bilişim toplumu ve ahlaki değerleri dr. burak galip aslan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
Advertisements

Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
B İ L İŞİ M S İ STEMLER İ GÜVENL İĞİ (2016) PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞIT CESUR.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
Örgütlerde Psikolojik Yıldırma
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
Temel Bilgi Teknolojileri
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
Sosyal Ağ Nedir? Tanım 1: Teknoloji kullanarak bir grup insanın gerçekleştirdiği sosyal etkinlikler. Tanım 2: Bir veya birden fazla sosyal ilişkiyle birbirlerine.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Çağımızın en güçlü kitle iletişim kaynaklarından biri olan bilgisayarlar ve yaşamımıza birden bire giren internet, bugün bilgilenme, işlem yürütme,
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Teknoloji Bağımlılığı ve Güvenli İnternet Kullanımı
Sosyal Medya ; ) NE KADAR SANAL? NE KADAR GERÇEK?.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Sosyal Medya ; ) NE KADAR SANAL? NE KADAR GERÇEK?.
AKRAN ZORBALIĞI.
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
TEMİZ İNTERNET KULLANIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya Pedagojisi
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
E-DEVLET AŞKIN KAYA
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
TED ANTALYA KOLEJİ PDR BİRİMİ
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Emek Ortaokulu Rehberlik Servisi
Çocuklarda tablet PC kullanımını düzenlemek
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Dijital Vatandaşlık.
Internet Güvenliği Konusunda Yönetici Görüşleri: Bir Ankara Örneği
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Hayatın Ortağı Olmak…”
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SAYI DOĞRUSUNU TANIYALIM ÇİZELİM
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
KİŞİSEL REHBERLİK.
Hata ayıklama da denilen programlama hatalarını bulma ve düzelme işlemine ne denir? a) Veri b) Yazılım c) Bug d) Debugging e) Donanım.
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
Pazarlama İletişimi ve Etik
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
GELECEĞİN EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLMALI? Dr. Şeref OĞUZ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

bilişim toplumu ve ahlaki değerleri dr. burak galip aslan bgaslan@ieee bilişim toplumu ve ahlaki değerleri dr. burak galip aslan bgaslan@ieee.org bga, 2013

içerik temel kavramlar bilişim toplumunun temel bileşenleri ahlaki kaygılar siber zorbalık geleceğe dönük tahminler bga, 2013

temel kavramlar bilişim: bilgi ve iletişim bga, 2013

temel kavramlar bilişim: bilgi ve iletişim bilişim toplumu: sosyoteknik bakış açısı bga, 2013

temel kavramlar bilişim: bilgi ve iletişim bilişim toplumu: sosyoteknik bakış açısı bilişim toplumunda ahlaki değerler: bilişim etiği bga, 2013

bilişim toplumunun temel bileşenleri sosyal boyut bilişim toplumunun temel bileşenleri sağlık boyutu ekonomik boyut suç boyutu eğitim boyutu bga, 2013

bilişim toplumunun temel bileşenleri bga, 2013

sosyal boyut bga, 2013

sosyal boyut bga, 2013

sosyal boyut gerçek hayat gerçek bga, 2013

sosyal boyut gerçek hayat sanal hayat sanal gerçek bga, 2013

sosyal boyut gerçek hayat sanal hayat farklı kimlikler ... KİMLİKSİZLİK DEĞİL!!! gerçek bga, 2013

sosyal boyut gerçek hayat sanal hayat farklı kimlikler mahremiyet bga, 2013

sosyal boyut gerçek hayat sanal hayat farklı kimlikler mahremiyet internet bağımlılığı bga, 2013

eğitim boyutu doğrudan bga, 2013

eğitim boyutu doğrudan dolaylı bga, 2013

ekonomik boyut bankacılık bga, 2013

ekonomik boyut bankacılık alışveriş bga, 2013

ekonomik boyut bankacılık alışveriş iş hayatı (kurumsal) bga, 2013

ekonomik boyut bankacılık alışveriş iş hayatı (bireysel) bga, 2013

sağlık boyutu bireysel bga, 2013

sağlık boyutu bireysel küresel bga, 2013

suç boyutu telif hakları bga, 2013

suç boyutu telif hakları yetkisiz erişim bga, 2013

suç boyutu telif hakları yetkisiz erişim yanlış bilgi bga, 2013

suç boyutu siber zorbalık: bir gencin, başka bir genci internet ve diğer bilişim teknolojilerini kullanarak; tehdit etmesi, taciz etmesi, utanç verici bir duruma düşürmesi, eziyet çektirmesi bga, 2013

siber zorbalık kaynak: www.dosomething.org çocukların %43'ü en az bir kez çevrimiçi zorbalığa uğramaktadır (%25'i birden çok kez...) öğrencilerin %70'i sık aralıklarla çevrimiçi zorbalığa şahitlik etmektedir 13-19 yaş arası gençlerin %80'i akıllı iletişim cihazları kullanmakta ve siber zorbalığa bu ortamda uğramaktadır 13-19 yaş arası gençlerin %81'i siber zorbalığın bedelinin, gerçek hayattaki zorbalığa göre daha düşük olduğunu düşünmektedir sosyal-medya üzerinde zorbalığa maruz kaldıklarını belirten 13-19 yaş arası gençlerin %90'ı bunu görmezden geldiklerini belirtmektedir bga, 2013

siber zorbalık kurbanların sadece %10'u maruz kaldıkları siber zorbalığı ebeveynleriyle veya güvendikleri bir yetişkinle paylaşmaktadır kızlar erkeklere oranlara iki kat daha fazla siber zorbalığa maruz kalmakta ve siber zorbalık yapmaktadır çocukların %58'i çevrimiçi ortamda birilerinin kendilerine kötü ve rahatsız edici şeyler söylediğini bildirmektedir (%40'ından fazlası bunun birden çok kez tekrarlandığını belirtmektedir) siber zorbalık yapanların %75'i bir internet sitesi aracılığıyla kurbanlarına saldırmaktadır siber zorbalığa maruz kalan kurbanların intihar eğilimi, diğerlerine göre 2 ila 9 kat daha fazladır bga, 2013

ahlaki kaygılar bga, 2013

geleceğe dönük tahminler sosyal bga, 2013

geleceğe dönük tahminler sosyal eğitim bga, 2013

geleceğe dönük tahminler sosyal eğitim ekonomik (iş hayatı) bga, 2013

geleceğe dönük tahminler sosyal eğitim ekonomik sağlık bga, 2013

geleceğe dönük tahminler sosyal eğitim ekonomik sağlık suç bga, 2013

dr. burak galip aslan bgaslan@ieee.org