İçerik EKONOMİ İLMİNİN TEMEL KAVRAMLARI DEVAM (FAYDA, KIYMET)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arz ve Talep Barış Serkan Kopurlu.
Advertisements

TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
Talep Analizleri Marjinal Fayda Yaklaşımı Yrd.Doç Dr. Dilek Seymen
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE TURİZM Bu bölümde tüketici davranışlarını açıklamaya dönük iktisadî yaklaşımları ele alacak ve bunları turizm sektöründeki tüketici.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
HİSSE SENEDİ.  Anonim şirketler  Sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler  Özel kanunla kurulmuş kurumlar (T.C. Merkez Bankası, Kamu İktisadi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
©McGraw-Hill Education, 2014
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Makro İktisat.
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
Klasik Dış Ticaret Teorileri
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Hazırlayan : İbrahim Gökhan Uzun
HİDROGRAFİ VE OŞİNOGRAFİ
BARALAR.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
4.Hafta Transistörlü Yükselteçler 4
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
Temel Kavramlar Belgin Akçay.
Talep, Arz ve Piyasa Dengesi
Toplam Arz- Toplam Talep
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Dünyada ve Türkiye’de Su Ürünleri Üretimi
KPSS SORULARI KLASİK MAKRO İKTİSAT TEORİSİ
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
Planlanan Harcama Düzeyi: basit Keynesyen Model
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Restoranlar İçin İş Zekâsı Çözümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Davranışları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
İçerik DIŞ TİCARET (DIŞ TİCARETİN FAYDA VE SEBEPLERİ, DIŞ TİCARET TEORİLERİ, ÖDEMELER DENGESİ HAKKINDA TEORİLER)
YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA
TEMEL İŞLETMECİLİK KAVRAMLARI - GELİRLER
Sunum transkripti:

İçerik EKONOMİ İLMİNİN TEMEL KAVRAMLARI DEVAM (FAYDA, KIYMET)

Fayda Malların insan ihtiyaçlarını tatmin etme özelliğine fayda denir.

FAYDA KANUNLARI (GOSSEN KANUNU) Azalan Marjinal Fayda Kanunu Bir ihtiyaç, belirli bir zaman süresinde devamlı olarak tatmin edilirse, bu tatmini sağlayan mala istek gittikçe azalır ve bir noktada sıfıra düşer. Denkleştirilmiş Marjinal Fayda Kanunu Mevcut mallar çeşitli ihtiyaçlara o şekilde tahsis edilir ki her ihtiyacın tatmininde kullanılan son mal biriminin yani marjinal dozlarının faydaları birbirine eşit olsun.

DEĞER (KIYMET) Fayda malların ihtiyaç giderme durumu olduğu halde, kıymet malların mukayesesi sonucunda ortaya çıkmıştır. Kıymetin teşekkülünü arz cephesinden yani maliyet açısından inceleyen iktisatçılar olduğu gibi (Objektif Değer Teorisi), bir kısmı da malların değerini talep cephesinden, yani faydalı ve kıt olması sebebiyle ortaya çıktığından hareketle tanımlamışlardır (Subjektif Değer Teorisi).