ÖĞRETİMDE PLANLAMA
Kaynak Taşpınar. M. (2016). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve yöntemleri. (9. Baskı). Edge Akademi.
Öğretimde Planlama Plan bir zorunluluktur. Eğitim planlı etkinlikler bütünüdür.
Öğretme- Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması Neden planlamaya ihtiyaç duyarız?
Öğretme- Öğrenme Etkinliklerinin Planlanmasının Yararları Planlama, öğretmene eğitim-öğretimde neyi, niçin, nasıl yapacağı konusunda rehberlik ederek verimi artırır. Konuların ne zaman ve ne kadar süre içinde işleneceğinin zaman sırasına göre düzenlenmesini, ayrıca programların süresi içinde tamamlanabilmesini sağlar. Planlı çalışma öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarışı, onlara güven kazandırır. Dersin amaçlarına en uygun yöntemin, ders araç-gereçlerinin seçilebilmesini sağlar. Buna bağlı olarak öğretmenler derslere hazırlıklı gider. Planlı çalışma eğitim öğretimin değerlendirilmesinin güvenliğini arttırır. Öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerine göre yetiştirilmesini sağlar. Öğretmen ve öğrencilere düzenli ve birlikte çalışma alışkanlığı kazandırır.
Öğretim Planları Yıllık Plan Ünitelendirilmiş yıllık plan Ders planı (Günlük Ders Planı)
Yıllık Plan Yıllık plan bir yıllık öğretimin planlanmasıdır. Planda bulunması gereken bölümler; Konular Amaçlar Kaynak araç-gereçler, Yöntem Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği Ödev Değerlendirme Düşünceler
Planlama yapmadan önce yapılması gereken ö hazırlıklar; O yıl okulda uygulanacak haftalık ders programının kesin biçimini ve hangi günlerde, hangi sınıflara dersinizin olduğunu öğrenmek; O hafta hangi sınıfa kaç saat dersinizin olduğunu belirleyin. Dersinizin tatillere denk gelip gelmediğini belirleyin- iş takvimini oluşturun. Dersinizin ünitelerinin kaç konuya ayrılabileceğini ve bunların işlenmesi için kaç ders saatine ihtiyacınızın olacağını belirleyiniz. Her dönem en az bir haftanın çeşitli nedenlerle tatil olabileceğini ve ders yapılamayacağı ihtimalini dikkate alınız.
Ünitelendirilmiş yıllık plan
ALANINIZLA İLGİLİ ÜNİTELENDİRLİMİŞ YILLIK PLAN VE DERS PLANI ÖRNEKLERİ HAZIRLAYINIZ.