Öğretim Tasarımı Analiz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Advertisements

Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Benjamin BLOOM ( ).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğrenme Stilleri.
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
SINIF YÖNETİMİ.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Bireysel farklılıklar ve Eğitime yansımaları
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Öğrenme Stilleri.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sosyal Kabulün Artırılması
Dikkat Artırıcı Unsurlar 1.Olumlu iletişim 2.Kişiye özgü öğrenme biçimlerine yönelik yapılandırılmış eğitim çalışmaları 3.Egzersiz ve spor 4.Ortamsal Düzenlemeler.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Programdan Sorular.
İKNA SÜRECİ.
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Öğretim Tasarımı Analiz

(Bireysel Farklılıklar) Analiz Öğrenci Özellikleri (Bireysel Farklılıklar)

Bireysel Benzerlikler ve Farklılıklar   Benzerlikler Farklılıklar Değişmeyen Duyusal algılama kapasitesi Bilgi işleme kapasitesi Zeka bölümü (IQ) Bilişsel biçim/öğrenme biçimi Psiko-sosyal özellikler Cinsiyet Irksal köken Değişen Gelişimsel Süreçler Zihinsel gelişim Dil gelişimi Psiko-sosyal gelişim Ahlaki gelişim Gelişim Düzeyi Zihinsel gelişim düzeyi Dil gelişimi düzeyi Psiko-sosyal gelişim düzeyi Ahlaki gelişim düzeyi Ön bilgi düzeyi

Bilişsel, Duyuşsal, Toplumsal ve Fizyolojik Öğrenci Özellikleri Zeka bölümü (IQ) Kişilik yapısı Akran ilişkileri Duyusal algılama kapasitesi Yetenek türü ve düzeyi İlgileri Otoriteye karşı tepkileri  Beyinin bilgi işleme kapasitesi Bilişsel gelişim düzeyi Güdülenme tür ve düzeyi Ahlaki gelişim düzeyi Genel sağlık durumu Dil gelişim düzeyi Tutumları Rol modelleri  Cinsiyeti Okuma düzeyi Akademik benlik algısı İşbirliği yapma ya da yarışma eğilimi Yaşı Sözcük bilgisi düzeyi Kaygı düzeyi  Sosyo-ekonomik düzeyi   Görsel okur-yazarlık düzeyi Denetim odağı Irksal kökeni Bilişsel biçimi / öğrenme biçimi Epistemolojik inançları Aile yapısı ve desteği Öğrenme stratejileri Öz-yeterlik inancı Önbilgi düzeyi Diğer inançları

Öğretimde Öğrenci Özelliklerine Göre Yapılabilecek Düzenlemeler   Öğretim yöntemi ya da stratejisi Tepki biçimi (yazılı, sözel, vb.) Öğretimde içeriğin sunum hızı Dikkatin nasıl çekileceği Alıştırma ve uygulamaların sayısı Geribildirim (tür ve sıklık) Alıştırma ve uygulamaların bağlamı Öğrenci denetimi (nitelik / nicelik) Verilecek örneklerin bağlamı Okuma materyallerinin düzeyi Verilecek örneklerin sayısı ve zorluğu Kullanılacak sözcüklerin düzeyi Yapı (yapılandırılmış / yapılandırılmamış) Pekiştireç (tür ve sıklık) İçeriğin somutluk / soyutluk düzeyi ve düzenlenişi Öğrenciye sağlanacak rehberlik Öğrencileri gruplamada kullanılacak ölçütler Öğretime ayrılacak zaman Öğrenciye sağlanacak ipucu (sayı ve nitelik) Ölçme-değerlendirme yaklaşımı