STRATEJİ OLUŞTURMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
İKTİSAT Girişimcilik - İş Stratejisi -.
PLANLAMA VE TALEP TAHMİNİ YÖNETİMİ
STRATEJİK YÖNLENDİRME
İŞLETMELERDE STRATEJİK YÖNETİM
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II
SWOT ANALİZİ.
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
 Ülgen & Mirze 2004.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Erlan Bakiev
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
İşletmelerde Kriz Yönetimi
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
KEMALPAŞA BELEDİYESİ PAYDAŞ ANALİZİ ÇALIŞMASI Yunus Emre Özer İbrahim Güray Yontar DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İİBF KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ.
STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
ÇEVRE UNSURLARININ BELİRLENMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
TOWS MATRİSİ G Z F T.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
MALİ ANALİZ.
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

STRATEJİ OLUŞTURMA

STRATEJİ OLUŞTURMA İşletme dış ve iç çevre analizlerinin yaptıktan ve durum belirleme matrislerini oluşturduktan sonra artık çevresel fırsat ve tehditlere karşı kendi varlık ve yeteneklerindeki üstünlük ve zayıflıkları göz önüne alarak stratejiler belirleme aşamasına gelmiştir. Bu stratejiler, işletme veya iş birimi yöneticilerinin analitik yaklaşımla hazırladıkları, olmasını arzu ettikleri amaçlanan stratejilerdir.

TEMEL STRATEJİLER Temel stratejiler, işletmenin veya çeşitli iş birimlerinin yaşamlarını sürdürebilmesi ve rekabet üstünlüğü sağlayabilmesi için gelecekte yapması veya yapmaması gerekli olan iş ve faaliyetlerle ilgilidirler. İşletmenin faaliyette bulunduğu iş tanımının genişletilmesi veya daraltılması ile ilgilidir. Her yönetim düzeyinde rastlanılan stratejilerdir.

TEMEL STRATEJİLER Büyüme stratejileri Küçülme stratejileri Durağan (mevcut durumu koruma) stratejileri Karma stratejiler