ON YEDİNCİ YÜZYILDAN GÜNÜMÜZE TEZHİP SANATI VE GELİŞİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İngilizce’den Çeviren Dr. M. Fatih Taşar
Advertisements

Asparagus plumosus.
SIFATLAR VE ÖZELLİKLERİ
DROSANTHEMUM.
ABELİA GRANDİFLORA.
SIFATLAR ÖN AD.
PARALARIMIZ.
ETKİLİ SUNUM HAZIRLAMA TEKNİKLERİ.
Caesalpinia gilliessii
Mahonia & Nandina (Mahonya ve Cennet Bambusu)
Broussonetia papyrifera
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER
ÇİÇEKSİZ BİTKİLER
1.
*Kırmızı rengi öğreniyorum
Sıfatları Söyleyelim Ağaç Ev Pencere
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
MEYVELER Ahududu, Ananas, Avokado, Ayva, Böğürtlen, Çilek, Elma, Erik, Greyfurt, Hindistan cevizi, İncir, Kavun, Karpuz, Kayısı, Kiraz, Kivi, Muz, Nar,
GAZALBOYNUZU (Lotus L.) CİNSİ:
MELEZ ÜÇGÜL ( Trifolium hybridum L.)
Aynı-Farklı Kavramı Dilek Selek
KOLZA.
Gazania rigens.
Gynura sarmentosa.
Kulak Otu – Dam Koruğu – Ak kulağı
THYMUS (kekik).
SYRİNGA VULGARİS(LEYLAK)
Malus sylvestris (Yabani elma)
HAYAT BİLGİSİ 2.SINIF DÜNYA VE UZAY
Herdemyeşil çok yıllık yarı çalıdırlar. İlkbaharın ortasında çiçeklenip sonbahara kadar çiçekli kalırlar. En iyi çiçeklenmesini bol güneş altında yapar,
Maranta leuconeura.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
SULTAN AHMET CAMİİ.
İNDİKATÖRLER Herhangi bir madde bir ortamda test edildiğinde söz konusu maddenin varlığını gösteren bir ayraca ihtiyaç duyulur. İşte bir maddenin bir ortamda.
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
HOSTA.
Mehtap İŞMARCI Görsel Sanatlar Öğretmeni
Renk Bildiren Sıfatlar
BÜYÜKHAN TARİHİ(KURULUŞU).
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
18. YY OSMANLI DEVLETİ’NDEKİ YENİLİK HAREKETLERİ
BAYRAK TÜRKÇE.
Atatürk Çiçeği (Euphorbia pulcherrima)
PARALARIMIZ.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Lantana camara.
Renk Kavramı.
GÖKKUŞAĞINA BAKIN!.
Chaenomeles sp. Chaenomeles japonica Chaenomeles speciosa Chaenomeles lagenaria.
PARALARIMIZ.
HEM Şİ RE L İ DERLER İ M İ Z YRD. DOÇ. DR. SEV İ M ÇEL İ K.
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER
Türkçe yazı çeşitleri.
RENK BİLGİSİ.
ADALET TANRIVERDİ
Yeni Çağ Mobilya Sanatı MS=
İngilizce’den Çeviren Dr. M. Fatih Taşar
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
Dönemin padişahı 3. Ahmet, sadrazamı ise Nevşehirli Damat İbrahim Paşa’dır ile 1730 tarihleri arasında geçen süreye Osmanlı’ da ” Lale Devri” olarak.
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
TEZHİP SANATININ TARİHİ GELİŞİMİ
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Türk Bayrağının Ortaya Çıkışı Sunu
 Osmanlı'da Güzel Sanatlar  -Osmanlı Devleti'nde mimari en gelişmiş sanat dalıdır. Kuruluş döneminde Selçuklu ve Bizans etkisi vardır. Bursa'da Ulu.
Sunum transkripti:

ON YEDİNCİ YÜZYILDAN GÜNÜMÜZE TEZHİP SANATI VE GELİŞİMİ Sultan Üçüncü Ahmet döneminde batınında etkisi ile Osmanlı tezhip sanatında buket çiçekler, kıvrıklı iri yapraklar kullanılmaya başlanmıştır. On Sekizinci yüzyılın en önemli ve ünlü müzehhibi çiçek ressamı ve lake ustası olan Ali Üsküdari’dir. Yapmış olduğu lake kitap kapları, yazı kutuları, yazı altlıkları, kuburlar, kitap tezhipleri günümüze kadar ulaşmıştır. Aynı zamanda devrin ünlü hattatı Yedikuleli Seyyid Abdullah’ın yazmış olduğu Kur’an’ları tezhiplemiştir.

On Dokuzuncu yüzyılda Fransa’ya yapılan seyahatlerle Osmanlı batıya açılan bir pencere haline gelmiştir. Tezhip sanatı içerisinde Rokoko üslubu Fransa’dan alınarak Türkleştirilmiş ve Türkler kendi Rokokosunu meydana getirmişlerdir. Fransa Rokokosu son derece şaşalı ve gösterişli iken Osmanlı Rokokosu oldukça sade ve gösterişsiz olarak yapılmaktadır. Bu dönemde çiçekli buketler, çiçekli girlandlar, püsküllerde sık sık kullanılmıştır. Elifba harfleri baklavalar içinde birer atlama olarak yapılmıştır. Türk Rokoko tezhibinde bitki motifleri hakimdir. Çiçekler, yapraklar önemli yer kaplar. Kavuniçi, yeşil, sarı, pembe, kırmızı, kahverengi, mor, eflatun, mavi gibi canlı değişik renkler kullanılmıştır. Ayrıca bolca altın yaldız kullanıldığı da görülmektedir.

Cumhuriyet Dönemi’nin en ünlü tezhip ustaları Muhsin DEMİRONAT ve Rikkat KUNT olarak bilinir. Fatih Albümü’nün 14 sayfasını tezhipleyen Rikkat KUNT kendisine has klasik çizgili desen ve renkleri ile tezhipte ‘’Rikkat KUNT’’ ekolünün ortaya çıkmasını sağlamıştır. Klasik tezhip üslubunu yaşatmaya çalışmışlardır. Sade olarak tezhip çalışmaları yapmıştır ve çok renklilikten kaçınmıştır.

ÜNLÜ TEZHİP USTALARI(MÜZEHHİP) Dr. Suheyl ÜNVER (1898-1986) Muhsin DEMİRONAT (1907-1983) Rikkat KUNT (1903-1986) Yrd. Doç. Dr. İnci A. Birol (1942- ) Prof. Dr. Fatma Çiçek DERMAN (1942- ) Dr. Münevver ÜÇER Prof. Dr. İlhan ÖZKEÇECİ Cahide KESKİNER (1931- )

Hatice AKSU Arzu TOZLU (1961- (Öğretim Görev.) Gülnur DURAN (1962- ) Prof. Dr. Faruk TAŞKALE Aliye Pirkeş GÖZE (1974- ) Ayşe Tanrıver CELAYİN (1971- ) Prof. Dr. Avni MORGÜL (1947- ) Belgin SUNAR (1976- ) Beyza TUNA