Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ KAÜ İÇİN BELİRLENEN NOT ARALIKLARI
Advertisements

Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
OFMK402 Ölçme ve Değerlendirme
Bağıl Değerlendirme Sistemi
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -3-
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
Konya n. Erbakan Üniversitesi
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
Sınıf Geçme Yönetmeliği
Yeni Sınav Sistemi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi Sınav hakkında merak ettiğiniz her şey… Tunahan ÇETİN l Psikolojik Danışman ve Rehber.
SBS 2013 Erenler Rehberlik Araştırma Merkezi. Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Tek Sınavlı Yeni Sistem  Milli Eğitim Bakanlığı 3 yıla yayılan SBS uygulamasını.
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEMEL KAVRAMLAR
Madde (soru istatistikleri)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
DERSLERDERS SAATİ TÜRK DİLİ2 TÜRK EDEBİYATI3 TARİH2 COĞRAFYA2 FİZİK2 KİMYA2 BİYOLOJİ2 SAĞLIK BİLGİSİ1 MATEMATİK4 GEOMETRİ2 YABANCI DİL6 İKİNCİ YABANCI.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
2013 SBS SİSTEMİ.
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇEK Bazı ölçme araçlarına verilen ad.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar Dr. Emine Cabı

Değerlendirme Soruları

Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme işlemi ifade eder? Basketbol takımına seçmeler için, boy uzunluğunda bir alt sınırın belirlenmesi. Sınıf ortalamasının altında ve üstünde kalan puanların belirlenmesi. 25 soruluk final sınavında 15 doğru cevap veremeyen öğrenciler başarısız sayılır. Doğru-yanlış testi için cevap anahtarının hazırlanması. Çoktan seçmeli bir testte öğrencilerin doğru yanıt sayılarının belirlenmesi.

Aşağıdakilerden hangisi dolaylı ölçmeye bir örnektir?   Masanın üzerindeki kitapların sayısı Öğrencilerin fen bilgisi dersindeki başarıları Bir çuval patatesin ağırlığı Sınıfın yüksekliği Öğrencilerin boy uzunlukları

Aşağıdakilerden hangisi doğrudan ölçülebilir?   Kardeş sayısı Zeka puanı Tutum düzeyi Akademik başarı Kaygı düzeyi

Aşağıdakilerden hangisinde mutlak sıfır noktası vardır?   Bugün hava sıcaklığı 29oC’dir. Ağrı Dağı’nın rakımı 5174 metredir. Sevgi’nin matematik sınavından aldığı puan 65’tir. İstanbul’un fetih tarirhi 1453’tür. Ece’nin tarih sınavındaki doğru sayısı 15’tir.

Bir ölçüm yapılmış ve sonuç 25 birim bulunmuştur Bir ölçüm yapılmış ve sonuç 25 birim bulunmuştur. Bu sonuç 50 birimin gerçekten yarısını gösteriyorsa, bu birimin ölçek düzeyi aşağıdakilerden hangisidir?   Oranlı Eşit aralık Sıralama Sınıflama Sabit

I. Ahmet’in geçme notu pekiyidir. II. Ayşe’nin sınavdan aldığı en yüksek puan 70’tir. III. Geçme notu 60 olup Ali 70 alarak başarılı olmuştur. IV. Hasan sınavdan 45 puan aldı. V. Narin sınavdan 80 aldı ve geçti. Yukarıdaki ifadeler aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak tanımlanmıştır? Ölçme Değerlendirme I ve II III,IV ve V I, II ve III IV ve V II ve IV I, III ve V III ve IV I, II ve V IV ve V I, II ve III

Öğrencilerin matematik sınavından aldıkları ham puanlar hangi ölçek türündedir?   Sınıflama Sıralama Eşit Aralıklı Eşit Oranlı Başarı ölçeği

Bir matematik öğretmeni dersine girdiği 8 Bir matematik öğretmeni dersine girdiği 8. Sınıflara öğrenci merkezli öğretim yöntemini uygulamaktadır. Kullandığı bu yöntemin öğrencilerinin başarısına etkisini merak ederek bir araştırma yapmak ister. Öğretmenin araştırmasında kullanacağı bağımlı değişken aşağıdakilerden hangisidir?   Matematik başarısı 8. Sınıf Matematik öğretmeni Öğrenci merkezli öğretim yöntemi Öğrenciler

Aşağıda verilen değerlendirme örneklerinin hangisinde kullanılan ölçüt bağıldır? Desten başarılı sayılabilmek için 100 puan üzerinden en az 65 almış olmak. Sınıfı geçebilmek için sınıf ortalamasının 5 puan üzerinde puan almış olmak. Pilot olabilmek için en fazla 180 cm. boy uzunluğuna sahip olmak. Başarılı sayılabilmek için sınav soruların en az %80’ini doğru cevaplamış olmak. Doktoraya kabul edilebilmek için yabancı dil sınavından en az 75 puan almış olmak.

I. Ayşe’nin fizik dersinden başarılı sayılabilmesi için alması için en az 65 puan alması gerekmektedir. II. Ayşe’nin fizik sınavı puanı 85’tir. III. Bu durumda Ayşe fizik dersinde başarılı olmuştur. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde yukarıdaki ifadeler sırasıyla doğru olarak tanımlanmıştır? Ölçme- Değerlendirme- Bağıl ölçüt Mutlak ölçüt –Değerlendirme –Ölçme Mutlak ölçüt - Ölçme–Değerlenirme Bağıl ölçüt - Ölçme – Değerlendirme Ölçme- Bağıl ölçüt- Değerlendirme