MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PUAN TÜRÜ DİL-1: ARASI PROGRAMIN AMACI: Alman dili başta olmak üzere Almanca konuşulan ülkelerin kültür edebiyat ve tarihi gelişimleri üzerine.
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
Nuran BOYRAZ Tarih Öğretmeni 1 İskenderun Nuran Yılmaz Ç. P. Lise.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘j’
ANADOLU SPOR KULÜBÜ (2013).
BENDİ MAHİ MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘j’
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
BEYŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
YEŞİLHİSAR ŞEHİT KÜBRA DOĞANAY FEN LİSESİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘k’
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘p’
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘m’
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘İ’
Eğitsel Rehberlik.
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Çevre teknikeri kimdir?
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’ Yenimahalle Rehberlik ve Araştırma Merkezi www.altindagram.gov.tr

FELSEFE-ÖĞRETMENLİĞİ PUAN TÜRÜ FELSEFE-ÖĞRETMENLİĞİ TM-3 PROGRAMIN AMACI: Maddenin, bilginin kapsamı ve kaynağı, insanın dünyadaki yeri ve rolü, iyi, doğru ve güzelin ne olduğu gibi problem alanlarında düşünce üretebilecek elemanları yetiştirmek ve bu alanda inceleme, araştırma yapmaktır. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Normalin üzerinde bir akademik yeteneğe sahip, temel bilimler ve sosyal bilimler alanında başarılı olmak, soyut konularla uğraşmaktan hoşlanmak ve Her şeyden önce entelektüel gelişmeyi amaçlamak gerekir. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : Felsefe bölümü mezunları, başta Milli Eğitim Bakanlığı, Kültür Bakanlığı, olmak üzere bakanlıkların eğitim ve kültür ile ilgili birimlerinde, TRT'de üniversitelerde, kamu kuruluşları ile özel kuruluşların eğitim, kültür, insan ilişkileri, planlama ve değerlendirmeyle ilgili birimlerinde değişik kadro unvanları ile çalışma imkânı bulmaktadırlar.

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PUAN TÜRÜ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ MF-2 PROGRAMIN AMACI: Ortaöğretim kurumlarının gereksinim duyduğu fen bilgisi öğretmenlerini yetiştirmek amacıyla fen bilimleri konularında eğitim ve araştırma yapar. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Öğretmen olmak isteyen bir kimseden sözel ifade gücüne sahip, insanlara bir şeyler öğretmekten hoşlanan sabırlı bir kişi olması beklenir. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : Resmi ve özel ortaöğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilirler. Sınıflarda;eğitim,öğretim malzemesi kullanarak, fizik, kimya,biyoloji öğretmenleri, idareci ve öğrencilerle çalışırlar.

FİZİK - ÖĞRETMENLİĞİ PUAN TÜRÜ MF-2 PROGRAMIN AMACI: Fizik, madde ve enerjinin yapısını ve karşılıklı etkileşimini araştırır, evrendeki fiziksel olayların bağlı olduğu yasaları bulmaya çalışır. Fizik programında öncelikle bu araştırma ve incelemeleri yapabilecek nitelikte eleman yetiştirmeye yönelik eğitim yapılır. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Fizik öğrenimi yapmak isteyen bir kimse fizik, matematik, kimya gibi temel bilimler alanında iyi yetişmiş olmalı ve bu alanlara içten bir ilgi duymalıdır. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : Ülkemizde endüstri henüz fizik alanındaki temel araştırmaları destekleyecek kadar gelişmediğinden fizikçilerin özel sektörde çalışmaları söz konusu değildir. Lisans düzeyinde eğitim gören ve “Tezsiz Yüksek Lisans " alanlar liselerde ve özel dershanelerde öğretmen olabilir ya da özel bir kurs gördükten sonra bilgisayar programcısı olarak çalışabilirler.

FİZİK MÜHENDİSLİĞİ PUAN TÜRÜ MF-4 PROGRAMIN AMACI: Doğadaki maddelerin yapısını ve aralarındaki etkileşimi inceleyen fizik bilimi bulgularının uygulama alanına dönüştürülmesi ile ilgili konularda eğitim ve araştırma yapar. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Maddenin yapısı, davranışı ve özelliklerine ilişkin konulara karşı ilgisi ve yaratıcı gücü olmalıdır. Ayrıca kişinin iyi bir gözlemci, deneyci ve kuramcı olması bu alandaki başarısını artırıcı etkenlerdir. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : Modern teknoloji kullanan kamu ve özel sektör kurumlarında çalışmaktadırlar. Bilgisayar ve elektronik malzeme üretiminde kalite kontrol birimlerinde, radyasyon güvenliği ve sağlık fizikçisi olarak hastanelerde enerji santrallerinde çalışabilirler.

FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON PUAN TÜRÜ FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON YGS-2_MF-3 PROGRAMIN AMACI: Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını planlayıp uygulayacak sağlık personelini yetiştirir ve bu alanda araştırma yapar. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Fizik tedavi ve rehabilitasyon programına girebilmek için ortalamanın üzerinde genel akademik yeteneğin yanı sıra, fen derslerinde başarılı olmak gerekir. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : Bir fizyoterapist, tıp ekibinin bir üyesi olarak hastanelerin fizik tedavi, ortopedi, nöroloji, yanık, kardiyoloji, pediatri, kadın-doğum kliniklerinde görev yapabilir. Ayrıca büyük kentlerde rehabilitasyon merkezi olan sağlık kuruluşlarında görev alabilir.

FRANSIZ DİLİ VE EDEBİYATI-ÖĞRETMENLİĞİ PUAN TÜRÜ FRANSIZ DİLİ VE EDEBİYATI-ÖĞRETMENLİĞİ DİL-2 PROGRAMIN AMACI: Fransız dili, edebiyatı, tarihi , Fransız yazarları ve edebi akımlarına yönelik eğitim ve araştırma yapar. BU MESLEĞİ SEÇECEKLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER: Sözel yeteneği gelişmiş ve yabancı dil ilgisi olması gerekir. MEZUNLARIN KAZANDIKLARI UNVAN VE YAPTIKLARI İŞLER : TRT, basın yayın organları, elçilikler turizm acenteleri ve şirketlerde çalışabilirler. Öğretmenlik programından mezun ve tezsiz yüksek lisans yapanlar öğretmenlik yapabilirler.