ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Advertisements

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Problem Çözme Becerileri
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Bilgisayar Destekli Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
7.SINIF 4.ÜNİTE İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR NAZİFE İLBEY.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
ÖZEL EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
Yapılandırmacı Öğrenme
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
Aile katılımının artırılması
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ
Sosyal Hizmet Mesleğine İlişkin Etik Sorumluluklar
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
Sınıf yönetimi ve disiplin
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 5
Sunum transkripti:

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ 6. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA SINIFLARININ ETKİLİ YÖNETİMİ

Anahtar Kavramlar Etkili sınıf yönetimi Davranış açıklamaları Olumlu sınıf iklimi Problem davranışlara karar verme Pekiştirme Davranış kaydı Öğrenmeye hazırlık etkinlikleri Sınıf yönetimi stratejileri

AMAÇLAR Sınıf yönetiminin neden sağlanması gerektiğini açıklayabilecek, Sınıfı yönetirken öğretmenlerin sergilediği olası davranışların kaynaklandığı durumları örnekleyebilecek, Sınıfa uygun olmayan davranışları tanımlayarak uygun kayıt aracını seçebilecek, Uygun olmayan davranışların olası işlevlerini sıralayabilecek, Sınıf yönetimi stratejilerinin nasıl kullanıldığını betimleyebileceksiniz.

Sınıf Yönetimi Sınıf yönetimi Özyürek (2007)’e göre öğrencilerin kendilerine saygı duymalarını, yeni davranış kazanmalarını ve üretken olmalarını sağlayacak şekilde sınıfın fiziki yapısını düzenlemeyi, öğrenme yaşantılarını katılımı yönlendirmeyi, denetim altına almayı ve öğrenme yaşantılarına katılmayı engelleyen davranışları değiştirmek için yer verilen sınıf yönetimi stratejilerini kapsamaktadır.

Sınıf yönetirken öğretmenlerin sergilediği davranışların kaynaklandığı durumlar Yeterli olmayan davranış açıklamaları Adlandırma Kurgusal Tarihsel açıklama Yeterli davranış açıklamaları Güncel ve Bilimsel yaklaşımlara dayalı açıklamalar

Sınıfa uygun olmayan davranışları tanımlama ve kaydetme Problem davranışa karar verme Öğrenci davranışlarının problem davranış olup olmadığına karar verirken öğretmenlerin düşünceleri önemli olmakla birlikte bazı ölçütlere gereksinim vardır. Bu ölçütler: a) Problem davranış öğrencinin ya da başka öğrencilerin öğrenmesini engelliyor mu? b) Problem davranış öğrenciye ve/veya başkalarına zarar veriyor mu? c) Problem davranış öğrencinin sosyal etkileşimini olumsuz etkiliyor mu? d) Problem davranış geçici olmayan bir davranış mı? e) Problem davranışa ilişkin diğer öğrenciler ve/veya velisi şikâyette bulunuyor mu? f) Öğrenci yaşına ya da sınıf kademesine göre kabul edilebilir düzeyde olmayan davranışlar sergiliyor mu? (Özyürek, 2010).

Problem Davranışı Tanımlama Problem davranışlarla baş edebilmek için öncelikle problem davranışların tanımlanması gerekmektedir. Tanımlama problem davranışla ilgili beklentilerin açık hale getirilmesini sağlar. Tanımlama ile problem davranışla ilgili deneysel ifade ve ilgili çevresel olaylar/durumlar belirlenir. Ayrıca tanımlama hangi veri toplama yönteminin kullanılabileceğini de açık hale getirir.

Yeterli ve Uygun Davranış Tanımlaması Nasıl Yapılabilir? Yeterli ve uygun bir davranış tanımlaması üç özelliği içermelidir. Birincisi yapılan tanımlama, nesnel ve gözlenebilir olmalıdır. İkincisi açık olmalıdır ve Üçüncüsü belirgin bir kapsama sahip olmalıdır.

Davranış tanımlama örnekleri

Problem Davranışları Kaydetme

Olay kaydı

Süre kaydı

Bekleme süresi kaydı

Zaman aralığı kaydı

Anlık zaman örneklemesi kaydı

Problem davranışların işlevleri

Anekdot kaydı

Sınıf Yönetimi Stratejileri Kaynaştırılmış Öğrenciler Problem Öğrenciler midir? Sınıfım Olumlu Bir İklime Sahip mi? Öğrencimin Öğrenmeye Daha Nitelikli Bir Şekilde Katılımını Nasıl Sağlayabilirim? Pekiştireçler En Etkili Ne Şekilde Kullanılır?

Sınıf yönetimi stratejileri (devam…) Eleştirel Bir Öğretmen Olmaktan Nasıl Kurtulabilirim?

Tablonun devamı

Öğrencilerimin Kendini Yönetebilmelerini Nasıl Sağlayabilirim? Kendi Davranış Kayıtlarını Tutma Kendini Ödüllendirme Kendini Değerlendirme