BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
Advertisements

SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Atalet, maddenin, hareketteki değişikliğe karşı direnç gösterme özelliğidir.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme.
Microsoft Office Word 2007 Ders Notları
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Ö ğ renci bilgi sistemi için kullanılan kullanıcı.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Cihan Toprak Begüm Kökçü.  Planlama aşamasında, projenin hedeflerini gerçekleştirmek için uygulanabilir bir plan yapılır. Bunu yapmak için, projenin.
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
EQUIZSHOW.
HAZIRLAYANLAR ZELİHA OKÇU ÖZGÜL ERGÜL  Bir hesap tablosu programıdır. Excel, her türlü veriyi (özellikle sayısal verileri) tablolar ya da listeler halinde.
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Autocad Nedir? Autocad, standartlara ve teknik resim kurallarına göre çizim yapabilen gelişmiş bir bilgisayar destekli tasarım programıdır
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
Ekvator - Paralel - Meridyen - Enlem -Boylam
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
İndeksi Niçin Kullanırız?
x* denge noktası olmak üzere x* sabit nokta olmak üzere
COĞRAFİ KONUM.
Bölüm 11: Çembersel Hareket. Bölüm 11: Çembersel Hareket.
LOGGER PRO ile GRAFİK ÇİZMEK
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
KDV BEYANNAMESİ / MUHTASAR BEYANNAME / KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMESİ / GEÇİCİ VERGİ BEYANNAMESİ’NDE ORTAK ÖZELLİKLER F5 PENCERESİ Beyannamelerde yer alacak.
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
İmg 7 -içgörü.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
Çiğdem ÇOBAN Bilgisayar Mühendisi
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
KELİME İŞLEMCİLER (Bölüm 1)
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Klavye Kullanımı.
TEKNİK RESİM GÖRÜNÜŞ (12. HAFTA).
AKIŞKAN STATİĞİ ŞEKİLLER
Kırınım, Girişim ve Müzik
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
BİLGİ GÜVENLİĞİ Şifreleme
Temel Bilgisayar Bilgileri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
CİSİMLERİN GÖRÜNÜŞLERİNİ ÇIKARMA
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6. DÖNGÜ (TEKRARLAMA) DEYİMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
GÖRÜNEN HAREKETLER I. GÜNLÜK HAREKET II. GÜNEŞİN GÖRÜNEN HAREKETİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 2. HAFTA DERS NOTU

OBJECT SNAPLAR (F3) Endpoint; nesnenin veya çizginin en yakında olan ucunu, bitim noktasını veya köşesini yakalayarak kenetlenir. Midpoint; Çizgi ve yayların ota noktasını yakalar. Center: çember ve yayların merkez noktalarını yakalar. Node; AutoCAD nesnesi olan noktaları yakalar. Quadrant; çember ve yayların kritik çeyrek noktalarını yakalar (0°, 90°, 180°, 270 °) Intersection; iki nesnenin veya çizginin kesiştiği noktayı yakalar. Extension; yayların veya çizginin sanal uzantısına kenetlenir. Insertion; Blok, yazı veya şekli belirlenen herhangi bir noktaya yerleştirir Perpendicular; son işaretlenen noktadan bir nesneye 90 derece saplanan sanal bir doğrunun varış noktasını yakalar. Tangent; Bir çember veya yaya teğet oluşturacak noktalardan en yakınını yakalar. Nearest; bir nesne üzerinde imlece en yakın noktayı yakalar. Apparent Intersection; kesişmeyen ve birbirine paralel olmayan iki çizginin sanal kesişme noktasını bulur ve yakalar. Parallel; belirli bir çizgiye paralel kenetlenir.

DRAW (ÇİZİM) KOMUTLARI

L: Line, XL: Construction Line, ML: Multiline Line (Çizgi) Construction Line (Sonsuz Uzunlukta çizgi) Bu çizgiler hayali olarak sonsuza ulaşırlar ve çizim içerisinde yapısal bir görev üstlenmezler. Referans amaçlı kullanılırlar istenildiğinde seçilebilir ve silinebilirler. Multiline (Çoklu çizgi) Sembol seçildikten sonra klavyeden; (Scale) >: S Yazılıp Enter’e basıldıktan sonra iki çizginin arasındaki mesafe yazılır. Çizgi çizilir.

MULTILINE ÖRNEK

PL: Polyline (Çokgen) Polyline (Sürekli Çizgi) Sembol tıklandıktan sonra bir nokta tıklanır ve Command satırında su seçenekler görülür: Arc : Bulunduğu konuma teğet yaylar çizer. Close : Çizilen çizgilerin son noktası ile ilk noktasını kapatır. Halfwidht : Girilen değerin iki katı kalınlığında çizgiler çizer. Çizilecek çizginin kalınlığını belirlemek için başlangıç ve bitiş noktalarını ayrı ayrı girmek gerekir. Lenght : Çizgiyi, uzunluğunu baştan vererek çizer. Undo : Son yapılan işlemi bir geri alır. Widht : Girilen değer kalınlığında çizgiler çizer. Halfwidht’in yarısıdır.

POL: Polygon (Çokgen) Poligon (Çokgen) Simge seçildikten sonra Command satırında su islemler yapılır: Çokgenin kaçgen olacağı yazılır Enter’e basılır. Çokgenin merkezi belirlenir. ....< I >: I yazılıp Enter’e basılır. Hayali dairenin içine çokgeni çizmek için yarıçap girilir. Baska Yöntem: Poligon simgesi seçildikten sonra Command satırında su islemler yapılır: ....< I >: C yazılıp Enter’e basılır. Hayali dairenin dısına çokgeni çizmek için yarıçap girilir.

POLYGON ÖRNEK

C: Circle (Daire)

CIRCLE ÖRNEK

TEMEL DÜZENLEME KOMUTLARI

CO: COPY : Kopyalama Komutun işleyişi: Komut nesneleri kopyalamak için kullanılır. Komutun işleyişi:

İleti listesi: Select objects: Kopyalanacak nesneleri seçin İleti listesi: Select objects: Kopyalanacak nesneleri seçin. Specify base point or [Displacement/mOde/Multiple]: Kopyalanacak nesnelerin tutamak noktasını seçin ya da bir seçenek belirleyin. Displacement: Bir mesafe ve doğrultu belirlemeniz için yeniden iki nokta seçmenizi bekler. Seçeceğiniz iki nokta arasındaki mesafe ve doğrultu kopyalanacak nesnelerin mevcutları ile arasındaki mesafe ve doğrultuyu belirleyecektir. Mode: COPYMODE sistem değişkenini değiştirir. 0 = komut otomatik olarak kopyalama işlemini tekrarlar. 1 = Komut sadece bir kere kopyalama yapar. Multiple: Son ayara bakmaksızın komutu çoklu kopyalama konumuna geçirir.

MI: MIRROR Komutu: Simetriğini kopyalama Görevi aynalama olan bu komut tıpkı fizik derslerinde okuduğumuz gibi bir yansıma eksenine ihtiyaç duyar. Komutu kullanmadan önce bu ekseni hazırlamalıyız. Bu komuta ilişkin verilen bir çok örnekte, simetrik bir nesnenin yarısı çizilir ve öbür yarısı bu MIRROR komutu ile oluşturulur. Ancak simetrik bir nesnenin yarısını çizmek, bütününü çizmekten çoğu zaman daha zordur. Daha faydalı örnekler, simetrik bir binanın yarısını çizip diğer yarısını, otopark çizimlerinde araçları ya da otopark çizgilerini ya da masa sandalye çizimlerini kopyalamaktır.

Mirror Komutu ile ilgili şu hususun bilinmesi gerekir: Bu komut, yazılı bir metinle birlikte kullanıldığında, buradaki yazının aynalanıp aynalanmayacağının ayarlaması yapılabilir. Komut satırına MIRRTEXT (mirrtext) yazarak enter yaptığımızda karşımıza 0 (sıfır) ya da 1 değişkenlerinden birisi çıkar. Bu değişkenin 0 (sıfır) olması, aynalamada yazının aynalanmadan kalmasını; 1 olması ise, yazınında aynen obje gibi aynalanmasını sağlar.

M: MOVE Komutu: Taşıma MOVE Autocad’de kullanabileceğiniz en basit komutlardan biridir. Çizimdeki bir nesneyi bir yerden başka bir yere taşımaya yarayan MOVE komutu oldukça sık kullanacağınız düzenleme komutlarındandır. MOVE komutuna düzenleme menüsünden ya da şerit menüden (Home) ulaşabilirsiniz

TR: TRIM Komutu: Budama Trim komutu birbirini kesen çizgilerde istenmeyen kısımları silmek için kullanılan komutun adıdır.

Komutun girilişi:

Daha pratik kullanımda ise, komut çalıştırıldıktan sonra çizim ekranı üzerinde mouse sağ tıklanır. Sonra da budanacak kısımlar sol tıklanarak budama işlemi gerçekleştirilir.

Div: DIVIDE: Eşit Bölme Komuta ulaşmanın birinci yolu Draw Menüsü > Point > Divide Diğer yolu ise klavye kısayolu : Div yazıp onaylıyoruz. Komuta girdiğinizde Command satırında Select Object to Divide yazdığını görürsünüz. Komut bölmek istediğiniz çizgiyi seçmenizi ister. Çizginizi seçer seçmez Command satırında ya da ekranda "Enter the number of segments or" ibaresi çıkar. Çizginizi kaç eşit parçaya bölmek istiyorsanız rakamsal şekilde yazıyorsunuz ve enter ile onaylıyorsunuz. 

Onayınızın ardından bölünen herhangi birşey göremediyseniz bölünen noktaların şeklinden kaynaklı bir durum söz konusudur. Bu durumu gidermek için üst menülerde yer alan Format>Point Style tıklıyoruz.

DIVIDE ÖRNEK

Me: MEASURE (MESAFELİ BÖLME) Komuta yine aynı şekilde Draw > Point > Measure ile ya da klavye kısayolu olan ME ile ulaşabilirsiniz. Bu komut yine Divide komutunda olduğu gibi benzer mantıkta çalışır. Tek farkı bu sefer komut çizgiyi kaça bölmek istediğinizi değil kaç mm/cm/m mesafe ile bölmek istediğinizi sorar.  Bu komutun daha doğru kullanımı için mevcutta bölmek istediğiniz çizginin toplam uzunluğunu bilmeniz gerekir. Örneğin 10 cm olan bir çizgiyi 15 cm mesafeyle bölmeniz mümkün değildir. Komut sonuç vermiyorsa çizgi uzunluğundan daha yüksek bir birim yazmışsınız demektir.

ÖRNEK (Circle, Divide veya Measure, Mirror)

Örnek (Circle, Polar Koordinat, Trim)

ÖRNEK (Circle, Mirror, Trim, Line, Osnap (Tangent))

ÖRNEK (Circle (Tt), Copy, Line, Trim)