MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Advertisements

EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
T.C. ŞEHİTKAMİL KAYMAKAMLIĞI 75. YIL CUMHURİYET ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
FP. TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GEÇMİŞİ Orta Asya Türkleri’nin Müslüman olmadan önce örgün eğitim kurumlarının olup olmadığı bilinmemektedir. Ancak Türk Kültürü’nün.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANI’NDA YAPILAN İNKİLAPLAR 3 Mart 1924’te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ilan edildi. Eğitim öğretim laikleştirildi. Bütün okullar Milli.
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ’NİN YASAL TEMELLERİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Yeni Dil, Yeni Tarih
TÜRK Eğitim Sistemi.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
TARİHDE BİLİM BİLİM VE SANAT ÖZGÜRLÜĞÜ
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Haklarımı Öğreniyorum Adım Adım Türkiye Bölgemizi Tanıyalım
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
BÖLÜM Genel Tekrar Soruları.
HAZIRLAYANLAR: Doç. Dr. Murat Gürkan GÜLCAN Zülfü TURAN
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Okul Öncesi Eğitim.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (2)
Sunum transkripti:

EĞİTİMİN KURUMLARININ (OKULUN)TEMEL İŞLEVİ BİREYİN MUTLU OLMASINI SAĞLAMAKTIR MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK LİDER YETİŞTİRMEK BİLİNÇLİ SEÇMEN YETİŞTİRMEK SİYASAL İŞLEVLER KÜLTÜRLEME KÜLTÜRÜN DEVAMI SAĞLAMA TOPLUMSAL SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNE KATKI GELİŞİMİ SAĞLAMA TOPLUMSAL İŞLEVLER BİREYİN KENDİNE UYGUN MESLEK SEÇMESİ İYİ ÜRETİCİ VE TÜKETİCİ YETİŞTİRMEK NİTELİKLİ İNSAN GÜCÜ YETİŞTİRMEK EKONOMİK İŞLEVLER EŞ SEÇİMİ TANIDIK SAĞLAMA ÇOCUK BAKICILIĞI İŞ SEÇİMİ GİZİL İŞLEVLER BİLGİ VE BECERİ KAZNDIRMAK MESLEK KAZANDIRMA BİLİŞSEL DUYUŞSAL VE DEVİNİŞSEL GELİŞİM SAĞLAMA İHTİYAÇLARINI KARŞILAMA BİREYSEL İŞLEVLER

ÖĞRETMENİN ROLÜ Bilgiyi depolayan, Bilgiyi sunan Öğrenciyi bilgiye yönlendiren Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

Öğretmenlik Yeterlilik Alanları Genel kültür, Alan bilgisi Mesleki formasyon Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar

TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI

İYİ BİR YURTTAŞ Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasa’da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin millî, ahlâki, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; insan haklarına ve Anayasa’nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek,

İYİ BİR İNSAN Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek,

İYİ BİR MESLEK ADAMI YETİŞTİRMEKTİR. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak, YETİŞTİRMEKTİR.

TÜRK MİLLİ EĞİTİMİ İLE İLGİLİ YASALAR

TEVHİD-İ TEDRİSAT (1924) 3 Mart 1924 de çıkarılmıştır. Öğretim birliği kanunudur. Tük eğitim kurumları Maarif Vekâleti ( Eğitim Bakanlığı) çatısı altında toplanmış eğitim öğretimde birlik sağlanmıştır. Medreseler kapatılmış eğitimde çağdaşlaşmanın önü açılmıştır. Eğitim ulusal ve laik bir yapı kazanmıştır. Azınlık ve yabancı okullarının zararlı etkileri azaltılmıştır.

1739 MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU(1973) 1973 yılında çıkarılmıştır. ·   Ülke eğitim siyasetimize yön verir. Bir bütün olarak eğitim sistemimizi düzenler Ülkemiz eğitimi genel amaçlarını (iyi insani iyi vatandaş, meslek sahibi insan yetiştirmek üzere tanımlar. Milli eğitimin genel ilkelerini belirtir Okullarımızın amaç ve işlevlerini belirtir Öğretmenlik mesleğini; genel kültür, meslek bilgisi, alan bilgisi alanlarının bileşkesi bir uzmanlık mesleği olarak tanımlar.

222 İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU Madde 1 – İlköğretim, kadın erkek bütün Türklerin milli gayelere uygun olarak bedeni, zihni ve ahlaki gelişmelerine ve yetişmelerine hizmet eden temel eğitim ve öğretimdir. Madde 2 – İlköğretim, ilköğrenim kurumlarında verilir; öğrenim çağında bulunan kız ve erkek çocuklar için mecburi, Devlet okullarında parasızdır. Madde 3 – Mecburi ilköğretim çağı, 6 - 14 yaş grubundaki çocukları kapsar.