Seyhan’da Arabulucu/Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
“MÜZAKERECİ-ARABULUCU-LİDER” ÖĞRENCİ YETİŞİYOR PROJESİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK DERS II.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Çatışma ve Çatışma Çözme
PEER SUPPORT TEAM.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Aile Atölyeleri Projesi
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Destek Eğitim Odaları.
DESTEK EĞİTİM ODALARI 1. TANILAMA SÜRECİ Özel yetenekli bireyler için uygulanan iki model bulunmaktadır. 1. DESTEK EĞİTİM ODASI 2. BİLİM VE SANAT MERKEZİ.
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
 Toplumun diğer kesimlerinde olduğu gibi okullarda da pek çok öğrenci kendini gündelik yaşamında güvende ve huzurlu hissetmemekte, hatta değişik tehditlerle.
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
… Sınıf Öğretmeni.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Seyhan’da Arabulucu/Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi T.C. SEYHAN KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Seyhan’da Arabulucu/Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi

1.2. Projenin Yürütücüleri:   Seyhan Kaymakamlığı Seyhan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Seyhan Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Dokuz Eylül Üniversitesi, Anlaşmazlık Çözümü Araştırma ve Uygulama Merkezi

Proje İletişim Sorumlusu: Ali ALPASLAN : Seyhan RAM Müdürü Fehmi YÜKÜM : Seyhan Ram Rehberlik Bölüm Başkanı Selçuk SONER : Seyhan Ram Rehberlik Bölümü Abdullah AYAS : Seyhan Ram Rehberlik Bölümü

Proje Eğitim Komisyonları Proje okullarında tüm işleyişi koordine etmek üzere;   1-Öğrenci işlerinden sorumlu Müdür Yardımcısı 2-Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uzmanı 3-En az 3 Branş Öğretmeni

Projenin Genel Hedefi:   Seyhan ilçesindeki tüm ortaöğretim kademesinde; ilgili personeli ve öğrencileri “Arabulucu/Barışyapıcı Lider Öğrenci” programı konusunda eğiterek, bu program hakkında tüm öğrencilerin, personelin ve ailelerin bilinçlendirilmesini sağlamak ve projenin uygulama alanını tüm ilçeye yaymaktır.

Projenin Özel Amacı:   Seyhan İlçesi Ortaöğretim kademelerinde her bir sınıfta yetiştirilecek, Arabulucu/Barışyapıcı lider öğrenciler aracılığıyla, bir yandan kişisel düzeyde şiddet kültürünün önlenmesi amaçlanırken, öte yandan toplumsal barış, uzlaşı, diyalog ve bütünleşme kültürünün geliştirilmesine katkı sağlanacaktır.

Projenin Bütçesi:   Masa-Sandalye, öğrenci ders kitabı ve öğretmen uygulama kitabı, rozet gibi materyallerin giderleri, okul idareleri tarafından karşılanacaktır. Broşör, afiş, katılım belgeleri gibi dökümanların dağıtımı Seyhan Ram tarafından yapılacaktır.

Arabuluculuk nedir? Arabuluculuk: Sorunu olan insanların üçüncü bir tarafsız kişinin yardımıyla , birlikte çalıştıkları, çatışmalarını barışçıl bir biçimde çözmek için işbirliği yaptıkları bir iletişim sürecidir.

Akran Arabulucu Öğrenciler arabulucu olarak diğer öğrencilere yardım hizmeti verdiklerinde Akran Arabulucu olarak adlandırılırlar.

ARABULUCU/BARIŞ YAPICI LİDER ÖĞRENCİ PROJESİ Akran Arabuluculuk Projesinin temel amacı; Okulda çeşitli çatışma problemleri yaşayan öğrencilerin çatışmalarını SÖZLÜ VE FİZİKSEL ŞİDDETE BAŞVURMADAN; daha önceden eğitim almış akran arabulucular aracılığı ile çözmelerini sağlamaktır.

ARABULUCU/BARIŞ YAPICI LİDER ÖĞRENCİ PROJESİ Barışçıl bir okul kültürünün gelişmesini sağlayan bu program ile öğrencilerin kendi aralarında yaşadıkları bir takım çatışmaların çözümü için yönetici ve öğretmenlerin müdahalesi olmadan kendi akranları aracılığıyla çözmelerini sağlamaktır.

Okullarda Gençlerin Ortak Sorunlarını Arabulucu-Barış Yapıcı Öğrencilerin Kolaylaştırıcılığında Müzakere Ederek Yönetmelerinin Sonuçları Öğretmenler, öğrenciler arasındaki anlaşmazlıkları çözmek ve istenmeyen davranışları yönetmek için daha az zaman ve enerji harcayacaklardır. Öğretmenlerin tükenmişlikleri azalacaktır. Akran arabuluculuğu güce dayalı otoriter, cezalandırıcı disiplin yaklaşımını azaltacak, onarıcı olanı arttıracaktır. Arabulucu/barışyapıcı öğrencilerin ve anlaşmazlık yaşayan öğrencilerin yaşamlarının her noktasına taşıyacağı iletişim, konuşma ve eleştirel düşünme becerileri gelişecektir.

Öğretmenlerin, öğretime öğrencilerin de öğrenmeye ayırdıkları zamanı arttıracaktır. Okulda öğrenciler, kişiler arası çatışmaları daha pozitif ve yapıcı olarak yorumlayacaklardır, dolayısıyla da çatışmaların daha işbirlikçi yönetimine yöneleceklerdir Çatışma çözümü ve akran arabuluculuk/barışyapıcılık eğitimi, sınıf ve okul atmosferini geliştirecektir. Okulda tansiyon düşecektir.

Akran Arabuluculuk/barışyapıcılık Eğitimine Başlanırken Yapılması Gerekenler Öncelikle projenin uygulanacağı okullarda çalışan Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanı tarafından projeyi sürdürecek olan ""Müdür Yardımcısı" ve "3 branş öğretmenine anlaşmazlık çözümü ve akran arabuluculuk/barışyapıcılık eğitimi verecektir.

1. Arabulucu öğrencilerin seçileceği sınıflara "akran arabuluculuk/barışyapıcılık" hakkında bilgi verilmelidir ve arabulucu öğrenciler, sınıf arkadaşları tarafından belirlenmelidir. ‘Bu öğrenciler belirlenirken sosyometriden yararlanılmalıdır.’

“Herhangi bir sınıf arkadaşınızla, aranızda yaşadığınız bir anlaşmazlığı, kavgayı ya da çekişmeyi yapıcı ve barışçıl olarak yönetmek için yardım almak istediğin ve güvendiğin 3 sınıf arkadaşın kimdir?” 1: .................................................................................................... 2: ...................................................................................................... 3: ......................................................................................................  

Sınıfın toplam öğrenci sayısının 1/4’ü ortalama 8 öğrenci (4 kız 4 erkek ) akran arabulucu olarak belirlenebilir. En çok tercih edilen öğrenciler, kabul ettikleri ve gönüllü oldukları takdirde sınıf arabulucusu/barışyapıcısı olarak belirlenmelidir. Daha sonra arabulucu olarak seçilmiş öğrencilere “anlaşmazlık çözümü, akran arabuluculuk/barışyapıcılık eğitim programı” kullanılarak eğitim verilmelidir.

2. Akran görüşleri referans alınarak her bir sınıftan (8 arabulucu öğrenci) belirlenecek sınıf arabulucuları, her "3 sınıf" için biraraya getirilerek 24 kişilik "arabuluculuk/barışyapıcılık sınıfları" oluşturulmalıdır. Daha sonra bu sınıflara “ortaokullarda 24, liselerde 18 ders saati" anlaşmazlık çözümü ve akran arabuluculuk/barışyapıcılık eğitimi verilmelidir.

Arabulucu/barışyapıcı öğrencilere akran arabuluculuk/barışyapıcılık öğrenci ders kitabı dağıtılmalıdır. Öğretmenlere ise, öğretmen uygulama kitabı dağıtılmalıdır. Bunun için, ders verecek gönüllü öğretmenlere, öğretmen uygulama kitabı sağlanmalıdır.

3. Arabuluculuk/barışyapıcılık derslerinin nasıl yapılacağına ilişkin program oluşturulmalıdır. Bunun için; • Üç sınıftan alınan (8 X 3) 24 akran arabulucu adaylarının, rehberlik dersleri, sosyal etkinlik dersleri, proje dersleri aynı saate denk getirilmelidir. • Dersi verecek olan öğretmenin o saatte başka dersi olmaması sağlanmalıdır. • Okulun öznel koşulları gereği (meslek liseleri olabilir) farklı çözümler de üretilebilir. • Ders dışı zamanlarda da eğitimler verilebilir.

4 .Proje hakkında okulda öğretmenlere ve veli toplantılarında velilere bilgilendirme yapılmalıdır.

5. Okullarda arabuluculuk/barışyapıcılık yapacak öğrenciler için arabuluculuk/barışyapıcılık rozetleri hazırlanmalıdır. Arabuluculuk/barışyapıcılık eğitimini tamamlayan her bir öğrenci arabuluculuk/barışyapıcılık yaparken bu rozetleri takmalıdır.

6. Okullarda, arabuluculuk/barışyapıcılık odaları oluşturulmalıdır.

Arabuluculuk/BarışYapıcılık odalarında şunlar bulunmalıdır: Arabuluculuğun yapılacağı eşkenar üçgen ve yeşil arabuluculuk/barışyapıcılık masaları (kenarları130 cm) hazırlanmalıdır. Her arabuluculuk/barışyapıcılık odasında) 6 adet sandalye olmalıdır. Ayrıca, öğrenciler arasında farklı algılamaya yer vermemesi için tüm sandalyeler aynı olmalıdır. Arabuluculuk/barışyapıcılık odasında bir adet "1 metre" uzunluk ve genişliğinde duyuru panosu olmalıdır. Arabuluculuk/barışyapıcılık odasında, uzlaşma ve kişiler arası barış ile ilgili afiş ve resimler bulunmalıdır. Arabuluculuk/barışyapıcılık odasında, arabuluculuk/barışyapıcılık anlaşma formlarının saklanacağı dosyalar ve kitaplık bulunmalıdır. Ayrıca her bir sınıfta, arabulucu nöbet çizelgelerinin yer aldığı bir A4 boyutunda çerçeve olmalıdır.

Akran Arabuluculuk/Barışyapıcılık Eğitiminin Tamamlanmasında Sonra Okullarda Yapılması Gerekenler 1. Arabulucu öğrencilerin eğitimlerinin tamamlanmasında sonra, arabulucuların ''Rozet takma ve yemin törenleri'' yapılmalıdır. 2.Akran Arabuluculuk/BarışYapıcılık eğitimlerinin tamamlanmasından sonra sınıf arabulucuları nöbet takvimleri oluşturulmalıdır. • Çizelgeler her bir sınıfta 8 arabulucu öğrenciden, biri kız biri erkek olmak üzere ikişerli grup yapılarak, "ikişer haftalık sınıf nöbet çizelgeleri" şeklinde oluşturulmalıdır. Aynı zamanda çizelgeler, sınıflara bir çerçeve ile asılmalıdır.

TEŞEKKÜRLER