Çocuk müzeleri Birlikte oyna… Birlikte öğren… Birlikte oyna…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİŞİ SPERMA DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
Advertisements

HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ. Bilgi çağını yaşayan dünyamızda yaşam boyu öğrenmenin ve gelişmenin en önemli anahtarı dildir. Okuma, yazma, anlama, sorgulama, düşünme,
En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
REHBERLİK.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
RÜZGAR ENERJİSİ.
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. MEB Amaçları %40 %13 %6 %1 %23 TÜİK Haber Bülteni Sayı: 205, Aralık 2009 Eğitim Durumuna Göre Yoksulluk Oranları Açlık Cehalet.
Avrupa Birliği Ülkeleri
Harun ÇAKIR MEB - Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI.
Özlem Keçim.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
5 ülke.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Dünyanın En Zengin 15 Ülkesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Dünya Genelinde 168 ülke/bölgede kamu hizmetlerine ilişkin yolsuzluk algı düzeyine bakılmıştır. 11 farklı uluslararası kurumun 12 farklı araştırmasının.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Kişisel Rehberlik.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
ÖSS-1 COĞRAFYA ÜLKELER ve İKLİMLER
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
SIĞIR YETİŞTİRİCİLİĞİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
AETR KONVANSİYONU
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
KONU:ÜLKELER VE BAYRAKLARI
21. YY BECERİLERİ.
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Çocuk müzeleri Birlikte oyna… Birlikte öğren… Birlikte oyna…

Çocuk Müzeleri: - Geniş bir gruba hitap eder, aile katılımını sağlar Çocuk Müzeleri: - Geniş bir gruba hitap eder, aile katılımını sağlar. - Ziyaretçilere haz verir. - Ana babalara bilgi ve destek sağlar. - Çocuk hakları konusunda farkındalık yaratır. - Yüksek gelir getirir.

Brooklyn Çocuk Müzesi’nin (1899) temel felsefesi: “Bir şeyler hakkında değil, birileri için” olmaktır…,

Çocuk müzeleri koleksiyon yapsalar da yapmasalar da bu onların temel işlevi değildir. Sadece koleksiyon bir yeri müze haline getirmez. Önemli olan ziyaretçinin eğitimi ve yaşantılarıdır. ziyaretçi-merkezli / aile dostu

Çocuk müzelerinin ortak amacı, çocuklara; görebileceği, dokunabileceği, yapabileceği, keşfedebileceği, yaratabileceği, düşleyebileceği, etkileşime girebileceği güvenli ve özgür bir ortam sunmaktır.

Richard Rende Ph.D.’ye göre: Çocukların yeterli “dokun – yap” etkinliğine katılma şans yok… Bir danışman ya da kolaylaştırıcı olmaksızın kendi başlarına keşif şansları çok düşük. Teknolojik gelişmeler çocukluğu ve çocukluk algısını değiştirebiliyor. Çocukları daha az hareket eden, doğada daha az vakit geçiren hale getirebiliyor. Çevreyi keşfetme ihtiyaçları artıyor. “Yaratıcılık krizi” farklı bir sorun! Çocukların güvenli bir ortamda etkinliklere katılmazı aile açısından önemli.

MÜZE Etkileşimsel müze yaşantısı BİREY Mesaj Bireysel, sosyal, fiziksel Anlam Objelerle etkileşim(algılar, ilgiler) Gözlem: Duyguları ifade etme Anlamlılık, hayal gücü, yorumlama Kendi yaşamına bağlama Ön hazırlık/bilgilenme Müzenin anlamı/bakış açısı/yapısı Objelerin anlamı/objeleri okuma Kültürel değerler/yaşam Gerçeği arama Mesaj analizi Uygulama, deney yapma Değerlendirme Ekip çalışması/İşbirliği Tahminde bulunma, sonuç çıkarma Merak/Şaşırtma Güven sağlama Uyarıcı olma/harekete geçirme Kontrol olanağı verme Oyun İletişim Ön bilgileri ile bağlantı kurma Paykoç, 2009 Paykoç, 2009

Müzede eğitim hangi becerileri geliştirebilir? Duyuşsal Hissetme Bilişsel Düşünme Bilgi kazanma Kavrama Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme İNSAN ÇOCUK Öğrenci Eğitici İlgi duyma/dikkat Tepkide bulunma/katılma Değer verme Değerleri düzenleme Değer sistemi /dünya görüşü geliştirme İLGİ TUTUM Algılama/hazır olma Kurulma Öğretmen denetiminde yapma Mekanikleşme Beceri haline getirme Yeni durumlara uyum Yaratma Psikomotor Yapma, dokunma

Müzede öğrenmenin temel boyutları Bilgileri Paylaşma: Sosyal beceriler MÜZEDE YER ALAN BİLGİLER Bilgileri Kullanma: Yaratıcı düşünme Bilgilere Erişim: Eleştirel düşünme, problem çözme Müzede öğrenmenin temel boyutları

Müzede belli bir kavram ile ilgili çok yönlü inceleme olanağı Beceriler Gözlem Hayalgücü Ölçme Tasarım Dinleme İletişim El becerileri

Çocuk Müzesi Çocukların gelişimini temel alan, öğrenmeye öncelik tanıyan, çocukların çevreye ve dünyada olup bitene tanıklık etmelerini sağlayacak bilgi ve materyalleri araştıran, inceleyen, depolayan ve bunları yalnız çocukların değil genç ve yetişkinlerin de eğitimi amacıyla sergileyen eğlence, bilim ve keşif merkezidir (ACM, 2009). Çocuk Müzesi

Çocuk müzesini bir fikir olarak ortaya atan ve ilk çocuk müzesini kuran ABD’de bağımsız ve kendi kaynaklarını kendi yaratabilen çocuk müzelerinin sayısı 300’ün üzerindedir. ABD ile Avrupa’yı karşılaştıracak olursak Avrupa’da da bu müzelerin sayısının fazla olduğu görülmekte ancak çoğu çocuk müzesinin başka bir müzenin parçası olduğu da izlenmektedir. (Children’s Museum of Indianapolis, 1997).

Çocuk müzesi ile bilim, teknoloji ve keşif merkezlerinin önemli örneklerini içeren ülkeler: 1. Kuzey Amerika: Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada 2. Güney Amerika: Meksika, Venezuella, Kolombiya, Kosta Rika, Şili ve Panama 3. Kıta Avrupa: Almanya, Avusturya, İngiltere, İskoçya, İrlanda, Hollanda, İtalya, İspanya, Belçika ve Fransa 4. İskandinavya: Norveç, İsviçre, İsveç, Danimarka ve Finlandiya 5. Doğu Avrupa ve Balkanlar: Rusya, Yunanistan, Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Slovenya, Macaristan, Sırbistan, Polonya ve Kosova 6. Uzak Doğu, Asya ve Pasifik: Japonya, Çin Halk Cumhuriyeti, Güney Kore, Filipinler, Endonezya,Tayland, Singapur ve Malezya 7. Orta Doğu ve Arap Yarımadası: Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Mısır ve İsrail 8. Okyanusya: Avustralya ve Yeni Zelanda 9. Afrika Kıtası: Güney Afrika Cumhuriyeti, Bostwana ve Mauritus.

Çocuk Müzelerinin Tarihçesi Çocuk müzelerinin ortaya çıkışı 19. yüzyılın son çeyreği ile 20. yüzyılın başlarına rastlamaktadır. Günümüz ana babalarına yabancı olmayan “çocukların dokunarak ve yaparak öğrenmesi” anlayışı ancak 1900’lerin başında benimsenmeye başlanmıştır.

Dünyanın ilk çocuk müzesi olan Brooklyn Çocuk Müzesi, 1899’da New York’da açılmıştır. Müzenin amacı, çocukların zevklerini inceleştirecek, yaşama ilişkin konulara ilgilerini artıracak ve özellikle okul öncesi ile ilköğretim çağındaki çocuklarla öğretmenlerine eğitim alanında fırsatlar ve yaratıcı programlar sunacak, okul dışı serbest zamanlarını etkin biçimde değerlendirebilecekleri bir mekân yaratmaktır (Brooklyn Children’s Museum, 2008).

Çocuğa verilen önem artıyor (Çocuk eğitimine ve çocuk ruh sağlığına verilen önem artıyor). Gökmen’e göre (2004), dünyada çocuk- erkil diyebileceğimiz, çocuğun isteklerine göre işleyen bir aile türünün ortaya çıkmış olması çocuk müzelerinin sayısının hızla artmasına neden olmaktadır.

Çocuk Müzelerinde Sergileme Sergilenen nesneler, eğitim aracı olarak hizmet verir. Bu nesneler öğrenmeyi isteklendiren özelliktedir. Sergilerde ziyaretçilerin istekleri ön plandadır ve ziyaretçiye doğrudan nesnelerle ilişki kurma fırsatı tanınır.

Çocuk Müzelerindeki Sergiler: Doğrudan deneyim olanakları sunan Heyecan verici mekansal kurgular barındıran Gerçekçi bir öğrenme ortamı sunan (öğrenmeyi deneyime bağlar) Duyguları uyaran özellikleri ile öne çıkmaktadır...

Keşif Odası (Discovery Room) Bir müze içinde ya da farklı bir kompleks içinde ayrı bir bölüm olarak kurulan, bünyesinde dokunulabilen, deneyimlenebilen ve incelenebilen nesneler bulunduran odalardır. Keşif odası, ziyaretçilerine kendi başlarına öğrenme süreçlerini biçimlendirebildikleri ve ziyaretçilerin müzenin tamamına ilişkin bilgi alabildikleri ve fikir edinebildikleri bölümdür.

Çocuk Müzesi Türevleri Keşif Merkezi Bilim Merkezi Keşif Odası Keşif Galerisi Mikro Galeri Çocukluk Müzesi Çocuk Sanatları Müzesi Planetaryum Vivarium