KARİYER SİSTEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

İDARİ-ASKERİ-AKADEMİK-ADLİ PERSONEL İpek Özkal Sayan, Türkiye’de Kamu Personel Sisteminin Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, SBF 2005.
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Personel Hareketliliği
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Kariyer = Rütbe = Kıdem = Avrupa sistemi
ENGELLİ OLMAK SUÇ DEĞİL
ERK İSG&İK – –
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Kamu personel rejımı Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
olarak tanımlanmıştır.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
Sistemin Yönetimi modeller tarihsel gelişme
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Bu Slayt Bodrum esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
Eğitim Kurumları Bilgilendirme Toplantısı Eğitim Kurumları Denetimi
KURUM YAZIŞMALARI 1 Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
İÇİNDEKİLER A-YASAL DÜZENLEMELERDE KAMU GÖREVLİSİ KAVRAM I 1-Genel Olarak Kamu Görevlisi Kavramı 2-Yasal Düzenlemelerde Kamu Görevlisi Kavramı 3-Devlet.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Temel İlkeler : Madde 3 - Bu kanunun temel ilkeleri şunlardır:
Kılık Kıyafet.
Memuriyetin Sona Ermesi
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
KAMU GÖREVLİLERİNİN UYMALARI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ.
Kamu Sektöründe Kariyer
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 2
PERSONELİN YÜKSELMESİ. Personelin verimli çalışmasını sağlayacak önemli güdülerden birisi “personelin yükselmesi” (terfi etmesi)’dir. Personelin yükselmesinde.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 1
Türk İşçilerin Serbest Dolaşım Hakkı Engellenebilir mi?
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Bu Slayt Çarşamba esnaf ve sanatkarlarını bilgilendirmek amacıyla Mesleki Eğitim Merkezinde Hazırlanmıştır.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Hazırlayan Bölüm / Departman Adı Hazırlayan Kişi Ad Soyad Hazırlayan Kişi Ünvan KOSGEB REHBERLİK VE DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ RG : 05/06/2011/ /02/2011.
Eşitlik İlkesini Uygula
Muzaffer KÜÇÜKBULUT MÜFETTİŞ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı:
Kamu Personel Yönetimine İlişkin Sorunlar. Kamu kurumlarının sahip olduğu insan kaynağı ve bu insan kaynağının nicelik ve niteliği özelde kurumsal kapasitenin.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
KARİYER VE LİYAKAT SİSTEMİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞTİRME
50.Yıl DPB T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
Temel İlkeler : Madde 3 - Bu kanunun temel ilkeleri şunlardır:
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
SAYILI KANUNUN 40/B MADDESİ KAPSAMINDA GÖREVLENDİRME
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Memuriyetin Sona Ermesi
KAYIRMA VE LİYAKAT SİSTEMİ
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
Öğr.gör.idil yıldırım arı
Çağcıl Kamu Personel Yönetimine Egemen Olan İlkeler
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Personel Dairesi Başkanlığı
1 / 491 / / 21 3 / 21 4 / 21 5 / 21 6 / 21.
Sunum transkripti:

KARİYER SİSTEMİ

Temel İlkeler : Madde 3 - Bu kanunun temel ilkeleri şunlardır: Kariyer Liyakat Sınıflandırma Temel İlkeler : Madde 3 - Bu kanunun temel ilkeleri şunlardır: Sınıflandırma: A) (Değişik: 31/7/1970 - 1327/2 md.) Devlet kamu hizmetleri görevlerini ve bu görevlerde çalışan Devlet memurlarını görevlerin gerektirdiği niteliklere ve mesleklere göre sınıflara ayırmaktır. Kariyer : B) Devlet memurlarına, yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve yetişme şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkanını sağlamaktır. Liyakat : C) Devlet kamu hizmetleri görevlerine girmeyi, sınıflar içinde ilerleme ve yükselmeyi, görevin sona erdirilmesini liyakat sistemine dayandırmak ve bu sistemin eşit imkanlarla uygulanmasında Devlet memurlarını güvenliğe sahip kılmaktır.

Kariyer... 657 madde 3 – “Kariyer devlet memurlarına, yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve yetişme şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkanını sağlamaktır.”

Kariyer sisteminin teknik unsurları Sınıflandırma Sınav Kadro

Sınıflandırma 657 sayılı yasanın ilk haline ve 1970’de değiştirilerek günümüzde de geçerli olan son haline göre sınıflandırma şöyle tanımlanmıştır: “Madde 3-A) Devlet kamu hizmetleri görevlerini ve bu görevlerde çalışan devlet memurlarını görevlerin gerektirdiği niteliklere, mesleklere ve devlet için taşıdığı değere göre sınıflara ayırmaktır.” “Madde 3-A) (Değişik: 31/7/1970 - 1327/2 md.) Devlet kamu hizmetleri görevlerini ve bu görevlerde çalışan Devlet memurlarını görevlerin gerektirdiği niteliklere ve mesleklere göre sınıflara ayırmaktır.”

Sınıf nedir? 1965 hali: - “Sınıf, bu kanuna tabi kurumlarda müşterek yetişme ve meslek niteliklerini gerektiren devlet kamu hizmetleri ile bu hizmetler için tespit edilen kadrolara atanan devlet memurlarının toplamından meydana gelir.” (657-Madde 32) 1970 hali: “Sınıf, bu kanuna tabi kurumlarda müşterek genel meslek nitelikleri gerektiren devlet kamu hizmetleri ile ..... memurlarının toplamından meydana gelir. Memurların meslek niteliklerine göre gruplandırılmaları Devlet Personel Dairesi tarafından hazırlanacak meslek gruplandırma yönetmeliği ile yapılır.” (1327 - Madde 32’yi değiştiren madde 5) 1974 hali: “Madde 32 - (Mülga : 30/5/1974 - KHK - 12/7 madde; Aynen kabul:15/5/1975-1897/7 md.)

Sınıfta Durum.... Kamu personel sisteminin temeli olan sınıf kavramının yasal tanımı yoktur; Sistem iş sınıflamasına dönüştürülememiştir.

Sınav Kariyer sisteminde hem hizmete girişte hem de hizmet içinde yükselmelerde sınav sistemi uygulanır.

Kadro Kamu hizmetlerinin kurulması ve işlemesi, personel kadrolarının varlığına bağlıdır. Personelin sistem içindeki görev yeri ve böylece tüm hak ve yetkileri belirlenmiş olur. Kadro, kurumlar tarafından çalıştırılacak personel niteliği ile personel sayısını belirlemenin aracıdır. Her kadro personelin sınıfını, hizmet unvanını, derecesini, o kadroda çalıştırılacak personel sayısını içeren hukuksal araçtır. Bu araç, personelin hizmete alınmasından yükselmesine, mali ve sosyal haklarından ödev ve yükümlülüklerine kadar, her türlü personel işlemi için temel oluşturur.