Test Oluşturma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
SINAV PLANINDA BULUNMASI GEREKEN BASAMAKLAR-1
Doğru- Yanlış Testleri
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Test nedir? Kapsadığı sorulara (uyarıcı) verilen cevaplara ya da gösterilen tepkilere dayanılarak, bireyler ya da bireyin değişik özellikleri arasındaki.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ VE
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -8-
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Ölçme Değerlendirme Nedir?
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Proje, Performans Değerlendirme
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli.
3 - SÖZLÜ SINAVLAR. 3 - SÖZLÜ SINAVLAR GİRİŞ Bu bölümde öğretmenlerin, öğrencilerin başarılarını değerlendirmede kullandıkları sınav türlerinden.
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
7 - EŞLEŞTİRME TESTLERİ. 7 - EŞLEŞTİRME TESTLERİ.
ASİTLERİN ÖZELLİKLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Çoktan seçmeli testler
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
11.1 GİRİŞ Bu ünitede sosyal sürdürülebilirliğin bireysel seviyede incelenebilmesinin bir yolu olan yaşam kalitesi (quality of life- QoL) ölçeğini.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Fikir, Görüş ve Tutum Ölçümü
Zeka Testleri.
Güvenirlik.
Geçerlik ve Kullanışlılık
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 5.DERS
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
MADDE VE YAPISI TEST.
Sunum transkripti:

Test Oluşturma

Test planlaması Konu başlıklarınız? Nasıl sorular hazırlamak istersiniz? Nasıl maddeler oluşturacaksınız? Test protokolü nasıl olacak? Test nasıl değerlendirilecek?

Örnek: Ölçme Teknikleri ile ilgili test hazırlama İçerik ve konu Geçerlik Güvenirlik Amaçlar Bilgileri fark etme Önemli bilgileri karşılaştırma becerisi Neden ve sonuçları belirleme Ölçümleri değerlendirme

Test maddeleri çeşitleri? Yazılı (Essay) Kısa cevaplı sorular (Short answers) Doğru-Yanlış maddeleri Eşleştirme maddeleri Test maddeleri

Yazılı sorular Avantajları Dezavantajları Testi hazırlama kısa sürer Daha yetkin bilişsel beceriler gerektirir Tahmin yöntemi ile cevaplanamaz Dezavantajları Farklı kişiler tarafından aynı soru farklı yorumlanabilir Bir testte çok fazla soru soramayız Puanlama nesnel olmayabilir

Kısa cevaplı sorular Avantajları Dezavantajları Madde oluşturmak kolaydır Testi alanlar sorunun cevabını tanımak yerine, soruyu cevaplamalıdır Dezavantajları Birden fazla doğru cevap olabilir Puanlama nesnel olmayabilir

Doğru-Yanlış Maddeleri Avantajları Hızlı bir şekilde yazılıp okunabilir Kısa sürede birçok madde cevaplanabilir Puanlama nesneldir Dezavantajları Genellikle çok az bilgi elde edilir Ezbere yönlendirir Üstün eğitimsel amaçları ölçemez %50 doğru cevaplama şansı vardır Bazı soru biçimleri cevabı belli eder Hep, her zaman, hiçbir zaman, sadece  Yanlış Arasıra, bazen, genellikle  Doğru

Eşleştirme maddeleri Avantajları Dezavantajları Kurallar Oluşturması kolaydır Bir çok bilgiyi aynı anda sorabiliriz Dezavantajları Eşleştirdiğimiz maddeleri oluşturmak zordur (isimler, tarihler, vb.) Kurallar Soru ve cevaplar farklı kolonlarda sorulur Sorudan 2-3 tane daha fazla cevap olmalıdır Bütün seçenekler aynı sayfada olmalıdır

Çoktan seçmeli test maddeleri Avantajları İyi hazırlanabilmiş test maddeleri, katılımcıların bilgilerini ayırt edebilme özelliğine sahip olmalıdır Dezavantajları İyi madde oluşturmak zordur Tanımayı (recognition) sağlar, hatırlamayı değil (recall) Okuyan ve düşünen kişiler için olumsuzluk içerir

Çoktan seçmeli test maddeleri Test maddelerinin cevaplarını direk olarak kitaptan kopyala-yapıştır olarak kullanmamalıyız Seçenekler soruda tekrar edilmemeli 3-4 seçenekli sorular genellikle uygundur Soruları rastgele sormak uygundur (kolaydan zora, ya da zordan kolaya değil)

Çoktan seçmeli test maddeleri Soru ve seçeneklerin uzunluğu sınırlı olmalıdır Bütün seçenekler anlamlı ve mantıklı olmalıdır Olumsuz cümle yapılarından kaçınmalıyız Belirsiz cümle ve seçeneklerden kaçınmalıyız Seçeneklerde kesin ifadelerden kaçınmalıyız Yukarıdakiler hepsi, vb.

Test oluşturma Test için gerekli zamanı kontrol edin 1 dak. çoktan seçmeli test için 1-2 dak. kısa cevaplı sorular için ½ dak. doğru/yanlış soruları için +/- 10 dak. yazılı sorular için Test yapısını (sayfa düzenini) kontrol et Eğer gerekliyse, cevap kağıdı hazırla Test yönergelerini hazırla

Aktivite Geçerlik ve güvenirlik hakkında soru hazırlayın 1 çoktan seçmeli soru