ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Advertisements

Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
Özel Eğitim Şeyda Demir.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
ENGELLİ BİREYLERE BAKIM
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
NEDEN BEP?.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Özel Eğitime Giriş Şeyda Demir.
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ   Devlet Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığından: tarih ve sayılı Resmî Gazete (Değişiklik:  
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Zihinsel Yetersizlik Tanım ve Sınıflandırma
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Yöneltme/Yerleştirme
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Zihinsel engellilerde tanımı sınıflama ve nedenleri
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
TANILAMA.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Öğretimin Planlanması
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
BE BEP NEDİR ?.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR 6. ÜNİTE ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR

Eğitsel değerlendirme Anahtar Kavramlar Zihin yetersizliği Eğitsel değerlendirme Gelişim özellikleri Eğitsel düzenlemeler Sınıflama biçimleri Eğitim programları

AMAÇLAR Bu bölümü tamamladıktan sonra; • zihin yetersizliğinin tanımını ve özelliklerini betimleyebileceksiniz, • zihin yetersizliğine ilişkin farklı sınıflandırmaları ve sınıflama dayanaklarını betimleyebileceksiniz, • zihin yetersizliğinin nedenlerini betimleyebileceksiniz, , • zihin yetersizliği olan çocuklara yönelik eğitsel düzenlemeleri betimleyebileceksiniz, • zihin yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılan öğretim programlarını ve özelliklerini açıklayabileceksiniz, • zihin yetersizliği olan çocukların eğitsel değerlendirme sürecini ve bu süreçte kullanılan araçları betimleyebileceksiniz,

ZİHİN YETERSİZLİĞİ Gelişim dönemi içinde genel zihin işlevlerinde önemli derecede normal altı, bunun yanında uyum davranışlarında yetersizlik gösterme durumudur. Bu tanımda zihinsel yetersizliği üç ölçüt temel alınarak tartışılmıştır. Bunlar; Zihin işlevlerinde önemli derecede normalin altında olma, Uyum davranışlarında yetersizlik gösterme, Gelişim dönemi içinde ortaya çıkmadır.

AAIDD, son yıllarda zihin yetersizliği alanında yapılan tanımları tekrar gözden geçirerek ve önceki yapılan tanımlara getirilen eleştirileri göz önünde bulundurarak 2002 yılında yayımladığı yönergede yeni bir tanıma yer vermiştir. 2002 yılında yapılan tanımda zihin yetersizliği, zihin işlevlerinde ve kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerileriyle kendini gösteren uyum davranışlarında anlamlı sınırlıklar olarak karakterize edilen bir yetersizliktir. Bu yetersizlik 18 yaşından önce başlar

AAIDD tarafından yapılan tanımlarda tutarlı olarak üç öğeye yer verilmektedir. Bunlar: 1. Zihin işlevleri, 2. Uyum davranışları, 3. Destek sistemleri. Bu üç alandaki temel ihtiyaç açısından, zihin yetersizliği olan bireyler farklılık gösterebilmektedirler. Bazıları uyum davranışlarında yeterli becerilere sahip olabilirler ya da kısmen desteğe ihtiyaç duyabilirler. Bazıları ise önemli derecede destek hizmetlere ihtiyaç duyabilirler.

Zihin işlevleri

Uyum davranışları

Türkiye’de Yapılan Tanımlar 5378 sayılı Özürlüler Kanuna dayalı olarak 2006 yılında yayımlanan yönetmelikte ise “zihinsel işlevler bakımından ortalamanın iki standart sapma altında farklılık gösteren, buna bağlı olarak kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde eksiklikleri ya da sınırlılıkları olan, bu özellikleri 18 yaşından önceki gelişim döneminde ortaya çıkan ve özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyan birey” olarak tanımlanmıştır.

Sınıflandırma

Yaygınlık Ülkemizde yetersizliği olan bireylere yönelik hizmetlerin planlanması ve koordinasyonunu sağlamak amacıyla Devlet İstatistik Enstitüsü ve Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı işbirliği ile yapılan 2002 Türkiye Özürlüler Araştırması raporuna göre zihin yetersizliği olan bireylerin genel nüfus içindeki oranının %2,58 olduğu belirtilmektedir.

Nedenler

Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Gelişim Özellikleri Zihin gelişim özellikleri Dil gelişim özellikleri Sosyal ve kişilik özellikleri Fiziksel gelişim özellikleri

Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Tanılanması ve Değerlendirilmesi Tıbbi tanılama modeli Eğitsel tanılama modeli

Zihin yetersizliği olan çocukların eğitsel değerlendirmesi, özel eğitim hizmetlerinin sunumuna yönelik olarak yasal ve eğitsel yönden karar vermek için yararlanılan, eğitim açısından önemli bilgilerin sistematik olarak derlenmesi sürecidir. Eğitsel değerlendirme, öğrencilerin öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi amacıyla sürdürülen disiplinler arası bir çalışmadır. Eğitsel değerlendirmenin temel odak noktasını, okulda çocuklara öğretilmeye çalışılan pek çok ders alanının yanında, okuldaki başarıyı etkileyen diğer etmenler oluşturmaktadır.

Zihinsel Yeterliği Olan Çocuklara Yönelik Eğitsel Düzenlemeler

Zihin Yetersizliği Olan Çocuklara Yönelik Programlar 1. Öğrencinin devam ettiği eğitim kurumunda uygulanmakta olan öğretim programlarıdır. 2. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış denkliği kabul edilen öğretim programlarıdır. Şu an ülkemizde zihin yetersizliği olan çocuklara yönelik olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış ve uygulanmakta olan iki program bulunmaktadır. Bunlardan birisi Orta Düzeyde Zihin yetersizliği Olan Çocuklar (Eğitilebilir) İlköğretim programı, diğeri ise Eğitim Uygulama Okulu Programıdır. Ayrıca İş eğitim okulu programları da bulunmaktadır. 3. program ise zihin yetersizliği olan öğrencilerin ihtiyaç ve özellikleri göz önüne alınarak hazırlanan bireyselleştirilmiş eğitim programladır.