Özel Yetenekli Öğrenci ve Bilsem Öğrenci Tanılama Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Aliağa Rehberlik ve Araştırma Merkezi TANIM Zihinsel yeteneklerinin veya zekalarının birden çoğunda akranlarına göre üst düzey performans gösteren.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Önemli Tarihler Bilsem Tanımı Bilsem Ne Değildir? Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Öğretmenlerin.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KENDİNİ KEŞFET.
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HOŞGELDİNİZ ÜMRANİYE İLÇE MİLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KENDİNİ KEŞFET.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2017‐2018 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
iÇERiK * Özel Yetenekli Çocuklar * Tanılama Süreci
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
özel YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA VE ADAY GÖSTERME SÜRECİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2018 – 2019 BİLSEM ÖĞRENCİ TANILAMA VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Özel Yetenekli Öğrenci ve Bilsem Öğrenci Tanılama Süreci

Öğrenciniz derslerinde üstün başarı sergiliyor, ödevlerini zamanında ve eksiksiz yapıyor, istenilenleri düzgün ve itinalı bir şekilde öğreniyor ve yerine getiriyor. Öğrenciniz acaba özel yetenekli midir? Bu soruya genelde olumlu cevap veremiyoruz. Bu tür özelliklere sahip çocuklar özel yetenekli olmaktan çok parlak çocuklar olarak adlandırılmaktadır. Parlak Çocuk Mu? Özel Yetenekli Mi?

PARLAK ÇOCUK ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK Cevapları bilir. Soru sorar. İlgilidir. Meraklıdır. Dikkatini yoğunlaştırır. Zihinsel ve fiziksel olarak katılımcıdır. Parlak düşünceleri vardır. Garip ve saçma düşünceleri vardır. Çok çalışır. Ortalıkta oynar fakat testlerde iyidir. Soruları cevaplandırır. Ayrıntıları sorgular. Grubun üstündedir. Grubun ötesindedir. İlgiyle dinler. Duygusal tepkiler verir ve düşüncelerini söyler. Kolay öğrenir. Zaten bilir. Ustalaşmak için 6-8 tekrar yapar. Ustalaşmak için 1-2 tekrar yapar. Düşünceleri anlar. Soyut düşünür. Akranlarından keyif alır. Yetişkinleri tercih eder. Kolayca kavrar. Çıkarımlar yapar. Ödevlerini bitirir. Projeler tasarlar. Alıcıdır. Yoğundur. Doğru kopyalar. Yeni tasarım yapar. Okuldan hoşlanır. Öğrenmekten hoşlanır. Bilgiyi olduğu gibi alır. Bilgiyi kendine göre değiştirir. Bir teknikerdir. Bir yenilikçidir. Ezbercidir. İyi tahmin edicidir. Düzgün ardışık sunumdan hoşlanır. Karmaşıklıkla mücadele eder. Uyanıktır. Keskin bir gözlemcidir. Kendi öğrenmesinden hoşnuttur. Kendi kendisini eleştirir.

Özel Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri Mükemmeliyetçilik Sayılar, bulmacalar ve yap-bozlar ile oyun becerisini geliştirme Kitaplara aşırı ilgi duyma Soru sorma İlgi alanının oldukça geniş olması Gelişmiş mizah duygusu Eleştirel düşünebilme İcatlar yapabilme Aynı anda birkaç işi yapabilme, yoğunlaşabilme Yaratıcılık

Özel Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri En az bir yetenek alanında yaşıtlarının/akranlarının üstünde performans gösterme Dili etkili kullanma Merak ve bazı konulara yoğun ilgi gösterme Çabuk öğrenme Güçlü hafıza Yüksek düzeyde duyarlı olma Özgün/sıradışı ifade biçimlerine sahip olma Yeni ve zor deneyimleri tercih etme Kendisinden büyüklerle arkadaşlık yapma Yeni durumlara çabuk uyum sağlama Okumaya düşkün olma

Özel Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri Duydukları ve gördüklerini uzun zaman belleklerinde tutabilirler. Kendi sınıf düzeyinin üstünde kitaplar okumaktan hoşlanırlar. Zihinden işlem yapmada çok başarılıdırlar Rutin ve tekrarlayıcı işlerden hoşlanmazlar. Genellikle okulda karşılaştıkları uyarıcılar onlara yetersiz gelir, dolayısıyla canları çok çabuk sıkılır. Zaman, ölüm vb. soyut kavramların ne demek olduğunu yaşıtlarına göre daha çabuk kavrarlar. Mükemmeliyetçidirler.

Önemli ! Özel yetenekli bir çocukta öne çıkan bir özellik, bir başka özel çocukta hiç görülmeyebilir. Bireysel farklılıklar gözden kaçmaması gereken çok önemli bir noktadır. Özel yetenekli çocuklarda gözlemlenen özellikler tüm çocuklarda belli ölçülerde gözlemlenebilen özelliklerdir. Özel yeteneğin bir göstergesi olabilmesi için Bu özelliklerden birçoğunun ilgili yaş grubunun doğal olarak gösterdiği ölçülerin üzerinde bir düzeyde çocukta gözleniyor olması gerekmektedir

Müzik Alanında Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunur. Müzikle çok ilgilidir. Nerede müzik etkinliği varsa ona katılmak ister. Müzik parçaları yapmaya büyük istek ve çaba gösterir. Başkaları ile şarkı söylerken onlara uymaktan hoşlanır. Yaşıtlarına, duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanır. Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı dener. Dinlediği müzik parçasını kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söyleyebilir.

Resim Alanında Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri Çeşitli konularda çizimler yapar. Resimler, planlar, resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanır. Resim çalışmalarını ciddiye alır ve resim yapmaktan haz duyar, zaman ayırırlar. Diğer çocukların yaptığından değişik/yaratıcı çizimler yapar. Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı olarak kullanır. Diğer insanların, sanat-resim çalışmalarına ilgi duyar. Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve içlerinden yeni şeyler öğrenir Çamurdan, sabundan vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu şeyler yapmaya özel ilgi gösterir.

Özel Yetenekli Öğrenci Her Alanda Başarılı Mıdır? Özel bir alanda yetenekli olan çocuğun tüm gelişim alanlarında hızlı olması beklenmemelidir. Örneğin; görsel sanat alanında özel yetenekli olan çocuk sadece bu alanda yaşıtlarından özel olma özelliği göstererek diğer gelişim alanlarında standart gelişim ritmi izleyebilir. Üstün yetenekli çocuklar evlerinde, okulda ve çevrelerinde fark edilmez ve desteklenmezse, bu özelliği çocuğa ağır bir yük getirebilir. Çevresi ile ilişkisinde de bir problem oluşturabilir.

Üstün yetenekli bir çocuğa ‘Sen üstün yeteneklisin.’ demek doğru mudur? Bu durum sürekli olarak üstün yetenekli olduğuna ilişkin bir değerlendirme yapılmasına neden olabilir. Bu değerlendirmenin sürekliliği çocukta üstesinden gelemeyeceği bir yük oluşturur. Her çocuğun ayrıcalıklı bir birey olarak değil, normal bir birey olarak diğer insanlarla etkileşim kurmaya ve kabullenilmeye ihtiyacı vardır.

Bilim ve Sanat Merkezleri Bilim ve sanat merkezleri; özel yetenekli öğrencinin bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğitim kurumlarıdır. Süreç odaklı, proje tabanlı öğretim modeli uygulanır. Öğrencilerden yeteneklerine uygun projeler gerçekleştirmeleri beklenir.

OKULDA BİLSEMDE Ders vardır. Sınıf vardır. Sınıf düzeyi vardır. Diploma vardır. Örgün eğitim kurumudur. Dersler öğretmenler tarafından yürütülür. Müfredat program uygulanır. Her sınıfın sınıf rehber öğretmeni vardır. BİLSEMDE Zenginleştirilmiş etkinlik vardır. Atölye/birim vardır. Program düzeyi vardır. Program tamamlama sertifikası vardır. Özel eğitim kurumudur. Danışmanlarla program yapılır, öğrenci temellidir. Bireyselleştirilmiş eğitim programı uygulanır. Her öğrencinin danışman rehber öğretmeni vardır.

BİLSEMLERDE YÜRÜTÜLMEKTE OLAN PROGRAMLAR Uyum Programı Destek Eğitim Programı (DEP) Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme Programı (BYF) Özel Yetenekleri Geliştirme Programı (ÖYGP) Proje Üretimi ve Yönetimi Programı

Genel Zihinsel Yetenek Resim-Müzik Yeteneği Genel Zihinsel Yetenek 20 Saat Uyum Destek Eğitim Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme Özel Yetenekleri Geliştirme Proje ve Üretim 20 Saat 2 yıl (Haftada 4-12 saat) 4. sınıflarda 1 yıl 3 yıl (Haftada 4-12 saat) 4 yıl (Haftada 4-12 saat) 2 yıl (Haftada 4-12 saat) Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftada 2-8 saat) Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftada 2-8 saat)

Atölyelerimiz Ahşap Tasarım Model Roket-Uzay Bilimleri Ahşap İşleme-Dizayn Fotoğrafçılık Müzik Diksiyon ve Hitabet Yaratıcı Drama ve Çocuk Oyunları Filoloji İngilizce Diksiyon ve Hitabet (İngilizce Konuşça Kulübü) Robot Matematik Uygulamaları(5. sınıf ve üzeri) Geleneksel El Sanatları (Ebru ve Seramik) Görsel Sanatlar (Tasarla-Yap) Akıl Oyunları (5. sınıf ve üzeri) Atölyelerimiz

81 ilde 116 bilim ve sanat merkezi vardır. İlimizde ise 5 bilim ve sanat merkezi bulunmaktadır. Mamak Bilim ve Sanat Merkezi Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezi (Çankaya) Şehit Hüseyin Gültekin Bilim ve Sanat Merkezi (Altındağ) Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi Etimesgut Bilim ve Sanat Merkezi

BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU 2017-2018

Tarihler

Tarihler

1. 2. ve 3. sınıf düzeyinde olup sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin yetenek alanlarına (genel zihinsel, resim, müzik) göre gözlem formları 13 Kasım – 29 Kasım 2017 tarihleri arasında e-okul sistemi üzerinden sonraki slaytlardaki aşamalar izlenerek doldurulacaktır.

3 Aşama Kaçıncı Sınıflar ? Sınıf öğretmenleri tarafından gözlem formlarının yetenek alanlarına göre doldurulması Grup tarama uygulaması Bireysel değerlendirme (genel zihinsel yetenek, resim, müzik) Kaçıncı Sınıflar ? 1 2 3

Genel Zihinsel Yetenek Resim Müzik Grup Taraması Öğretmen Gözlemi Genel Zihinsel Yetenek Resim Müzik Grup Taraması Bireysel Değerlendirme

Öğrencilerin Aday Gösterilme Süreci (13-29 Kasım) İlkokul 1., 2. ve 3. sınıfa devam edep genel zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında akranlarından ileri düzeyde farklılık gösterdiği düşünülen öğrencilerin sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilmesiyle süreç başlar.   Sınıf öğretmeni tarafından aday gösterilen öğrenci velisi; uygulama ücreti olarak 50 TL’yi ilgili bankaya 13-29 Kasım 2017 tarihleri arasında yatırmalıdır. Uygulama ücreti yatırıldıktan sonra gözlem formları e-okul üzerinden doldurulacaktır.

Uygulama ücreti nereye yatırılacak? MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesinin T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası ve Türkiye Halk Bankası’ndan herhangi birine kurumsal tahsilat programı aracılığıyla yatırılabilir. Vakıflar / Ziraat / Halkbank  ATM ve internet bankacılığından Vakıflar Bankası şubelerinden Tüm kredi kartları ile https://odeme.meb.gov.tr adresinden ödeme yapabilir.

E-Okul İşlemleri 1. Aşama  2. Aşama 

3. Aşama  4. Aşama 

5. Aşama 

6. Aşama 

Önemli Notlar Bir öğrenci en fazla 2 yetenek alanından aday gösterilebilir. genel zihinsel-müzik / genel zihinsel-resim / resim-müzik Bir önceki yıl bir yetenek alanından BİLSEM’e kayıt hakkı kazanmış ise bu yıl sadece bir yetenek alanından aday gösterilebilir. Gözlem formunu doldurduktan ve kaydetme işlemi tamamlandıktan sonra raporlama tıklayıp iki adet çıktı alınacak, sınıf öğretmeni ve okul idarecisi tarafından imzalanacak. Raporun bir örneği imza karşılığında veliye verilecek, bir örneği okulda saklanacak. 4-8 Aralık  www.meb.gov.tr adresinde öğrencilerin hangi yetenek alanından aday gösterildiği ilan edilecek ve düzeltme yapılabilecek (düzeltmeler e-okul üzerinden)

Bireysel Değerlendirme Tablet Grup Tarama Bireysel Değerlendirme Genel Zihinsel Yetenek RAM Resim Resim Komisyonu Müzik Müzik Komisyonu

Bilsem 2018 Grup Tarama Sistemi Tanıtım Sürümü 3 adet animasyon, 3 adet alıştırma ve 16 soru bulunmaktadır. Her soruyu belirli bir süre içinde cevaplamanız gerekmektedir. Sürenin son 10 saniyesi sağ üst köşede gösterilecek ve süre azalarak bitecektir. Süre bitiminde cevap verilmez ise sonraki soruya otomatik olarak geçilecektir. Animasyonlar ve sorular grup tarama sorularının benzeri veya kapsadığı konular değildir. Uygulama, sadece grup tarama sistemindeki ekran görüntüleri hakkında bilgilendirme ve cevaplamada pratiklik kazandırma amaçlıdır. Apple Store (IOS) Sürümü Google Play (Android) Sürümü

Öğrenci gözlem formlarının doldurulması (e-okul) 13-29 Kasım Öğrenci gözlem formlarının doldurulması (e-okul) Grup taraması giriş ücretinin yatırılması 4-8 Aralık www.meb.gov.tr adresinden öğrenciler ilan edilmesi Gerekli düzeltmelerin yapılması 26 Aralık-5 Ocak Giriş belgelerinin e-okul sistemi üzerinden verilmesi 6 Ocak-4 Nisan Grup tarama uygulamasının yapılması 9 Mart Grup tarama uygulaması sonuçlarının ilanı 27 Mart Bireysel değerlendirmeye alınacak öğrencilerin giriş belgelerinin e-okul üzerinden verilmesi 2 Nisan-8 Haziran Bireysel değerlendirmelerin yapılması 20 Haziran Bilseme hak kazanan öğrencilerin ilanı (meb.gov.tr)