ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Advertisements

İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Fatma KONUK Burcu AY Şeyma KÖKOGLU Ebru MAKAS
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Sosyal Psikoloji Konuları I
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Bütünleştirme uygulamaları
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitsel Rehberlik.
Bilgi-işlem yaklaşımı
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilişsel Öğrenme Teorileri ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
ÖĞRENME KURAMLARI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Berna Aslan baslan@ankara.edu.tr

ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI

Öğrenme Yaklaşımları Davranışçı Yaklaşım Bilişsel Yaklaşım Hümanistik Yaklaşım Yapılandırmacı Yaklaşım

DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM Öğrenme: Deneyim sonucu organizmanın gözlenebilir davranışlarında oluşan kalıcı değişikliktir. Pasif bir süreçtir. Mekaniktir. Öğretme: Bilgiyi transfer ederek davranışta kalıcı değişiklik oluşturmaktır. Öğrenci: Pasif dinleyicidir, dönütlere ihtiyacı vardır. Etkilere doğru tepkiler vererek öğrenir. Öğretmen: Bilginin ilk kaynağıdır, öğrenme sürecinin yöneticisidir. Ödül ve ceza, klasik ve edimsel koşullanmalar, olumlu olumsuz pekiştiriciler kullanarak davranış değişikliğini oluşturur. Kuramcılar: Pavlov, Skinner, Thorndike, Watson, Bandura

BİLİŞSEL YAKLAŞIM Öğrenme: Bilginin algılanması, işlenmesi, kodlanması ve gerektiğinde geri getirilerek kullanılmasıdır. Aktif ve sosyal bir süreçtir, bu süreçte önceki öğrenmelerin üzerine yeni bilgiler öğrenilir ve daha önce öğrenilen bilgi ile yeni bilgi ilişkilendirilerek bilgi örgütlenir. Öğretme: Öğrencilerin bilişsel yapılandırma aracılığıyla yeni bilgi öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenci: Ne tam bağımsız ne de tam bağımlıdır. Zaman zaman aktif, problem çözücü, düşünür, zaman zaman ise pasif alıcıdır. Öğretmen: Aktif bir rehber rolünde öğrencilerin kendi öğrenme stratejilerini kullanmalarına yardımcı olur. Kuramcılar: Piaget, Bruner, Ausubel.

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM Öğrenme: Kaynakları kullanarak ve çevre ile etkileşime girerek yeni bilgileri önceki bilgiler üzerine yapılandırmadır. Öğretme: Öğrenme için fırsatlar yaratmak ve öğrencilere rehberlik ederek onların grup içindeki çalışmalarını kolaylaştırmaktır. Öğrenci: Aktif ve özerk bir role sahiptir, kendi bilgisini yapılandırmakla sorumludur grup içinde çalışır. Bilgiyi keşfetmez uygun ortamlarda bilgi oluşturur. Öğretmen: Kaynak bakımından zengin bir öğrenme ortamı hazırlar, öğrencileri katılım için, yaratıcılık ve bağımsız düşünmeleri için cesaretlendirir. Kuramcılar: Vygotsky, Piaget ve Bruner.

HÜMANİSTİK YAKLAŞIM Öğrenme: Kendini gerçekleştirme süreci içindeki ihtiyaçların karşılanması ve öğrenmeyi öğrenmedir. Öğretme: Rehberlik etmek, yardım etmek ve ortamı öğrenme için düzenlemek ve öğrenci merkezli etkinlikler hazırlamaktır. Öğrenci: Aktif katılımcıdır ve kendi öğrenmelerinden sorumludur. Öğrenme sürecinde özgürdür. Öğretmen: Kolaylaştırıcı, demokratik, rehber özellikleri yanında öğrencilerden biridir. Öğrencilerinin ihtiyaçlarını bilir ve buna göre öğrenme programını geliştirir. Öğretmenin özerkliği vardır, otomatik kurallara bağlı kalmak zorunda değildir. Kuramcılar: Roger, Maslow.

Davranışçı yaklaşım ile bilişsel yaklaşıma göre öğrenci ve öğretmen rollerini karşılaştırınız. Hümanistik yaklaşım ile yapılandırmacı yaklaşım arasındaki fark ve benzerlikleri açıklayınız. Hangi öğrenme yaklaşımı kalabalık sınıflar için uygun olabilir? Hangi öğrenme yaklaşımı öğretmen açısından daha geliştiricidir? Yapılandırmacı yaklaşım ile yetişen bir öğrencinin özellikleri neler olabilir? ÖZET