Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi
Advertisements

ARAÇ GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ Dr.Mehmet Arif ÖZERBAŞ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BELLEK VE BELLEK TÜRLERİ
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
Pedagojik Formasyon Hafta 7
Eğitim Öğretimde Planlama
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
BASILI MATERYALLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretimde Kullanılan Araçlar
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Yansıtıcılar (Projektörler)
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
BÖLÜM 5.
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
SAĞLIK EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARAÇLAR – GEREÇLER VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
KÜMELER HAZIR MISIN?.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Kullanılabilecek Öğretim Materyalleri Nelerdir? Öğretim Ortamında Kullanılabilecek Öğretim Materyalleri Nelerdir? 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

1. Görsel Araçlar Kitaplar Yazı ve Gösterim için Kullanılan Tahtalar Resimler Gerçek Eşya ve Modeller Projektörler 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

2. İşitsel Araçlar Radyo Pikap ve Plaklar Teyp, Ses Bantları ve CD’ler 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

3. Görsel-İşitsel Araçlar Film Makinesi ve Hareketli Filmler Kapalı Devre Televizyon Video Kuklalar Tiyatro(temsil) Eğitsel Geziler 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

4. Teknoloji Destekli Araçlar Teleteks ve Videoteks Uygulamaları Etkileşimli Video İletişim Uyduları 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Araç-gereçlerin öğretim ortamına katkıları nelerdir? 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Öğrenmeyi arttırır İyi tasarlanmış ve yapılmış öğretim araç-gereçleri öğretim sürecini zenginleştirir, öğrenmeyi artırır. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Soyut şeyleri somutlaştırır Araç-gereçlerin öğretme-öğrenme sürecindeki en önemli rollerinden biri fikirleri somutlaştırması, anlaması güç olgu ve olayları basitleştirmesidir. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Görsel gereçler bilinmeyen bir nesnenin nasıl göründüğünün ve bilinen diğer şeylere göre ne kadar büyük olduğunun kavranmasına yardımcı olur. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Görsel gereçler, sözel fikirlerin daha kolayca hatırlanabileceği bir bağ kurulmasına hizmet eder, ikinci bir iletişim kanalı görevi görürler. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Araç-gereçler ilgi uyandırır Çoğu sınıflarda yüz yüze sözel iletişim tek başına en çok kullanılan iletişim biçimidir. Bu durumda, bilgilerin görsel / işitsel araç-gereçler yoluyla sunulması, öğrencilerin ilgilerini çeker, duygusal tepkiler yaratarak motive eder. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Araç-gereçler zamandan tasarruf sağlar “Bir resim bin kelimeye bedeldir.” Resimler, grafikler, haritalar, modeller, filmler vs. ders ve tartışma sürelerinden tasarruf sağlar, öğrenciler daha kısa sürede daha etkili öğrenirler. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Güvenli gözlem yapma olanağı sağlar: Hareketli resim projektörleri ve filmler özellikle sınıfa getirilmesi imkansız, doğrudan gözlenmesi tehlikeli ya da mümkün olmayan cisim, olgu, olay ve işlemlerin kolayca ve güvenli olarak gözlenmesini sağlar. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Farklı ders saatlerinde öğretmenin paralel ders yapmasını sağlar: Bir derste üzerinde durmanız gereken bir konu, vurgulanması gereken bir nokta, mükemmel bir örnek başka derslerde hatırlanamayabilir. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

bir tepegöz saydamı, önemli noktaları hatırlatır; bir video sunusu unutulan önemli noktayı güvenilir bir şekilde vurgular; bir slayt sunusu her defasında aynı örneklerin verilebilmesini sağlar. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olur Öğrenciler farkı öğrenme stil ve ihtiyaçlarına sahiptirler. Öğrencilerin bazıları dinleyerek, bazıları görerek, bazıları okuyarak, bazı öğrenciler bilgiler farklı araç-gereçlerle sunulduğunda öğrenebilirler. Araç-gereçler, öğrencilerin bireysel öğrenme durumlarına uygun öğretim kanallarını artırır. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Araç-gereçler tekrar tekrar kullanılabilirler Etkili bir materyal zaman ve maliyetten tasarruf sağlar, materyali geliştirmek için harcanan zaman ve enerjiyi tekrarlama problemini de çözer. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

İçeriği basitleştirerek anlaşılmalarını kolaylaştırır Saydam veya slayt üzerindeki çizgi resimler içeriği basitleştirerek öğrenmeyi kolaylaştırabilir. Örneğin bir aracın farklı çalışma biçimleri; sistemin alt unsurlarının birbirleriyle olan ilişkileri farklı renk, sembol ya da tekniklerle gösterilebilir. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

İyi bir gereç, görülemeyecek kadar küçük olan bir nesneyi büyütülmüş boyutta sunarak öğrenilmesini kolaylaştırabilir. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer

Filmler, gözün takip edemeyeceği hızda oluşan bir sürecin aşamalarını yavaşlatarak ya da çok yavaş oluşan bir sürecin aşamalarını hızlandırılarak, sürecin izlenebilmesine imkan sağlayabilir. 16.09.2018 Dr.Aynur Geçer