Buluş nedir?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Program Tasarım Modelleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
DEPREMLER İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KDV BEYANNAMESİ / MUHTASAR BEYANNAME / KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMESİ / GEÇİCİ VERGİ BEYANNAMESİ’NDE ORTAK ÖZELLİKLER F5 PENCERESİ Beyannamelerde yer alacak.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Bilginin Organizasyonu
Uçak Bileti Değiştirme
KANSER.
Program Tasarım Modelleri
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Hürriyet Anadolu Lisesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Bilinçli Tercih Seminerine
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
KAVRAM HARİTALARI.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Tezin Olası Bölümleri.
Ausubel’in Öğrenme Kuramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Rastgele Nesneler Dersi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Öğrenme Psikolojisi Kuramları: Davranışçı Yaklaşım IV
Sunum transkripti:

Buluş nedir?

Hedef: Buluş işinin içinde bir gizem olmadığını ,kadın veya erkek herhangi birinin elindeki listeyi tüm olasılıklar denene kadar gözden geçirerek buluş yapabileceğinin fark edilebilmesi.

Yöntem: Buluşa ilişkin basit,pratik,metodik bir yaklaşım sunulmuştur.

Buluş mu fikir mi? Sabah kahvaltıyı hazırlıyorsunuz. Buzdolabının kapısına yüklendiniz.Açılmadı…

Güzel fikir ama buluş değil. Kolay açılan bir buzdolabı kapısı olsa ne güzel olurdu diye düşündünüz. Güzel fikir ama buluş değil.

Hala bir buluş yapmış değilsiniz…

Akabinde ortaya attığınız fikre nasıl sorusunu yönelttiniz: Nasıl kolay açılmalı?

Kendiliğinden açılarak.

Nasıl kendiliğinden açılır? İşte bu sorunun cevabı bir buluş teşkil edebilir.

Ta ki bilinen bilgilerden yararlanıp bilinmeyene ulaşana kadar. Bilinen bilgi:Dışarıdan gelen hava dolap içerisine girip soğuduğunda vakum oluşturup kapıyı kendine doğru çekiyor.

Fikir: Kapının bu vakumu yenip kendiliğinden açılması Çözüm:Kapıyı açmadan önce vakumun boşaltılması için hazneye bir tıpa yerleştirilmesi ya da kapının bir motorla itilmesi olabilir.

Sebebi, örneğin sorunu ortadan kaldıracak işlemin nasıl yapılacağı bilgisiyle sonuca ulaştığınızda fikriniz artık bir buluştur.

BULUŞ NASIL YAPILIR?

Buluş; yalın olarak en az iki parça bilgi arasındaki karşılıklı ilişkidir.

Eli Whitney çırçır makinasını bulmak için bir tarak ile bir silindiri birleştirmişti.

İlk buluşlar büyük olasılıkla rastlantılar sonucu ortaya çıktı.

Günümüzde buluşların çok azı rastlantı eseridir.

Buluş; Tasarım buluşu İşlevsel buluş

Tasarım buluşu ; görünüşteki bir değişimi içerir.

İşlevsel bir buluş görünümünde bir değişiklik yapılmış olsun ya da olmasın işlevde bir değişikliği içerir.

İşlevsel bir buluş için iki koşul gereklidir; Önceden var olanla ortaya çıkan arasında bir fark bulunmalıdır. Fark orijinal buluş üzerinde fark yaratmalıdır.

Buluş yapabileceğinizi kanıtlamak için örnek olarak basit bir yazı tahtası silgisi ele alınız.

Eksiklikleri nelerdir? Bazı çözümler neler olabilir?

Araştırmanın beş önemli alanı vardır; Belirleme Temel Veri Tasarlama Sınırlamalar

Belirleme Problem alanındaki yakınmaları saptayarak sorunları giderme yöntemlerinin araştırılması Anormal durumlar tekrarlayan bozulmalar ve yaralanmaların araştırılması

Kurma; Buluşun başlangıç adımları Tarihsel gelişimden yararlanmak Sınıflandırma yönteminden yararlanmak

Cep çakmağının tarihsel gelişimi ilkel Çakmak taşı eski Çakmak taşı ve demir kav ortaçağ Kav, çakmak kutusu 1500-1700 Tahta kibrit 1800-1900 Güvenli kibrit 1900-1925 Sıvı yakıtlı cep çakmağı 1925-1940 Pilli çakmak 1940-1970 Bütan gazlı çakmak Gelecek 30 yıl Lazer çakmak, minyatür yakıt hücreli çakmak

Veri; Doğru soruları sorarsanız büyük bir olasılıkla buluş için gerekli bilgiyi elde edersiniz.

“O bir kanguru. , Hayır o bir scooter. , Hayır o koşan bir adam “O bir kanguru! , Hayır o bir scooter ! , Hayır o koşan bir adam! , yo o GINGER …!” O nedir? O neden vardır? O nasıl ve neden çalışır? O ne zaman, nerede ve nasıl kullanılır? O nasıl tamlanmıştır?

Her bir yeni gelişme projesinin neden, ne zaman ve kimlerini ayrıntılı olarak bilmelisiniz Çünkü bu kavramlar işlevler, prensipler ve kullanımla yakından ilgilidir.

Tasarlama; Kavram tanımı Birleştirme ve yerine kullanma Ekleme,çıkarma ve yeniden düzenleme Fiziksel güç ve etki

Buluş için çeşitli yardımlar; Beyin fırtınası Son sorular Bilginin kazanılması

Başlangıçta basit konularla yapılan araştırmalar giderek karmaşık problemlerde başarılı olmanızı sağlayacaktır.

Dünyanın yeni buluşlarla ilerlediğini hatırlayın. Neden siz de bu ilerlemeye yardım edenler arasında olmayasınız?

Kaynaklar; Buluş nasıl yapılır? B.Edward Shlesinger www.inovasyon.com www.tasteofturkey.com www.mizzah.com www.atlasmobidik.com