Kur'an'a Göre İdeal Genç “Biz sana onların haberlerini gerçek olarak anlatıyoruz: Şüphesiz onlar Rablerine inanmış birkaç genç yiğitti. Biz de onların.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz. İDRİS [a.s].
Advertisements

Allah’ın Huzurunda Olma Bilinci
KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
İNSANI HAM MADDE OLARAK ELE ALMAK
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
BAHÇELİEVLER MÜFTÜLÜĞÜ KUTLU DOĞUM PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman,
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
KUR’AN-I KERİMİN İÇERİĞİ
ADALET.
KURBAN.
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
"Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiyâ, 107)
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
KURANIN TEMEL KONULARI
وَالَّذِينَ هَاجَرُواْ فِي اللّهِ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ لَنُبَوِّئَنَّهُمْ فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَلَأَجْرُ الآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ
Sevgili Peygamberimiz
KUTLU DOĞUM HAFTASI Nisan 2015
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
Hz. Muhammed Merhametli, Hoşgörülü ve Affediciydi
DEĞERLER EĞİTİMİ KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK.
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
İslam’da Bilginin Kaynakları
2. İnanca Bağlılığı.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
1. Hz. Muhammed’in İbadet Anlayışı
‘‘KİM ZERRE MİKTARI HAYIR İŞLERSE ONUN KARŞILIĞINI GÖRÜR
T.C. BAŞBAKANLIK DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI HAC HAZIRLIK KURSLARI.
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
Peygamberlere İman “Peygamber kendisine Rabbi tarafından indirilene iman etti, müminler de. Her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine.
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Doğumu Gençliği ve Evliliği
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 5.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
HAZRET MUHAMMED (SAV).
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
HADİS MEKTEBİ DERSLERİ
Peygamber Efendimizin En Büyük Mucizesi
İNSAN NİÇİN YARATILDI?.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Bugün neler öğreneceğiz?
Kur’an-ı Kerim’in Belli Başlı Konuları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
Kur'an-ı Kerîm'in üçüncü suresi. Sure, Medine'de nazil olmuştur. Surenin 33. ayetinde Musa (a.s.)'in babası İmrân'dan bahsedildiği için İmrân Âilesi anlamına.
HZ.ADEM İ N HAYATI Hz. Adem;ilk Peygamber ve ilk insandır. Allah O’nu topraktan yaratmı ş, sonra ruhundan üfleyerek can vermi ş tir.
İ slamda ibadetin amacı ve önemi. İ badetin insanlar için önemi nedir?  Kur’an-ı Kerim’in temel konularından biri de ibadettir. İbadet; Allah’a sevgi,
70 Y ıLLıK B IR H AYAT Orhan ÇELİK. N ASıL B IR İ NSAN Erkek Üniversite Mezunu Üniversite Mezunu 24 Yaşında Namaz Kılmaya Başladı 25 Yaşında İş hayatına.
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ. Buhârî, İlm, 12; Müslim, Cihâd, 6.
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
KUR’AN-I KERİM VE ÖZELLİKLERİ
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

Kur'an'a Göre İdeal Genç “Biz sana onların haberlerini gerçek olarak anlatıyoruz: Şüphesiz onlar Rablerine inanmış birkaç genç yiğitti. Biz de onların hidayetlerini artırmıştık.” (18/KEHF-13)

İnsanın Yaratlılış Gayesi: وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونِ “Ben cinleri de, insanları da ancak Bana kulluk-ibadet etsinler diye yarattım.” (51-Zâriyât 56)

Peygamber (s.a.v)'nin Örnekliği: لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ “Andolsun, Allah’ın Resûlünde sizin için; Allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı uman, Allah’ı çok zikreden kimseler için güzel bir örnek vardır.” (33-AHZÂB-21)

Kur’an’da Genç  KUR’AN GENÇLERİ, GENÇLİĞİ VE ÖVÜLESİ GENÇLERİ ÜÇ KELİME İLE ANLATIYOR. BUNLAR FETÂ, VİLDÂN VE ĞILMÂN.  FETÂ KÖKÜNDEN GELEN ‘FÜTÜVVET’, GENÇLİK, KAHRAMANLIK, KEREM, CÖMERTLİK MANALARINDA KULLANILIR.  “Sonra o, yiğitlik çağına erdiği, (hele) kırkıncı yılına ulaşıp (da tam kemâle var)dığı zaman…” (Ahkaf 46/15)  Gençlik, insan ömrünün en verimli çağıdır.  Gençlik, insan hayatının en kritik anıdır. Bu dönemde insan hayırda da, şerde de büyük mesafeler alabilir.  Gençlik, duygu ve kabiliyetlerin, enerjinin doruk noktaya ulaştığı bir zamandır.

Kur’an’da örnek gençler:  Sorumlu davranmayı öğreten genç: Âdem’in bir oğlu HZ. ÂDEM’İN İKİ OĞLU ARASINDA GEÇEN BU OLAY, TARİH İÇERİSİNDE VAR OLAN, ZAMANIMIZA KADAR SÜRÜP GELEN İKİ ZIT KUTUBUN, İKİ AYRI SEÇİMİN MÜCADELESİNİN BAŞLANGICIDIR. Bu iki zıt kutup; Allah'ı ve O'nun nebiler aracılığıyla gönderdiği ölçüleri kabul edip, hayatını bu ölçülere göre yaşamak isteyenlerle; iblisin iğvasıyla (kandırmasıyla) kendi görüşünü (heva’sını) en doğru kabul edip, hayatını dilediği gibi yaşayanlardır.

Tevhidin babası: Hz. İbrahim (as)  Hz. İbrahim, Kur’an’ın kendisinden çok söz ettiği ve çok övülen Ulu'l-azm peygamberlerdendir.  Hz. İbrahim, Nûh milletindendir, mü'minlerin babası, Allah'ın dostudur.  Böylesine methedilen ve insanlığa örnek gösterilen Hz. İbrahim’in gençliği de dikkat çekicidir.

Kurban ibadetini somutlaştıran genç: Hz. İsmail  Hz. İbrahim rüyasında onu kurban ettiğini söyleyince “Ey babacığım” dedi, “sana emredilen neyse onu yap: İnşaallah beni sabredenlerden bulacaksın! dedi. (Saffât 37/ )

İffetli olmanın sembolü genç: Hz. Yûsuf  Yûsuf peygamber bir genç olarak pek çok açıdan örnektir.  Emaneti koruma, iffetli ve namuslu kalma, sözde ve davranışlarda dürüstlük, hakka ve hukuka riayet, görevi hakkıyla yerine getirme, elindeki imkânları İslâmî davet uğrunda kullanma, affetme ve sevgi açısından daha büyük örnektir.  “And olsun ki, Yûsuf ve kardeşlerinin olayında, soranlara nice ibretler vardır.”(Yûsuf 12/7)  "Rabbim, bana hükümdarlık verdin, rüyaların yorumunu öğrettin. Ey göklerin ve yerin yaratanı! Dünya ve ahirette koruyanım sensin! Benim canımı, müslüman olarak al! Ve beni iyilerin arasına kat!“(Yûsuf 12/101)

Hak uğruna uzun bir yolculuğa çıkan bir genç: Hz. Musa  “Firavunların öldüremediği Musa’dır”  Hicret dönmek için terketmek, alabilmek için vazgeçmek, imkanların tükendiği yerden imkanların üretildiği yere göç etmekti.  Hicret bir anlamda direniş, toparlanma, nefes alma ve strateji geliştirmekti.

Güç ahlâkını öğreten bir genç: Hz. Süleyman  O, sağlam bir imana, uyanık bir akla, teslim olan bir karaktere, korkan bir kalbe sahipti.  Kendisine nimet vereni biliyor ve yalnızca O’ndan korkup sakınıyordu.  : “Davud ve Süleyman’ı da (an). Hani kavmin hayvanlarının içine girip yayıldığı ekin-tarlaları konusunda hüküm yürütüyorlardı. Biz onların hükmüne şahitler idik.Biz bunu (hükmü) Süleyman’a kavrattık, her birine de hüküm ve ilim verdik...”(Enbiyâ21/78-79)

Direniş sembolü gençler: Ashab-ı Kehf  Onlar “işte gençlik, işte gençler” denilmeyi hak edecek kadar yiğit kimselerdi  Onların imanları, teslimiyetleri, cesaretleri ve salih amelleri gelecek nesillere miras ve örnek kaldı.  Sen, yoksa Kehf ve Rakim Ehlini Bizim şaşılacak ayetlerimizden mi sandın? O gençler, mağaraya sığındıkları zaman, demişlerdi ki: Rabbimiz, Katından bize bir rahmet ver ve işimizden bize doğruyu kolaylaştır (bizi başarılı kıl). (Kehf Suresi, 9-10)

Adanmışlık ve iffet sembolü: Hz. Meryem  “İffetini korumuş olan, İmran kızı Meryem'i de (Allah örnek gösterdi). Biz, ona ruhumuzdan üfledik ve Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etti. O gönülden itaat edenlerdendi.”(Tahrim 66/12)  DEĞERLİ BİR ANNENİN KABUL EDİLMİŞ ADAĞIDIR HZ. MERYEM. İFFET ABİDESİ BU GENÇ KIZ, BÜTÜN ZAMANLARIN GENÇ KIZLARININ, KADINLARIN/ANNELERİN MÜKEMMEL ÖRNEĞİDİR.  ALLAH, İMRAN AİLESİNİ ÂLEMLERE ÜSTÜN KILDIĞI GİBİ, BU AİLEYE MENSUP OLAN HZ. MERYEM'İ DE SEÇMİŞ, ONU EN GÜZEL ŞEKİLDE YETİŞTİREREK TÜM KÖTÜLÜKLERDEN ARINDIRMIŞTIR.

KUR’AN AHLAKININ YAYILMASINDA GENÇLERE DÜŞEN SORUMLULUK:  “Sonra o gün, nimetten sorguya çekileceksiniz.” (Tekasür Suresi, 8)  Gençler, yeryüzünde güzel ahlakın yayılmasından, savaşların, zulmün, gözyaşının dindirilmesinden, Müslümanların yeryüzünde eziyet görmelerinden kendilerini sorumlu hissetmeli ve iyiliği emredip kötülükten sakındırma görevini üstlenmelidirler.  Tüm bunların temelini oluşturan sapkın felsefelerle fikri anlamda mücadele etmeli, kendilerinden önceki salih müminlerin yaşamını örnek almalıdırlar.  Sahabenin Hz. Peygamber (sav)e bağlılığını, ona sevgisini, itaatini örnek almalı, kendilerine Kuranı ve Peygamberimiz (sav)in sünnetlerini rehber edinmelidirler. Böylece dünyanın, çok yakın olan, aydınlık günlerine yaklaşılmasına mümin gençler bu çabalarıyla vesile olacaklardır

Hz. Muhammed (sav)ve Sahabelerin Sevdiği Gençler:  İmanını iyice öğrenen ve iman esaslarını içselleştiren genç Hz.Ali  İlim yolunda yürüyen ve ilmi dünyanın en büyük kazancı gören genç Zeyd b.Sabit  İradesini güçlendiren ve iradesinin hakkını veren genç Sad b.Ebu Vakkas  İbadeti ihlas üzere yapan genç Kuzman ve Uhut Harbi  İstığnayı hayatında diri tutan genç Muaz b.Cebel

 İstikrarı elden bırakmayan genç Enes b. Malik  İtiraz eden genç  İsar sahibi genç Cabir b.Abdullah  İstişare eden genç Habbab b. Munzir  İnsicam(uyum sağlayan) sahibi genç Hasan El Benna