MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
T.C. AFYONKARAHİSAR VALİLİĞİ. Her ilde Valilik bünyesinde “İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlükleri”, 04/03/2010 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak.
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 2013 YILI ÇALIŞMALARI
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
BİLECİK ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
NORM KADRO UYGULAMALARI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
İmar ve Planlama Şube Müdürlüğü
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
ÖZEL ÇEVRE KORUMA BÖLGELERİ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
İMAR KANUNUNDA PLANLAMA. Nazım İmar Planı; varsa bölge veya çevre düzeni planlarına uygun olarak halihazır haritalar üzerine, yine varsa kadastral durumu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ AĞUSTOS AYI TOPLANTISI
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ HAZİRAN AYI TOPLANTISI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ 2018 YILI OCAK AYI TOPLANTISI
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ 2018 YILI ŞUBAT AYI TOPLANTISI
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Sunum transkripti:

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ OLAĞANÜSTÜ MECLİS TOPLANTISI

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ Ara Karar Tarihi : 06/02/2018 Ara Karar No : 89 KONU : MESKA PERSONEL A.Ş. Kurulması KOMİSYON RAPORU NO : 1 RAPOR Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 06/02/2018 tarih ve 89 sayılı ara kararı ile Plan ve Bütçe Komisyonu ile Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin Ortak Olduğu Şirketlerin Hesaplarını İnceleme Komisyonu’na müştereken havale edilen; 696 Sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname doğrultusunda; MESKİ Genel Müdürlüğü’nde söz konusu kararnamede belirtilen iş kapsamında bir şirket olmadığından personel çalıştırılmasına dayalı hizmetleri yürütmek ve/veya bu kapsamda personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan personelin işçi statüsünde istihdam edilebilmelerini sağlamak için kurulacak olan 200.000,00-TL sermayeli MESKA PERSONEL A.Ş. Şirketine MESKİ Genel Müdürlüğü’nün %100 hisse ile kurucu ortak üye olarak iştirak ettirilmesi ve bu amaçla tahakkuk edecek katılım payının ödenebilmesi için bütçede tertip açılması ile ilgili teklifin komisyonlarımız tarafından incelenmesi neticesinde; 696 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 126. maddesi ile 27.06.1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye eklenen Ek 20. maddesinde yer alan “İl özel idareleri, belediyeler ile bağlı kuruluşları ve bunların üyesi olduğu mahalli idare birlikleri, personel çalıştırılmasına dayalı hizmetleri 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 22. maddesindeki limit ve şartlar ile 62. maddesinin birinci fıkrasının (e) bendindeki sınırlamalara tabi olmaksızın doğrudan hizmet alımı suretiyle birlikte ya da ayrı ayrı sermayesinin yarısından fazlası bu idarelere ait ve halen bu kapsamda hizmet alımı yaptığı mevcut şirketlerinden birine, bu nitelikte herhangi bir şirketi bulunmuyorsa münhasıran bu amaçla kuracakları bir şirkete gördürebilir.” hükmü ve

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ Ara Karar Tarihi : 06/02/2018 Ara Karar No : 89 KONU : MESKA PERSONEL A.Ş. Kurulması KOMİSYON RAPORU NO : 1 (2) Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmet Alımı Sözleşmeleri Kapsamında Çalıştırılmakta Olan İşçilerin Sürekli İşçi Kadrolarına veya Mahalli İdare Şirketlerinde İşçi Statüsüne Geçirilmesine İlişkin 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23. ve Geçici 24. Maddelerinin Uygulanmasına Dair Usul ve Esasların 28. maddesinde yer verilen “(1) 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen geçici 24. madde ile tanınan işçi statüsüne geçirilme hakkından yararlanılabilmesi için; İl özel idareleri, belediyeler ile bağlı kuruluşları, il özel idareleri ve belediyelerin üyesi olduğu mahalli idare birlikleri, il özel idareleri, belediyeler ve bağlı kuruluşlarının doğrudan doğruya veya dolaylı olarak birlikte veya ayrı ayrı sermayesinin yarısından fazlasına sahip olduğu şirketlerde 4734 sayılı Kanun ve diğer mevzuat hükümleri uyarınca personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmeleri kapsamında yükleniciler tarafından çalıştırılması gerekmektedir. (2) Bu bölümde geçen idare veya idarenin şirketi ibaresinden, birinci fıkrada belirtilen idare veya şirketler anlaşılır.” hükmü doğrultusunda personel çalıştırılmasına dayalı hizmetleri yürütmek ve/veya bu kapsamda personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan personelin işçi statüsünde istihdam edilebilmelerini sağlamak için kurulacak olan 200.000-TL sermayeli MESKA PERSONEL A.Ş. Şirketine MESKİ Genel Müdürlüğü’nün % 100 hisse ile kurucu ortak üye olarak iştirak ettirilmesi ve bu amaçla, tahakkuk edecek katılım payının ödenebilmesi için bütçede tertip açılması ile ilgili teklifin İdaresinden geldiği şekli ile kabulüne komisyonlarımız tarafından oy birliği ile karar verilmiştir.

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ Ara Karar Tarihi : 17/03/2017 – 10/04/2017 Ara Karar No : 305 -312 KONU : Akdeniz, Toroslar, Yenişehir ve Mezitli İlçeleri 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Revizyonu KOMİSYON RAPORU NO : 2 RAPOR Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 12.05.2014 tarih ve 129 sayılı kararı doğrultusunda İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığınca çalışmaları başlatılan Akdeniz-Toroslar-Yenişehir-Mezitli İlçeleri 1/5000 ölçekli İlave ve Revizyon Nazım İmar Planı’nın; Serbest Bölge Yolu (151. Cadde) batısı, E-982 Otoyolu (Adana-Erdemli Otoyolu) güneyi ile E-982 Otoyolu Tece bağlantısı noktası doğusunda kalan (yaklaşık 16520 hektarlık) alana ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Revizyonu, Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 17.03.2017 tarih ve 305 sayılı ara kararı ile İmar ve Bayındırlık Komisyonu ile Ulaşım Komisyonu’na, Mersin Büyükşehir Belediye Meclisinin 10.04.2017 tarih ve 312 sayılı ara kararı ile Çevre ve Sağlık Komisyonu’na müştereken havale edilmiştir. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu'nun Büyükşehir belediyesinin görev, yetki ve sorumlulukları başlıklı 7. Maddesinin (b) bendinde “Çevre düzeni plânına uygun olmak kaydıyla, büyükşehir belediye (…)(3) sınırları içinde 1/5.000 ile 1/25.000 arasındaki her ölçekte nazım imar plânını yapmak, yaptırmak ve onaylayarak uygulamak; büyükşehir içindeki belediyelerin nazım plâna uygun olarak hazırlayacakları uygulama imar plânlarını, bu plânlarda yapılacak değişiklikleri, parselasyon plânlarını ve imar ıslah plânlarını aynen veya değiştirerek onaylamak ve uygulanmasını denetlemek; nazım imar plânının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde uygulama imar plânlarını ve parselasyon plânlarını yapmayan ilçe (…)(2) belediyelerinin uygulama imar plânlarını ve parselasyon plânlarını yapmak veya yaptırmak.” hükmü yer almaktadır. Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 12.05.2014 tarih ve 129 sayılı kararı ile ilgili yasal dayanaklar ve İdaremiz yetkileri göz önünde bulundurularak üst ölçekli "İl Çevre Düzeni Planı ve Kent Bütünü Araştırma-Analitik Etüt Çalışmalarının" ve "Nazım İmar Planlarının" Büyükşehir Belediyesi’nin ilgili birimlerince yapılması, yaptırılmasına karar verilmiştir.

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ Ara Karar Tarihi : 17/03/2017 –m10/04/2017 Ara Karar No : 305 - 312 KONU : Akdeniz, Toroslar, Yenişehir ve Mezitli İlçeleri 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Revizyonu KOMİSYON RAPORU NO : 2 (2) Mersin kentindeki meri imar planlarının, kentin yaşam alanlarında gelişimi yönlendirmede ve sektörel yatırımların mekânsal karşılıklarının ihtiyaçları karşılamada yetersiz kaldığı görülmüştür. Mevcut sorunlar göz önüne alınarak, yeni stratejilerle, gelişme ve büyüme politikalarını içeren, bütünlüklü 1/5000 ölçekli İlave ve Revizyon Nazım İmar Planlarının üretilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda İl Çevre Düzeni Planı çalışmaları ile eş zamanlı olarak Akdeniz, Toroslar, Yenişehir ve Mezitli İlçeleri Bütünlüklü 1/5000 ölçekli Revizyon Nazım İmar Planı çalışmaları başlatılmıştır. Mersin 1/100.000 ölçekli İl Çevre Düzeni Planı Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 10/10/2016 tarih ve 933 sayılı kararı ile uygun görülerek onaylanmış ve Adana-Mersin Planlama Bölgesi 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planında, revizyon yapılmak üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na sunulmuş ve 03.04.2017 tarihi itibariyle Bakanlıkça onaylanmıştır. Söz konusu Plan Revizyonuna, askı süresi içerisinde yapılan itirazlar Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca değerlendirilmiş olup 1. İtiraz değerlendirmesi sonrası plan 19.07.2017 tarihinde onaylanmıştır. Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 10/10/2016 tarih ve 933 sayılı kararı ile uygun görülerek onaylanan Mersin İli 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca 19.07.2017 tarihinde onaylanan Adana Mersin Planlama Bölgesi 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı Revizyonu kararları ile uyumlu hale getirmek için Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 18.08.2017 gün ve 825 sayılı kararı ile Mersin İli 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı onaylanmıştır.

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ Ara Karar Tarihi : 17/03/2017 –m10/04/2017 Ara Karar No : 305 - 312 KONU : Akdeniz, Toroslar, Yenişehir ve Mezitli İlçeleri 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Revizyonu KOMİSYON RAPORU NO : 2 (3) Çevre Düzeni Planı kararlarına uygun şekilde, eş zamanlı çalışmaları sürdürülen, Akdeniz, Toroslar, Yenişehir ve Mezitli İlçeleri 1/5000 ölçekli İlave ve Revizyon Nazım İmar Planı (30360 hektar) çalışmaları kapsamında, İdaremiz tarafından 90 adet kurumla karşılıklı yazışmalar yapılmış ve 1/5000 ölçekli İlave ve Revizyon Nazım İmar ile ilgili gerekli izinleri, görüş, öneri ve talepleri alınmıştır. E-982 Otoyolu (Adana-Erdemli Otoyolu) kuzeyinde; Mersin Stadyumu ve yakın çevresi, Toroslar İlçesi Buluklu ve Çopurlu Mahallesinde Kentsel Gelişme Alanları ile Serbest Bölge Yolunun (151.Cadde) doğusundaki Kentsel Çalışma Alanlarına ilişkin DSİ 6. Bölge Müdürlüğü, Mersin Valiliği İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ve Mersin İli Toprak Koruma Kurulu’nun görüşü alınamadığından, çalışmaların 2 etap halinde sürdürülme zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Serbest Bölge Yolu (151. Cadde) batısı, E-982 Otoyolu (Adana-Erdemli Otoyolu) güneyi ile E-982 Otoyolu Tece bağlantısı noktası doğusunda kalan 1. Etap kapsamında, DSİ 6. Bölge Müdürlüğü ve Mersin Valiliği İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün uygun görüşü ile Mersin İli Toprak Koruma Kurulu’nca 695,89 hektarlık alana ilişkin 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanım Kanunu kapsamında tarım dışı kullanım kararı alınarak, bu alanlara ilişkin İçişleri Bakanlığından Kamu Yararı Kararı alınmıştır. Planlama sürecine ilişkin görüş ve önerilerini almak aynı zamanda da plandan beklentileri ve ihtiyaçları tespit etmek amacı ile farklı tarihlerde Akdeniz, Toroslar, Yenişehir ve Mezitli İlçeleri Belediye Başkanları ve planlamadan sorumlu teknik kadrolar ile toplantılar yapılmıştır.

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ Ara Karar Tarihi : 17/03/2017 –m10/04/2017 Ara Karar No : 305 - 312 KONU : Akdeniz, Toroslar, Yenişehir ve Mezitli İlçeleri 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Revizyonu KOMİSYON RAPORU NO : 2 (4) Komisyonlarımız tarafından dosya üzerinde, ilgili mevzuat ve üst ölçekli plan çerçevesinde yapılan incelemeler neticesinde; Serbest Bölge Yolu (151. Cadde) batısı, E-982 Otoyolu (Adana-Erdemli Otoyolu) güneyi ile E-982 Otoyolu Tece bağlantı noktası doğusunda kalan (yaklaşık 16520 hektarlık) alanı kapsayan Akdeniz-Toroslar-Yenişehir-Mezitli İlçeleri 1/5000 ölçekli İlave ve Revizyon Nazım İmar Planı yapımı sırasında ilgili kurum ve kuruluşlardan gereken görüş ve izinlerin alınmış olduğu, ilgili İlçe Belediyeleri ile toplantılar yapılarak, planlama çalışmalarının bu görüş ve öneriler doğrultusunda hazırlanmış olduğu, ayrıca plan genelinde sürdürülebilirlik ilkesinin ve koruma kullanma dengesinin gözetildiği, kamu yararı gözetilerek yapılan planın Mersin kentinin potansiyellerini öne çıkardığı ve kentin gelecekteki ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte olduğu tespit edilmiş olup, Mersin Adana Planlama Bölgesi Mersin İli 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı Revizyonu ve Mersin İli 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı kararlarına uygun olarak hazırlanan Akdeniz-Toroslar-Yenişehir-Mezitli İlçeleri 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Revizyonunun kabulüne, oy birliği ile karar verilmiştir.

MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ OLAĞANÜSTÜ MECLİS TOPLANTISI