İK MAKALESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.

2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
TAŞKINLARIN ÖTELENMESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ürün veya Hizmet Satışı
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
TUTUM VE ALGILAR.
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
Metod/Yöntem Bölümü Eleştirisi– Eleştirel Okuma
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MAKALE ÖZET VE ÇEVİRİSİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Tezin Olası Bölümleri.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

İK MAKALESİ

Makalenin İçeriği İşletmeler içinde bulundukları yoğun rekabet koşulları altında her geçen gün kendilerini rakiplerinden farklılaştıracak ve onlara pazarda öne çıkma imkânı verecek stratejilerin, yol ve yöntemlerin arayışı içerisindedirler. Bu arayış içerisinde özellikle 1980’li yılların ortalarından itibaren yapılan araştırmalarda işletmelerin sahip oldukları insan kaynakları dikkat çekici bir şekilde öne çıkmaktadır. Öte yandan günümüzde iş görenlerin çalışma hayatına bakışlarındaki bir takım değişimler, çalıştıkları işletmelerden beklentilerini etkilemektedir. Bu beklentiler en temel anlamda çalışma hayatı ve sonrasında sağlanacak güvence, mesleki gelişim ve terfi imkânları şeklinde özetlenmektedir. Dolayısıyla hem küreselleşme ile birlikte artan rekabet hem de nitelikli çalışanların artan kıymeti, işletmeleri insan kaynağını daha iyi yönetmek için tedbir almak durumunda bırakmaktadır.

Günümüzde insan kaynakları yönetimi; doğru işe doğru çalışanı bulma, işe alma, iş gereklilikleri ile ilgili yeteneklerini geliştirme, biriktirdiği bilgileri uygun bir biçimde toplama ve değerlendirme, çalışanı çalışma ortamında mutlu ve tatmin edecek özlük hakları ve örgütsel psikolojik destek enstrümanları ile destekleme, çalışanın performansını değerlendirme ve bu değerlendirmenin sonuçlarına göre adaletli bir biçimde mesleki gelişimine yön verme ve mümkün olduğunca ömür boyu istihdam felsefesiyle iş gören işveren ilişkisini basit ekonomik boyuttan daha yüksek boyutlara taşımak gibi misyonlara sahip olabilmektedir.

Makalenin Metodu Makale yazılırken gözlem metodu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ili OSTİM Sanayi Bölgesinde, Elektrik Elektronik ile Teknoloji ve Bilişim alt sektöründe faaliyet gösteren işletmeler oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, hazırlanan çevrimiçi-anket formunun web adresi, Elektrik Elektronik sektöründe yer alan 319, Teknoloji ve Bilişim sektöründe yer alan 124, toplam 443 işletmeye e-posta ile gönderilmiştir. 25 Mart- 24 Haziran 2013 tarihleri arasında üç aylık süre zarfında 229 işletme yöneticisi anket formunu doldurmuştur. Yapılan kontroller sonucunda anketlerden ancak 167’sinin tam olarak doldurulduğu tespit edilmiş ve analizlere katılması uygun görülmüştür. İşletmelerin büyük kısmı KOBİ statüsündedir.

İKY uygulamalarının ölçülmesinde Snell ve Dean (1992) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmış olup ölçek; iş gören seçimi (7 ifade), eğitim (8 ifade), performans değerlendirmesi (9 ifade) ve ücretlendirme (8 ifade) olarak dört boyut, 32 sorudan oluşmaktadır.

İşletmelerin performansını ölçmek için hazırlanan ölçek finansal (6 ifade), finansal olmayan (6 ifade) ve yenilikçilik (6 ifade) olmak üzere üç faktörden oluşmaktadır. Ölçek; “son üç yılda pazar payındaki artış”, “ciro karlılığı”, “müşteri memnuniyeti”, “geliştirilen ürün ve hizmetlerin sayısı” gibi toplam 18 ifadeden oluşmakta ve katılımcılardan işletme performansı ile ilgili değerlendirmelerini beşli likerte uygun olarak (1=Sektöre göre çok daha kötü, 5=Sektöre göre çok daha iyi) yapmaları beklenmiştir

AFA sonuçları incelendiğinde, tüm ölçeklere ait örneklemlerin faktör yüklerinin 0,50’den büyük olduğu ve iki faktöre giren faktör yüklerinin arasındaki farkın da 0,1’den büyük olduğu görülmüştür (Tavşancıl, 2002). Ayrıca tüm faktör yükleri, Meyers, Gamst ve Guarino’nun (2005, s.507) belirttiği gibi, 0,6’nın üzerinde olduğundan “iyi” seviyede bulunmuştur.

Yapılan regresyon analizi ile İnsan Kaynakları uygulamalarının , İşletme Potansiyelini pozitif ve anlamlı olarak etkilediği ortaya çıkmıştır.

Değerleme ve Sonuç Çalışmada, İKY uygulamalarının işletme performansına bir etkisinin bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Bahse konu sektörlerde; çevresel koşulların çok değişken, ürün ömürlerinin çok kısa ve küresel rekabetin daha yoğun yaşanıyor olması sebebiyle nitelikli işgücünün istihdam edilmesinin daha çok önem kazandığı değerlendirilmiş ve örneklem seçiminde bu hususlar dikkate alınmıştır. Özellikle 1980’li yıllardan itibaren İK departmanının ve İKY’ nin işletme içerisinde daha stratejik bir pozisyona doğru kayması ile birlikte İKY – işletme performansı ilişkisi sıklıkla incelenmiş ve çoğunlukla İKY uygulamalarının doğrudan veya dolaylı olarak işletme performansını olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Bu çalışmada da yazında yer alan diğer çalışmalarda elde edilen sonuçlara paralel şekilde, İKY uygulamalarının, işletmelerin performansı üzerinde olumlu etkisinin bulunduğu belirlenmiştir.