Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
DERS : HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
DİYARBAKIR 2008.
Program Tasarım Modelleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
EĞİTİMDE DRAMA.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
İLETİŞİM.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
ÖĞRENME STİLLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRENCİLERE ÇEVRE BİLİNCİ KAZANDIRMA
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk ve Doğa Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇEVRE EĞİTİMİ Çevre eğitiminin temel amaçlar: Doğal ya da yapay çevre hakkında duyarlı ve bilgili bir vatandaşlık anlayışını geliştirmeyi hedefleyen disiplinler arası bir çalışma alandır. Çevre eğitiminin temel amaçlar: Çevreyle ilgili doğru tutum, davranış ve becerileri geliştirmek Bireyleri çevre okur-yazarı yapmak Çevreye karşı farkındalığı, duyarlılığı arttırmak.

ÇEVRE EĞİTİMİNDE ÖNEM TAŞIR. Bireylerin çevre ve sorunları hakkında bilinçlenmeleri, Çevre ve sorunları hakkında temel bilgilere sahip olmaları, Çevreyi koruma,iyileştirme ve güzelleştirmeye dayalı tutum geliştirmeleri, Sorunları tanımlama, çözüm önerileri geliştirmeye yönelik beceri kazanmaları ve çevre ile ilgili tutumlara aktif katılımları ÇEVRE EĞİTİMİNDE ÖNEM TAŞIR.

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇEVRE EĞİTİMİ NEDEN ÖNEMLİ? Çevre sorunlarının gün geçtikçe artması, Okul öncesi dönemin yaşam içindeki önemi ve yaşam koşulları Doğal ortamdan uzak yetişen çocukların doğayı tanımalarını sağlamak amaçlandığı için önem taşımaktadır. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇEVRE EĞİTİMİNİN TEMEL NOKTALARI: Çevreyi tanıtma Çevreyi sevdirme

ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ UYGULANIRKEN DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Doğal dünyayı sevdiğinizi, ilgi duyduğunuzu ve doğaya önem verdiğinizi çocuklara gösterin. Öğretmen hangi etkinliği yapacaklarını çocuklara her zaman aynı isimle söylemelidir. Çocuklara yaşadıkları deneyimlerle ilgili cevabı evet ya da hayır olan sorular yerine ,neden niçin nasıl gibi uyarıcı ve düşünmeye sevk eden sorular sorun. Çocukların tüm etkinlikler sırasında sorular sormasına fırsat tanıyın ve bu soruların cevaplarını birlikte arayın. Sıcak,kabul edici,destekleyici bir atmosfer oluşturun.

Öğrencilere etkinliğe başlamadan önce etkinlik alanını keşfetmeleri için zaman tanıyın. Bütün gruba hitap ederken rahat bir şekilde oturmalarını sağlayın ve yüksek sesle konuşun. Öğrencilerinizin heves ve merakını destekleyerek buna karşılık verin. Uzman konuk geldiğinde,küçük çocuklarla iletişim kurmalarını kolaylaştırın. Kendi heyecanınızı da paylaşın. Bitkileri ya da hayvanları ,sadece uzun süre gözlemlenmesi gerekiyorsa toplayın.Bütün canlıların doğal ortamda gözlemleneceğini belirtin.

ÇEVRE EĞİTİMİNE YÖNELİK ÇEVRE ETKİNLİKLERİ Doğada Yaşayan Canlılar ile İlgili Etkinlikler Toprak ile İlgili Etkinlikler Su ile İlgili Etkinlikler Hava ile İlgili Etkinlikler Geri Dönüşüm ile İlgili Etkinlikler Enerji tasarrufu ile İlgili Etkinlikler Çevre Sorunları ile İlgili Etkinlikler

DOĞADA YAŞAYAN CANLILAR İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER Etkinlik Adı: Küçük Tırtıl Parmakta Etkinlik Türü: Sanat,oyun Yaş Grubu: 5-6 yaş Etkinlikle kazandırılması hedeflenen amaçlar: Tırtılı tanımak.Canlıları yaşadıkları yere göre sınıflandırmak. Etkinlikle kazandırılması hedeflenen kavramlar-sözcükler:Uzak-yakın,3 rakamı,canlı-cansız Materyaller: Hareketli müzik,müzik çalar,üzerinde toprak,deniz,orman resimleri olan 3 adet kutu,toprakta,suda,ormanda yaşayan canlı resimleri Parmak Tırtıl kuklaları için:Yeşil fon kartonları,yapıştırıcı,boya kalemleri

Öğrenme Süreci:Öğretmen önceden kartonlara çocuk sayısı kadar tırtıl resmi çizer.Çocuklar tırtıl resimlerini keserler.Kuklayı takacakları parmaklarına göre yapıştırırlar.Kuklalar tamamlanmasının ardından parmaklara takılır.Masalar toplandıktan sonra çocuklar ayağa kalkarlar.Bu sırada öğretmen hazırladığı resimleri bir sıranın üzerine ,kutuları da tüm çocukların ulaşabileceği bir yere yerleştirir.Müzik eşliğinde çocuklar istedikleri gibi kuklalarıyla dans ederler.Müzik durduğunda herkes hareketsiz kalır.Müzik durduğunda öğretmene en uzak tırtıl ebe olacaktır.Ebe masanın üzerinden bir canlı resmini seçip,bu canlıyı karşıdaki uygun yuvalardan(hazırlanan üç kutu) birine götürecektir.

Değerlendirme:Tüm resimler kutulara yerleştirildiğinde çocuklarla buralarda başka hangi canlıların yaşadığı hakkında konuşulur.Tırtıl ile ilgili sorular sorulur. Etkinlikte dikkat edilmesi gereken noktalar:Tüm çocukların ebe olmasına özen gösterilmelidir.Bu nedenle bazı durumlarda öğretmen yönergeyi değiştirmelidir.Örnek olarak ‘Bu kez öğretmene en yakın olan çocuk ebe olacak ‘ gibi.Ayrıca öğretmenin canlı-cansız kavramlarını pekiştirebilmesi adına etkinliğin sonunda ya da aralarda cansız varlıklara da örnek vermesi,aradaki farklılıklara dikkat çekmesi önem taşımaktadır.

Aile Katılımı:Öğretmen,ailelere tırtılın kelebek oluşunu anlatan kısa bir bilgilendirme yazısı gönderir.Bu yazı anne-babalar tarafından çocuklarına anlatılacaktır.Bu sırada çocuğun sorduğu sorular yazılarak ertesi gün okula gönderilecektir.Ayrıca anlatılanlarla ilgili anne-baba ve çocuk bir resim yaparak yine ertesi gün okula göndereceklerdir.