Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERE KAVRAM ÖĞRETİMİ SEVGİ ERGAN Ahmet Kutsi Tecer Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi (Okulu)
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Ders Yazılımlarını Değerlendirme Yaklaşımları Seher ÖZCAN.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Doç.Dr. Halil ARDAHAN1 ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ Hedef Davranışlar: Ondalık kesirlerin hayattaki önemi ve kavramın oluşturulması Ondalık kesir kavramının.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Kuvvet nedir?. Kuvvetin etkilerini hayatımızın her yerinde gözlemleyebiliriz. Çantamızı taşırken,sıramızı çekerken, meyveleri soyarken, kapıyı açarken,
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Eylemsel Dönem (0-3 yaş):
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Ders 14 Matematik becerileri
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Basit ve Kısmi Korelasyon Dr. Emine Cabı
İMAL USULLERİ PLASTİK ŞEKİL VERME
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
MADDE.
TUTUM VE ALGILAR.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
DÜŞÜNME.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğrenme Psikolojisi Kuramlar: Sosyal Bilişsel Öğrenme
ÖĞRENME STİLLERİ.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Bildirim Bir becerinin/kavramın basamakları birer bildirimdir. Bildirim, kişiden yapmasını istediğimiz davranıştır. Bir bildirimin uygun ifade edilmesi için; Bildirimde birey adı bulunmaz. Bir ölçü aracında bildirim bulunduğunda ve ölçü aracı ölçüt içerdiğine göre bildirimlerde ölçüt bulunmaz. Bildirimler tek bir eylem içerir (söylemek, yazmak, göstermek vb) Bildirimler hangi durumda, hangi araç-gereçlerle öğrencinin o eylemi ortaya çıkaracağını içermelidir (kim ne söylediğinde, hangi materyallerle, çocuk bunu yapacak?) Örn; dört farklı renk, aynı tip nesne arasından “kırmızı olanı göster” denildiğinde kırmızı olanı gösterir. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Herhangi bir nesne seçtiğimizde; dört niteliğinden bahsederiz. Renk Malzeme bu üçü nesnelerde Büyüklük ortak olan niteliklerdir Nesnenin ne olduğu Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Bu sıra bazen farklılaşabilir. Bir nesneye baktığımızda, önce rengi sonra büyüklüğü ve daha sonra malzemesi dikkatimizi çeker. Bu sıra bazen farklılaşabilir. Örneğin görme engelli bir çocuk için bu sıra malzeme, büyüklük ve renk olarak değişebilir. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Ayırt Etme (Eşleme) Düzeyi Öncelikle eşleme düzeyini ele alacağız. Eşlemede nesnenin ne olduğu farklılık göstermez. Bir soru için kullanılan nesneler aynı türdür/cinstir. BİLDİRİMLER Aynı cins-tür: Nesnenin ne olduğu Aynı tip (aynı cins nesnelerin ilişkisiz nitelikleri de aynıdır- renk-malzeme-büyüklük aynıdır) Farklı tip: aynı cins nesnelerin ilişkisiz nitelikleri farklı Farklı cins: nesnelerin hepsi birbirinden farklı Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Ölçüt neye göre belirlenir? Bir ölçüt bağımlı ölçü aracı bildirimler, ölçüt, soru bölümlerinden oluşur. Ölçüt neye göre belirlenir? Ölçü aracı eğer bir zihinsel beceri ya da ünite ile ilgiliyse, bu ölçü araçlarının farklı nitelikte bildirimleri olabilir, ölçütü belirlerken zihinsel nitelikteki beceriler ya da ünite için ölçüt en az %70 olmalıdır. Bu %80 üzerine çekildiğinde daha ideal olur. **Farklı bildirimler için farklı ölçütler olabilir. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

ÖBT'ler.doc Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret

Sadeleştirme Eşleme için önerilen ölçüt bağımlı ölçü araçlarının 6. bildirimlerinden itibaren çocuğun önünde 16 tane araç olması gerektiği görülmektedir. Ancak bu kadar çok araç olması problem teşkil etmektedir. Bu nedenle araç sayısı en az yarı yarıya indirilmelidir. Bildirimdeki hangi kavram ile ilgili olduğunu unutmadan olumlu örneğin sayısını azaltmadan olumsuz örneğin sayısı azaltılmalıdır. Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret