Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CUMHURİYETİN GETİRDİKLERİ
Advertisements

KAZANIMLAR 11. Laiklik ilkesinin devlet yönetimi, hukuk ve eğitim sistemi ile sosyal alanda meydana getirdiği değişimlerden yola çıkarak bu ilkenin.
ABBAS AKAN ERKUL KOLEJİ
24 TEMMUZ 1923 ÖNEMLİ MADDELERİYLE SİYASİ ZAFER “LOZAN”
Öğrt: İHSAN DURAK.
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
Atatürk İlkeleri Atatürk İlkelerinin amacı
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
İNKILAP NE DEMEKTİR ?   Toplum düzenini ve yapısını daha iyi duruma getirmek için yapılan köklü değişiklik, iyileştirme, devrim, reform demektir. 
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
18.YIL TARİH KONU TEKRARI.
ATATÜRK İLKELERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 8.Sınıf İNKILAP TARİHİ.
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRKÇÜLÜK , TÜRK MİLLETİNİN ÇAĞDAŞ UYGARLIK SEVİYESİNE ULAŞMASINI HEDEF ALMAKTADIR. BİR BAŞKA ANLAMDA MODERNLEŞMEDİR, HÜR DÜŞÜNCEYİ TEMSİL.
İNKILAPLAR.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
SOSYAL BİLGİLER GENEL TEKRAR SUNUSU
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ÇAĞDAŞ DEVLETE DOĞRU
1926’ da Türk Medeni Kanunu çıkarılarak kadın-erkek eşitliği sağlandı.
ATATÜRK İLKELERİ.
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
ÇAĞDAŞ UYGARLIĞA DOĞRU
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ATATÜRK İNKILAPLARI.
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
ATATÜRK İNKILÂPLARI Atatürk, askeri bir dahi ve karizmatik bir lider, aynı zamanda büyük bir inkılâpçıydı. O dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti’nin çağdaş.
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
Çalışma 5 Adım Adım Türkiye Hazırlayan : Selma GENÇ
ÜNİTE:2.ADIM ADIM TÜRKİYE
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE GERÇEKLEŞENLER.
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük HALKÇILIK
ATATÜRK'ÜN YAPTIĞI YENİLİKLER
Siyasal Alanda Yapılan Devrimler
Atatürk ilkeleri.
ATATÜRK İLKELERİ NEDEN..?
ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
Çalışma soruları eğitim kültür. Tevhid-i Tedrisat ve Maarif Teşkilatı kanunlarının çıkarılması ile eğitim alanında öncelikle aşağıdakilerden hangisi amaçlanmıştır?
HANGİ İLKEYİM? MUSTAFA TONBUL BOZKURT ORTAOKULU HANGİ ALANDAYIM?
TOPLUMSAL ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR
Ait Ders çalışma soruları.
ATATÜRK İNKILAPLARI.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
ATATÜRKÇÜLÜK VE ATATÜRK İLKELERİ
5.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRK İLKELERİ KAZANIM TESTİ
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ATATÜRKÇÜLÜK ÜNİTESİ TEST SUNU
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
Türk Medeni Kanununun Kabulü (17 Şubat 1926): Evlenme, boşanma, miras ve aile hukuku ile ilgili kanunlar medeni hukuk kapsamındadır. Avrupa devletlerinde.
GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ.
ATATÜRK İLKELERİ.
Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Yapılan İnkılaplar
Atatürk’ün Hayatı Hazırlayan: Ad SOYAD.
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
ATATÜRK İLKELERİ
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
İNKILAPLAR. Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar  Saltanatın kaldırılması (1 Kasım 1922)  Ankara’nın başkent olması(13 Ekim 1923)  Cumhuriyetin ilanı (29.
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
ATATÜRK İLKELERİ NEDEN..?
Sunum transkripti:

Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI Elanur Şenses 5/ G 800

İLKELERİ CUMHURİYETÇİLİK MİLLİYETÇİLİK HALKÇILIK LAİKLİK DEVLETÇİLİK İNKILAPÇILIK

CUMHURUYETÇİLİK Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet içinde karar verecek en yetkili ve son makam olarak milleti kabul etmektedir. Cumhuriyet rejiminde esas, yöneticilerin seçimle iş başına gelmeleridir. Halkın kendini doğrudan doğruya yönetmesi demek olan Demokrasi ise cumhuriyet rejiminin ulaştığı en ideal yönetim biçimidir.

MİLLİYETÇİLİK Ait olduğu milletin varlığını sürdürmesi ve yüceltmesi için diğer bireylerle birlikte çalışmaya bu çalışmayı ve bilinci diğer kuşaklara da yansıtmaya Milliyetçilik denir. Milliyetçiliğin en önemli unsuru millettir. Millet olmanın şartları; ortak bir geçmiş, kader birliği ve gelecek ülküsü¬ne sahip olmaktır.

HALKÇILIK Bir milleti oluşturan, çeşitli mesleklerin ve toplumsal grupların içinde bulunan insanlara halk denir. Halkçılık, millet içindeki çeşitli insan gruplarının çıkarına ve yararına bir siyaset izlenmesi, halkın kendi kendini yönetmeye alıştırılmasıdır.

LAİKLİK Devletin yönetiminde, hukuk kurallarının dine değil, akla ve bilime dayandırılmasıdır. Kısacası din işleri ile devlet işlerinin ayrı yürütülmesidir. Lâiklik ilkesinde diğer bir esas, inanç özgürlüğüdür. Herkes istediği inanca sahip olabilir ve bu inancın gereklerini yapabilir.

Devletin laikleşme aşamaları • 1 Kasım 1922'de Saltanat'ın kaldırılması. • 3 Mart 1924'te Halifeliğin kaldırılması, Aynı gün Şer'iyye ve Evkaf Vekâleti'nin de kaldırılması. • 3 Mart 1924 tarihinde Tevhid-i Tedrisat Kanunu kabul edilerek, eğitim sisteminin lâikleştirilmesi. • 30 Kasım 1925'te tekke, zaviye ve türbeler kapatılarak, toplumsal alanda lâikleşmenin sağlanması. • 17 Şubat 1926'da Medenî Kanun kabul edilerek toplum ilişkilerini düzenleyen kurallar lâikleştirildi. • 5 Şubat 1937'de altı Atatürk İlkesi anayasaya girdi.

DEVLETÇİLİK Devletçilik, temel anlamıyla devletin ekonomik hayatın içine girmesidir. Devletçilik bir ekonomi siyasetidir ancak devletçilik ilkesi özel teşebbüsün önünde engel değildir. Sermayesi olan vatandaşlar birkaç alan dışında diledikleri biçimde üretime katılabilirler.

İNKILAPÇILIK İnkılâp, bir toplumun önemli kurumlarını kısa bir süre içinde değiştirip kendini yenileştirme atılımıdır. İnkılâpçılık ise, toplumdaki kurumları geliştirmeye ve değiştirmeye açık tutmaktır. Çağın gerisinde kalmamak için dünyadaki değişmeler yakından takip edilmelidir.

İNKILAPLARI Devletin yönetim biçimini gösterir. Yasama,yürütme ve yargının nasıl kullanacağını gösterir. Vatandaşların temel hak ve görevlerini gösterir. Devletin temel kanunudur. Kanunlar anayasaya aykırı olamaz. 20 ocak 1921’de TBMM’si ilk anayasasını kabul etti. Daha sonra başka anayasalar hazırlandı.

TÜRK MEDENİ KANUNU Kişilerin hakları,borçları,aile kurması,boşanma miras işleri medeni kanuna göre olur. Cumhuriyetten önce medeni kanun yoktu. İsviçre medeni kanunu örnek alındı. TBMM 4 ekim 1926’da medeni kanunu kabul etti. Bu kanuna göre: Resmi nikah ve tek eşle evlilik getirildi. Evlenme,boşanma ve mirasta kadın erkek eşitliği getirildi.

MİLLİ EĞİTİM Eğitimin amacı cehaleti ortadan kaldırmaktır. Atatürk,eğitimin çağdaş olmasını istemiştir. Anayasamıza göre,kuz ve erkek öğrenciler için ilköğretim zorunludur. Okullarda karma eğitim yapılır. Atatürk’e göre”kadınlarını eğitmeyen toplum yükselemez. Çağımız bilgi çağıdır.

ÖĞRETİM BİRLİĞİ Osmanlı devleti zamanında medrese ve okul diye iki ayrı eğitim kurumu vardı. TBMM 3 mart 1924’te öğretim birliği kanununu kabul etti. Bu kanuna göre; Tüm okullar milli eğitim bakanlığına bağlandı. Medreseler kapatıldı. Eğitim sistemimiz laikleştirildi.

YENİ HARFLERİN KABULÜ Cumhuriyetten önce Arap harfleri kullanılıyordu. Okuma yazma öğrenmek çok zor oluyordu. Türk dilinin yapısına uygun ve öğrenmesi kolay olan Latin harfleri hazırlandı. 1 kasım 1928’de TBMM yeni Türk harflerini kabul etti. Türk dilini yabancı dillerin etkisinden korumak için, Atatürk Türk dil kurumunu kurdurttu.

TOPLUMSAL ALANLARDA İNKILAPLAR Kıyafette yenilik. Takvim,saat ve ölçülerde yenilikler. Soyadı kanunu(1934). Türk kadınına verilen haklar.

KADIN HAKLARI İlk Türk devletlerinde kadın ve erkekler eşitti. Osmanlı devletinde kadınlar bir çok haklarını kaybetti. Medeni kanun ile kadın erkek eşitliği sağlandı. Kadınlara 1934 yılında seçme ve seçilme hakkı verildi.

EKONOMİK ALANDA 1923’te İzmir’de iktisat kongresi toplandı. Aşar vergisi kaldırıldı. 1926’da kabotaj kaldırıldı. Bankacılık geliştirildi. Kooperatifçilik ve makineleşme gelişti. Kapitülasyonlar kaldırıldı. Fabrikalar kuruldu. MTA kuruldu.

EĞİTİM ALANINDA Öğretim birliği sağlandı. Öğretim yaygınlaştırıldı. Yeni Türk harfleri kabul edildi. Karma eğitim kabul edildi. Kızların okula gitmesi sağlandı.

HAZIRLAYAN ELANUR ŞENSES