EĞİTİMİN KURUMLARININ (OKULUN)TEMEL İŞLEVİ BİREYİN MUTLU OLMASINI SAĞLAMAKTIR MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK LİDER YETİŞTİRMEK BİLİNÇLİ SEÇMEN YETİŞTİRMEK SİYASAL İŞLEVLER KÜLTÜRLEME KÜLTÜRÜN DEVAMI SAĞLAMA TOPLUMSAL SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNE KATKI GELİŞİMİ SAĞLAMA TOPLUMSAL İŞLEVLER BİREYİN KENDİNE UYGUN MESLEK SEÇMESİ İYİ ÜRETİCİ VE TÜKETİCİ YETİŞTİRMEK NİTELİKLİ İNSAN GÜCÜ YETİŞTİRMEK EKONOMİK İŞLEVLER EŞ SEÇİMİ TANIDIK SAĞLAMA ÇOCUK BAKICILIĞI İŞ SEÇİMİ GİZİL İŞLEVLER BİLGİ VE BECERİ KAZNDIRMAK MESLEK KAZANDIRMA BİLİŞSEL DUYUŞSAL VE DEVİNİŞSEL GELİŞİM SAĞLAMA İHTİYAÇLARINI KARŞILAMA BİREYSEL İŞLEVLER
ÖĞRETMENİN ROLÜ Bilgiyi depolayan, Bilgiyi sunan Öğrenciyi bilgiye yönlendiren Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
Öğretmenlik Yeterlilik Alanları Genel kültür, Alan bilgisi Mesleki formasyon Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI
İYİ BİR YURTTAŞ Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasa’da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin millî, ahlâki, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; insan haklarına ve Anayasa’nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek,
İYİ BİR İNSAN Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek,
İYİ BİR MESLEK ADAMI YETİŞTİRMEKTİR. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak, YETİŞTİRMEKTİR.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİ İLE İLGİLİ YASALAR
TEVHİD-İ TEDRİSAT (1924) 3 Mart 1924 de çıkarılmıştır. Öğretim birliği kanunudur. Tük eğitim kurumları Maarif Vekâleti ( Eğitim Bakanlığı) çatısı altında toplanmış eğitim öğretimde birlik sağlanmıştır. Medreseler kapatılmış eğitimde çağdaşlaşmanın önü açılmıştır. Eğitim ulusal ve laik bir yapı kazanmıştır. Azınlık ve yabancı okullarının zararlı etkileri azaltılmıştır.
1739 MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU(1973) 1973 yılında çıkarılmıştır. · Ülke eğitim siyasetimize yön verir. Bir bütün olarak eğitim sistemimizi düzenler Ülkemiz eğitimi genel amaçlarını (iyi insani iyi vatandaş, meslek sahibi insan yetiştirmek üzere tanımlar. Milli eğitimin genel ilkelerini belirtir Okullarımızın amaç ve işlevlerini belirtir Öğretmenlik mesleğini; genel kültür, meslek bilgisi, alan bilgisi alanlarının bileşkesi bir uzmanlık mesleği olarak tanımlar.
222 İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU Madde 1 – İlköğretim, kadın erkek bütün Türklerin milli gayelere uygun olarak bedeni, zihni ve ahlaki gelişmelerine ve yetişmelerine hizmet eden temel eğitim ve öğretimdir. Madde 2 – İlköğretim, ilköğrenim kurumlarında verilir; öğrenim çağında bulunan kız ve erkek çocuklar için mecburi, Devlet okullarında parasızdır. Madde 3 – Mecburi ilköğretim çağı, 6 - 14 yaş grubundaki çocukları kapsar.