Aile ile Çalışmalar (Hikaye Anlatma – TV Odası – Aile Sohbetleri) Sanat Çalışmaları

VICTORIA AND ALBERT (V&A) MUSEUM OF CHILDHOOD VICTORIA VE ALBERT ÇOCUKLUK MÜZESİ İNGİLTERE

ÇOCUKLUK MÜZESİ Çocukluğun tarihini Araştırmak ve bu alanda Koleksiyon oluşturmak amacıyla,çocuk oyuncakları, giysileri,fotoğrafları vb maddi kültür unsurları ile; çocuk oyunları,hikayeleri, şarkıları vb maddi olmayan unsurları bir araya getirmek maksadı güdülerek kurulan müzedir.

V & A ÇOCUKLUK MÜZESİ INTERNET MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI Built a Toy (Oyuncak yapalım): Müze bu internet hizmeti ile kendi oyuncağınızı sanal alemde yaratmanızı sağlıyor. Birthday Cards (Doğum günü kartları): Birbirinden ilginç doğum günü kartları ile sevdiklerinizin özel günlerini paylaşın. E postcards (E kartlar): Müze koleksiyonunda yer alan önemli objelerin resimlerini içeren e kartları internet ortamında sevdikleriniz ile paylaşabiliyorsunuz. Jigsaw (yapboz): Müze koleksiyonundan herhangi bir objenin yapbozu ilgi çekici. Kaleidoscop: Müze koleksiyonunda yer alan bir objeyi seçerek kendi kaledioskopunuzu yaratma şansınız var. Moving Toys (Hareketli Oyuncaklar): Müze ziyaretçilerine verdiği bu internet hizmeti ile sanal alemde hareket eden oyuncaklar yaratmanızı sağlıyor.

V & A Doğum Günü Kartları Müzenin internet sitesinde “Çocukluk” temalı (müze koleksiyonuna uygun) doğum günü mesajı içeren “e – kartlar” bulunmaktadır. Seçilen kart internet üzerinden mail (e posta) aracılığıyla sevdiklerinize gönderilebilmektedir.

WASHINGTON NATIONAL ART GALLERY WASHINGTON ULUSAL SANAT GALERİSİ

WASHINGTON ULUSAL SANAT GALERİSİ EĞİTİM PROGRAMLARI Müzenin Eğitim Faaliyetleri 2 ana kola ayrılmaktadır. Akademisyenlere Yönelik Faaliyetler Halka, Ailelere ve Okullara Yönelik Faaliyetler

WASHINGTON ULUSAL SANAT GALERİSİ EĞİTİM PROGRAMLARI Öğretmen Kaynakları: Öğretmen ve Öğrenciler için On-line Kaynaklar Öğretmen Kaynakları: Öğretici paketler,DVD’ler, Videolar ve Diğer Medya Araçları Öğretmen, Okul ve Aile Programları: Okul Turları Öğretmenler için Çalıştaylar Öğretmen Eğitimleri Aile Etkinlikleri Çocuk Filmleri Gösterimleri Stajyerlik Programları Akademik Yıl Programları Yaz Staj Programları Gönüllülere Yönelik Programlar

WASHINGTON ULUSAL SANAT GALERİSİ Öğretmen ve Öğrenciler İçin On-line Kaynaklar * Özel Resimler * Sanatta Portreler * Sanatta Yeni Bakış Açıları * Sanatı Hesaba Katmak * Dada * 1950’den Bu Yana Sanat * Fransa 1830-1900 * Diğer Özel Kaynaklar

WASHINGTON ULUSAL SANAT GALERİSİ MÜZE EĞİTİM ÖRNEĞİ ETKİNLİK ADI: Sanatçılar / Pablo Picasso Pablo Picasso: Trajedi Picasso: Degas’dan Le Witt’e Yüzyıllık Çizim Picasso: Erken Dönem Sanatçının Geçmişi: Pablo Picasso 1. Ders: Le Gourmet 2. Ders: Trajedi 3. Ders: Santimbanques Ailesi Etkinlikler

Picasso 1. Ders: Le Gourmet Müze Eğitimi Etkinlik Örneği TABLONUN İNCELENMESİ VE FİKİR PAYLAŞIMI Bu resimdeki koyu renk çizgilerin resmi nasıl etkilediğini tartışın. Bu resmin birçok farklı ismi vardır.Le Gourmand, Le Gourmet ve Açgözlü Çocuk. Resimdeki çocuğun neden “açgözlü” olarak düşünüldüğünü tartışın. Bu başlıklar ne kadar ironik olabilir? Öğrencilerle rengin resim üzerindeki etkisini, resmi nasıl sembolikleştirdiğini ve yarattığı duyguyu tartışın. Mavinin resim üzerindeki tüm farklı etkilerini değerlendirin.

Picasso 2. Ders: Trajedi Müze Eğitimi Etkinlik Örneği TABLONUN İNCELENMESİ Sahillerde, kumsallarda, gökyüzünde var olan renkler nelerdir? Öğrenciler ile vücut dili, mimikler, ve biçim üzerine tartışın. Açgözlü Kız ve Trajedi resimleri üzerine tartışın. Hangi resim daha umutsuz bir his vermektedir? Neden? Trajedi resmi Picasso’nun aynı dönemde yapılmış diğer resimlerine nasıl bir etki bırakmıştır? Picasso kimdi? Nereden geldi? Siyasi ve kültürel olarak dünyasına nasıl yön verdi?

Picasso 3. Ders: Satimbanques Ailesi Müze Eğitimi Etkinlik Örneği Bu resmin kompozisyonu üzerine tartışın. Figürler hangi geometrik biçimden oluşmuşlardır? Resimde bir figürden diğerine gözün hareket etmesini sağlayan nedir? Bir renk seçin; örneğin kırmızı ve ton farkından da yararlanarak verdiği etkiyi tartışın. Resimdeki kişilerin aralarındaki ilişkileri tahmin etmemizi ne sağlıyor? Vücut dilinin rolü nedir? Picasso sirk çalışanları için göründüğünden daha fazla anlam yüklemiş midir? Neden? Neden değil?

Müzeler, gözlem, mantık, yaratıcılık, hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına ve gelişmesine katkıda bulunabilecek başlıca yaygın eğitim kurumlarıdır. İnsanlığa böylesi önemli katkıları Bulunan kurumlar eğitim ve öğretimde Mutlaka kullanılmalıdır.

TEŞEKKÜRLER HAZIRLAYAN: Ceren Karadeniz Ankara Üniversitesi Müze Eğitimi Yüksek Lisans