TIP EĞİTİMİNDEKİ HAVAMIZ OKULDAN BAKINCA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
Siyaset Sosyolojisi.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Bölüm I Hüseyin İlhan.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
KRONİK OBSTRÜKTİF AKCİĞER HASTALIĞI (KOAH) EPİDEMİYOLOJİSİ
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
İDEOLOJİ’DE YENİ TARTIŞMALAR
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BİLGİ TOPLUMU.
FELSEFE BÖLÜMÜ.
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Program Tasarım Modelleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Psikolojik Ölçmelerin Felsefi ve Tarihi Temelleri
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Tezin Olası Bölümleri.
Eğitim Sunusu Başlığı Sunan Adınız Not eklemek için tıklatın.
Rastgele Nesneler Dersi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
KİŞİSEL REHBERLİK.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

TIP EĞİTİMİNDEKİ HAVAMIZ OKULDAN BAKINCA Dr. Oğuz Kılınç Önceki Okul Başkanı

ÇIKAR ÇAKIŞMASI Bu sunumla ilgili çıkar çakışmam yoktur.

Neleri tartışacağız? Okul’ u tanıyalım Akciğer sağlığı tehditlerine nasıl bakıyoruz? Okul’un eğitim felsefesi Programlarımızdan örnekler

Türkçede “eğ” ve “eğmek” fiil kökünden türetilmiştir. Bükmek, Uygulamak, Öğretmek, Yetiştirmek, Geliştirmek, Alıştırmak, Egemenlik Altına Almak, Yenilgiye Uğratmak, Ezmek, Kırmak, Yönlendirmek Eyüboğlu Z (1989). Türkçe Kökler Sözlüğü, Remzi Kitabevi

OKUL, HAPİSHANE, HASTANE, TIMARHANE GÖZETİM OKUL, HAPİSHANE, HASTANE, TIMARHANE

Okulumuzun açılış müziği https://youtu.be/zmYwoCPkA4c Okulumuzun açılış müziği

Okulda eğitim yöntemi1 Eğitim alan kişiyi temel alan Çağdaş erişkin eğitim yöntemlerini kullanarak Eşitlikçi, herkesin birbirinden öğrenebileceği bir zeminde

Okulda eğitim yöntemi2 Sorgulayıcı/ eleştirel düşüncenin gelişmesini sağlayan bir ortam Eğitim becerileri ve deneyimi çok iyi eğiticiler Küçük gruplarla modüler tarzda eğitim

Okulda eğitim yöntemi3 Bilgi, beceri, tutum ve araştırma bileşenlerini içeren ÇEP ile uyumlu bir müfredat İnsanı biyo-psikososyal bir varlık olarak önceleyen yaklaşım

“Benim için önemli olan anlamaktır” Hannah Arendt

Tarihimizi anlamakta önemliydi… Osman ELBEK Tarihimizi anlamakta önemliydi…

TEHDİTLER

Sağlıkta eşitsizlik ve yoksulluk Neoliberalizm Hükümet uygulamalarının eksikliği Sağlıkta eşitsizlik ve yoksulluk İç ortam hava kirliliği Dış ortam hava kirliliği Mesleki maruziyet Tütün dumanı maruziyeti ASTIM KOAH AKCİĞER KANSERİ AKUT SOLUNUM YOLU ENFEKSİYONLARI TÜBERKÜLOZ

http://www. phmovement. org/en http://www. insev. org http://www.phmovement.org/en http://www.insev.org.tr/kategori/peoples-healt-movement “Hastalık ve ölüm bizi her gün öfkelendiriyor. Hastalanan ya da ölen insanlar olduğu için değil. Öfkeliyiz, çünkü pek çok hastalığın ve ölümlerin temelinde bizlere dayatılan ekonomik ve sosyal politikalar yatıyor.” (Orta Amerika’dan bir ses) Osman ELBEK izniyle

Okul Felsefesi Uygarlığın kritik eleştirisinin yapılması Bilgiyi, dayanışma, paylaşma, vefa, kolektif sorumluluk, farklılık, eşitlik ve özgürlük değerleriyle buluşturmayı istemekte ve amaçlamaktadır. “Büyük resmi” görmeyi, bilimsel bilgi ile eleştirel düşünceyi Alanın bilgisinin üretilmesi İnsana ve doğaya yakışır bir yeni yaşama katkı sunmayı temel amaç saymaktadır.

Program örneklerimiz