Sivas Bilim ve Sanat Merkezi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
ÖMER DERİNDERE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Osmancık/ÇORUM
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
EDDY AKIM AYRIŞTIRICISI. MİSYONUMUZ, VİZYONUMUZ, TEMEL İLKE VE DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
EYLÜL 2013 T.C. KORGAN KAYMAKAMLIĞI Çiftlik Çok Programlı Lisesi Müdürlüğü.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Brifing Dosyası Üstay İlkokulu.
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
KARABURNA İLK/ORTAOKULU 2013/2014 TANITIM
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI. 1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
T.C. SİVAS VALİLİĞİ KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ.
M. EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAKIRKÖY KARTALTEPE MESLEKİ Ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİM TARİHÇESİ ve BİLSEM EĞİTİM MODELİ
BİNA –ARSA ve DONANIM BİLGİLERİ
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
MANYAS ANADOLU LİSESİ.
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ERZURUM VALİLİĞİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Okulumuz tarihinde Kırıkhan Cumhuriyet Ortaokulunun 3 ve 4. Katında öğretime başladı. Aralık 2013’den itibaren Kırıkhan Anadolu İmam Hatip.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGE’SİNE GÖRE İŞLEYİŞ.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
 yılında Akarçay İlkokulu olarak eğitim öğretime başlayan okulumuz,  1985 yılında şu anki yerine kurulmuş olup,  1998 yılında Pansiyonlu.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Destek Eğitim Odaları.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Rıza Ertuğrul Eryılmaz Anadolu Lisesi Tanıtım Semineri
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sunum transkripti:

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Sunu İçeriği Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) Nedir? BİLSEM Eğitim Modeli Sivas Bilim ve Sanat Merkezi

Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) Nedir? Okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin örgün eğitim dışındaki zamanlarda bireysel yeteneklerinin farkında olmaları ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerine bağlı olarak kurulan özel eğitim kurumlarıdır.

Bilsem Eğitim Modeli Ülkemizde ise, zekâ, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki üstün/özel yetenekli öğrencilerin örgün eğitim dışındaki zamanlarda ilgi ve yetenekleri doğrultusunda eğitim aldıkları, kısa adı BİLSEM dediğimiz Bilim ve Sanat Merkezleri bugün 80 il merkezinde 106’yı bulan sayısıyla, bize özgün bir eğitim modelini oluşturmaktadır.

Bilsem Eğitim Modeli Bilim ve Sanat Merkezlerinde yapılan etkinliklerinin temel amacı, yaratıcı becerileri geliştirme çalışmalarıdır. Müzik Yetenek Alanı, Resim Yetenek Alanı ve Genel (Zihinsel) Yetenek Alanlarından birinden ya da birkaçında kazanıp gelen öğrenciler ilgi, yetenek ve tercihlerine göre 2-4 kişiden oluşan yetenek gruplarına ayrılır ve belirlenen yetenek alanı üzerinde eğitim alırlar. Gerektiğinde bireysel de çalışma yapabilirler. Yapılan etkinliklerin, yaratıcılık becerilerini en üst düzeye çıkaracak şekilde, bilimsel, gerçek yaşamla ilgili, sorun çözmeye ya da herhangi bir gereksinimi karşılamaya yönelik olması esastır.

Bilsem Eğitim Modeli Yöntem olarak, öğretmenlerin öğrenciye öğretmesinden öte, kendi seçecekleri alan etrafında kendilerinin geliştirdikleri çözümü uygulamaları ve bu süreç içerisinde öğrenmeleri temel alınır. Böylece öğrenciler, lider/danışman öğretmenler rehberliğinde planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını yaparak/yaşayarak öğrenen; üreten, sorun çözen, yaratıcı düşünebilen, bilimsel araştırma ve buluş yapabilen bireyler olarak yetiştirilir. Merkezlerde hiçbir şekilde öğrenciye konu sınırlandırması yapılmaz. İstediği çalışma ne olursa o konuda gerekli yardım yapılarak özgürce çalışması sağlanır.

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi 2008 yılı itibariyle kuruluş çalışmaları başlayan Sivas Bilim ve Sanat Merkezi, 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında eğitime başlamıştır. Kurumumuzda 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı itibariyle 323 öğrenci eğitim almakta olup, bu öğrencilerden yaşları 8-12 arası 46 öğrencimiz Müzik Yetenek Alanında, 8-12 yaş arası 42 öğrenci Resim Yetenek Alanında, yaşları 8-17 arası 235 öğrencimiz ise Genel (Zihinsel) Yetenek Alanında eğitim görmektedir. Eğitim gören öğrencilerimiz Bilim ve Sanat Merkezleri amacına uygun olarak, ulusal ve uluslararası yarışma ve projelere yönlendirilmekte, öğrencilerimizin kendi yeteneklerinin farkında olarak kendilerini gerçekleştirecekleri eğitim uygulamalarına yer verilmekte, örnek atölye çalışmaları yapılmaktadır.

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Müzik Yetenek Alanı öğrencilerimiz ilgi, beceri ve fiziki özelliklerine göre piyano eğitimi zorunlu olmak üzere bir alanda enstrüman (keman, bağlama, viyola, yan flüt, viyolonsel, gitar) eğitimi almaktadır. Ayrıca ritim eğitimiyle milli ve evrensel vurmalı çalgılar öğrenmekte, nota, sanat ve çok sesli koro eğitimleri almaktadırlar. Resim yetenek alanı öğrencilerimiz görsel sanatların her alanında eğitimlerini sürdürmekte, genel (zihinsel) yetenek alanı öğrencilerimiz ise, bilimsel düşünme temelli proje çalışmaları ile dil sanatları alanında yazarlık çalışmaları yapmaktadırlar. Ayrıca Cumhuriyet Üniversitesi başta olmak üzere kurumlarla yaptığımız işbirlikleri de bizim için büyük önem taşımakta olup, kurumlarımızla birçok ortak çalışma yapılmıştır. Bütün bu çalışmalarımız sonucunda ise, kurumumuz birçok başarıyı elde etmiş olup, Bilim ve Sanat Merkezleri arasında saygın bir yer edinmiştir.

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Mevcut Bina Yapısı Sivas Bilim ve Sanat Merkezine ait şuan ki binamız ilk yapılırken Halk Eğitim Ek Binası olarak tasarlandığı için binanın iç fiziki ortamından tutalım, çevre düzenlemesine kadar bir okulun kullanabileceği bir iç ve dış fiziki şartlara sahip değildir. Ayrıca yapımından bir süre sonra binaya çürük raporu verilmiş, Bilim ve Sanat Merkezi binası olarak kullanılmasına karar verildikten sonra ise güçlendirme yapılmış olduğu için binanın iç kısmında hiçbir değişiklik yapılamamaktadır. 2015 Yılında Sivas Bilim ve Sanat Merkezine 21 adet kadrolu öğretmen atanmış olup, atama sonrasında yeni atanan öğretmenlere aşağıda yer alan kat krokilerinde de görüleceği gibi, derslik oluşturmak amacıyla akıllı tahtaların bile kurulamayacağı, çok küçük alanlar derslik haline getirilmiştir.

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Mevcut Bina Yapısı

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Mevcut Bina Yapısı

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Mevcut Bina Yapısı

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Mevcut Bina Yapısı

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Mevcut Bina Yapısı Bahçe Kullanım Durumu : Okulumuz bahçesi 150 m2 kareden oluşmaktadır. Aşağıda yer alan resimde de görüldüğü gibi ön bahçenin büyük bir alanı belediyeye ait olup, Sivas Belediyesi’nin yapacağı yol ve kaldırım genişletme çalışması sonucunda bu alanın büyük bir kısmı belediye tarafından alınacak olup, geriye okul giriş kapısı ile kaldırım arasında 3 metrelik bir alan kalacaktır.

Örnek BİLSEM Bina Projeleri Bilim ve Sanat Merkezilerinde özel yetenekli öğrenciler eğitim aldıkları için, bu öğrencilerin yeteneklerinin en üst düzeyde geliştirebilmeleri amacıyla özellikle bina yapısının diğer okullardan farklı olması ve öğrencilerde üretkenlik ve yaratıcılık çağrıştıracak atölyelerle donatılması gerekmektedir. Bu amaçla bakanlığımız Türkiye’de örnek olacak kurulduğu ilin mimari ve tarihi yapısına uygun geliştirdiği örnek projelerle yeni Bilim ve Sanat Merkezleri kazandırmaya başlamıştır.

Örnek BİLSEM Bina Projeleri Batman Bilim ve Sanat Merkezi

Örnek BİLSEM Bina Projeleri Mersin Yenişehir Bilim ve Sanat Merkezi

Örnek BİLSEM Bina Projeleri Mardin Prof. Dr. Aziz SANCAR Bilim ve Sanat Merkezi

Örnek BİLSEM Bina Projeleri Gaziantep İl Özel İdaresi Bilim ve Sanat Merkezi

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Yeni Bina Gerekliliği Sivas’ta da örnek projelerde görüleceği üzere bir Bilim ve Sanat Merkezi Binasının kazandırılması sadece burada eğitim alan öğrencilerin değil, Sivas’ta eğitim gören diğer öğrencilerin de faydalanabileceği bir alan olacak ve şehrimizde bilim ve sanatın gelişmesi konusunda bir çok fayda sağlayacaktır.

MEB Bilim ve Sanat Merkezleri İhtiyaç Programı Bina Bölümleri : A-Giriş Bölümü D-SOSYAL TESİSLER: Okuma salonu ve z- kütüphane, kamu internet erişim merkezi ve kafeterya, çok amaçlı salon, mescid, sergi holleri ve galeriler. B-Yönetim Bölümü: Müdür odası, müdür yardımcısı odası, idari büro, rehberlik servisi, AR-GE birimi, Öğretmen Çalışma Odası, Ofis, Arşivin olduğu bölüm. E- Teknik Servisler: Teshin merkezi, su deposu, sistem odası, ana dağıtım pano odası, klima santrali, genel arşiv-depo, malzeme deposu, öğrenci proje deposu, jenaratör odası, teknisyen odası C-Eğitim Bölümü : Fizik atölyesi, robotik atölyesi, gökbilimi atölyesi (bünyesinde gözlemevi olacak), kimya atölyesi, biyoloji atölyesi, bilişim atölyesi, sosyal bilimler atölyesi, felsefe atölyesi, tarih atölyesi, coğrafya atölyesi, edebiyat atölyesi, görsel sanatlar atölyesi, müzik atölyesi, bireysel müzik sınıfları (8 Adet), uzaktan eğitim yayın stüdyosu, yabancı dil dersliği, akıl oyunları atölyesi, F- Diğer : WCler. Not: Proje, akıllı bina tarzında tasarlanacak, güneş panelleri, aydınlatma otomasyonu, gri su sistemleri kullanılacaktır. Patlama-parlama riski olan mekanlarda acil uyarı sistemleri oluşturulacak, havalandırma tertibatı tasarlanacaktır.

MEB Bilim ve Sanat Merkezleri İhtiyaç Programı Bina Bölümleri : A-GİRİŞ BÖLÜMÜ B-YÖNETİM BÖLÜMÜ : 196 m² C-EĞİTİM BÖLÜMÜ : 1680 m² D-SOSYAL TESİSLER : 480 m² E-TEKNİK SERVİSLER : 400 m² Toplam m² : 2756 m² %60 Sirkülasyon : 1654 m² TOPLAM NET ALAN : 4410 m²

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Proje Uygulanacak Alan Sivas Bilim ve Sanat Merkezi binasının kurulacağı alan olarak, Sivas Valisi Sayın Davut GÜL’ün, Cumhuriyet Üniversite Rektörü Sayın Prof. Dr. Alim YILDIZ’ın, MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sayın Celil GÜNGÖR’ün ve Sivas İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Mustafa ALTINSOY’un destekleriyle Cumhuriyet Üniversitesi Kampüs alanı düşünülmektedir. Proje bu yönüyle Türkiye’de tek olacak ve diğer illere de örnek teşkil edecektir. Proje gerçekleştiğinde, burada eğitim almak almakta olan özel yetenekli öğrenciler, hem üniversitenin laboratuvarlarını, güzel sanatlar fakültesini kullanabilecekler hem üniversite öğretim üyelerinden dersler alabilecekler hem de üniversitenin düzenlediği konferans, panel gibi etkinliklere katılabileceklerdir. Ayrıca Sivas BİLSEM ve üniversite ortak projeler yaparak bir çok konuda şehrin, üniversitenin ve BİLSEMin gelişimine, şehrin üniversite ile bütünleşmesine katkı sağlayacaklardır.

Maliyet Bina Maliyeti: Arsa Cumhuriyet Üniversite tarafından verilmek üzere, bina maliyeti diğer yeni yapılan Bilim ve Sanat Merkezleriyle görüşülmesi sonucu yaklaşık 8.000.000 TL + KDV olarak hesaplanmıştır. Donanım : Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından karşılanmaktadır ve yaklaşık 350.000 TL + KDV olarak hesaplanmıştır.

Faaliyetler Cumhuriyet Üniversite tarafından arsa tahsisinin yapılması, Maliyet tutarlarının hesaplanması, Yatırım programına alınması, Proje çizimlerinin yapılması (daire başkanlığımız Gaziantep İl Özel İdaresi Bilim ve Sanat Merkezinin projesini uygulamak istemektedir. Projenin telif hakkı Milli Eğitim Bakanlığımıza aittir), Araç-gereç ve malzeme listesinin çıkarılması

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Vizyonu 2023’te ülkenin en iyi okulu ve dünyanın referans okullarından biri olmak, Mükemmellik ve geleneği birlikte yaşatabilen, Geçmişe saygı duyarken geleceğe kucak açabilen Sıra dışı yetiştirdiği bireylerle nitelendirilen Dünya standartlarında eğitim Millilik ilkesi çerçevesinde, özgün eğitim modeli Eğitim alanındaki yenilikleri yakından izleyen ve etkili olarak uygulayan, Toplumsal sorumluluklarını yerine getiren ve evrensel bilime katkıda bulunan Öğrenci, aile ve çalışan memnuniyetini en üst düzeye çıkaran, Farklılık oluşturan, şeffaf, ulaşılabilir, doğacı, Önce ülkesine sonra dünyaya katkı sağlayacak bireyler yetiştirmek isteyen bir kurum olmaktır.

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Misyonu Yaparak-yaşayarak öğrenen, Bilgiyi kullanabilen, Özgür düşünebilen, Düşündüklerini açıkça ifade edebilen, Yabancı dil kullanabilen, Gelenek ve göreneklerine bağlı, Modern, Ulusal ve evrensel değerlerle donanmış, Teknolojiyi kullanmayı yaşam biçimi haline getiren, Yaratıcı ve özgüven sahibi Sosyal sorumluluk bilincine sahip Her insanın değerli olduğuna inanan bireyler yetiştirmektir.

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Sivas Bilim ve Sanat Merkezi olarak, ülkemizin 2023 hedefleri çerçevesinde ortaya koymuş olduğu Vizyon ve Misyonumuzu gerçekleştirmek için yukarıda belirtmiş olduğumuz yeni bir Bilim ve Sanat Merkezi Binasına acilen ihtiyacımız bulunmaktadır.

Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü TEŞEKKÜRLER Adem UZUN Sivas Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü