Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
DEMOKRATİK VATANDAŞLIK VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Karar vericileri etkilemenin önemi Doç.Dr.Kayıhan Pala Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Kalite Çerçevesinin Etkili Kullanımı Dr Marleen Collins.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
UNICEF Türkiye Ülke Programı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
6.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu veya kısaca UNICEF, 1946 yılında dünya çocuklarının haklarını korumak amacıyla kurulmuş uluslararası bir teşkilattır.
Sunum Planı İçerik Değişikliği Öngörülen Tedbirler
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Çocuk Dostu Şehirler.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAPLARI
OKULUMUZ ÇALIŞMALARI YEREL MEDYADA VE ARSİN BELEDİYE BAŞKANLIĞI’NIN WEB SİTESİNDE GÜNDEMDE İlgi: a) Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü’nün.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
Bilgilendirme Toplantısı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
- Politika ve Yenilik Komitesi toplantısı Marc Durando Avrupa Okul Ağı etkinlikleri sunusu.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
İçermeci Eğitim Zara Todd. Hakkımda 29 yaşındayım ve İngiltere, Londra’danım.. Genç engelli kişilerin kendi haklarını nasıl savundukları üzerine doktora.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Antalya Halk Sağlığı Müdürlüğü Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Programlar Şubesi.
DÜNYADA TÜKETİCİ HAKLARI ve UYGULAMALARI
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
YAYGIN EĞİTİM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
  Albany New York Eyalet Universitesi, Birleşmiş Milletler Küresel Sağlık ve Ulusal Hukuk Birliği Merkezi Bu Program Uluslarası Ögrenciler için sunulmuş.
HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
REHBERLİK DERSİ III.
SİBER GÜVENLİK BÖLÜM 6.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ÇOCUK HAKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

DEVLETİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI,DİĞER KURUMLARIN ÇOCUK HAKLARININ KORUNMASI

Öğretmenler,Okul Yöneticilerinin Çocukların Haklarına İlişkin Sorumlulukları Öğretmenlerin özelliklerinin, çocuğun kişilik gelişiminin etkilediğini göstermektedir. Öğretmenin düşünsel tutumu, duygusal tepkileri çeşitli alışkanlıkları, öğrenciyi etkilemektedir. Öğretmenin öğrenciye demokratik anlayış, tutum ve idealleri benimsetebilmesi için bu değerleri kendi yaşamının ayrılmaz bir boyutu haline getirmiş olması gerekir.

İnsan hakları için gereken temel değerlerin kazanılmasında öğretmenler bilişsel yöntemlere ek olarak doğrudan doğruya alıştırmalar, oyun gibi yöntemlerle yaşam deneyimlerinin sınıf ortamına taşınması gibi daha etkili bir öğretim yöntemi kullanmalıdırlar. Öğretmen bilgi aktarıcı bir kimse olmaktan öteye, çocuğun öğrenme, araştırma ve incelemense kılavuzluk eden bir insan olmalıdır. Sınıfta, demokratik bir çalışma ve ilişki ortamı yaratmalıdır. Sorumluluklar vererek öğrencilerinde kendi kendilerine denetleme yeteneği geliştirebilmelidir. Sınıfta özyönetime önem vermelidir.

Çocukları, edilgin olarak bilgi alan öğrenciler gibi görmemeli, onlarla verimli bir iletişim kurabilmelidir. İnsan hakları önce okulda korunmalı ve geliştirilmelidir. Okul; adil, barışçıl, farklılıklara saygı gösteren, problem çözebilen bir yapıya sahip olmalıdır. Öğretmenlerin öğrencilere saygı duymaları ve onların da kendilerine saygı duyabileceği bir sınıf ortamı oluşturmaları gerekmektedir. Çocuk hakları eğitiminde de öğretmenin davranışları sözleri ile aynı olmalı ve bir model oluşturmalıdır.

Okullarda çocuk hakları eğitiminde öğrenme deneyimleri geniş bir yelpazede izin vermelidir. Yöneticiler sınıfları ziyaret etmek için teşvik edilmelidir ve insan hakları eğitimi için yarar sağlayabilir bir yapıya sahip olmalıdır.

Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin Türkiye’de uygulanmasının izlenmesinden sorumlu Koordinatör Kuruluş olarak Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü görevlendirilmiştir. İl Çocuk Hakları Komiteleri: 81 ilde Çocuk Hakları İl Çocuk Komiteleri oluşturulmuştur. Çocuk Hakları İl Çocuk Komitelerinde her kesimden çocuğun temsil edilmesi amaçlanmıştır. Çocuk Forumları: “I. Ulusal Çocuk Forumu” gerçekleştirilmiştir. Her iki etkinlikte de çocukların Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin 4 ana ilkesinden biri olan çocuğun katılım hakkını kullanarak ortaya koydukları sorunları ve çözüm önerileri kamuoyuna açıklanmak üzere Cumhurbaşkanı’na sunulmuştur.

Aynı zamanda II. III. IV. VI. VII. VIII. XI. X. XI Aynı zamanda II.III.IV.VI.VII.VIII.XI.X.XI.Ulusal Çocuk Forumları da gerçekleştirilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın Çocuk Haklarını Tanıtma ve Yaygınlaştırmaya Yönelik Uygulamaları Milli Eğitim Bakanlığı bunu örgün ve yaygın eğitim olmak üzere iki yolla yapmaktadır. Örgün Eğitim: Milli Eğitim Bakanlığı, İköğretim müfredatında Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi adlı bir ders yer almaktadır. 8. sınıflarda okutulan bu dersin içeriğinde çocuk hakları da yer almaktadır.

Yaygın Eğitim: Çocuk haklarının yetişkinler tarafından da bilinmesi ve içselleştirilmesi temelinde yaygın eğitime ihtiyaç duyulmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı‟nın yaygın eğitim bağlamında başlıca kuruluşu olan Halk Eğitim Merkezleri, çocuk haklarının yaygınlaştırılması ve tanıtılması bağlamında görev üstlenmektedir. TBMM Çocuk Hakları İzleme Komitesi’nin Çocuk Haklarını İzlemeye Yönelik Uygulamaları

Komite, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin Türkiye’de uygulanmasını ve çocuk haklarıyla ilgili yasal düzenlemelerin uygulama sonuçlarını izlemekte ve eksikliklerin giderilmesi için görüş bildirmektedir. Çocuk katılımını desteklemek ve bu konuda kamuoyunu bilinçlendirmek için bir web sayfası kurmuştur. Yerel Yönetimlerin Çocuk Haklarını Tanıtma ve Yaygınlaştırmaya Yönelik Uygulamaları Gerçekleştirilen en önemli ve çalışma, çocuk meclisleridir. Çocukları kent yönetimine katmayı amaçlayan bu yapılanma, katılım hakkı çerçevesinde önemli bir adımdır.

Hükümet Dışı Örgütlerin Çocuk Haklarını Tanıtma, Yaygınlaştırma ve İzlemeye Yönelik Uygulamaları : Hükümet dışı örgütler, Türkiye‟de çocuk haklarının tanıtılması, yaygınlaştırılması ve izlenmesi bağlamında önemli uygulamaları olan yapılanmalardır. Uluslararası Çocuk Merkezi, Gündem Çocuk Derneği, UNICEF Türkiye, Çocuk Vakfı ve Baroların Çocuk Hakları Merkezleri önemli gruplardır.

Medyanın Çocuk Haklarını Tanıtma, Yaygınlaştırma ve İzlemeye Yönelik Uygulamaları Ülkemizde medya çocuk hakları ve çocuk gelişimine uygun bir tarzda uygulamalarını icra etmemekte, çocuk haklarını tanıtıcı, yaygınlaştırıcı yayınlara yeterince yer vermemekte ve bizzat çocuk hakları ihlallerinin nedeni olabilmektedir.