DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
MÜŞTERİ DEĞERİ İLETİŞİMİ REKLAM, SATIŞ TUTUNDURMA VE HALKLA İLİŞKİLER
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
KİŞİSEL SATIŞ VE SATIŞ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Hedef PAZAR!.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
? TUTUNDURMA KAVRAMI İLETİŞİM MODELİ TUTUNDURMA:
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI DAĞITIM KANALI veya PAZARLAMA KANALI Mal ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye ulaştırılması için kurulmuş sistemdir. Doğrudan pazarlama: Üretici Tüketici Aracı kullanarak pazarlama: Üretici Aracı Tüketici Tüketiciler ürünlerin sadece %3’nü üreticiden satınalmaktadır.

DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI DAĞITIMDA ARACI KULLANMANIN YARARI Zaman ve para tasarrufu Satış teşkilatı Pazar bilgisi Promosyan (tutundurma) Ürünü sınıflandırma ve Ürünü standardize etme Depolama, bozulma ve çalınma riskini azaltma Finansal destek Risk üstlenme Satınalma kolaylığı

DAĞITIM KANALI ÜYELERİ TOPTANCILAR Üreticilere: Üreticinin yükünü azaltır Satış giderlerini azaltma Stok yükünü ve riskini azaltma Parekendecilere: Danışmanlık ve Eğitim Finansman desteği Zaman ve yer tasarrufa Hızlı taşıma Üründe çeşitlilik sağlama PAREKENDECİLER Doğrudan son tüketiciye satış yapan kişi ve kuruluşlardır.

DAĞITIM KANALI SEÇENEKLERİ Tüketim malları için kanallar Üreticiden tüketiciye Üreticiden parekendeciye; Parekendeciden tüketiciye Üreticiden toptancıya; toptancıdan parekendeciye Parekendeciden tüketiciye Üreticiden komisyoncuya Komisyoncudan toptancıya Toptancıdan parekendeciye Parekendeciden tüketiciye Örgütsel mallar için kanallar Üreticiden kullanıcıya Hizmetler için kanallar Ters kanallar Tüketiciden üreticiye (Geri dönüşüm; tamir-bakım)

? TUTUNDURMA KAVRAMI İLETİŞİM MODELİ TUTUNDURMA: Tutumları ve ve davranışları etkilemek için SATICI ile ALICI arasında kurulan iletişimdir. İLETİŞİM MODELİ İletişim = Bilgi aktarımı Bilgi: (Malumat, emir, istek, algı, anlayış, yaklaşım, sezgi vs.) SMS Geri Besleme ?

TUTUNDURMANIN AMAÇLARI BİLGİLENDİRMEK: İnsanların ürünün farkına varmalarını sağlamak İKNA ETMEK: Ürünü kullanma konusunda alıcının inandırılması HATIRLATMAK: Alıcıya malın varlığını, hazır olduğunu ve faydalarını hatırlatmak

TUTUNDURMA KARMASI REKLAM: KİŞİSEL SATIŞ: SATIŞ GELİŞTİRME: İnsanların ürünün farkına varmalarını sağlamak KİŞİSEL SATIŞ: Ürünü kullanma konusunda alıcının inandırılması SATIŞ GELİŞTİRME: Alıcıya malın varlığını, hazır olduğunu ve faydalarını hatırlatmak HALKLA İLİŞKİLER: Talebi uyarmak için işletmenin toplumla bütünleşmesi çabaları

REKLAMIN ÖZELLİKLERİ: Ürün, hizmet, fikir , örgüt, mekan ve kişilerin belirli bir kişi veya kuruluş tarafından Bir bedel karşılığında yüz yüze olmayan bir şekilde Sunumu ve tutundurulması etkinlikleridir. REKLAMIN ÖZELLİKLERİ: Büyük kitlelere kolayca ulaşabilir Reklam kampanyaları pahalıdır Doğrudan geri bildirim sağlamaz İkna gücü zayıftır Kişiler üzerinde baskı duygusu yaratmaz REKLAM ÇEŞİTLERİ: Coğrafi yönünden reklamlar (Ülke, bölge, yerel) Kapsam yönünden reklamlar ((Ürün, kurum, karşılaştımalı, rekabetçi)

Diğer reklam araçları (Sinema, açık hava, mobil) REKLAM ARAÇLARI: Gazete Televizyon Doğrudan posta Radyo Dergi Diğer reklam araçları (Sinema, açık hava, mobil)

KİŞİSEL SATIŞIN AMAÇLARI: Satış yapmak amacıyla bir veya daha çok potansiyel alıcıyla karşılıklı konuşmak, görüşmek ve sonuca ulaşmaktır KİŞİSEL SATIŞIN AMAÇLARI: Müşteriyi ikna ederek satışı gerçekleştirmek İşletmeye pazarın durumu, rakipler ve alıcılar hk. daki bilgilerin doğru ve zamanında ulaşmasını sağlamak Alıcılara hizmetlerin istene düzyde sunulmasını sağlamak Müşteri tatminini sağlamak ve geliştirmek KİŞİSEL SATIŞIN ÖZELLİKLERİ: Kişisel iletişime dayalı olduğundan esnektir Diğer tutundurma şekillerine göre daha etkilidir Ülkenin istihdam sorununa katkı sağlar Yetenekli satış gücü oluşturmak zordur Personel devir hızı yüksektir

YARATICI KİŞİSEL SATIŞ SÜRECİ Müşteri bulma Hazırlık Temas Sunuş İtirazları karşılama Satışın kapanması Satış Sonrası izleme

SATIŞ GELİŞTİRMENİN AMAÇLARI: Alıcıya malın varlığını, hazır olduğunu ve faydalarını hatırlatmak (Sergiler, fuarlar, teşhirler) SATIŞ GELİŞTİRMENİN AMAÇLARI: Farkındalik yaratmak Marka bağlılığı yaratmak Tekrar satınalmayı sağlamak Rakip markalara yönelimi kırmak Müşteri değeri yaratmak Mevsimlik dengesizlikleri kırmak Stok düzeyini geliştirmek SATIŞ GELİŞTİRMENİN ARAÇLARI: Tüketicilere yönelik araçlar (Eşantiyonlar, kuponlar, çekilİşler) Aracılara yönelik araçlar (Katalog verilmesi, ortaklaşa reklam, mal avansı, eğitim ve danışmanlık, satış yarışmaları) Satış gücüne yönelik araçlar (Yarışmalar, toplantılar, primler, el kitapları)

HALKLA İLİŞKİLER: Talebi uyarmak için işletmenin toplumla bütünleşmesi çabaları HALKLA İLİŞKİLER: işletmenin uzun süreli tanıtım faaliyetidir. HALKLA İLİŞKİLERDE HEDEF KİTLE: İŞLETME İÇİ: Çalışanlar Ortaklar Sendikalar İŞLETME DIŞI Tüketiciler Bayiler Tedarikçi firmalar Aracı işletmeler Kamu kuruluşları Eğitim kuruluşları İşletmeyi hedef kitleye tanıtabilmek için yazılı, sözlü, görsel ve işitsel araçlardan yararlanılır

HALKLA İLİŞKİLER: Talebi uyarmak için işletmenin toplumla bütünleşmesi çabaları HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL AMAÇ: Doğru bilginin en uygun araçlarla ve dürüst bir şekilde halka veya topluma aktarılmasıdır HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ: İki yönlü ilişkiye dayalı iletişim kurmak Doğru bilgi vermek İnandırıcı olmak Süreklilik ve Sabırlı olmak Tüm çalışanların sorumluluğa katılımını sağlamak Açıklık Tekrar ve sürekli olmak İş ahlakı kurallarına uymak