BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EŞİTLİK VE DENKLEM KURMA PROBLEMLERİ
Advertisements

Parametrik doğru denklemleri 1
NilForum ‘’Ülkeler arası Petrol satışları Astronomik miktarlardaki paralarla yapılıyor.’’ Veya ‘’Futbolcular Astronomik miktarda paralarla transfer oluyorlar.’’
Atalet, maddenin, hareketteki değişikliğe karşı direnç gösterme özelliğidir.

Lojik Kapılar ve Lojik Devreler (Logic Gates And Logic Circuits)
Spring 2002Force Vectors1 Bölüm 2 - Kuvvet Vektörleri 2.1 – 2.4.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
BİLGİ YARIŞMASI 5. SINIF Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Hazırlayan: Mustafa AKKAŞ 5-A Sınıf Öğretmeni Başarılar dilerim.
Örnek 1 Kullanıcının girdiği bir sayının karesini hesaplayan bir program yazınız.
FATİH MERCAN GÖKSU İ.Ö.O 5/B SINIFI ÖĞRENCİSİ SİLİFKE/MERSİN
BSE 207 Mantık Devreleri Sayı sistemleri Sakarya Üniversitesi.
OLASILIK TEOREMLERİ Permütasyon
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ Adı-Soyadı:Nihat ELÇİ Sınıfı-Numarası:7/C 1057
ÇARPMA İŞLEMİ X x x x xx x.
222. Kaç tabak var? …… Her tabakta kaç şeftali var? …… Toplam şeftali sayısı kaçtır? ……
ORAN VE ORANTI İki çokluğun birbirine bölünerek
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
Elektriksel potansiyel
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
8.Hafta İşlemsel Yükselteçler 3
KÜMELR Kümelerin çeşitleri.
EŞİTLİK VE DENKLEM DOĞRUSAL DENKLEMLER
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
RİZE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Çokgenler.
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖZDEŞLİKLER- ÇARPANLARA AYIRMA
DOĞAL SAYILAR TAM SAYILAR
SAYI DOĞRUSU ÜZERİNDE ÇIKARMA İŞLEMİ YAPALIM
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
BİRİNCİ DERECEDEN İKİ BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
Öğr. Gör. Mehmet Ali ZENGİN
MATEMATİK ORAN ORANTI.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KİMYA NE İŞE YARAR  Kimyanın insan sağlığına da sonsuz diyebileceğimiz derecede büyük etkisi vardır. Kimya hastalıklarla savaşmak, sağlığımızı korumak.
ÇOKGENLER.
RASYONEL SAYILAR.
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
AÇILAR.
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Akım, Direnç ve Doğru Akım Devreleri
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
NET101 GENEL MATEMATİK ÖĞR. GÖR . SÜLEYMAN EMRE EYİMAYA
Türkiye Futbol Federasyonu 7-8 YAŞ TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
LOJİK KAPILAR (GATES) ‘Değil’ veya ‘Tümleme’ Kapısı (NOT Gate)
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
Değerler ve Değişkenler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
İNSAN HAKLARI AÇIK EĞİTİM MATERYALLERİ
SAYI DOĞRUSUNU TANIYALIM ÇİZELİM
Maç Sonucunun Belirlenmesi
OLASILIK Uygulamada karşılaşılan olayların birçoğu kesin olmayan diğer bir ifadeyle belirsizlik içeren bir yapıya sahiptir. Olasılık kavramı kesin olmayan.
Prof. Dr. Halil İbrahim Karakaş
Sunum transkripti:

SEÇİL TURAN İLK ÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ 2-B SINIFI 140403014 NUMARALI ÖĞRENCİSİYİM

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME İÇERİK EŞİTSİZLİKLER SEMBOLLER BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME

SEMBOLLER GERİ DÖN

EŞİTSİZLİK NEDİR??? >,  ³, <, £ Sembolleri kullanılarak oluşturulan sayısal ifadelere eşitsizlik denir. GERİ DÖN

1. Dereceden Bir Bilinmeyenli Eşitsizlikleri Sayı Doğrusunda Gösterme 1) Bir sayının 3 fazlası 5’ e eşit olan sayı? * CEVAP: Bir sayı dedik. Hangi sayı olduğu belli değil o yüzden bu sayı x olsun. 1. soruyu x + 3 =5 olarak yazarız. +3’ ü eşitliğin diğer tarafına atarsak x=5-3 olur. Buradan x=2 gelir ve 2’ yi sayı doğrusunda gösteririz. İLERİ

* 2) Bir sayının 2 katı 12’ ye eşit olan sayı kaçtır? GERİ DÖN 2) CEVAP: Bir sayı yine x olsun bunun 2 katı 2 x olur. Buradan 2 x =12 her tarafı 2’ ye bölerek 2 x/2 = 12/2 olur. Buradan x=6 çıkar ve sayı doğrusunda gösterilir GERİ DÖN

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ EŞİTSİZLİKLERİ ÇÖZME Eşitsizliğin her iki tarafı aynı sayı ile toplanır ya da çıkartılırsa eşitsizlik yön değiştirmez. Eşitsizliğin her iki tarafı pozitif bir sayı ile çarpılır ya da bölünürse eşitsizlik yön değiştirmez. Eşitsizliğin her iki tarafı negatif bir sayı ile çarpılır ya da bölünürse eşitsizlik yön değiştirir. Eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterme

Eşitsizliğin her iki tarafı aynı sayı ile toplanır ya da çıkartılırsa eşitsizlik yön değiştirmez. Hangi sayının 4 fazlası 7’ den büyüktür? 4 6 8 1 2 3 5 7 Soruyu matematik dilinde yazacak olursak; 𝑥+4>7 olur. Buradan x’ i yalnız bırakmak için her iki tarafa -4 ekleriz. +4 ve -4’ün toplamı sıfır olur. Böylece x yalnız kalır. Aynısını sağ tarafa da yaparsak +7 ve -4’ün toplamı +3 gelir. Böylece 𝑥>3′ ü elde ederiz. bize x sayısının 3 den büyük değerleri olduğunu gösterir. Bunu da sayı doğrusunda gösterirsek böyle olur. Sonuç olarak; Eşitsizliğin her iki tarafı aynı sayı ile toplanır yada çıkartılırsa eşitsizlik yön değiştirmediğini görürüz. GERİ DÖN

Eşitsizliğin her iki tarafı pozitif bir sayı ile çarpılır ya da bölünürse eşitsizlik yön değiştirmez. −3<4 her iki tarafı +3 ile çarpalım −3∗(+3) 4∗(+3) < −3<4 her iki tarafı +3 ile çarpalım demiş bize. Dediğini yapalım. -3 ve +3’ün çarpımı -9 olur. Sol taraf -9. sağ taraf ise +4 ve +3’ün çarpımından +12 olur. -9’ mu +12’mi daha büyük. + , -’den daha büyük olduğundan -9<12 olur. Kısacası eşitsizliğin her iki tarafı pozitif bir sayı ile çarpılır ya da bölünürse eşitsizliğin yön değiştirmediğini görürüz. −9 12 GERİ DÖN

Eşitsizliğin her iki tarafı negatif bir sayı ile çarpılır ya da bölünürse eşitsizlik yön değiştirir. 2≤3 her iki tarafı (−3) ile çarpalım   2*(-3) ≤ 2≤3 her iki tarafı (−3) ile çarpmamızı istemiş. Dediğini yapalım. Sol tarafta 2 ve -3’ün çarpımı -6 olur. Sağ tarafta ise +3 ve -3’ün çarpımı -9 olur. İşaretler aynı o zaman hangi sayı sıfıra daha yakınsa o sayı daha büyük olur. −6≥−9 olur. İlk soruda küçük eşit işareti vardı. Simdi o işaret büyük eşit oldu. Sonuçta eşitsizliğin her iki tarafı negatif bir sayı ile çarpılır ya da bölünürse eşitsizlik yön değiştirmiş olur. −6 −9 ≥

KISA BİR ARA

KAZANIMLAR 8.2.4.1. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir. 8.2.4.2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. • En çok iki işlem gerektiren eşitsizlikler seçilir. Eşitsizliğin her iki tarafı negatif bir sayı ile çarpılır veya bölünürse eşitsizliğin yön değiştireceğinin fark edilmesine yönelik çalışmalara yer verilir.

KAYNAK: 8. SINIF DERS KİTABI

TEŞEKKÜRLER Tüm iyi dilekleriniz ve saygılarınızla beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.