HALKLA İLİŞKİLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Pazarlama İlkeleri.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Medya Planlaması ve Stratejisi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER

Halkla ilişkiler, bir kuruluşun ve kişinin çevresi ile olan ilişkilerini geliştirme düzenleme amacıyla yaptığı çalışmalara denir. Halka ilişkilerin temel ilkeleri; a)Dürüstlük b)İnandırıcılık c)Yineleme d)Açıklık

YAPILIŞ ŞEKLİ: Halkla ilişkiler yalnızca bir kişi veya bölümün görevi değildir. İşletmede çalışan herkesin ortak görevidir. Ancak bu şekilde algılandığında başarıya ulaşılır. Bunun için: 1-Basınla ilişkiler: İşletmeler, halkla ilişkiler yöntemi ile geniş bir kamu kesimine ulaşmak istediğinde, yazılı, sözlü veya görüntülü basından yararlanırlar. Bunun için şu teknikler kullanılır; a)Basın bildirileri b)Basın toplantıları c)Basın mensupları için özel geziler d)Basın fotoğrafları

2-Halkla doğrudan ilişkiler: Ülkelerin veya işletmelerin doğrudan yaptığı halkla ilişkiler çalışmalarını şu şekilde açıklayabiliriz. a)Tanıtma günleri ve haftaları b)Özel mutfak-gastronomi gösterileri c)Konulu yarışmalar d)Sportif gösteriler e)Afişler f)Vitrinler g)Film ve projeksiyon gösterileri

REKLAM Reklam, müşterileri ürün satın almaya teşvik ederek, satıcı ile aracılar arasında bir ilişki kurmayı hedefleyen iletişim tekniğidir. Reklamın amaçları: 1-Talep yaratmak, mevcut talebi korumak 2-Tüketicilerin mal ve hizmetleri kolayca elde etmelerini sağlamak 3-Satışların miktarını arttırmak 4-Satış elemanlarının ulaşamadığı kişilere ulaşmak 5-Piyasada marka bağımlılığı yaratmak 6-Malların satışı için tüketicileri eğitmek 7-Aracı işletmelere teşvik etmek

Halkla İlişkiler ve Reklam Arasındaki Farklar HALKLA İLİŞKİLER: 1-Dogrudan doğruya mal satmaya yönelik değildir. 2-Bütün kamuoyuna hitap edilecek şekilde yürütülür. 3-İşletme hakkında bilgiler yayınlar. 4-İşletme ve kamuoyu arasındaki bilgi akışı üzerinde durur. 5-Basınla ilişkiler haber nitelikli bilgiler verilir, ücretsiz yayın yaptırmaya ağırlık verir.

REKLAM: 1-Bir malın satışını arttırma amacını güder. 2-Sadece müşterilere veya potansiyel turistlere hitap eder. 3-Ticari yayınlar ağırlıklıdır. 4-İşletmenin satış müdürlüğü ile müşteriler arasındaki bilgi alış-verişi üzerinde durur. 5-Basını ticari reklam verip para karşılığında yayın yaptırır.

REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER Reklam ve halkla ilişkiler pazarlamayı destekleyen iki vazgeçilmez unsurdur. Bunun içindir ki, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetinin paralel yürütülmesi gerekir. Azami verimin sağlanması için: -Faaliyetlerin her ikisinin de pazarlama planlamasında yer alması -Beklentilerin belirlenmesi, hedeflerinin iyi tanımlanması -Reklam ve halkla ilişkiler bütçelerini ayrı ayrı oluşturulması -Planlama ve uygulamada mutlaka fikir birliği sağlanması -Periyodik olarak ortak toplantıların yapılması -Hazırladıkları kampanyaları birbirlerine sunmaları -Reklam ve halkla ilişkiler birimlerinin birbirini tamamlayıcı olması

Halkla ilişkiler faaliyetlerinde medya ilişkilerinin önemi: Medya ilişkileri (yazılı ve sözlü basınla ilişkiler) halkla ilişkiler faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Yanlışlıkları asgariye indirmek için kurumun faaliyetlerinin ve içinde bulunduğu sektörün özelliklerinin çok açık bir şekilde izah edilmesi gerekir. Buna rağmen yanlış bir yayın olduğunda itiraz etmekten kaçınılmamalıdır.

SONUÇ -Şirket ve kurumların netleşmiş bir ‘’şahsiyet’’ oluşturmaları ve bazı davranışları benimsemiş olmaları tanıtımlarında önemlidir. -Çalışanların kurumla özdeşleşmiş, o kurumun şahsiyetinin, imajını benimsemiş olmaları pazarlamada önem taşır. -Halkla ilişkiler reklamı yönlendirmekte ve şirketin benimsenmiş olduğu şahsiyetle bağdaştırmakta önemli rol oynar.

Reklam faaliyetleri çeşitleri: a)Ticari reklamcılık; ekonomik yarar için bir işletme tarafından yapılan ve eski müşterileri tutmaya, yeni müşteriler çekmeye yönelik tanıtma tekniğidir. b)Kolektif reklamcılık; marka adı söz konusu olmadan bir bölge veya birden fazla mal-hizmet için yapılan reklamdır. c)Devlet reklamcılığı; bir ülkenin yararına yapılan turistik, ekonomik, sosyal ve psikolojik amaçlı tanıtma faaliyetidir.

Genel Bir Reklam Planlaması a)Temel veriler -Ürün ve özellikleri -Piyasa çeşitleri, bölümlenmesi, özellikleri -Rekabet hakkında b)Pazarlama hedefleri c)Reklam politikası -Reklamın amacı -Basın-medya kullanımı ve süreleri, şekilleri

e)Satış tutundurma planı -Amaçlar, yöntemler -Uygulama takvimi ve sonuçların değerlendirilmesi f)Bütçe g)Uygulama alanı -Tavsiye edilen alanların tespiti -Alanın reklam amaçları -Zamanlama ve bütçesi h)Hedeflenen araştırmalar-incelemeler

Reklamlarda Başarı -Turizm reklamcılığının başarısı öncelikle özenli ve ayrıntılı bir planlama ile olur. Bu aşamada subjectif değerlenmelerden kaçınmak ve gerçekçi olmak zorunludur. -Reklamın araç, yer, zaman ve kullanılacak sloganlar açısından amaca uygunluğunun öncelikle sınırlı bir alanda denenmesi başarıyı arttıran bir faktördür. -Reklam her şeyden önce turiste bir satın alma güdüsü vermektedir. -Mesajlar vasıtası ile reklam yapılır. Mesajlar dikkat çekici olmalıdır. -En önemli ve etkin turizm pazarlama faaliyeti reklamdır. Bunun için yapılacak reklamın bütün incelikleri ile anlaşılması sağlanmalıdır.

Kaynakça Prof.Dr. Necdet Hacıoğlu,Turizm Pazarlaması,Ankara,2010,s.1-152